Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pulse
    Rider
    • 2006
    • 461

    #51
    Zamieszczone przez Mr T.
    BTW ten obecnie oferowany w O I dieselek to jaki model silnika? Dobre toto (znaczy trwałe, elastyczne i ogólnie przyjazne kierownikowi)?
    Z watku o oznaczeniu silnikow mozesz sie dowiedziec ze AXR ma 101KM i 240Nm,
    ja mam silnik TDI AHF 110KM czyli pare koni wiecej, ale za to 235Nm czyli moment nieco nizszy, wiec porownywalny silnik do AXR i wg mnie do normalnej jazdy to w zupelnosci wystarczy. Jezeli do tej pory nie jezdziles dieslem to napewno bedzie BARDZO elastyczny. Jakby Ci bylo za malo to bez problemu mozesz z tego silnika zrobic chipem 130KM i 300Nm momentu obrotowego.
    Piszesz ze na trasie jedzies ok. 140 km/h przy takiej jezdzie silnik nawet bez chipa dobrze sobie radzi.
    Co do trwalosci to TDI bez problemu dozywaja 500k km kwestia jak kto dba o silnik, moj to nie AXR ale TDI i ma ponad 283k km i chodzi super, tak wiec o trwalosc silnika sie nie martw bo one naprawde duze przebiegi znosza dzielnie.
    Zdecydowanie polecam TDI! :-)
    :: O1 AXR Kombi

    Komentarz


    • #52
      Zamieszczone przez tomek
      Dynia..., cos mi sie wydaje, ze twoj egzemplarz jest jakis trefny :wink:
      Nie jestes pierwszym wlascicielem, znasz dokladna historie auta?? Bo cos objawy w stylu "wyrywanina do przodu przy dotykaniu gazu" sa troche dziwne.

      Ja jestem zadowolony z 1.8T i uwazam to za jeden z lepszych silnikow na rynku - trwaly i ekonomiczny. Nalatane mam juz ok 180kkm i silnik jest niezawodny. Ma pewne bule - np szarpanie, ktorym nie mam czasu sie zajac na powaznie - ale nigdy mi sie jeszcze nie rozkraczyl na srodku drogi. Nie zdziwie sie jak przekrocze 250, a moze nawet i 300kkm bez powaniejszych awarii.
      Jestem drugim właścicielem, pierwszym był mój Wujek (więc dokładnie wiem co się z bryką działo, bo jestem u nich przynajmniej raz w tygodniu).
      Nie jeździłem nigdy innym 1.8T (jedynie 1.8T z automatem, a to nie to samo), więc nie wiem czy odczuwany przeze mnie objaw wyrywania do przodu to moje subiektywne odczucie na tle innych silników czy rzeczywiście i tutaj coś się kisi,
      ale fakt faktem, że ta moja Octa pechowa :cry:
      Przejąłem ją jak miała 45tys. przebiegu i już wówczas zaczęły się kosmosy, i trwają do teraz (116tys.), oczywiście nie non stop, co jakiś czas.

      Ale nie zrozum mnie źle, ja też uważam, że silnik jest bardzo dobry pod względem przyspieszenia, elastyczności nawet ekonomii jak na te osiągi (pali mi mniej/tyle samo ile np. 1.6 307 kumpla) itd.
      Nie znam lepszej benzyny 1.8 lub 2.0
      gdyby nie klopoty z tym silnikiem i mordęga w korkach...
      ja tym silnikiem jadę w miarę spokojnie powyżej 70km/h, poniżej wolę już iść chyba na piechotę :P

      Zamieszczone przez tomek
      AGU jest pierwsza wersja silnika 1.8T. Z ciekawszych "brakow" w porownaniu do nastepnych wersji jest np. brak zmiennych faz rozrzadu, wprowadzonych ze wzgledu na ekologie. A jak nie ma, to sie nie zepsuja :evil:
      W moim z 1999r. brakuje też chyba ASR, więc na mokrym przy ostrym ruszaniu albo redukcji żeby przycisnąć...masakra...


