matompra, interesujące, wpadnieszcna spot celem prezentacji instalacji?
Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.
Zwiń
X
-
Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.
Wiem, że temat był już poruszany kilka razy, ale być może ktoś może mi pomóc…
Autko jest ciągle garażowane, dywaniki suche jak pieprz, w aucie zero wilgoci i nie wiem co może być przyczyną zaparowanych – parujących szyb.
(płynu też mi nie ubywa)
Wsiadając do autka (w garażu), wyjeżdżam z czystymi wszystkim szybami.
Po przejechaniu ok. 3 minut zaczyna się koszmar – wszystkie szyby zaczynają parować…
Problem częściowo znika po włączeniu nawiewu na szybę, ale tylko z przedniej szyby. Najgorzej jest z bocznymi – tylnymi i tylną od klapy.
Ostatnio jechałem na daleki wyjazd i wyobraźcie sobie, że całkowicie odparowane szyby uzyskałem po godzinie…
Cały czas mam climatronic włączony na „AUTO” i sam już nie wiem co może być przyczyną tego parowanie.
Latem tego nie było nigdy, a poza tym przecież auto stoi w suchym garażu.
Pomóżcie proszę.
-
-
Niestety w O2 FL jest podobnie , juz pisałem o tym w innym temacie . Wymiana filtra nic nie daje . Po prostu Oktavie mają słabą wentylacje . Mam tak jak u Ciebie -sucho , ciepło i bez zadnych objawów przeciekania , a i tak paruje . Nie wiem juz jak z tym walczyć . Na razie uchylam trochę szyby - i to pomaga . Najgorzej gdy mam 3 osoby na pokładzie , wtedy masakra.......
Komentarz
-
-
piotrekk78, tu masz link do dobrej instrukcji zawierającej wymianę tego filtra:
Jeśli założyli filtr zwykły to nie powinien być jeszcze brudny, więc łatwo będzie poznać.
Jeśli taki z węglem aktywnym to on jest on czarny, więc trzeba się dokładnie przyjrzeć.
MANN-FILTER products are trusted around the world to support effortless machine, vehicle and off-road functionality. Discover filters that deliver for you
Link do podobnego tematu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...light=kabinowy
Jeśli masz możliwość wydać kilka zł więcej jak będziesz wymieniał, weź lepiej taki z węglem aktywnym, naprawdę przydaje się szczególnie w jeździe za innymi autami.
Były też dyskusje co wybrać: Mann, Filtron, Knecht czy Bosch. Generalnie wniosek, że nie ma to większego znaczenia, byle nie "no name" z Chin. A jesli już Filtron to: http://www.filtron.pl/pl/index.php?i...C=110#idn30487
Komentarz
-
-
piotrekk78, ja Ci proponuję dla spokoju ducha zdjąc schowek
i zobaczyć czy działa klapa obiegu zamkniętego
Już miałem takie przypadki, że padał tryb w silniczku sterującym tą klapą
klapa spadała w położenie "obieg zamknięty włączony" i już masz zaparowane
zdejmij schowek i włączaj/wyłączaj obieg - klapa powinna bez problemów chodzić góra/dół->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Ja stawiam na uszkodzony serwomechnizm sterujący klapą obiegu wewnętrznego. Było o tym w następujących wątkach:
Podłączenie do VAGa da ci odpowiedz, czy padło właśnie to. Jak nie masz dostępu do VAGa to proponuję taki test: nawiew na maksimum i włączaj wyłączaj obieg zamknięty. Jak odgłos szumu powietrza nie będzie się zmieniał to prawdopodobnie klapa nie zmienia swojego położenia
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mario29lhJa tez posiadam O1 z Climatronic lecz szyby parują jak temperatyra otoczenia spadnie poniżej 5 stopni wtedy klima sie wyłączy i juz nie osusza powietrza dopiero po jakimś czasie szyby odparują. A przy jakiej temperaturze parują Tobie szyby?
Generalnie jak przyszła jesień, wcześniej szybki byłe suche i czyste.
Dzwoniłem dziś do pewnego warsztatu. Szef tej firmy na samym początku zapytał, czy przypadkiem nie mam włączonego obiegu wewnetrzenego ) - więc coś w tym jest.
Kiedy odpowiedziałem, że nie - zaprosił mnie na wymianę filtra.
Więc wszystko wskazuje na to, że to będzie filtr.
Ale to dopiero będę mógł sprawdzić w przyszłym tygodniu.
ps. poleciał FILTRONa
[ Dodano: Pią 22 Paź, 10 18:28 ]
EDIT;
Ale masz rację... terazm mi się przypomniało.
Podczas ostatniej dłuższej podróży szyby tak naprawdę osuszyły się, gdy temperatura na zewnątrz wzrosła, gdzieś ok 12;00
Wcześniej w nocy było od -2 i z biegiem czasu temperatura wzrastała.
Czyli co, zimą jak klima przetanie chodzić to już zawsze szyby będą zaparowane...?
