też wysłałem
VP vs PD
Zwiń
X
-
VP vs PD
Witam,
Przed chwila bylem w jednym warsztacie i slyszalem mechanika ktory mowil jak to silniki VP sa duzo lepsze od PD pod wzgledem trwalosci. Juz kiedys o uszy obila mi sie podobna teoria. Wiem, ze niektorzy mechanicy maja sklonnosci do szerzenia nieprawdziwych teorii wyciagajac wnioski na przykladzie jednego przypadku, dlatego chcialbym to zwerifikowac.
Chodzi mi o trwalosc szczegolnie przy duzych przebiegach.
Z tego co sie orientuje ewentualna naprawa wtryskow w silniku VP jest tansza niz w silniku PD i to plus na korzysc VP.:: O1 AXR Kombi
-
-
Oba sa dobre i nie nalezy szukac dziury w calym. To ze silniki na pompach jezdza juz od ponad 20 lat swiadczy na ich korzysc, ale jednoczesnie przez 20 lat bardzo duzo wydazylo sie w swiecie motoryzacji. PD jest technologicznie nowszym rozwiazaniem, ktore konkuruje z CR i tu bym postawil pytanie co jest odporniejsze na zuzycie PD czy CR.
Co do tych cen, bo bez przesadyzmow. Pompki sa niewiele drozsze niz wtryski do pompek, wiec tragedii nie ma
Komentarz
-
-
Jak będę miał większy przebieg to chętnie się wypowiem. Na razie niecałe 80kkm.
Autorushttp://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
-
Ciezko chyba ocenic ktory silnik jest bardziej "zywotny". Jeden i drugi mozna zakatowac i jeden i drugi moze jezdzic, jezdzic i jezdzic. Predzej karoseria sie rozsypie niz on padnie.
Oba są bardzo udanymi rozwiazaniami, cieszacym sie polpualrnoscia, ze wzgledu stosunek osiagow do spalania.
VP to juz jednak powoli historia motoryzacji.
Osobiscie uwazam, ze szerzenie teorii o tym, ze PD jest gorsze wytrzymalosciowo od VP jest naduzyciem.
Sam pompowtrysk moze tak samo pasc jak i wtryskiwacz i/lub pompa VP. Wystarczy lac gowniane paliwo i wszystko jest mozliwe.TDI 205PS
Komentarz
-
-
Potwierdzam wypowiedż Maicroft, i MiKruS, w całości.
Od siebie dodam ze VP jak i PD są VW-jowe :szeroki_usmiech a jak wiadomo VW robi dobre motory. Za kilka lat wyjdzie jak sie spisują PD ale nie sądze ze by coś było z nimi nie tak. Fakt są technologicznie nowsze i więcej w nich elektroniki i ewentualnie to ona moze tutaj zawieść. Ale raczej nie sądze by było z nimi tak jak z pierwszymi CROII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I
Komentarz
-
-
Jeden z moich klientów z AGR'a przesiadł się na nową OII 1.9
Rocznie trzaska 100-120 tysięcy.
W starej przy 430 urwało zawór... Czas pokaże co może nowa :twisted:www.soft-car.pl
www.chiptuning-gdansk.pl
- Chiptuning silników benzynowych oraz diesla
- Wyłączanie DPF
- Hamownia Obciążeniowa
Komentarz
-
-
w zasadzie silniki z VP i PD o pojemności mają identyczny duł silnika (blok, korby, może nawet tłoki) tylko różnica jest w zasadzie w zasilaniu paliwem no i oczywiście w PD inna głowica bo wałeczek jeden dodatkowo do napędu PD.
a tak ogólnie to każdy samochód jeździ tak długo jak o niego się dba.
osobiście posiadam octe 1.9 asz i na PD nie nażekam :twisted: :twisted: ciągnie nawet wmiare i mam też do dyspozycji samochód z VP i też jestem zadowolony.
poprostu PD musi zostać zweryfikowane zębem czasu żeby coś konkretnie w tym temacie stwierdzić
pozdrawiamOCTAVIA `03 ASZ
SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftcox, To ze wygladaja tak samo, nie oznacza ze sa tak samo zbudowane. Wiec, dol nie jest identyczny. Zauwaz, ze dol VP przenosil 110KM w serii, a dol PD w serii przenosi nawet 163KM, wiec identycznymi nie sa :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftcox, To ze wygladaja tak samo, nie oznacza ze sa tak samo zbudowane. Wiec, dol nie jest identyczny. Zauwaz, ze dol VP przenosil 110KM w serii, a dol PD w serii przenosi nawet 163KM, wiec identycznymi nie sa :szeroki_usmiech
chyba nawet kiedyś na tym forum wyczytałem że dół jakiegoś jest takisam jak innego ale teraz bym pewnie nie znalazł bo troszeczke tych postów już tu jest
ja porównywałem mój 130 ze 110 konnym i przynajmniej blok jest taki sam. oczywiście głowica itd całkiem co innego. korby niewiem bo nie rozbierałem ( jeszcze )
moge się grubo mylić ale wydaje mi się że najwygodniej dla całego koncernu produkować blok itd. identyczny do wszystkich 1.9.
poprostu mi się tak wydaje.
chyba jeden z lepszych tematów na tym forum
pozdrawiamOCTAVIA `03 ASZ
SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!
Komentarz
-
-
Sorka za OT ale musze to powiedzieć bo fikne... Ogladaliście ostatnio "Zakup Kontrolowany" ?? rodzinka sobie wybiera samochód i oglądają octe.. Pytanie jaki silnik TDi 90km ... Na to redaktor po odpaleniu mówi.. " Ahhh ten dźwięk VW pompowtryskiwaczy" ... normalnie sie przekręciłem
A co do tematu to najlepiej to określił MiKruS, każdy nawet niezniszczalny silnik mozna zakatować na smierć aż wyplynie wszystko przez wydech.. fakt ludzie mówią ze tdi na pompach bardziej trwałe ale wiadomo jak sie dba to każdy samochód bedzie chulał gites...
Komentarz
-
-
Samiec, Dla tlokow numer jest 038 107 065 i na koncu jakas literka. W zasadzie kazdy silnik ma inny AGR/AHF 038 107 065 H 1 i 2 oraz 038 107 065 L 3 i 4 cylinder, a ATD 038 107 065 FJ i 038 107 065 FH, ASZ 038 107 065 FQ i 038 107 065 FR
1 komplet korbowodow ATD: 038 198 401 E, ASZ: 038 198 401 B, AHF i wszystkie VP: 028 198 401 F
Wiec sa roznice, to tak jak ze sprzeglem do ASZ niby sa takie same, a Sharan ma na koncu inna literke i sprzeglo jest mocniejsze.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QulekOgladaliście ostatnio "Zakup Kontrolowany" ?? rodzinka sobie wybiera samochód i oglądają octe.. Pytanie jaki silnik TDi 90km ... Na to redaktor po odpaleniu mówi.. " Ahhh ten dźwięk VW pompowtryskiwaczy" ... normalnie sie przekręciłem:: O1 AXR Kombi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez coxja się przy tym nie upieram ale tak mi się poprostu wydaje że wszystkie jednostki vaga 1.9 maja taki sam dol motoru. a jest tych 1.9 różnych różnistych
Rozmiary walu, korb, czopow, etc... Sa duzo grubsze im mocniejszy motor.
Jest nawet duza roznica miedzy 100PD (ATD), a 130PD (ASZ)
Dochodzi jeszcze waga tlokow i ich wzmocnienie w ARL i ASZ(po 2003)."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SamiecA wal korbowy tez jest rozny od wersji ? :roll:Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
Komentarz