      Co do TDI Mr T., to każde jest dobre
      trwałe, elestyczne, ekonomiczne, łatwo w nim podłubać i niezbyt wyskim kosztem podnieść moc, ja nawet lubie odgłos swojskich TDI.

      Komentarz

      • borut
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 299

        #53
        Cześć,

        Dynia , mam 18.T AGU nawet z gazem, nie mam żadnych problemów z jazdą poniżej 70 km/h, odpukać, chodzi bardzo dobrze a ma juz troche przejechane. Myślę że miałeś wielkiego pecha albo to jakaś pierdoła którą jak znajdziesz to bedziesz skakał z radości jak dziecko że wszystko jest OK. W każdym bądź razie - powodzenia
        Powered by VSI PRINS

        Komentarz


        • #54
          haha Borut, ja odbęde pielgrzymkę skacząc :lol:

          ale DZIĘKI :szeroki_usmiech

          no ale zobaczymy, w czerwcu przegląd + cewki, sprawdzanie sondy i wiązki od przepływki, może się uda, ale po tych 3 latach moja nadzieja słabnie :cry:

          Ciesze się, że chociaż Wam 1.8T służy bez zarzutu

          PS.A opłacało Ci się założyć do 1.8T gaz? Przecież tam jest plastikowy kolektor, więc instalacje powyżej 5000zł? sry za mały OT.


          POZDR. !

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #55
            Dynia..., w którym miejscu jest plastikowy kolektor

            Komentarz

            • borut
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 299

              #56
              Dynia życzę Ci tego.

              Czy opłacało się z gazem, to troche skomplikowana historia. Długo szukałęm samochodu ( niekoniecznie skody ) używanego w dobrym stanie i miał to być TD, niestety okazało się to bardzo trudne i wtedy mój znajomy postanowił sprzedać Octe combi 1.8T w wersji L&C, jak zobaczyłem to się zakochałem i nie pozostało nic jak montować gaz :-). Fakt instalacja była droga ale chodzi bez zarzutu i koszty eksploatacji spadły znacznie. W zależności od różnicy w cenie i jej wachań to koszty można szacować w najgorszym przypadku na poziomie diesla a w najlepszym dużo taniej :-)
              Powered by VSI PRINS

              Komentarz


              • #57
                Djczas nie mam zielonego
                słyszałem tylko, że jest platikowy kolektor i to wymusza konieczność montowania droższej instalacji.

                Borut no to gratuluje udanego zakupu i bezproblemowej eksploatacji

                POZDR. !

                Komentarz

                • Qulek
                  RS
                  • 2005
                  • 1630
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #58
                  Dynia..., bo z rodziną najlepiej na zdjęciach sie wychodzi :P tak z ciekawosci czemu wujek sie pozbywał auta z 45tyś przebiegu ??

                  Dobrze że autor temetu wybrał dieselka !! będzie zadowolony i auto sie odwdzieczy niskim spalaniem i niezłym ciagiem już od dołu co sie barrrrrrrrdzo ceni :diabelski_usmiech no i większa kasa przy odsprzedaży TDi POWER !!
                  BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                  Było O1 jest O3

                  Komentarz


                  • #59
                    Quelek po pierwsze świetny gif'ek :lol:
                    haha co do Rodziny to rzeczywiście często tak bywa, ale Wujek jest naprawdę w porządku, a co do przebiegu...no cóż...to i tak duży przebieg jak na niego :P
                    Po roku sprzedał Oct. 1.8T aut. (miał dwie) z przebiegiem 30tys., po prostu stać go na nowe auto średnio po 3latach, a że dużo nie jeździ to stąd taki przebieg,
                    też bym tak chciał móc zmienić autko na zdrowe... :cry:

                    A wracając do topicu to rzeczywiście jeśli trasa to tylko diesel

                    Komentarz

                    • życzliwy
                      Drive
                      • 2005
                      • 53

