autorus, mialem identyczne objawy nawet przy tej samej predkosci, po zmianie z zimowych na letnie jak reka odjal. Letnie zostaly wywazone i mysle ze gdybym wywazyl zimowki to problem tez by znikl. Ja bym zaczal od najprostszego potencjalnego powodu problemu i jechal na wywazanie kol.
Też to miałem , typowy objaw niedokładnego wyważenia. To zaledwie jakie 5 gramów i dobry diagnosta. Jden mi tłumaczył, że wystarczy niedokładnie założyć koło na wyważarce i wtedy przy większach predkościach wychodzą takie rzeczy. Problem w tym, że niektórym sie wydaje ze jak zrobili wyważarki z komputerem to on za nich bedzie myślał
W moim przypadku problemem była opona. W nowej oponie po kilku tysiącach (4-5) zrobiło się wgłębienie aż było widać druty. Po zmianie opony wszystko wróciło do normy.
Ja tez obstawiam wywazanie ,moze ciezarek odpadl :roll:
Ale w sumie chyba nie powinno drgac przy hamowaniu? :roll:
Mozesz zrobic test samemu np zamienic przod z tylem lub zalozyc na test kola z zimowkami.
Miałem kiedyś podobne objawy przyczyna taka jak pisał Paweł 5g. Niektóre maszyny do wyważania mają dwa zakresy do 5g i do 1g. wróciłem do oponiarzy z reklamacją przestawili czułość maszyny podocinali paski i było po problemie.
ale skoro przy hamowaniu to moga byc tarcze hamulcowe
moje so juz delikatnie zkrzywione i kierownica zaczyna drag mi od 120 do 140km/h
czy gdzies kolo tego
skoro miala by byc to wina opony to wedlug mnie drganie powinno nasilac sie ze wzrostem predkosci obrotowej kola
przeciez sily odsrodkowe ciagle dzialaja na felge i opone,
wiec skoro zanika podczas wiekszych predkosci to nie wierze zeby to byla wina zlego wywarzania
dla mnie jest to wina tarczy hamulcowej!! autorus, podjez do ASO i niech sprawdza czy tarcze sa proste
No niestety byłem 2 razy na wyważaniu i nie jest dokładnie tak jak trzeba. Na pewno lepiej niż na początku ale sądzę że tarcze mam skrzywioną. I teraz pytanko bo zaczyna drgać przy 140km/h i przy hamowaniu ale stosunkowo lekko.
- czy od razu lecieć i zmieniać tarcze czy spokojnie sobie poczekać na przegląd za 1200km.
- Czy wtedy wymienić przód i tył? ( bo z tyłu mam prawie nowe klocki i mi szkoda)
- Oczywiście zamieniłbym na zimmermany i nowe klocki dostosowane do tych tarcz.
ja juz jezdze na zwichrowany (lekko) jakies 30kkm tarcze mam jeszcze dobre i ASo powiedzialo mi ze bym spokojnie jedzil i przy 105kkm wymienia razem z klockami
Dodam cos od siebie zazwyczaj to sa kola niewywazone lub tarcze zwichrowane. Ale kumpel ma BMW520 i jemu tez drgala kierownica i niemogl sobie z tym poradzic(zawsze drgala przy 103 km/h a po przekroczeniu tej predkosci byl spokuj -zadnych drgan)i co sie okazalo??? Wymienil z tylu klocki hamulcowe i jak reka odjal!!!Zadnych drgan!
ja z tylu mam bebny :wink:
wiec u mnie tylko wychodza z przodu
jesli nie wiesz ktore masz zwichrowane
to daj auto na sciezke diagnostyczna
mi to zrobili i na komputerze bylo elegancko pokazane ktore tarcze (lewa, prawa)
i jak mocno sa zkrzywione
pzdr
Mam wersję TDI Ambiente Ice i mam z tyłu niestety bębny. Więc jest to bardziej skomplikowane.
Nie mam pewności, ale na mój łeb to pewnie wszystkie elegance, L&K, RS oraz TDI z większą ilością kucy to mają. Oczywiście mogę się mylić, ale na logikę tak by to wg. miie było.
dokladnie
ja mam wersje elegance 90KM
niestety ale w 90konnych octaviach sa bebny
skolei dziwne jest to ze w 90 konnym golfie IV sa tarcze z tylu
dziwne co :shock:
Komentarz