Problem z parowaniem szyb w OC1 - wersja z CLIMATRONIC.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtass
    Rider
    • 2007
    • 473

    #26
    No dobra wyjecie wtyczki odpada a te ustawienie ręczne i zapomnienie o przycisku obieg zamknięty ?

    Komentarz

    • rogoz
      Rider
      • 2006
      • 397

      #27
      Wydaje mi się, że tak można zrobić. Nie przypominam sobie aby Climatronic sam z siebie włączał obieg zamknięty, ale mogę się mylić

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10957
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #28
        Zamieszczone przez wojtass
        No dobra wyjecie wtyczki odpada a te ustawienie ręczne i zapomnienie o przycisku obieg zamknięty ?
        spokojnie możesz wyjęć wtyczkę, błędy będą w klimatroniku
        ale teraz też są przecież?, na nic to nie rzutuje.
        możesz też zostawić klapęw pozycji otwartej i zapomnieć o przycisku
        tylko jak przypadkiem zamkniesz, to znowu ją ręcznie podnosisz
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • rogoz
          Rider
          • 2006
          • 397

          #29
          Na nie zrobi się przypadkiem choinka na wyświetlaczu climatronica po włączeniu zapłonu?

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10957
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #30
            spokojnie nic nie będzie
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • wojtass
              Rider
              • 2007
              • 473

              #31
              Zostawic w pozycji otwartej? Dzisiaj znowu się temu przyjrzalem i tam jest taki myk ze pod spodem ( włożyć głowę pod schowek ) jest własnie taka klapka obszyta skajem z gabka i ona my być chyba zamknięta ?

              Komentarz

              • rogoz
                Rider
                • 2006
                • 397

                #32
                Jeżeli klapa ma pozostać w pozycji otwartej to jej ruchoma część musi być na dole.

                Komentarz

                • wojtass
                  Rider
                  • 2007
                  • 473

                  #33
                  rogoz poczekaj czyli ta dolna klapka przy nogach ma byc w pionie czy poziomie?

                  [ Dodano: Czw 25 Lis, 10 21:25 ]
                  no bo jak palcem popcham ten mechanizm ( plastyk) do przodu, dolna klapka sie zamyka i na odwrót

                  Komentarz

                  • julek666
                    Drive
                    • 2008
                    • 65

                    #34
                    Panowie mi też parują jak zwariowane, a klapa od obiegu działa, filtr wymieniony, zauważyłem że przy tym samym nastawieniu dmuchawy jest duża różnica jak daje nawiew na szyby albo na środek lub pod nogi tzn. na szyby jakby leciało słabiej przy tej samej nastawie dmuchawy, może klapa która przełącza nie otwiera do końca nawiewu na szyby?
                    Próbowałem czegoś takiego: Nawiew na maksa na szyby i na środek i zamknąłem wloty, środkowy i boczne i powietrze na szyby leciało mocniej niż przy nastawieniu na same szyby i o wiele szybciej odparowały.
                    Była OI 1.9 tdi ALH, 6 lat eksploatacji bez większych problemów. Szukamy godnego następcy czyli OII FL

                    Komentarz

                    • rogoz
                      Rider
                      • 2006
                      • 397

                      #35
                      Zamieszczone przez wojtass
                      poczekaj czyli ta dolna klapka przy nogach ma byc w pionie czy poziomie?
                      Dawno nie zaglądałem do tego mechanizmu, ale z tego co pamiętam:
                      - klapa dolna w górna pozycji (poziomo) - obieg zamknięty
                      - klapa dolna w dolnej pozycji - obieg otwarty
                      Klapa górna jest sprzężona mechanicznie z klapą dolną.

                      Komentarz

                      • tomikt
                        Rider
                        • 2007
                        • 391

                        #36
                        Z tego co czytałem na tym forum Climatronik sam czasem przełącza się na obieg zamknięty - np. przy cofaniu.
                        ech...
                        TomikT

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 10957
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez tomikt
                          Z tego co czytałem na tym forum Climatronik sam czasem przełącza się na obieg zamknięty - np. przy cofaniu.
                          ale to chyba w O2, zresztą kto wie
                          czyli najlepiej jest doraźnie odłączyć wtyczkę
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • Michal_ts
                            Drive
                            • 2009
                            • 74

                            #38
                            Polecam bardzo dokładnie umyć i odtłuścić szyby od wewnątrz. U mnie problem parowania zniknął. Jako ciekawostkę podam ze tylna szyba w okolicach siłowników była pokryta jakimś tłustym olejem, którego na pierwszy rzut oka widać nie było.

                            Komentarz

                            • sylweriusz70
                              Classic
                              • 2007
                              • 5

                              #39
                              parowanie szyb

                              Ostatnio mnie też dopadło parowanie szyb z racji oczywiscie spadku temperatury. Za ten problem odpowiada własnie i najczęściej własnie klapa zamykająca dopływ zimnego powietrza. Zauwarzyłem u mnie,że w momencie właczania na odparowanie lub przy nastawionej dużej sile nadmuchu klapa przestaje być sterowalna(podejrzewam pękniecie tego koła sterującego) i znalazłem na to sposób. Trzeba zmniejszyć siłe nadmuchu i wtedy przełaczać obieg zamkniety.Wtedy klapa pracuje w pełnym zakresie.Jezeli juz sie przełączy a bedzie to słyszalne, słychac dzwięk zasysanego powietrza z zewnątrz. Od kiedy to namierzyłem przestałem miec problemy z parowaniem szyb, a było to ze 2 tyg. temu. Jeżdze dalej na AUTO i jak narazie klapa pozostaje nadal w pozycji otwartej.A mycie dokładne i używanie róznego rodzajów preparatów niewiele pomaga.Wiem cos o tym bo już w tamtym roku sie z tym borykałem i szkoda,że dopiero teraz to namierzyłem. Wcześniej czy później i tak trzeba będzie dobrać się do tej klapy i naprawic to ustrojstwo.

                              Komentarz

                              Pracuję...