                      #60
                      Ja od roku jeżdżę Octavką Tour z silnikiem 1.9 TDI ALH - nominalnie 90 koni. Chciałem z początku kupić 1.6 do dziś bardzo się cieszę, że akurat nie było od ręki. Handlowiec przekonał mnie, że warto dołożyć 10 kPLN i kupić Diesla. Wówczas był to najsłabszy oferowany model TDI ale i tak jestem bardzo, bardzo zadowolony. Z początku przeszkadzał mi nieco hałas jaki wydobywa z siebie Okcia, ale szybko się przyzwyczaiłem i teraz, jak od czasu do czasu jeżdżę benzyniakami w firmie to mam ciągle głupie uczucie że silnik zgasł :szeroki_usmiech . Po prostu będziesz chciał wsłuchiwać się w swój motorek. Nie wiem jak to jest w AXR, ale ja wprost uwielbiam słysześ leciutki świst trubiny jak rozpędzam motor (jak obok jezdni jest jakiś betonowy murek, który odbija dźwięk - szczególnie mocno to słychać). Ja z reguły mało jeżdżę na trasie, a odcinki po mieście nie są zbyt długie. To mało komfortowe warunki dla mojego silnika, bo pracuje na granicy niedogrzania (co wiąże się min. z tym że średnie spalanie mam na poz. 7,5 - 8 l/100km). Po mieście, w korkach, faktycznie, trzeba się do turbodiesla przyzwyczaić - tak żeby zbyt często nie gasł na skrzyżowaniu ops: . Ja po paruset kilometrach (a zaznaczam, że przesiadłem się z Matiza !) nie miałem już zupełnie problemu. Poza tym jest prawie bezobsługowy. W zimie, po zgaśnięciu kontrolki świec żarowych, tylko raz musiałem dłużej kręcić kluczykiem (w nocy było mniej niż -30 st. C) - także 0 problemów. Gratuluję zakupu. Ja swój samochód częściowo wziąłem na kredyt i za każdym razem kiedy wsiadam do autka i zastanawiam się czy warto co miesiąc płacić XXX PLN raty....odpalam silnik....uśmiecham się......i wiem już że warto !
                      O1 TMBDG

                      Komentarz

                      • Mr T.
                        Ambiente
                        • 2006
                        • 236

                        #61
                        Oj panowie, panowie coraz bardziej nakręcacie mnie na tego diesla :wink: . Tour Plus z tym silnikiem kosztuje 59k PLN... Trzeba by tylko klimkę wynegocjować. Czy to jest ten sam silnik, który montują do Fabki TDi? Ale co z moimi marzeniami o mocnej benzynce ?? :szeroki_usmiech :wink:
                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Mr T., Konstrukcyjnie to ten sam silnik co w Fabii. Klima to chyba nie problem zamawiajac auto, na dodatkach mozna zawsze jakis rabat wyhaczyc
                          A co do mocnego auta, to potencjal tego silnika jest duzy :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • szkoda
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 22543

                            #63
                            Zamieszczone przez Mr T.
                            Tour Plus z tym silnikiem kosztuje 59k PLN...
                            ja pie#@$le! dobra cena! :kciukgora
                            bierz, nie gadaj
                            saport techniczny baj DGW
                            była BKD+DSG '05 120kkm
                            była BXE '08 190kkm
                            no i nie ma :-)

                            Komentarz


                            • #64
                              Zamieszczone przez Mr T.
                              Oj panowie, panowie coraz bardziej nakręcacie mnie na tego diesla :wink: . Tour Plus z tym silnikiem kosztuje 59k PLN... Trzeba by tylko klimkę wynegocjować. Czy to jest ten sam silnik, który montują do Fabki TDi? Ale co z moimi marzeniami o mocnej benzynce ?? :szeroki_usmiech :wink:
                              Bo TDI tio rewelacyjne silniki, trwałe i łatwo niskim kosztem podnieść w nich moc

                              jeśli chcesz mocną benzynę to tylko 1.8T, bo 1.6102KM, bedzie chodził podonie jak Twoje 1.4 w Fabianie, fakt, że ten 1.6 jest lepszy od Twojego 1.4 (max.moment i moc są dostępne niżej, a i moment jest większy), ale różnica w masie jest też ok.150kg, więc wyjdzie prawie na to samo, przy 1.8T poczujesz dużą różnice.

