Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • markowski
    Ambiente
    • 2006
    • 224

    #26
    NO I STALO SIE

    Nie bedzie 1.8T - niestety czas oczekiwania na takie auto przerasta moja granice cierpliwosci - 8 tygodni to stanowczo za dlugo... :?
    Ale nie ma tego zlego ... :szeroki_usmiech
    Zanabylem dzis droga kupna nowiuskie 1.9TDI AXR. Przejechalem sie takim autem wczesniej naturalnie -nawet fajnie przyspiesza ale ze nigdy nie jezdzilem dieslem to jazda nie byla zbyt plynna ops: - potrzebny trening. Glosna praca dieselka i wibracje dobrze odczuwalne ale chyba dam rade. Auto ma 101 konikow i 240 Nm - ciekawe co bedzie mozna z tego wykrecic ekstra :szeroki_usmiech
    W piatek auto odbieram i rejestruje a potem zaczynam nauke sprawnego poruszania sie tym stworkiem.

    I na koniec korzystajac z okazji - jak octavka TDI zachowuje sie na zasniezonym parkingu przy uzyciu recznego ? Czy ciezki silniczek mocno przeszkadza w zabawie w slizganego ? :shock:
    pozdrawiam
    Markowski
    OI AXR 06 185@377

    Komentarz

    • rezon
      RS
      • 2006
      • 1894
      • Volvo
      • AKL 1.6 MPI 101 KM
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #27
      Zamieszczone przez markowski
      ciezki silniczek mocno przeszkadza w zabawie
      Nie preszkadza

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Hmm, a ten AXR to ma juz chyba tarcze z tylu to tak na sniegu to moze jakos latac, ale na suchym to trzeba duzo sily do tego hamulca :twisted:

        markowski, No to jednak zdecydowales sie na mniejsze zlo. A podkrecic silniczek, to wszystko zalezy od tego ile bedziesz chcial miec, bo nawet 200KM i 400Nm mozna zrobic z tego silnika, wiec przyrost 100%

        A jezdzic nauczysz sie szybko :wink:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • aldam
          L&K
          • 2006
          • 1036

          #29
          Re: NO I STALO SIE

          Zamieszczone przez markowski
          Zanabylem dzis droga kupna nowiuskie 1.9TDI AXR.


          PS. Ja przesiadłem się z benzyny w Octę TDI. Wymagało trochę przyzwyczajenia ale teraz to widzę tylko same +++++

          Miłego u żytkowania
          Audi A4 1.8TFSI

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #30
            Re: NO I STALO SIE

            Zamieszczone przez markowski
            Zanabylem dzis droga kupna nowiuskie 1.9TDI AXR.
            :kciukgora :twisted:
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • KLOCek
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 411

              #31
              Zamieszczone przez markowski
              Czy ciezki silniczek mocno przeszkadza w zabawie w slizganego
              łapa to najlepsza zabawa. wiadmo, że octavia nie jest leciutka, wiec trzeba się trochę rozbujać, żeby skoczyła adrenalina :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

              Zamieszczone przez markowski
              1.9TDI
              będziesz bardzo zadowolony - i spalanie będzie mniejsze

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #32
                Zamieszczone przez chester121
                odp4 studzenie turbiny polega na wychamowaniu jej tzn turbo podczas uzywania kreci sie z predkoscia kilkunastu tys. obr/min co jest znaczna predkoscia
                podczas wylaczenia silnika przestaje byc doprowadzony olej i turbo zaczyna wychamowywyac na "sucho"
                jesli np 500m przed zatrzymaniem bedziesz juz wolniej jechal to auto mozna wylaczyc odrazu
                dopisz zero do obrotow i bedziesz blisko. Turbina osiaga dobrze ponad 100 000 obr/min.
                Z wychamowywaniem "na sucho", to chyba chodzi o to, zeby nie wylaczac silnika odrazu gdy spadna obroty, tylko poczekac pare sekund, az turbina zacznie sie krecic z "jalowymi obrotami".
                Natomiast pytanie jest o studzenie turbiny. W benzynie po dobrym butowaniu, 500m na wystudzenie to za malo. Turbine mozna tak rozgrzac, ze zaczyna swiecic. Potrzeba wtedy pare minut zeby zgasla - spokojna jazda przez ostatnie pare kilometrow lub kilka minut na postoju na wolnych obrotach.
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • chester121
                  L&K
                  • 2005
                  • 1053

                  #33
                  w dieslach turbo tak szybko sie nie obraca (przynajmniej w 1.9TDi) pewno w tych nowych jendostach to i moze osiagnac 100 000obr/min
                  ale u nas raczej jest to nierealna wartosc
                  w dieslach szybko turbo stygnie :twisted:
                  500m to wedlug mnie dobra odleglosc (mozna zawsze wicej :wink: )
                  pzdr

