Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maly96
    Classic
    • 2011
    • 3

    Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.

    matompra, interesujące, wpadnieszcna spot celem prezentacji instalacji?
  • piotrekk78
    Drive
    • 2010
    • 40

    #2
    Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.

    Wiem, że temat był już poruszany kilka razy, ale być może ktoś może mi pomóc…

    Autko jest ciągle garażowane, dywaniki suche jak pieprz, w aucie zero wilgoci i nie wiem co może być przyczyną zaparowanych – parujących szyb.
    (płynu też mi nie ubywa)

    Wsiadając do autka (w garażu), wyjeżdżam z czystymi wszystkim szybami.
    Po przejechaniu ok. 3 minut zaczyna się koszmar – wszystkie szyby zaczynają parować…
    Problem częściowo znika po włączeniu nawiewu na szybę, ale tylko z przedniej szyby. Najgorzej jest z bocznymi – tylnymi i tylną od klapy.

    Ostatnio jechałem na daleki wyjazd i wyobraźcie sobie, że całkowicie odparowane szyby uzyskałem po godzinie…
    Cały czas mam climatronic włączony na „AUTO” i sam już nie wiem co może być przyczyną tego parowanie.
    Latem tego nie było nigdy, a poza tym przecież auto stoi w suchym garażu.

    Pomóżcie proszę.

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      piotrekk78, filtr przeciwpyłkowy wymieniałes?
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • piotrekk78
        Drive
        • 2010
        • 40

        #4
        Zamieszczone przez piotrek_os
        piotrekk78, filtr przeciwpyłkowy wymieniałes?
        W czerwcu ze wszystkimi inny olejami.
        Od tego czasu zrobiłem zaledwie 3 tys km.

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          piotrekk78, a pewny jesteś ze go wymienili

          Komentarz

          • piotrekk78
            Drive
            • 2010
            • 40

            #6
            Bynajmniej taką dostałem informację...
            Nie pamiętam teraz ile za niego płaciłem, bo wymieniałem olej i wiele innych...

            Ale jeśli uważacie, że wymiana filtra pomoże to go wymienię.
            ps. ile on może kosztować? i czy to na pewno to?

            Komentarz

            • piotrek_os
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 8160
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez piotrekk78
              Bynajmniej taką dostałem informację...
              Nie pamiętam teraz ile za niego płaciłem, bo wymieniałem olej i wiele innych...

              Ale jeśli uważacie, że wymiana filtra pomoże to go wymienię.
              ps. ile on może kosztować? i czy to na pewno to?
              od filtra zacznij ok 30-40 zł
              Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

              Komentarz

              • RS
                Ambiente
                • 2009
                • 238

                #8
                Niestety w O2 FL jest podobnie , juz pisałem o tym w innym temacie . Wymiana filtra nic nie daje . Po prostu Oktavie mają słabą wentylacje . Mam tak jak u Ciebie -sucho , ciepło i bez zadnych objawów przeciekania , a i tak paruje . Nie wiem juz jak z tym walczyć . Na razie uchylam trochę szyby - i to pomaga . Najgorzej gdy mam 3 osoby na pokładzie , wtedy masakra.......

                Komentarz

                • mario29lh
                  Classic
                  • 2009
                  • 30

                  #9
                  Ja tez posiadam O1 z Climatronic lecz szyby parują jak temperatyra otoczenia spadnie poniżej 5 stopni wtedy klima sie wyłączy i juz nie osusza powietrza dopiero po jakimś czasie szyby odparują. A przy jakiej temperaturze parują Tobie szyby?

                  Komentarz

                  • dragster
                    Elegance
                    • 2009
                    • 895
                    • Honda

                    #10
                    piotrekk78, tu masz link do dobrej instrukcji zawierającej wymianę tego filtra:


                    Jeśli założyli filtr zwykły to nie powinien być jeszcze brudny, więc łatwo będzie poznać.


