Jureczek1964, Hertze DCX 165 mam na przodzie dają rade w Octavii bardzo dobry stosunek jakości do ceny 8)
spalanie oleju
Zwiń
X
-
spalanie oleju
Witam wszystkich.
Temat znany niejednemu forumowiczowi, ale prześledziłem wiele postów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Być może nie ma odpowiedzi. W temacie znalazłem takie odpowiedzi, że jednemu bierze oleju tyle a drugiemu tyle a wszystko to w normie, trzeciemu nie bierze nic i to tez w normie, a moje pytanie (czysto teoretyczne)brzmi:
dwie octavki ten sam silnik, podobny lub taki sam przebieg, eksploatacja w takich samych warunkach i dlaczego jeden silnik weźmie olej od wymiany do wymiany a drugi nic?! Z tą normą "brania" pomiędzy przeglądami w silnikach diesla też nie mogę za bardzo zrozumieć skoro w benzynowym zdarza się rzadko lub w ogóle. Winna budowa silnika?!. Znawców tematu będę wdzięczny za zaspokojenie mojej chorej laickiej ciekawości.
-
-
takie same warunki nie znaczy, taka sama eksploatacja. ja przemieszczam się dużo po autostradach i mój diselek chlipie oliwkę, ale koleś, z tym samym silnikiem tyle że w seacie pomyka po mieście i tylko po mieście i nie łyka mu nic ale za to ma inne "choroby"...i też jeździmy w tych samych warunkach.Zamieszczone przez andrzej1962eksploatacja w takich samych warunkach
bardziej "butujesz", silnik pracuje na wysokich obrotach, będzie żarł oliwę. jeżdżąc spokojnie po mieście 20 km. dziennie zeżre ci więcej paliwa niż oleju. takie jest moje zdanie :wink:
Komentarz
-
-
Re: spalanie oleju
W benzynowym też oleju ubywa - u mnie po 10 tys. od wyjazdu z fabryki zapaliła se kontrolka, weszło prawie litr na dolewkę ( w kliku mniejszych porcjach co kilkaset km).Zamieszczone przez andrzej1962Witam wszystkich.
Temat znany niejednemu forumowiczowi, ale prześledziłem wiele postów i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na pytanie. Być może nie ma odpowiedzi. W temacie znalazłem takie odpowiedzi, że jednemu bierze oleju tyle a drugiemu tyle a wszystko to w normie, trzeciemu nie bierze nic i to tez w normie, a moje pytanie (czysto teoretyczne)brzmi:
dwie octavki ten sam silnik, podobny lub taki sam przebieg, eksploatacja w takich samych warunkach i dlaczego jeden silnik weźmie olej od wymiany do wymiany a drugi nic?! Z tą normą "brania" pomiędzy przeglądami w silnikach diesla też nie mogę za bardzo zrozumieć skoro w benzynowym zdarza się rzadko lub w ogóle. Winna budowa silnika?!. Znawców tematu będę wdzięczny za zaspokojenie mojej chorej laickiej ciekawości.
A że 2 silniki w tej samej wersji różnią się "braniem oleju" - po prostu nie są identyczne, zawsze są jakieś minimalne odchyłki produkcyjne - wszystko w granicach normy, ale jednak róznią sie ...
Komentarz
-
-
Gość -
Nie do końca :P.Zamieszczone przez ufoczyli te silniki które nie pobierają ani grama oleju maja pecha bo ścianki nie są w nich smarowane...czy jak mam to rozumieć
Ścianki cylindrów są w wszystkich silnikach smarowane ale gdy pierścienie są na tyle szczelne że oleju nie przepuszczają to zwiększa się tarcie i przyśpiesza zużycie cylindrów .
Zupełnie inaczej jest jak silnik troszkę oleju pali bo te niewielkie nieszczelności na pierścieniach zmniejszają tarcie i wydłużają żywotność silnika .
Ale żeby ktoś czasami mnie źle nie zrozumiał .
Silnik nie powinien palić tego oleju za dużo :P norma ustalona przez producenta to 1l. na 1000km . :shock: jak dla mnie to dużo za dużo IMO to 1l. na 10000km powinno być normąDaniel
Komentarz
-
Komentarz