                  Komentarz

                  • cox
                    Drive
                    • 2005
                    • 52

                    #34
                    co to za AXR ?? bo pierwsze o nim słysze.

                    sorki troche siezaopuściłem
                    OCTAVIA `03 ASZ

                    SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                    Komentarz

                    • paf
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 3140

                      #35
                      cox, AXR to 1.9TDI 101KM , moment 240Nm
                      silnik na pompowtryskach
                      spełnia normę Euro4

                      klekocze metalicznie i bardzo miło
                      spalanie zaobserwowałem ok 0.5 l większe niż AGR czyli 90KM VP (zrobiłem dopiero 4600km więc może jeszcze zejdzie w dół)

                      Aha i na razie ani kropli nie wziął oleju a uważam na to bo ponoć PD ssają na początku

                      a tu zestawienie


                      Komentarz

                      • cox
                        Drive
                        • 2005
                        • 52

                        #36
                        Zamieszczone przez paf
                        cox, AXR to 1.9TDI 101KM , moment 240Nm
                        silnik na pompowtryskach
                        spełnia normę Euro4

                        klekocze metalicznie i bardzo miło
                        spalanie zaobserwowałem ok 0.5 l większe niż AGR czyli 90KM VP (zrobiłem dopiero 4600km więc może jeszcze zejdzie w dół)

                        Aha i na razie ani kropli nie wziął oleju a uważam na to bo ponoć PD ssają na początku

                        a tu zestawienie


                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=238





                        paf dzięki już teraz wszystko wiem.

                        ja mam ASZ i powiem ci że mam zrobione 55 kkm w serii i od początku mi tak z 0.5 l oliwy od wymiany do wymiany wciągnie więc się nie przejmuj.

                        pozdrawiam
                        OCTAVIA `03 ASZ

                        SLIJCIE DATKI SLIJCIE !!!

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #37
                          PYTANIE CZY 1,6 CZY 1,8t UWAZAM ZA NIEPOTRZEBNE OCZYWIŚCIE 1,8 T LUB TDI JAK DUŻO ROBISZ KM.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #38
                            markowski, musisz wziasc jeszcze pod uwage fakt ze przy tak galopujacych cenach paliwa za pare lat zdecydowanie latwiej bedzie ci sprzedac tdi niz 1,8T,
                            Co wcale nie znaczy ze ta beznzynka jest zla (wrecz przeciwnie).
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • hubert
                              Ambiente
                              • 2006
                              • 119

                              #39
                              No i wyszło na moje
                              X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

                              Komentarz

                              • Mr T.
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 236

                                #40
                                Tak się trochę podłączę pod ten temat - obecnie "bujam się" Fabią ale w zamyśle mam przesiadkę właśnie na OI 1.8T. Przeczytałem sobie, że typów silnika 1.8T jest kilka, ale jak rozumiem obecnie oferowany jest ten AGU?
                                Rozważałem podobny dylemat jak Markowski z tego tytułu, że zawsze byłem zwolennikiem/miłośnikiem aut N/A. Patrząc jednak na obecną ofertę Octavi Tour i porównując chociażby dane techniczne silników 1.6 i 1.8T można faktycznie snuć wniosek że 1.6 raczej słabo daje radę z nielekkim przecież autkiem. Co prawda wyczytałem na forum, że silnik ten (1.8T) potrafi sprawiać pewne problem (opadające obroty, dławienie) no i nasuwa mi się pytanie, czy to są problemy powszechne (żeby nie powiedzieć TTTM) czy też sporadyczne wypadki?

                                Fabiaclub.pl pozdrawia
                                życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                Komentarz

                                • leff
                                  Elegance
                                  • 2004
                                  • 862

                                  #41
                                  Zamieszczone przez cieq
                                  Bierz 1.8T, będziesz bardzo zadowolony, w OI spisuje sie świetnie.

                                  W mieście, zależnie od stylu jazdy, 9-11l/100km. Trasa 7-9l/100km.
                                  1.6 spali niewiele mniej i nie da tyle radości z jazdy.

                                  Co do TDI to tak jak koledzy wyżej napisali.
                                  chcialbym, zeby moje 1.8T palilo 11 w miescie

                                  czlowiek na ziemi jest tylko sekunde, nie zmieni nic a zostawi burdel

                                  Komentarz

                                  • djczas
                                    RS
                                    • 2005
                                    • 9612

                                    #42
                                    Mr T., obecnie oferowany jest aum agu miał przepustnice na lince a w aum jest elektroniczny pedał gazu

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Mr T. z 1.6 102KM problemów czeka Cię dużo mniej (miałem jeden i drugi silnik w Oct.), z tym silnikiem nic mi się nie działo, uważam, że to jeden z najlepszych 1.6 na rynku, jeździłem nim w combiaku, i nawet w nim powyżej 3600 ładnie ciągnął, a potrafiłem nim spalić nawet poniżej 6l/100 !