                              Dlatego ważne, żeby sprdcyzować kto do czego szuka auta i jakich oczekuje osiągów.


                              Najlepiej umów się na jazde próbna i zdecyduj

                              Pamiętaj, że TDI bear na trasę jest najlepszy (elastyczność, trwałość, spalanie).

                              POWODZENIA !

                              Komentarz

                              • tomek
                                L&K
                                • 2005
                                • 1078

                                #65
                                w tej chwili gaz do 1.8T kosztuje cos w granicach 3 tys.
                                Problemem nie jest plastikowy kolektor (o ile jest), lecz turbina. Nie mozna tu zalozyc zwyklej instalacji tylko tzw "wtrysk".
                                Z tego co moja skromna wiedza wie, w zwyklej instalacji wklada sie jakies zwezki do dolotu, co by wywolac podcisnienie i zassanie gazu. W przypadku turbo, taka operacja jest bezsensowna. Podobno sa magicy, co takie cos robia, ale slyszalem, ze wtedy z 1.8T pozostaje tylko znaczek :wink:
                                O2FL RS | S2 | F2

                                Komentarz

                                • Pulse
                                  Rider
                                  • 2006
                                  • 461

                                  #66
                                  Zamieszczone przez Mr T.
                                  Ale co z moimi marzeniami o mocnej benzynce ??
                                  wybierz sie na jazde testowa, sprawdz benzyne i TDI i zadecyduj. Pamietaj ze TDI bedziesz mogl dodatkowo zmocnic o 30% bez problemu.
                                  Zamieszczone przez tomek
                                  w tej chwili gaz do 1.8T kosztuje cos w granicach 3 tys
                                  kupno 1.8T i potem chec oszczedzania poprzez zakladanie gazu to taki sobie pomysl ;-) lepiej brac TDI jak sie chce tanio jezdzic.
                                  :: O1 AXR Kombi

                                  Komentarz

                                  • Mr T.
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 236

                                    #67
                                    Zamieszczone przez Pulse
                                    wybierz sie na jazde testowa, sprawdz benzyne i TDI i zadecyduj. Pamietaj ze TDI bedziesz mogl dodatkowo zmocnic o 30% bez problemu.
                                    jest to pomysł jak najbardziej wskazany i myślę że nie omieszkam tak zrobić. Ciekawi mnie zwłaszcza poziom hałasu generowany przez diesla :wink: . Co do wzmocnienia, to idąc śladem mojego kolegi, który nabył swego czasu Leona TDi pewnie wybrałbym się do Mastersa na wgranie ciekawszego sofcika. Ale bez szaleństw, co by nie przesadzić z obciążeniem turbiny tudzież innych elementów (na razie jestem w tej sprawie zasadniczo laikiem).
                                    Zamieszczone przez Pulse
                                    kupno 1.8T i potem chec oszczedzania poprzez zakladanie gazu to taki sobie pomysl
                                    w ogóle nie brałbym takiej opcji pod uwagę.
                                    życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                    Komentarz

                                    • Pulse
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 461

                                      #68
                                      Zamieszczone przez Mr T.
                                      Ciekawi mnie zwłaszcza poziom hałasu generowany przez diesla
                                      najlepiej sie przejedz na jezdzie testowej (najlepiej troche miasta + trasa) lub z kims to bedziesz wiedzial - do Bydgoszczy mam niedaleko - 60 km ale w najblizszym czasie nie wybieram sie w tamte strony, moze masz jakiegos znajomego z octa tdi?
                                      Jest nieco glosniej niz w benzynie ale mozna sie przyzwyczaic, po miescie troche slychac (wielu tu obecnych lubi ten odglos :twisted: ) ale na trasie przy 130-140 km/h calkiem niezle np. nie widze roznicy w poziomie halasu miedzy octa a np. corolla 1.4 benzyna ;-)
                                      Zamieszczone przez Mr T.
                                      Ale bez szaleństw, co by nie przesadzić z obciążeniem turbiny tudzież innych elementów (na razie jestem w tej sprawie zasadniczo laikiem).
                                      ok. 30% to jest wlasnie standard bez szalenstw
                                      :: O1 AXR Kombi

