Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pulse
    Rider
    • 2006
    • 461

    #76
    Mr T., jak chcesz to w sobote mam pare spraw do zalatwienia w Toruniu, moglbym Ci przy okazji pokazac jak jezdzi i chodzi octa TDI, oczywiscie jezeli masz czas i ochote aby podskoczyc do Torunia (godzina cos kolo 10:30-11:30)
    :: O1 AXR Kombi

    Komentarz

    • Mr T.
      Ambiente
      • 2006
      • 236

      #77
      Zamieszczone przez Maicroft
      Mr T., To czy tak ida to bym nie byl pewien. Ostatnio w salonie koles na widok mojego ojca odrazu biegl i pytal czy nie potrzebuje nowego auta, bo ostatnio nic nie moga sprzedac
      a widzisz. Ja taką obiegową opinię słyszałem. Może i nie prawdziwa.
      Zamieszczone przez Pulse
      Mr T., jak chcesz to w sobote mam pare spraw do zalatwienia w Toruniu, moglbym Ci przy okazji pokazac jak jezdzi i chodzi octa TDI, oczywiscie jezeli masz czas i ochote aby podskoczyc do Torunia (godzina cos kolo 10:30-11:30)
      Dzięki, ale nie da rady - w sobotę w tych godzinach jestem w Gnieźnie...
      życie zaczyna się powyżej 4000 rpm

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #78
        Zamieszczone przez Maicroft
        Mr T., To czy tak ida to bym nie byl pewien. Ostatnio w salonie koles na widok mojego ojca odrazu biegl i pytal czy nie potrzebuje nowego auta, bo ostatnio nic nie moga sprzedac :lol:
        ale to w bielsku w krakowie jakoś im sie udaje sprzedawać wieksze ilośći

        Komentarz

        • M_Alien
          Classic
          • 2006
          • 12

          #79
          witam
          co do porównań silników 1.8T i 1,9TDI mogę rzec że:
          1. Co do 1.8T to:
          Miałem przez 3 lata Passata B5 rok 98' z tym silnikiem bez komputera, więc spalanie
          szcuję na: około 11 litrów po mieście i 8 litrów na trasie. Jak kupiłem tego Paska to miał nabite 186 kkm a ja nim dojeżdziłem do 226 kkm. Żadnych usterek silnika poza tym, że w turbinie zaczął delikatnie klekotać zawór odprowadzający zbyt duże cisnienie.
          Co pociagneło za sobą demontaż turbiny i od razu jej regeneracje. o ile pamiętam to był to koszt około 1200 pln.
          Prszy szybkiej jeździe po miescie pojawiały się przysłowiowe "wiry w baku" i dosyć szybko oduczyłem się wykorzystywać te 150KM. Zatem jeździłem sobie jak starszy pan i czasem tylko dawałem upust fantazji. Ale w sumie te 150KM to nietak duzo jak na auto wielkości Passata. W Octavii powinno byćduzo lepiej bo jest lżejsza.

          2. Co do 1,9 TDI to:
          Mam Octe I z 2002 z silnikiem 110KM i czipem podobno na 140KM.
          Duzy moment obrotowy przy niskich obrotach powoduje że jestem dosyć szybki na krotkich odcinkach od swiateł do świateł. Mimo iż cisnę gaz to komputer pokazuje po mieście spalanie 7,3 litra.
          Na trasie Octa pali duuuuzo mniej .

          Pomijająć już aspekty wygody, komfortu, klasy i wykończeń plastików wewnętrz
          i tego typu "nieistotnych"detali zdecydowanie TDI.
          Genaralne wnioski to:
          1. W TDI Można cisnąć bez poczucia "grzeszności" że pieniądze z domowego budżetu ulatują z dymem.
          2. Klekot mozna zagłuszyć radiem lub udawać że jest całkiem fajny.
          3. Jak jest wszystko OK to TDI odpala w zimie na dotyk.
          4. Jak się nie stanie jakaś tragedia to żaden z silników nie oczekuje więcej niż wymiany filtrów i oleju co 15kkm.
          5. W TDI można podciagnąc osiagi łatwo, tanio i przyjemnie.
          6. Gazt do 1,8T (nie wiem jak teraz) kiedyś kosztował 5 tys pln i większośc instalatorów mówiła że gaz do turbo się nie nadaje a zwłaszcza z duzym przebiegiem.
          1,9TDI

          Komentarz

          • perfex
            L&K
            • 2005
            • 1117

            #80
            Re: Kupno nowej Octavki - 1.6 vs 1.8T

            Zamieszczone przez markowski
            5. Przy zalozeniu ze mnie stac - czy wybor 1.8T w tym aucie jest dobrym pomyslem czy z jakis innych przyczyn darowac sobie i zostac przy 1.6 ?
            Tak, to dobry pomysl. Obecnie gdy w O1 TDI to 100KM a 1.8T to 150KM to roznica w dynamice jest baaaaardzo wyrazna (pomijam aspekt tuningu bo i jeden i drugi silnik ma potencjal duzy! Choc 1.8T z pewnoscia wiekszy).
            Wszystko zalezy co kto lubi. Palowac czy oszczedzac, prosta sprawa. Ja lubie palowac, a do tego nie znosze klekotu diesla (a zwlaszcza TDI) oraz jego niskich obrotow. Ale.. co kto lubi Na pewno 1.8T jakis nadmiernie oszczedny nie jest... Chociaz... ja mam teraz jakies 192KM i wg mnie to oszczedne auto jak na te osiagi :lol:
            Pozdrawiam
            perfex

            Octavia HTP

            Komentarz

            Pracuję...