                                      Co do 1.8T, to mam go teraz, i niestety przeklinam ten silnik, ale raczej tylko z powodu kłopotów jakie z nim mam, a kłopotów tych nikt nie potrafi rozwiązać od 3lat.
                                      Do miasta też średnio się nadaje, bo jazda tym silnikiem w korkach to koszmar, nie da się po prostu tym autem jechać wolno, to jest koszmar, auto ciągle wyrywa do przodu, w mieście naprawdę męczarnia, natomiast na trasę jest naprawdę świetny, nawet powyżej 200km/h nie słabnie (mój pociągnął 240km/h i jeszcze miał zapas ok.500obrotów, a był załadowany), co prawda brakuje mi w nim jeszcze troche momentu na trasie przy wyprzedzaniu, ale i tak daje rade (to jednak diesel ma prawdziwy ciąg).

                                      Podsumowując, jeśli miasto i czsami trasa to zdecydowanie 1.6102KM (silnik świetny i moim zdaniem bezproblemowy i dużo tańszy w eksploatacji),
                                      jeśli trasa to 1.8T (chociaż jeśli już trasa to wolałbym diesla nawet 90KM i po małym wirusie byłoby ok.120KM), bo tak jak mówie 1.8T w mieście to męczarnia, tym silnikiem nie da się jechać poniżej 70km/h, w korku i przy wł. klimie spalanie ok.16-18l/100, w trasie można zejść do 8l/100.

                                      POZDR. !

                                      [ Dodano: Sro 17 Maj, 06 10:25 ]
                                      Zamieszczone przez djczas
                                      Mr T., obecnie oferowany jest aum agu miał przepustnice na lince a w aum jest elektroniczny pedał gazu
                                      No właśnie...kolejna rzecz, która może nawalać, elektronika to syf, dobrze, że u mnie jest na lince :P

                                      Komentarz

                                      • Mr T.
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 236

                                        #44
                                        Hmmm, no do niedawna to było głównie miasto, teraz jest głównie trasa... Jakoś do diesla nie mogę się przekonać. Nie wiem z czego to wynika... Obecnie jeżdże fabką 1.4 101KM i ogólnie autko sprawdza mi się i w mieście i w trasie. Oczywiście demonem prędkości nie jest. Ja poruszam się z prędkością w trasie dochodzącą do 140km/h, czyli bez szaleństw jeśli chodzi o V-max, ale przyjemnie jest szybko się do tej prędkości rozpędzić :wink: . Octa I jest przestronnym autem (choć Octa II to po prostu czad jeśli chodzi o miejsce w środku) i myślę o tym żeby wygodnie podróżować z rodzinką. Nie wiem jakie tu macie zapatrywania na Roomstera, który ma się pojawić we wrześniu, ale czytałem gdzieś, że będzie tam podobno oferowany silnik 1.6 16V (nie pamiętam oznaczenia) ale wykres prezentował się obiecująco (77kW, 155Nm). Nie wiem, czy Roomster jest autem zbliżonym wagowo do Fabii czy raczej do Octy i jak się będzie prezentował jako taki. Może to będzie kolejny punkt do analizowania. Zależy jakie strzelą ceny. Bo jak na razie Octa I z silnikiem 1.8T w wersji Ice+ to wydatek 58k PLN, czyli raczej rozsądne pieniążki za mocne i duże autko...
                                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                        Komentarz

                                        • EŁ
                                          L&K
                                          • 2004
                                          • 1168
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                          • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Dynia...
                                          Mr T.
                                          Co do 1.8T, to mam go teraz, i niestety przeklinam ten silnik, ale raczej tylko z powodu kłopotów jakie z nim mam, a kłopotów tych nikt nie potrafi rozwiązać od 3lat.
                                          Do miasta też średnio się nadaje, bo jazda tym silnikiem w korkach to koszmar, nie da się po prostu tym autem jechać wolno, to jest koszmar, auto ciągle wyrywa do przodu, w mieście naprawdę męczarnia,
                                          siakis sporadyczny przypadek chyba..... :shock: ...mam swoją AGU 1.8 T od dwóch lat.....zaczipowana, ...... :lol: ..najechane 165 tys.km.....zadnych problemów...wymiana oleju i jazda....zadnych dolewek oleju..czasami az mnie niepokoi ten silnik....szczególnie jak zobaczyłem że cewki i przepływka sa od nowości :lol: ...w korkach też zachowuje sie normalnie....nic mi do przodu nie wyrywa........steruje to prawą noga :wink: ..jedyny teraz problem to padnieta dwumasa...ale to nie domena 1.8T tylko wszystkich silników z kołami dwumasowymi.......