                                      Komentarz

                                      • Mr T.
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 236

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Pulse
                                        moze masz jakiegos znajomego z octa tdi?
                                        niestety. Mam znajomego z Octą 1.6 oraz innego z Leonem TDi (ale czy to to samo? :roll: ). Stąd chyba najlepszym wyjściem będzie odwiedzenie mojego dealera Skody i próbka jazdy.
                                        życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                        Komentarz

                                        • Qulek
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 1630
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #70
                                          Mr T., a nie mają już promocyjnej Tour Ice ?? czy promocja sie skończyła.. nie wiem ile teraz klima my płacilismy 2900 bo jakas promocja była.. i w lato zdecydowanie najlepsza (poza silnikiem oczywiscie) rzecz w skodziance no jazde próbna trzeba oczywiscie wykonac.. my praktycznie po zamówieniu auta dopiero sie przejechalismy testówką ale i tak bylismy na skode zdecydowani :diabelski_usmiech
                                          BEST Czesci i artykuly motoryzacyjne

                                          Było O1 jest O3

                                          Komentarz

                                          • Mr T.
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 236

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Qulek
                                            nie mają już promocyjnej Tour Ice
                                            ano faktycznie zerknąłem na stronie i jest Ice+ za 62k PLN. Może uda się coś wynegcjować, chociaż te autka idą teraz podobno jak świeże bułki, więc nie będę miał za dużo argumentów. Chyba że jakaś premia dla lojalnego klienta :wink: .
                                            życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

                                            Komentarz

                                            • Garret
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 1196
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez Mr T.
                                              [Ciekawi mnie zwłaszcza poziom hałasu generowany przez diesla :wink:
                                              To zalezy od prędkosci jazdy, bieg jałowy i spokojna jazda - oczywiście, ze klekot jest głośniejszy;-), ale przy dużych prędkosciach.... :roll:
                                              Przez kilka lat jeździłem Corolla 1.4 benz 98r. Wg mnie przy wyższych prędkościach na drodze (pow 160km/h) w Octavii TDI jest ciszej niż w tej małej benzynce. Po prostu tu jest wtedy ok. 3.5tys obr/min a tam miałem 4.5tys obr/min :szeroki_usmiech.
                                              Przy 180km/h różnica jest już znaczna

                                              No a spalanie, panie dzieju, spalanie... :lol:
                                              Garret

                                              -----------
                                              Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #73
                                                Zamieszczone przez Mr T.
                                                Zamieszczone przez Qulek
                                                nie mają już promocyjnej Tour Ice
                                                ano faktycznie zerknąłem na stronie i jest Ice+ za 62k PLN. Może uda się coś wynegcjować, chociaż te autka idą teraz podobno jak świeże bułki, więc nie będę miał za dużo argumentów. Chyba że jakaś premia dla lojalnego klienta :wink: .
                                                a sprobuj uderzyc do kolegi Zoltara, zdaje sie, ze znowu ma jakies promocje na czeskie wyroby
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • markowski
                                                  Ambiente
                                                  • 2006
                                                  • 224

                                                  #74
                                                  Mr T., Od 25 kwietnia pomykam OI tour ice z motorkiem 1.9 tdi AXR. Auto jest fajne - dosc dynamiczne - mysle ze w najblizszym czasie zawitam do Mastersa i mam nadzieje ze bedzie jeszcze fajniej. A co do 1.8T - pytales dealera na kiedy byloby auto ?
                                                  pozdrawiam
                                                  Markowski
                                                  OI AXR 06 185@377

                                                  Komentarz

                                                  • Maicroft
                                                    Moderator
                                                    S_OCP MemberModeratorr
                                                    • 2004
                                                    • 25757
                                                    • Audi

                                                    #75
                                                    Mr T., To czy tak ida to bym nie byl pewien. Ostatnio w salonie koles na widok mojego ojca odrazu biegl i pytal czy nie potrzebuje nowego auta, bo ostatnio nic nie moga sprzedac :lol:
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...