VP vs PD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TAnnA
    Drive
    • 2007
    • 44

    VP vs PD

    też wysłałem
  • Pulse
    Rider
    • 2006
    • 461

    #2
    VP vs PD

    Witam,

    Przed chwila bylem w jednym warsztacie i slyszalem mechanika ktory mowil jak to silniki VP sa duzo lepsze od PD pod wzgledem trwalosci. Juz kiedys o uszy obila mi sie podobna teoria. Wiem, ze niektorzy mechanicy maja sklonnosci do szerzenia nieprawdziwych teorii wyciagajac wnioski na przykladzie jednego przypadku, dlatego chcialbym to zwerifikowac.
    Chodzi mi o trwalosc szczegolnie przy duzych przebiegach.
    Z tego co sie orientuje ewentualna naprawa wtryskow w silniku VP jest tansza niz w silniku PD i to plus na korzysc VP.
    :: O1 AXR Kombi

    Komentarz

    • hubert
      Ambiente
      • 2006
      • 119

      #3
      Z tego co ja wiem to VP mniej pala od PD,a na temat trwałości silników za dużo nie słyszałem,ale coś takiego jak tobie też obiło mi się o uszy
      X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Oba sa dobre i nie nalezy szukac dziury w calym. To ze silniki na pompach jezdza juz od ponad 20 lat swiadczy na ich korzysc, ale jednoczesnie przez 20 lat bardzo duzo wydazylo sie w swiecie motoryzacji. PD jest technologicznie nowszym rozwiazaniem, ktore konkuruje z CR i tu bym postawil pytanie co jest odporniejsze na zuzycie PD czy CR.

        Co do tych cen, bo bez przesadyzmow. Pompki sa niewiele drozsze niz wtryski do pompek, wiec tragedii nie ma
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • autorus
          Rider
          • 2004
          • 508

          #5
          Jak będę miał większy przebieg to chętnie się wypowiem. Na razie niecałe 80kkm.

          Autorus
          http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
          Budowa mojego domku MURATORZE

          ----------------------------------------------------
          Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm

          Komentarz

          • MiKruS
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 7976

            #6
            Ciezko chyba ocenic ktory silnik jest bardziej "zywotny". Jeden i drugi mozna zakatowac i jeden i drugi moze jezdzic, jezdzic i jezdzic. Predzej karoseria sie rozsypie niz on padnie.

            Oba są bardzo udanymi rozwiazaniami, cieszacym sie polpualrnoscia, ze wzgledu stosunek osiagow do spalania.
            VP to juz jednak powoli historia motoryzacji.

            Osobiscie uwazam, ze szerzenie teorii o tym, ze PD jest gorsze wytrzymalosciowo od VP jest naduzyciem.
            Sam pompowtrysk moze tak samo pasc jak i wtryskiwacz i/lub pompa VP. Wystarczy lac gowniane paliwo i wszystko jest mozliwe.
            TDI 205PS

            Komentarz

            • neck99
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1326

              #7
              Potwierdzam wypowiedż Maicroft, i MiKruS, w całości.
              Od siebie dodam ze VP jak i PD są VW-jowe :szeroki_usmiech a jak wiadomo VW robi dobre motory. Za kilka lat wyjdzie jak sie spisują PD ale nie sądze ze by coś było z nimi nie tak. Fakt są technologicznie nowsze i więcej w nich elektroniki i ewentualnie to ona moze tutaj zawieść. Ale raczej nie sądze by było z nimi tak jak z pierwszymi CR
              OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
              SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

              Komentarz

              • Zoltar
                Rider
                • 2005
                • 722

                #8
                Jeden z moich klientów z AGR'a przesiadł się na nową OII 1.9

                Rocznie trzaska 100-120 tysięcy.


                W starej przy 430 urwało zawór... Czas pokaże co może nowa :twisted:
                www.soft-car.pl
                www.chiptuning-gdansk.pl


                - Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
                - Wyłączanie DPF
                - Hamownia Obciążeniowa

                Komentarz

                • cox
                  Drive
                  • 2005
                  • 52

                  #9
                  w zasadzie silniki z VP i PD o pojemności mają identyczny duł silnika (blok, korby, może nawet tłoki) tylko różnica jest w zasadzie w zasilaniu paliwem no i oczywiście w PD inna głowica bo wałeczek jeden dodatkowo do napędu PD.
                  a tak ogólnie to każdy samochód jeździ tak długo jak o niego się dba.
                  osobiście posiadam octe 1.9 asz i na PD nie nażekam :twisted: :twisted: ciągnie nawet wmiare i mam też do dyspozycji samochód z VP i też jestem zadowolony.
                  poprostu PD musi zostać zweryfikowane zębem czasu żeby coś konkretnie w tym temacie stwierdzić

                  pozdrawiam
                  OCTAVIA `03 ASZ

                  SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #10
                    cox, To ze wygladaja tak samo, nie oznacza ze sa tak samo zbudowane. Wiec, dol nie jest identyczny. Zauwaz, ze dol VP przenosil 110KM w serii, a dol PD w serii przenosi nawet 163KM, wiec identycznymi nie sa :szeroki_usmiech
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • Samiec
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 4287
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      cox, To ze wygladaja tak samo, nie oznacza ze sa tak samo zbudowane. Wiec, dol nie jest identyczny. Zauwaz, ze dol VP przenosil 110KM w serii, a dol PD w serii przenosi nawet 163KM, wiec identycznymi nie sa :szeroki_usmiech
                      Mi sie wydaje ze blok jest taki sam tylko bebechi inne np w pd 101KM sa ciensze korby i slabsze tloki niz w pd 130/150KM nie wiem jakie sa w 163KM ibizie
                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                      Komentarz

                      • zeb
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 415

                        #12
                        a może dałoby się to ostatecznie ustalić? W ETce, ETosie nie ma takich danych?
                        skąd je wziąć? na DC++ i w googlach niestety nie znalazłem nic co dałoby się ściągnąć...

