spalanie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kluczcar
    Classic
    • 2011
    • 29

    spalanie oleju

    Jureczek1964, Hertze DCX 165 mam na przodzie dają rade w Octavii bardzo dobry stosunek jakości do ceny 8)
  • andrzej1962
    L&K
    • 2010
    • 1306
    • Octavia III combi (5E5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    spalanie oleju

    Witam wszystkich.
    Temat znany niejednemu forumowiczowi, ale prześledziłem wiele postów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Być może nie ma odpowiedzi. W temacie znalazłem takie odpowiedzi, że jednemu bierze oleju tyle a drugiemu tyle a wszystko to w normie, trzeciemu nie bierze nic i to tez w normie, a moje pytanie (czysto teoretyczne)brzmi:
    dwie octavki ten sam silnik, podobny lub taki sam przebieg, eksploatacja w takich samych warunkach i dlaczego jeden silnik weźmie olej od wymiany do wymiany a drugi nic?! Z tą normą "brania" pomiędzy przeglądami w silnikach diesla też nie mogę za bardzo zrozumieć skoro w benzynowym zdarza się rzadko lub w ogóle. Winna budowa silnika?!. Znawców tematu będę wdzięczny za zaspokojenie mojej chorej laickiej ciekawości.

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez andrzej1962
      eksploatacja w takich samych warunkach
      takie same warunki nie znaczy, taka sama eksploatacja. ja przemieszczam się dużo po autostradach i mój diselek chlipie oliwkę, ale koleś, z tym samym silnikiem tyle że w seacie pomyka po mieście i tylko po mieście i nie łyka mu nic ale za to ma inne "choroby"...i też jeździmy w tych samych warunkach.
      bardziej "butujesz", silnik pracuje na wysokich obrotach, będzie żarł oliwę. jeżdżąc spokojnie po mieście 20 km. dziennie zeżre ci więcej paliwa niż oleju. takie jest moje zdanie :wink:

      Komentarz

      • DAREK62
        Classic
        • 2009
        • 1

        #4
        Między przęglądami dolewam do mojego diselka ok. 1 literka oliwki

        Komentarz

        • Jacek Wo.
          Ambiente
          • 2010
          • 221

          #5
          Re: spalanie oleju

          Zamieszczone przez andrzej1962
          Witam wszystkich.
          Temat znany niejednemu forumowiczowi, ale prześledziłem wiele postów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Być może nie ma odpowiedzi. W temacie znalazłem takie odpowiedzi, że jednemu bierze oleju tyle a drugiemu tyle a wszystko to w normie, trzeciemu nie bierze nic i to tez w normie, a moje pytanie (czysto teoretyczne)brzmi:
          dwie octavki ten sam silnik, podobny lub taki sam przebieg, eksploatacja w takich samych warunkach i dlaczego jeden silnik weźmie olej od wymiany do wymiany a drugi nic?! Z tą normą "brania" pomiędzy przeglądami w silnikach diesla też nie mogę za bardzo zrozumieć skoro w benzynowym zdarza się rzadko lub w ogóle. Winna budowa silnika?!. Znawców tematu będę wdzięczny za zaspokojenie mojej chorej laickiej ciekawości.
          W benzynowym też oleju ubywa - u mnie po 10 tys. od wyjazdu z fabryki zapaliła se kontrolka, weszło prawie litr na dolewkę ( w kliku mniejszych porcjach co kilkaset km).

          A że 2 silniki w tej samej wersji różnią się "braniem oleju" - po prostu nie są identyczne, zawsze są jakieś minimalne odchyłki produkcyjne - wszystko w granicach normy, ale jednak róznią sie ...

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez ufo
            silnik pracuje na wysokich obrotach, będzie żarł oliwę. jeżdżąc spokojnie po mieście 20 km. dziennie zeżre ci więcej paliwa niż oleju. takie jest moje zdanie :wink:
            mam dokładnie taką samo zależność u siebie
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • AdamB
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 8030
              • Octavia IV (NX3)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #7
              andrzej1962, mają zwaloną separację oleju w odmie. Jak jeździsz delikatnie to nie weźmie dużo, w zasadzie ubędzie Ci z max do średniego poziomu. Na autostradach jak będziesz latał z wysokimi prędkościami to więcej trochę weźmie.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #8
                a ja sie zaczynam martwic bo nie bierze

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Golas27, 1.9TDI bez PD mają inną budowę pokrywy zaworów, mniejszą ilość części ruchomych w głowicy co przekłada się na mniejszą mgłę olejową pod pokrywą i co za tym idzie mniejszą ilość wyciąganych opar oleju.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • lilo
                    RS
                    • 2006
                    • 4315
                    • Mercedes-Benz

                    #10
                    Teoretycznie jest tak że silniki które pobierają minimalną ilość oleju są bardziej żywotne od tych które nie biorą ani grama .

                    Teoria jest uzasadniona tym iż pobierając olej jest smarowana ściana cylindra co wydłuża jej żywotność .
                    Daniel

                    Komentarz

                    • ufo
                      L&K
                      • 2008
                      • 1475
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez lilo
                      Teoria jest uzasadniona tym iż pobierając olej jest smarowana ściana cylindra co wydłuża jej żywotność .
                      dobra ta teoria :shock: :lol:
                      czyli te silniki które nie pobierają ani grama oleju maja pecha bo ścianki nie są w nich smarowane...czy jak mam to rozumieć :?

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Zamieszczone przez ufo
                        czyli te silniki które nie pobierają ani grama oleju maja pecha bo ścianki nie są w nich smarowane...czy jak mam to rozumieć
                        Nie do końca :P.
                        Ścianki cylindrów są w wszystkich silnikach smarowane ale gdy pierścienie są na tyle szczelne że oleju nie przepuszczają to zwiększa się tarcie i przyśpiesza zużycie cylindrów .

                        Zupełnie inaczej jest jak silnik troszkę oleju pali bo te niewielkie nieszczelności na pierścieniach zmniejszają tarcie i wydłużają żywotność silnika .

                        Ale żeby ktoś czasami mnie źle nie zrozumiał .
                        Silnik nie powinien palić tego oleju za dużo :P norma ustalona przez producenta to 1l. na 1000km . :shock: jak dla mnie to dużo za dużo IMO to 1l. na 10000km powinno być normą
                        Daniel

                        Komentarz

                        Pracuję...