                    Jeśli taki z węglem aktywnym to on jest on czarny, więc trzeba się dokładnie przyjrzeć.
                    MANN-FILTER products are trusted around the world to support effortless machine, vehicle and off-road functionality. Discover filters that deliver for you


                    Link do podobnego tematu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=kabinowy

                    Jeśli masz możliwość wydać kilka zł więcej jak będziesz wymieniał, weź lepiej taki z węglem aktywnym, naprawdę przydaje się szczególnie w jeździe za innymi autami.

                    Były też dyskusje co wybrać: Mann, Filtron, Knecht czy Bosch. Generalnie wniosek, że nie ma to większego znaczenia, byle nie "no name" z Chin. A jesli już Filtron to: http://www.filtron.pl/pl/index.php?i...C=110#idn30487
                    Silnik R18A2.
                    http://www.dadrl.org.uk
                    http://www.lightmare.org

                    Komentarz

                    • krzynol
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 10957
                      • Superb II combi (3T5)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                      #11
                      piotrekk78, ja Ci proponuję dla spokoju ducha zdjąc schowek
                      i zobaczyć czy działa klapa obiegu zamkniętego
                      Już miałem takie przypadki, że padał tryb w silniczku sterującym tą klapą
                      klapa spadała w położenie "obieg zamknięty włączony" i już masz zaparowane
                      zdejmij schowek i włączaj/wyłączaj obieg - klapa powinna bez problemów chodzić góra/dół
                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                      poprzednie modele:
                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                      Komentarz

                      • rogoz
                        Rider
                        • 2006
                        • 397

                        #12
                        Ja stawiam na uszkodzony serwomechnizm sterujący klapą obiegu wewnętrznego. Było o tym w następujących wątkach:




                        Podłączenie do VAGa da ci odpowiedz, czy padło właśnie to. Jak nie masz dostępu do VAGa to proponuję taki test: nawiew na maksimum i włączaj wyłączaj obieg zamknięty. Jak odgłos szumu powietrza nie będzie się zmieniał to prawdopodobnie klapa nie zmienia swojego położenia

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10957
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • piotrekk78
                            Drive
                            • 2010
                            • 40

                            #14
                            Zamieszczone przez mario29lh
                            Ja tez posiadam O1 z Climatronic lecz szyby parują jak temperatyra otoczenia spadnie poniżej 5 stopni wtedy klima sie wyłączy i juz nie osusza powietrza dopiero po jakimś czasie szyby odparują. A przy jakiej temperaturze parują Tobie szyby?
                            W sumie parowanie zaczęło sie od niedawna.
                            Generalnie jak przyszła jesień, wcześniej szybki byłe suche i czyste.

                            Dzwoniłem dziś do pewnego warsztatu. Szef tej firmy na samym początku zapytał, czy przypadkiem nie mam włączonego obiegu wewnetrzenego ) - więc coś w tym jest.
                            Kiedy odpowiedziałem, że nie - zaprosił mnie na wymianę filtra.

                            Więc wszystko wskazuje na to, że to będzie filtr.
                            Ale to dopiero będę mógł sprawdzić w przyszłym tygodniu.

                            ps. poleciał FILTRONa

                            [ Dodano: Pią 22 Paź, 10 18:28 ]
                            EDIT;
                            Ale masz rację... terazm mi się przypomniało.
                            Podczas ostatniej dłuższej podróży szyby tak naprawdę osuszyły się, gdy temperatura na zewnątrz wzrosła, gdzieś ok 12;00
                            Wcześniej w nocy było od -2 i z biegiem czasu temperatura wzrastała.

                            Czyli co, zimą jak klima przetanie chodzić to już zawsze szyby będą zaparowane...?