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            ...zamień się :wink: :lol:

                                            co do wyrywania do przodu, to może ja zwyczajnie nie umiem jeździć tym autem wolno, ale jak trzymam nogę na gazie (ledwie go dotykając) to i tak auto ciągle chce przyspieszać, dopiero od 70km/h spokojnieje :P

                                            jak dla mnie to to auto do miasta sie nie nadaje, zbyt wyrywa jednak, a jeździłem naprawdę wieloma samochodami i każdy lepiej zachowuje się w korku niż 1.8T, a silniki którymi jeździłem to rozpiętośc od 1.0 do 3.2, więc spora.
                                            No chyba, że jeździ się dość sporadycznie w korkach (mnie na szczęście od jakiegoś czasu rzadko grożą) to silnik daje dużą frajdę zjazdy (jeśli się nie psuje :P ).

                                            Mr T. Diesel to bajka, nawet 90KM będzie ciągnęło lepiej niż np.benzyna 130KM, pali mało, na trasie rewelacja !!!
                                            Jedynie duża pojemność w benzynie albo duże turbo w benzynie dorówna dieslowi, a i w mieście całkiem przyjemnie się jeździ, sprzęgło bardzo delikatnie bierze w tych 1.9 TDI.

                                            Świetne silniki, więc jeśli jeździsz dużo w trasie to 1.9TDI, cena i tak Ci się stopniowo zwróci.

                                            Co do silnika w Roomsterze, to jakoś dziwnie mi wygląda to co napisałeś, bo 77KW to jest ok.105KM, a jeśli już to montują albo 102KM (75kW) 8V 148Nm albo 1.6 16V 115KM (85kW) 155Nm, ten drugi silnik to FSI, czyli z bezpośrenim wtryskiem benzyny, opinie zróżnicowane na temat tych FSI 1.6, ja słyszałem raczej krytyczne.

                                            Więcej o Roomsterze niestety nie wiem, ale chłopaki napewno pomogą


                                            POZDR. !

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #47
                                              o roomsterze :









                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • Mr T.
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 236

                                                #48
                                                to widzę tu na forum opinie są wyważone - jest podobnie zwolenników co przeciwników (a raczej tych, którym sie po prostu nie podoba). Na fabiaclub.pl zdecydowanie więcej jest tych, którym się Roomster nie widzi. A wykresy wziąłem z http://www.railweb.sk/ "krivky roomster". Tak czy inaczej chyba poczekam do września, żeby skonfrontować ofertę Roomstera i Octy Tour. Tyle tylko, że Octa jest już sprawdzona a Roomster to biała karta tudzież tabula rasa :wink: .
                                                BTW ten obecnie oferowany w O I dieselek to jaki model silnika? Dobre toto (znaczy trwałe, elastyczne i ogólnie przyjazne kierownikowi)?
                                                życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Mr T.
                                                  BTW ten obecnie oferowany w O I dieselek to jaki model silnika? Dobre toto (znaczy trwałe, elastyczne i ogólnie przyjazne kierownikowi)?
                                                  to jest zdaje sie AXR, chyba dobry jak kazdy inny.
                                                  moze wlasciciele sie wypowiedza.
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  • tomek
                                                    L&K
                                                    • 2005
                                                    • 1078

                                                    #50
                                                    Dynia..., cos mi sie wydaje, ze twoj egzemplarz jest jakis trefny :wink:
                                                    Nie jestes pierwszym wlascicielem, znasz dokladna historie auta?? Bo cos objawy w stylu "wyrywanina do przodu przy dotykaniu gazu" sa troche dziwne.

                                                    Ja jestem zadowolony z 1.8T i uwazam to za jeden z lepszych silnikow na rynku - trwaly i ekonomiczny. Nalatane mam juz ok 180kkm i silnik jest niezawodny. Ma pewne bule - np szarpanie, ktorym nie mam czasu sie zajac na powaznie - ale nigdy mi sie jeszcze nie rozkraczyl na srodku drogi. Nie zdziwie sie jak przekrocze 250, a moze nawet i 300kkm bez powaniejszych awarii.

                                                    [ Dodano: Sro 17 Maj, 06 14:26 ]
                                                    Zamieszczone przez djczas
                                                    Mr T., obecnie oferowany jest aum agu miał przepustnice na lince a w aum jest elektroniczny pedał gazu
                                                    AGU jest pierwsza wersja silnika 1.8T. Z ciekawszych "brakow" w porownaniu do nastepnych wersji jest np. brak zmiennych faz rozrzadu, wprowadzonych ze wzgledu na ekologie. A jak nie ma, to sie nie zepsuja :evil:
                                                    O2FL RS | S2 | F2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...