Od poniedziałku wszystkie sprzedawane w UE nowe samochody osobowe muszą być wyposażone w automatyczne światła dzienne. Weszła w życie dyrektywa, która ma zwiększyć bezpieczeństwo na drogach we wszystkich krajach UE.
ASR na jakiej ZASADZIE to działa w Skodzie?
Zwiń
X
-
ASR na jakiej ZASADZIE to działa w Skodzie?
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Gdzies tam kiedys wyczytałem........Do swojego działania system ten wykorzystuje czujniki ABS, których zadaniem jest mierzenie i porównywanie prędkości kół. Jeżeli sensory wykryją, że jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe (zaczyna się ślizgać), to wtedy system ASR uruchamia dwa sposoby sterowania. Jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzaną przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną. Jeśli jednak ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
System ASR zapobiega także tzw. 'buksowaniu' kół, gdy jedno z nich znajduje się na śliskiej nawierzchni lub do ruszenia samochodu preznaczona została zbyt duża moc. Dzięki temu obniża on zużycie paliwa oraz eksploatowanie ogumienia.
Komentarz
-
-
Re: ASR na jakiej ZASADZIE to działa w Skodzie?
Czyżby aktualna deszczowa pogoda spowodowała zadziałanie systemu ?Zamieszczone przez szkodana jakiej zasadzie jest zmniejszana prędkość ślizgającego się koła, bo nie wiem :?:
hamulce?
odcina paliwo?
inaczej?
Ja też w ostatnie dni widzę żę działa.
Zauważyłem dwa sposoby w O2FL:
-mały uślizg przyśpieszanych kół - miganie lampki ESP i delikatne odjęcie mocy silnika
- większy uślizg - jak wyżej plus zadziałanie hamulców co objawia się niezłym efektem dźwiekowym i momentalnym odruchem zdjęcia nogi z gazu
Komentarz
-
-
rozumiem, że przyhamowuje :?:Zamieszczone przez piotrek_ospowoduje blokowanie tego koła
skąd moje pytanie:
akurat z kumplem -> akurat też O2 (1,6 FSI), jeździliśmy trochę "próbując" starty i o ile przy wyłączonym ASR wszystko grało to przy próbie z załączonym od razu zaśmierdziało sprzęgło, zdziwiłem się, bo u siebie i naokoło nigdy czegoś takiego nie stwierdziłem i zastanawiałem się czy to przypadek, czy po prostu było to spowodowane takim chamskim przyhamowywaniem kół i silnik\sprzęgło napotykał opór - tak jakby generowana moc nie była skorelowana z tym spowalnianiem kół, jeśli to jest realizowane za pomocą hamulców to by wyjaśniało sprawę.
z tego też wynikałoby, że ostre, połączone z poślizgiem kół, ruszanie nie jest zdrowe dla sprzęgła przy załączonym ASRze.
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 21:17 ]
inaczej, jest jeszcze bardziej niezdrowe dla sprzęgła.
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 21:18 ]
a to nawet nie wiem, bo u siebie jeżdżę praktycznie z odłączonym cały czas - oduczam się po automacie ciągleZamieszczone przez arekbanCzyżby aktualna deszczowa pogoda spowodowała zadziałanie systemu ?
ops:
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 21:21 ]
jeżeli masz na myśli to POTWORNE WALENIE to ja to kładę na karb konstrukcji zawieszenia przedniego w O2, wali również przy wyłączonym ASR natomiast nie ma problemu, żeby koła wprowadzić w poślizg - umiejętnie.Zamieszczone przez arekbanobjawia się niezłym efektem dźwiekowym
dla mnie jest to jedna z większych bolączek tego samochodu :xsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
w 1,6 jest to samo, no może trochę mniej.Zamieszczone przez fernandoCo do walenia, to nie tylko konstrukcja zawieszenia, ale myślę, że również masa silnika diesla pogarsza jeszcze sytuacje :|
uważam, że to jest do dupy.
w żadnym innym samochodzie się z tym nie spotkałem ani w dieslu ani w benzynie.
[ Dodano: Czw 02 Wrz, 10 21:31 ]
no i właśnie tylko tego nie byłem pewien.Zamieszczone przez Krzysiek25muszą być wyhamowywane mechaniczniesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
W 1.4 TSI też wali niesamowicie ! Co niby nie tak w konstrukcji zawieszenia że tak wali ?Zamieszczone przez fernandoNa pewno przy większym uślizgu ASR korzysta też z hamulców.
Co do walenia, to nie tylko konstrukcja zawieszenia, ale myślę, że również masa silnika diesla pogarsza jeszcze sytuacje :|
Odnośnie smrodu sprzęgła i nadwyrężania układu napędowego przy ASR to parę lat temu w Vectrze B wymieniałem skrzynie biegów po tym jak pobawiłem się parę razy zimą w ostre ruszanie przy działającym TC (oplowski ASR). Terkotały ostro zęby mechanizmu różnicowego przy hamowaniu silnikiem i skończyło sie na przeszczepie z anglika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaw 1,6 jest to samoW zasadzie to... pocieszyliście mnieZamieszczone przez arekbanW 1.4 TSI też wali niesamowicie !