[ Dodano: Pią 22 Paź, 10 19:04 ]
Zamieszczone przez rogozJa stawiam na uszkodzony serwomechnizm sterujący klapą obiegu wewnętrznego. Było o tym w następujących wątkach:
Podłączenie do VAGa da ci odpowiedz, czy padło właśnie to. Jak nie masz dostępu do VAGa to proponuję taki test: nawiew na maksimum i włączaj wyłączaj obieg zamknięty. Jak odgłos szumu powietrza nie będzie się zmieniał to prawdopodobnie klapa nie zmienia swojego położenia
Właśnie wróciłem z garażu…
W chwili obecnej jest u mnie +6st. C - bynajmniej taką wartość pokazuje wyświetlacz.
Odpaliłem samochód i włączyłem Klimę na AUTO.
Po chwili charakterystyczny odgłos sprężarki i wskazówka obrotomierza drgnęła – czyli wszystko działa…
Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrekk78Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
bo tyk tyk tyk to może właśnie przeskakiwać zębatka w serwomechaniźmie->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolZamieszczone przez piotrekk78Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
bo tyk tyk tyk to może właśnie przeskakiwać zębatka w serwomechaniźmie
Nie chciałbym urwać jakiś zatrzasków.
Gdzie znajdują się te wszystkie śruby.
ps. może się skusze i go zdemontuje
Komentarz
-
-
Gość
ja mam czasami problem ale tylko gdy mocno pada,duza wilgotnosc, wtedy musze wlaczyc AUTO bo inaczej przez dosc dluga chwile szyby paruja jak porabane, nawet jesli wlacze wentylator na full, filtr wymienialem w lecie. Musze zajrzec czy woda nie podeszla gdzies. Wkurza mnie to i mam wrazenie ze wentylacja poprostu nie wyrabia, bo w aucie sucho i zdecydowanie pomaga odrazu wlaczenie climatronica.
Komentarz
-
piotrekk78, jak wsadzisz głowę pod schowek to zobaczysz 3 wkręty Torx20
a jak otworzysz schowek to zobaczysz bodajże dwa wkręty t20
tylko nie wyciągaj lampki, ale odchyl schowek niech wisi
za nim bepośrednio jest wlot powietrza do kabiny i zamykany jest taką
klapą na gąbce i ta klapa ma się ruszać od końca do końca bez problemów
jak włączysz obieg zamknięty, wyżej jest jeszcze pomocnicza klapa i też ma się ruszać
wystarczy? :szeroki_usmiech->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrekk78Teraz pomaga, ale zobaczymy co sie zacznie dziać, kiedy temperatura spadnie na tyle, że nie załączy sie sprężąrka od klimy.
Sutek będzie taki, że włączysz nadmuch na szybę przednią i tylko ją osuszysz, pozostałe nadal będą zaparowane ;((
Czasem rano jak ruszam, a były szyby zamarznięte, to daję na "odmrażanie", po kilku km z powrotem na AUTO ...
Nie mam problemu z zaparowanymi szybami
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrekk78Po wciśnięci przycisku obiegu wew. w schowku słychać „ tyk, tyk, tyk” i to za każdy razem kiedy włączę przycisk obiegu wew.
Uprzedzając twoje dalsze pytania -
Jak podłączysz się do VAGa powinieneś dostać dostać taki błąd:
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
35-10 - - - Intermittent
Możliwości są takie:
1- Naprawa - sklejenie pękniętej zębatki (może pomoże, może nie)
Opis naprawy z forum Golfa (długie): http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=144660
2. Kupno nowego, kod części: 1J1907511A
Ja szukałem dla siebie to były tylko w Intercars, za ok 270zł
Wymienić da się samemu, ale wymaga umiejętności ginekologicznych - ciężki dostęp
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piotrekk78Wsiadając do autka (w garażu), wyjeżdżam z czystymi wszystkim szybami.
Po przejechaniu ok. 3 minut zaczyna się koszmar – wszystkie szyby zaczynają parować…pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Jacek Wo.Zamieszczone przez piotrekk78Teraz pomaga, ale zobaczymy co sie zacznie dziać, kiedy temperatura spadnie na tyle, że nie załączy sie sprężąrka od klimy.
Sutek będzie taki, że włączysz nadmuch na szybę przednią i tylko ją osuszysz, pozostałe nadal będą zaparowane ;((
Czasem rano jak ruszam, a były szyby zamarznięte, to daję na "odmrażanie", po kilku km z powrotem na AUTO ...
Nie mam problemu z zaparowanymi szybami
ja zauwazylem ze jak sie klimatyzacje wlaczy "na chwile" bo cos tam lekko mi zaparowalo aby osuszyc przednia szybe to juz pozamiatane, tzn trzeba ja zostawic, bo inaczej po wlaczeniu econ paruja sie szyby blyskawicznie.
Komentarz
-
-
Witam dopadlo i mnie zaparowane szyby. Otóż odkrecilem schowek wg opisu i faktycznie jest tam ten mechanizm. Jak zapodalem obieg zamknięty to ta wajcha lekko w gore jak otwarty to lekko w dół. Kolega napisał iż powinna chodzić w pełnym zakresie a u mnie rak nie jest . I teraz pytanie. Jak ostawilem ja ręcznie na obieg otwarty to czy automatycznie się nie wróci do obiegu zamkniętego . Ja w zasadzie nie korzystam na climatronicu z opcji obieg zamknięty. A i jeszcze może jest wogole opcja jej całkowitego wyłączenia może przez wyjecie tam jakiejś wtyczki tak aby ktoś nie pomylił się i zalaczyl kiedyś obieg zamknięty
Komentarz
-
Komentarz