                            [ Dodano: Pią 22 Paź, 10 19:04 ]
                            Zamieszczone przez rogoz
                            Ja stawiam na uszkodzony serwomechnizm sterujący klapą obiegu wewnętrznego. Było o tym w następujących wątkach:




                            Podłączenie do VAGa da ci odpowiedz, czy padło właśnie to. Jak nie masz dostępu do VAGa to proponuję taki test: nawiew na maksimum i włączaj wyłączaj obieg zamknięty. Jak odgłos szumu powietrza nie będzie się zmieniał to prawdopodobnie klapa nie zmienia swojego położenia
                            Klapka działa.
                            Właśnie wróciłem z garażu…

                            W chwili obecnej jest u mnie +6st. C - bynajmniej taką wartość pokazuje wyświetlacz.
                            Odpaliłem samochód i włączyłem Klimę na AUTO.
                            Po chwili charakterystyczny odgłos sprężarki i wskazówka obrotomierza drgnęła – czyli wszystko działa…

                            Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 10957
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez piotrekk78
                              Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
                              odkręć schowek (4 torx'y) i będziesz miał na widelcu tą klapkę
                              bo tyk tyk tyk to może właśnie przeskakiwać zębatka w serwomechaniźmie
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • piotrekk78
                                Drive
                                • 2010
                                • 40

                                #16
                                Zamieszczone przez krzynol
                                Zamieszczone przez piotrekk78
                                Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
                                odkręć schowek (4 torx'y) i będziesz miał na widelcu tą klapkę
                                bo tyk tyk tyk to może właśnie przeskakiwać zębatka w serwomechaniźmie
                                Możesz mi przesłać więcj witycznych odnośnie demontażu tego schowka?
                                Nie chciałbym urwać jakiś zatrzasków.
                                Gdzie znajdują się te wszystkie śruby.

                                ps. może się skusze i go zdemontuje

                                Komentarz


                                • #17
                                  ja mam czasami problem ale tylko gdy mocno pada,duza wilgotnosc, wtedy musze wlaczyc AUTO bo inaczej przez dosc dluga chwile szyby paruja jak porabane, nawet jesli wlacze wentylator na full, filtr wymienialem w lecie. Musze zajrzec czy woda nie podeszla gdzies. Wkurza mnie to i mam wrazenie ze wentylacja poprostu nie wyrabia, bo w aucie sucho i zdecydowanie pomaga odrazu wlaczenie climatronica.

                                  Komentarz

                                  • piotrekk78
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 40

                                    #18
                                    Teraz pomaga, ale zobaczymy co sie zacznie dziać, kiedy temperatura spadnie na tyle, że nie załączy sie sprężąrka od klimy.

                                    Sutek będzie taki, że włączysz nadmuch na szybę przednią i tylko ją osuszysz, pozostałe nadal będą zaparowane ;((

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 10957
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      piotrekk78, jak wsadzisz głowę pod schowek to zobaczysz 3 wkręty Torx20
                                      a jak otworzysz schowek to zobaczysz bodajże dwa wkręty t20
                                      tylko nie wyciągaj lampki, ale odchyl schowek niech wisi
                                      za nim bepośrednio jest wlot powietrza do kabiny i zamykany jest taką
                                      klapą na gąbce i ta klapa ma się ruszać od końca do końca bez problemów
                                      jak włączysz obieg zamknięty, wyżej jest jeszcze pomocnicza klapa i też ma się ruszać

                                      wystarczy? :szeroki_usmiech
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • Jacek Wo.
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 221

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piotrekk78
                                        Teraz pomaga, ale zobaczymy co sie zacznie dziać, kiedy temperatura spadnie na tyle, że nie załączy sie sprężąrka od klimy.

                                        Sutek będzie taki, że włączysz nadmuch na szybę przednią i tylko ją osuszysz, pozostałe nadal będą zaparowane ;((
                                        Ja praktycznie zawsze mam na AUTO i 21-22 st.
                                        Czasem rano jak ruszam, a były szyby zamarznięte, to daję na "odmrażanie", po kilku km z powrotem na AUTO ...