Wkurzało mnie, że ten silnik jest taki ciężki i nie da się normalnie ani ruszyć, ani skręcić, ale skoro w innych jest podobnie (przynajmniej co do ruszania) to już mi lepiej :lol:
Komentarz
-
-
jest tak w BKD, BXE, BMN, BSE i z tego co pisze kolega w CAXA i w 1,6FSI również :?Zamieszczone przez fernandow innych jest podobnie (przynajmniej co do ruszania)
Zamieszczone przez fernandojuż mi lepiej :lol:
:szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
aj, bo to spontanicznie na szybko wyszłoZamieszczone przez lorui nie zaprosiłeś BXE do zabawy :wink:Zamieszczone przez szkodaakurat z kumplem -> akurat też O2 (1,6 FSI), jeździliśmy trochę "próbując" starty
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Nie hamuje w OII z ASR-em nic tylko zdejmowane są obroty silnika. W zimie tak kiedyś sobie sprawdzałem jak to działa przy podjeździe pod zaśnieżony podjazd. Silnik zdejmował obroty zamiast blokować ślizgające się koło. W końcowym efekcie auto stawało i wprawdzie nie gasło, ale skakały obroty silnika i za tym szedł uślizg jednego lub dwóch kół w zależności od podłoża.Zamieszczone przez szkodarozumiem, że przyhamowuje :?:Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
to spróbuj z zatrzymanego startu, jak dasz dużo gazu to normalnie zamielisz, ale jak go będzie trochę za mało to będziesz miał walenieZamieszczone przez MihauJa jak wracałem ze spota we wtorek to na deszcz na 2 gaz w podłogę prawie (gdzieś tak 2,5k rmp było) i zaczęła się palić kontrolka, spadała moc/lekkie hamowanie ale żadnego walenia czy coś.
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 07:22 ]
wszystko jedno, ale występuje tylko w O2 ze znanych i objeżdżanych przez mnie samochodów.Zamieszczone przez Krzysiek25a czy to "tłuczenie" to nie jest przypadkiem moment, w którym ślizgające się po mokrym asfalcie koła łapią nagle kontakt z podłożem? Kilkukrotnie mi się coś takiego przytrafiło, ale tylko na mokrym asfalcie i tak też sobie tłumaczyłem to zjawisko (+ akurat takie a nie inne opony)
mi to się z kolei kojarzyło z odbijaniem się kół od jezdni - jak piłka
w każdym razie nie jest to fajne.
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 07:23 ]
nie mówimy o ESP, to jest inny system przecież.Zamieszczone przez Krzysiek25z tego co mi się wydaje, to esp jest pojęciem szerszym od asr. Poza tym z tym nieblokowaniem kół przy asr to też nie do końca jest taka oczywista sprawa, bo niektóre źródła podają że asr może blokować buksujące koła poza zmniejszaniem obrotów silnika.
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 07:23 ]
no więc widzisz, że jak najbardziej jest haloZamieszczone przez mariu_szU mnie w 1,8 tez strasznie tlucze glownie przy mocniejszym ruszeniu na mokrym. Pierwszym razem to sie wystraszylem ze cos z zawiasem jest nie halo
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 07:26 ]
mam wrażenie, że to działa różnie w zależności od warunków, na śliskim, owszem, możesz stać z zapiętym biegiem, pracującym silnikiem i auto stoi, ale przy ruszaniu na przyczepnej nawierzchni to chyba wygląda inaczej.Zamieszczone przez AdamBNie hamuje w OII z ASR-em nic tylko zdejmowane są obroty silnika. W zimie tak kiedyś sobie sprawdzałem jak to działa przy podjeździe pod zaśnieżony podjazd. Silnik zdejmował obroty zamiast blokować ślizgające się koło. W końcowym efekcie auto stawało i wprawdzie nie gasło, ale skakały obroty silnika i za tym szedł uślizg jednego lub dwóch kół w zależności od podłoża.Zamieszczone przez szkodarozumiem, że przyhamowuje :?:
no ale pytam właśnie po to, żeby się pozbyć "wrażeń".saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
też mam takie wrażanie a do tego ABS który widzi zblokowane koło w powietrzu to je "poszcza" te łapie przyczepność ASR je znowu "hamuje" bo traci przyczepność i napier..a po budzie.Zamieszczone przez szkodami to się z kolei kojarzyło z odbijaniem się kół od jezdni - jak piłka
O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
ototototo, ciekawe czy jakby wyłączyć na "twardo" te wszystkie systemy, to byłoby normalnie.Zamieszczone przez loruteż mam takie wrażanie a do tego ABS który widzi zblokowane koło w powietrzu to je "poszcza" te łapie przyczepność ASR je znowu "hamuje" bo traci przyczepność i napier..a po budzie.Zamieszczone przez szkodami to się z kolei kojarzyło z odbijaniem się kół od jezdni - jak piłka
[ Dodano: Pią 03 Wrz, 10 10:10 ]
z drugiej strony, nie trzeba daleko szukać - w O1 też jest ASR i ABS i ten samochód jeździ (rusza) normalnie...saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz