paweł2, pokaż kto tu Kie/Hyundaia chwalił :twisted: szkoda, tylko wylanie wiadra wody na przednią szybę w Skodzie nie kończy się unieruchomieniem auta :wink: :P
Jeździłem renaultami ( kangoo,megane,laguna ) przez pięć lat i mimo kiepskich opinii jeździło się bardzo dobrze i raczej bezawaryjnie. Co do usterek to oczywiście pojawiały się i głównie były związane z elektryką i zawieszeniem. Po trzech latach związanych z marką skoda mogę napisać że jest znacznie lepiej i taniej więc do renaulta już raczej nie wrócę. Mimo gorszego designu wydaje mi się że wygląd Octavi jest ponadczasowy i szybko się nie znudzi a nie wiem jak będzie z meganką.
wady to zazwyczaj poprawia się liftingami, a w nowych generacjach dawaj apiać od nowa
Dokładnie tak jest w Renault ... najpierw sie spiesza i wypuszczaja strasznie usterkowe modele np. Laguna II ktora potem przechodzi FL i juz jest nieporownywalnie lepiej.
O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !
Mam podobny dylemat bo kolo stycznia chce zlozyc zamowienia i jestem na etapie poszukiwania przygladalem sie: Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Yeti, Skoda Octavia, Seat Leon, Honda Civic sedan 4d, Mazda 3 i jeszcze kilka innych i zawsze suma sumarum najciekawiej wypada Skoda Octavia - nie mam tu na mysli tylko aspektu finansowego.
Jak dla mnie Octavia jest genialnie spasowana (czego nie moge powiedziec o Lancerze), mozliwosc modulowej rozbudowny auta (w Honda, Mitsubishi nie mozna sobie dobrac konkretnych elementow doposazenia). Jak bym sie nie staral to Octavia zawsze wypadnie na 1 miejscu
Mam podobny dylemat bo kolo stycznia chce zlozyc zamowienia i jestem na etapie poszukiwania przygladalem sie: Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Yeti, Skoda Octavia, Seat Leon, Honda Civic sedan 4d, Mazda 3 i jeszcze kilka innych i zawsze suma sumarum najciekawiej wypada Skoda Octavia - nie mam tu na mysli tylko aspektu finansowego.
Jak dla mnie Octavia jest genialnie spasowana (czego nie moge powiedziec o Lancerze), mozliwosc modulowej rozbudowny auta (w Honda, Mitsubishi nie mozna sobie dobrac konkretnych elementow doposazenia). Jak bym sie nie staral to Octavia zawsze wypadnie na 1 miejscu
Bierz Octavie to dobry wybor i cenowo ijakosciowo i przy odsprzedazy trzyma cene.Jeszcze Mazda 3 jest ciekawa.
Mam podobny dylemat bo kolo stycznia chce zlozyc zamowienia i jestem na etapie poszukiwania przygladalem sie: Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Yeti, Skoda Octavia, Seat Leon, Honda Civic sedan 4d, Mazda 3 i jeszcze kilka innych i zawsze suma sumarum najciekawiej wypada Skoda Octavia - nie mam tu na mysli tylko aspektu finansowego.
Jak dla mnie Octavia jest genialnie spasowana (czego nie moge powiedziec o Lancerze), mozliwosc modulowej rozbudowny auta (w Honda, Mitsubishi nie mozna sobie dobrac konkretnych elementow doposazenia). Jak bym sie nie staral to Octavia zawsze wypadnie na 1 miejscu
Bierz Octavie to dobry wybor i cenowo ijakosciowo i przy odsprzedazy trzyma cene.Jeszcze Mazda 3 jest ciekawa.
No ja juz decyzje podjalem
Co do Mazdy 3 - piekne autko, ale nie czuje sie w nim komfortowo... no i te ceny serwisu
miałem ten sam dylemat .co wybrać :? ale kto pyta i czyta i na jazdy testowe się umawia nie błądzi 8) .a jednak stara miłość nie rdzewieje . :lol: była felicja potem fabia a teraz czekam na octavię :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
POZDRAWIAM ARTUR
moja octavka http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=48074
Staram się nie kierować uprzedzeniami typu: "nie kupuj samochodu na F" (Sam niedawno fordem jeździłem) ale przed zamówieniem Octavii zebrałem opinię znajomych jeżdżących Renault. Wyniki są następujące:
Niezadowoleni są posiadacze
Laguna - 3 OSOBY !
Megane
Espace
Grand Scenic
Zadowoleni:
Clio
Scenic
Chodzi o awaryjność. To jakoś skutecznie ostudziło mój zapał do Renault :P
Samochody w większości kupowane w salonie.
ja tez mam lagune z 2003 r, kupiona w salonie własnie w dieslu i powiem Ci ze byłem za****scie niezadowolony z tego samochodu jezeli chodzi o awarie ( chociaz w tej chwili wszystko sie uspokoiło po drastycznych kosztach i naprawach i jest ok, a co do komfortu to moim zdaniem jest super...teraz mam nadzieje ze na skodzie sie tak nie zawiodę. pozdrawiam
znów przekładałem koła u klienta , tego z subaru legacy. trochę już wkurwiony jest na furkę to się wyżalił... , około 20 wizyt w serwisie w ciągu troche ponad 2 lat. subaru w tym dieslu-boxerze , elektornika , drugi silnik , drugie sprzęgło fotel wymieniany bo się przecian tapicerka od obudowy dolnej fotela , coś tam jeszcze. podobno te silniki mają złe smarownie.. .
kolega - toyota avensis 170KM , 17 tys km.niecały rok stara , przekładam koła , patrzę mokra felga - przegub do wymiany jak się okazało.
jak się patrzę po tych wozach to naprawdę grupa vw się nieźle trzyma chyba.. :roll:
Mam podobny dylemat bo kolo stycznia chce zlozyc zamowienia i jestem na etapie poszukiwania przygladalem sie: Mitsubishi Lancer, Toyota Avensis, Ford Mondeo, Opel Insignia, Skoda Yeti, Skoda Octavia, Seat Leon, Honda Civic sedan 4d, Mazda 3 i jeszcze kilka innych i zawsze suma sumarum najciekawiej wypada Skoda Octavia - nie mam tu na mysli tylko aspektu finansowego.
Jak dla mnie Octavia jest genialnie spasowana (czego nie moge powiedziec o Lancerze), mozliwosc modulowej rozbudowny auta (w Honda, Mitsubishi nie mozna sobie dobrac konkretnych elementow doposazenia). Jak bym sie nie staral to Octavia zawsze wypadnie na 1 miejscu
ja patrzyłem jak jeszcze był C4, Forda Focusa combi, Seata Leona, Mazde 3, Corolle, Opla Astre III no i Magane Grandtour i kolejność Magane>Octavia>Corolla>C4>Astra
Zaletą maganki jest większa i nowocześniejsza kabina lepsze wykończenie, lepsze wyposażenie i jak dla mnie wygląd, ale wady to nieco cena wyższa, a za octavie w wersji ambiente mam naprawde niska cene wole nawet nie pisac jaka
a ja mimo wszystko z tych aut , jeżeli chodzi o kombi , to jednak chyba avensis 170KM. naprawdę przyjemnie się jeździ , fajny zawias komfortowy i cichutko w miarę. no i spora w srodku , choć jak się przyjrzałem accordowi nówce parę dni temu to kabinkę ma niekiepską jeżeli chodzi o wielkość. no i nie jeździłem superbem jeszcze , nie wiem jak jest wyciszony silnik i zawieszenie..
ja patrzyłem jak jeszcze był C4, Forda Focusa combi, Seata Leona, Mazde 3, Corolle, Opla Astre III no i Magane Grandtour i kolejność Magane>Octavia>Corolla>C4>Astra
Zaletą maganki jest większa i nowocześniejsza kabina lepsze wykończenie, lepsze wyposażenie i jak dla mnie wygląd, ale wady to nieco cena wyższa, a za octavie w wersji ambiente mam naprawde niska cene wole nawet nie pisac jaka
Ja też rok temu przymierzałem się do Megane Grandtour i kabina wydawała się o wiele mniejsza niż w Octavii - nie jestem specjalnie wysoki (~186cm) ale wsiadając do Megane na miejsce kierowcy uderzyłem się w głowę... a siedząc z tyłu, zupełnie nie było miejsca na nogi. Regulacja wysokości fotela pasażera z przodu według sprzedawcy była dopiero w najwyższej wersji wyposażenia (w Octavii Ambiente jest), chociaż wg. samar.pl teraz jest inaczej.
Wtedy też mi Megane wychodziło jakieś 5-6 tysięcy niż Octavia w odpowiadającej wersji wyposażenia/silniku (bo jeszcze ESP i czujniki parkowania i cośtam...). No i większość konfiguracji Megane była dostępna od ręki a znaleźć taką Octavię jak chciałem było prawie niemożliwe - to też dawało do myślenia
nie wiem jak jest wyciszony silnik i zawieszenie..
Jak miałem okazję chwilę pojeździć testowym SII 2.0TDI 170KM to mogę ci powiedzieć że zawias pracuje podobnie jak w OII, Avensis ma całkiem inną charakterystykę zawieszenia. Wyciszenie jest dużo lepsze w porównaniu do 1.9TDI w OII i silnik fajnie się wkręca.
Jak miałem okazję chwilę pojeździć testowym SII 2.0TDI 170KM to mogę ci powiedzieć że zawias pracuje podobnie jak w OII,
ale chodzi Ci o to że tak samo go słychać w aucie? a sinik ?
[ Dodano: Pią 05 Lis, 10 11:29 ]
co prawda spasowanie niektórych elementów avensisie jest kiepskie.. , np. zderzak z błotnikiem , plastik na desce rozdzielczej , taki na podszybiu od nawiewów...
ja patrzyłem jak jeszcze był C4, Forda Focusa combi, Seata Leona, Mazde 3, Corolle, Opla Astre III no i Magane Grandtour i kolejność Magane>Octavia>Corolla>C4>Astra
Zaletą maganki jest większa i nowocześniejsza kabina lepsze wykończenie, lepsze wyposażenie i jak dla mnie wygląd, ale wady to nieco cena wyższa, a za octavie w wersji ambiente mam naprawde niska cene wole nawet nie pisac jaka
Ja też rok temu przymierzałem się do Megane Grandtour i kabina wydawała się o wiele mniejsza niż w Octavii - nie jestem specjalnie wysoki (~186cm) ale wsiadając do Megane na miejsce kierowcy uderzyłem się w głowę... a siedząc z tyłu, zupełnie nie było miejsca na nogi. Regulacja wysokości fotela pasażera z przodu według sprzedawcy była dopiero w najwyższej wersji wyposażenia (w Octavii Ambiente jest), chociaż wg. samar.pl teraz jest inaczej.
Wtedy też mi Megane wychodziło jakieś 5-6 tysięcy niż Octavia w odpowiadającej wersji wyposażenia/silniku (bo jeszcze ESP i czujniki parkowania i cośtam...). No i większość konfiguracji Megane była dostępna od ręki a znaleźć taką Octavię jak chciałem było prawie niemożliwe - to też dawało do myślenia
kabina jest nieco nizsza to na pewno, ale roznica to 3-4 cm natomiast jak rozlozylem rece to o te 4-5 cm jest szerzej w magance, bo reka dotykalem oparcia od strony okna na fotelu pasazera w octavii, natomiast w megance reka zatrzymala mi sie w polowie fotela pasazera i mówie o przodzie. No i to taki test był, zeby nie bylo ze z miarka chodzilem bo nie chodzilem... dzisiaj żona się wypowie które auto jej sie wydaje przestronniejsze, to jeszczer zweryfikuję. Bardzo fajny jest ten system hands free ale z 2 strony octaia kusi, ale co bym nie wybrał nie bedę żałował.
Moj kolega czesto do pracy jezdzi samochodem swojej tesciowej (nowy Renault Megane). I z tego co mowil to wciagu 6 miesiecy byl 4 razy serwisowany! Dlatego ja osobiscie Renault odstawilem na boczny tor w rozwazaniach.
A teraz ciekawostka - mam na samochod 80 000zl
I w tej cenie moge miec:
1. Skoda Octavia Elegance (1.8 TSI - 160KM)
2. Volkswagen Golf Highline (1.4 TSI - 160KM)
I co teraz wybrac?
kabina jest nieco nizsza to na pewno, ale roznica to 3-4 cm natomiast jak rozlozylem rece to o te 4-5 cm jest szerzej w magance, bo reka dotykalem oparcia od strony okna na fotelu pasazera w octavii, natomiast w megance reka zatrzymala mi sie w polowie fotela pasazera i mówie o przodzie. No i to taki test był, zeby nie bylo ze z miarka chodzilem bo nie chodzilem... dzisiaj żona się wypowie które auto jej sie wydaje przestronniejsze, to jeszczer zweryfikuję. Bardzo fajny jest ten system hands free ale z 2 strony octaia kusi, ale co bym nie wybrał nie bedę żałował.
wg. samar.pl, megane grandtour ma szerokość całkowitą 1804 mm, octavia 1769, więc faktycznie, może być więcej miejsca wszerz. Ale jeśli wiezie się 4 osoby normalnej wagi, to nie powinno to robić różnicy - my akurat patrzyliśmy na tylne siedzenia pod kątem zmieszczenia tam fotelika dla dziecka i żony (albo mnie i tutaj była wyraźna przewaga Octavii nad Grandtour jeśli chodzi o miejsce.
Ale wiadomo, że każdy ma trochę inną sytuację czy spojrzenie na ilość miejsca i warto się przejechać jednym i drugim (i innymi też).
Komentarz