                                        Nie mam problemu z zaparowanymi szybami

                                        Komentarz

                                        • rogoz
                                          Rider
                                          • 2006
                                          • 397

                                          #21
                                          Zamieszczone przez piotrekk78
                                          Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
                                          Tak jak wspominał Krzynol - opisane objawy mogą wskazywać na pęknięcie jednej z zębatek w mechanizmu sterującego klapą obiegu zamkniętego.
                                          Uprzedzając twoje dalsze pytania -

                                          Jak podłączysz się do VAGa powinieneś dostać dostać taki błąd:
                                          01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
                                          35-10 - - - Intermittent


                                          Możliwości są takie:
                                          1- Naprawa - sklejenie pękniętej zębatki (może pomoże, może nie)
                                          Opis naprawy z forum Golfa (długie): http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660

                                          2. Kupno nowego, kod części: 1J1907511A
                                          Ja szukałem dla siebie to były tylko w Intercars, za ok 270zł

                                          Wymienić da się samemu, ale wymaga umiejętności ginekologicznych - ciężki dostęp

                                          Komentarz

                                          • ruwado
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 14885
                                            • Octavia IV (NX3)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez piotrekk78
                                            Wsiadając do autka (w garażu), wyjeżdżam z czystymi wszystkim szybami.
                                            Po przejechaniu ok. 3 minut zaczyna się koszmar – wszystkie szyby zaczynają parować…
                                            ja też tak mam. W lipcu odgrzybiałem klimę ozonem i wymieniałem filtr, we wrześniu robiłem przegląd w ASO i tez uparli się, żeby wymienić filtr. Ponieważ od lipca do września (koniec m-ca) zrobiłem około 7.000 km machnąłem ręka i zgodziłem się na wymianę. Klima odgrzybiona, filtr nowy, jak wsiadam rano, to szyby są suche. Puszczam nawiew i zaczynają parować na maxa. Dopiero po chwili para schodzi. Tam ma od 2 - 3 lat. Więc chyba faktycznie niektóre O1 maja problem.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz

                                            • Marx
                                              Elegance
                                              • 2009
                                              • 865

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Jacek Wo.
                                              Zamieszczone przez piotrekk78
                                              Teraz pomaga, ale zobaczymy co sie zacznie dziać, kiedy temperatura spadnie na tyle, że nie załączy sie sprężąrka od klimy.

                                              Sutek będzie taki, że włączysz nadmuch na szybę przednią i tylko ją osuszysz, pozostałe nadal będą zaparowane ;((
                                              Ja praktycznie zawsze mam na AUTO i 21-22 st.
                                              Czasem rano jak ruszam, a były szyby zamarznięte, to daję na "odmrażanie", po kilku km z powrotem na AUTO ...

                                              Nie mam problemu z zaparowanymi szybami
                                              21-22??? jak bym tyle ustawil to chyba bym sie rozplynal... teraz ustawiam na minimalne 18 a i tak czasami jest za goraco. No ale ja sie nie rozbieram do rosolu przed wejsciem do auta...

                                              ja zauwazylem ze jak sie klimatyzacje wlaczy "na chwile" bo cos tam lekko mi zaparowalo aby osuszyc przednia szybe to juz pozamiatane, tzn trzeba ja zostawic, bo inaczej po wlaczeniu econ paruja sie szyby blyskawicznie.

                                              Komentarz

                                              • wojtass
                                                Rider
                                                • 2007
                                                • 473

                                                #24
                                                Witam dopadlo i mnie zaparowane szyby. Otóż odkrecilem schowek wg opisu i faktycznie jest tam ten mechanizm. Jak zapodalem obieg zamknięty to ta wajcha lekko w gore jak otwarty to lekko w dół. Kolega napisał iż powinna chodzić w pełnym zakresie a u mnie rak nie jest . I teraz pytanie. Jak ostawilem ja ręcznie na obieg otwarty to czy automatycznie się nie wróci do obiegu zamkniętego . Ja w zasadzie nie korzystam na climatronicu z opcji obieg zamknięty. A i jeszcze może jest wogole opcja jej całkowitego wyłączenia może przez wyjecie tam jakiejś wtyczki tak aby ktoś nie pomylił się i zalaczyl kiedyś obieg zamknięty

                                                Komentarz

                                                • rogoz
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 397

                                                  #25
                                                  Jak wyciągniesz wtyczkę od silnika klapy to climatroniec będzie siał błędami, po włączeniu zapłonu możesz mieć sygnalizację błędu na wyświetlaczu.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...