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          zeb, Zagadaj do Purchawy i zglos sie na spota, to zdobedziesz :wink:
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • cox
                            Drive
                            • 2005
                            • 52

                            #14
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            cox, To ze wygladaja tak samo, nie oznacza ze sa tak samo zbudowane. Wiec, dol nie jest identyczny. Zauwaz, ze dol VP przenosil 110KM w serii, a dol PD w serii przenosi nawet 163KM, wiec identycznymi nie sa :szeroki_usmiech
                            ja się przy tym nie upieram ale tak mi się poprostu wydaje że wszystkie jednostki vaga 1.9 maja taki sam dol motoru. a jest tych 1.9 różnych różnistych

                            chyba nawet kiedyś na tym forum wyczytałem że dół jakiegoś jest takisam jak innego ale teraz bym pewnie nie znalazł bo troszeczke tych postów już tu jest

                            ja porównywałem mój 130 ze 110 konnym i przynajmniej blok jest taki sam. oczywiście głowica itd całkiem co innego. korby niewiem bo nie rozbierałem ( jeszcze )

                            moge się grubo mylić ale wydaje mi się że najwygodniej dla całego koncernu produkować blok itd. identyczny do wszystkich 1.9.

                            poprostu mi się tak wydaje.
                            chyba jeden z lepszych tematów na tym forum

                            pozdrawiam
                            OCTAVIA `03 ASZ

                            SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Porownac mozna 130 i 150 PD tam z grobsza dol silnika i gora jest taka sama, poza turbina. Mozna po numerach z ETKI sprawdzic.

                              110 i 130 troche bardziej sie roznia np. inaczej zbudowany jest tlok. Mialem kiedys na dysku przekroj tego, ale gdzies sie wsialo :wink:
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • Samiec
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4287
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                A mnie zastanawia czy 110KM VP ma te same korby i tloki co 101KM PD
                                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                Komentarz

                                • Qulek
                                  RS
                                  • 2005
                                  • 1630
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Sorka za OT ale musze to powiedzieć bo fikne... Ogladaliście ostatnio "Zakup Kontrolowany" ?? rodzinka sobie wybiera samochód i oglądają octe.. Pytanie jaki silnik TDi 90km ... Na to redaktor po odpaleniu mówi.. " Ahhh ten dźwięk VW pompowtryskiwaczy" ... normalnie sie przekręciłem

                                  A co do tematu to najlepiej to określił MiKruS, każdy nawet niezniszczalny silnik mozna zakatować na smierć aż wyplynie wszystko przez wydech.. fakt ludzie mówią ze tdi na pompach bardziej trwałe ale wiadomo jak sie dba to każdy samochód bedzie chulał gites...
                                  BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                  Było O1 jest O3

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Samiec, Dla tlokow numer jest 038 107 065 i na koncu jakas literka. W zasadzie kazdy silnik ma inny AGR/AHF 038 107 065 H 1 i 2 oraz 038 107 065 L 3 i 4 cylinder, a ATD 038 107 065 FJ i 038 107 065 FH, ASZ 038 107 065 FQ i 038 107 065 FR

                                    1 komplet korbowodow ATD: 038 198 401 E, ASZ: 038 198 401 B, AHF i wszystkie VP: 028 198 401 F

                                    Wiec sa roznice, to tak jak ze sprzeglem do ASZ niby sa takie same, a Sharan ma na koncu inna literke i sprzeglo jest mocniejsze.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Pulse
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 461

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Qulek
                                      Ogladaliście ostatnio "Zakup Kontrolowany" ?? rodzinka sobie wybiera samochód i oglądają octe.. Pytanie jaki silnik TDi 90km ... Na to redaktor po odpaleniu mówi.. " Ahhh ten dźwięk VW pompowtryskiwaczy" ... normalnie sie przekręciłem
                                      ogladalem tez sie niezle usmialem, bo to byla jakas stara octa przed liftem, no ekspert niezle walnal z tymi pompowtryskiwaczami :twisted:
                                      :: O1 AXR Kombi

                                      Komentarz

                                      • Purchawa
                                        Admin
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 8007

                                        #20
                                        Zamieszczone przez cox
                                        ja się przy tym nie upieram ale tak mi się poprostu wydaje że wszystkie jednostki vaga 1.9 maja taki sam dol motoru. a jest tych 1.9 różnych różnistych
                                        Niestety kolego, ale grubo sie mylisz.
                                        Rozmiary walu, korb, czopow, etc... Sa duzo grubsze im mocniejszy motor.
                                        Jest nawet duza roznica miedzy 100PD (ATD), a 130PD (ASZ)
                                        Dochodzi jeszcze waga tlokow i ich wzmocnienie w ARL i ASZ(po 2003).
                                        "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                        Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                        STOP ECO-TERRORISM!

                                        Komentarz

                                        • Samiec
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4287
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          A sam blok silnika z cylidrami rozi sie ,czy to jest wszystko to samo ? i potem do mocy wkaldane sa odpowiednio ciensze/grubsze korby ,tloki itd.
                                          A wal korbowy tez jest rozny od wersji ? :roll:
                                          TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                          SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                          Komentarz

                                          • misiekwaw
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 7715
                                            • Ford

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Samiec
                                            A wal korbowy tez jest rozny od wersji ? :roll:
                                            AFAIK TAK :idea:
                                            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                            http://www.disi-tune.pl
                                            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                            Był WRX
                                            Była Octa

                                            Komentarz

                                            Pracuję...