[O2] 1.4 TSI - wrażenia z eksploatacji

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Northeusz
    RS
    • 2010
    • 1677
    • Octavia I (1U2)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM

    Zamieszczone przez piociel
    Zamieszczone przez jamesbondzio
    piociel, ja wymienialem na NGK w ASO. Zero problemów. Płacilem chyba 36zł
    W aso kupiłeś świece za 36 zl? Mi zaproponowali 135 za sztukę
    :shock: Jak za sztukę no to nieźle, bo jak za komplet to mniej więcej mogłoby się zgadzać.
    Pozdrawiam
    Northeusz

    Komentarz

    • jamesbondzio
      L&K
      • 2009
      • 1174
      • Octavia III (5E3)
      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

      chyba te ale pewności nie mam, musiałbym w rachunkach poszukać:


      link NGK

      przykładowa aukcja


      jedna ważna uwaga, pamiętam tylko że jak wymieniałem w ASO świece to mechanicy robili zakłady i losowali kto ma wyciągać stare i łamać cewki przy wyciąganiu ;-)
      podobno bardzo często lubią sie zapiec gniazda w cewkach hhehehehe
      a nowa cewka 100zł
      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

      Komentarz

      • piociel
        Rider
        • 2010
        • 526
        • Volkswagen

        Northeusz, za sztukę
        Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
        Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

        Komentarz

        • paskuda
          Ambiente
          • 2010
          • 127

          Zamieszczone przez LUKI
          od wczoraj już nie ma terkotania w mojej CAXA

          byłem w ASO i w ciągu 1h ogarnęli temat :!:

          mam potrzebne informacje dla tych użytkowników CAXA, którzy są odsyłani z ASO, że TTTM :!:

          numer TPI:

          2027860/1


          numer PRZEWODU:

          1K0201160BG


          numer WYGŁUSZENIA:

          1Z0864231A


          Poza tym, nawet dobrze widać element w który serwisanci wsadzili WYGŁUSZENIE, także jak spotkam się z kowal'em 2002, to zrobi fotki jego zajebistym sprzętem i wrzuci w temat :!:

          W końcu jest cisza

          Witam,

          Jak się okazuje fabryka mimo, że zna sprawę terkotania przewodów nie rozwiązała problemu w nowych autach. Moja skoda wyprodukowana ok 10 lutego 2012 i 4 dni po odbiorze auta już zaczęło terkotać. Podczas wizyty w ASO wspomniałem o TPI z forum, jednak podobno w systemie nie ma takiego numery, ale serwisant obiecał, że zajmie się tematem i podroży temat.

          Komentarz

          • LUKI
            RS
            • 2005
            • 5776

            paskuda, skąd ja to znam :!:
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz

            • paskuda
              Ambiente
              • 2010
              • 127

              Zamieszczone przez LUKI
              paskuda, skąd ja to znam :!:
              To może podpowiesz jakich twardych argumentów używałeś.

              Komentarz

              • LUKI
                RS
                • 2005
                • 5776

                paskuda, generalnie byłem konsekwentny, cierpliwy, dociekliwy

                teraz i tak macie już super, bo podałem Wam konkretne informacje z numerem TPI i części

                ja tego nie miałem, to sobie wyobraź jakie wkurwienie mnie ogarniało na/po wizycie w ASO


                oczywiście nie załatwiłem tego na pierwszej, drugiej, trzeciej wizycie
                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                Komentarz

                • paskuda
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 127

                  A jak jest z tą ich bazą TPI, że nie mógł znaleźć mają kilka wariantów w zależności od uprawnień czy jakoś inaczej?

                  Komentarz

                  • maselek2
                    Drive
                    • 2011
                    • 90

                    Zamieszczone przez LUKI
                    Poza tym, nawet dobrze widać element w który serwisanci wsadzili WYGŁUSZENIE, także jak spotkam się z kowal'em 2002, to zrobi fotki jego zajebistym sprzętem i wrzuci w temat
                    LUKI prosimy o fotki
                    Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                    Komentarz

                    • LUKI
                      RS
                      • 2005
                      • 5776

                      Zamieszczone przez paskuda
                      A jak jest z tą ich bazą TPI, że nie mógł znaleźć mają kilka wariantów w zależności od uprawnień czy jakoś inaczej?

                      tego nie wiem, ale najlepsze jest to, że w/pod tym TPI nie było mojego numeru VIN, czyli tak jakby moja CAXA nie była brana pod uwagę



                      Zamieszczone przez maselek2
                      LUKI prosimy o fotki

                      fotki zrobione, tylko kowal 2002 musi mi je przesłać
                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        Zamieszczone przez maselek2
                        Zamieszczone przez LUKI
                        Poza tym, nawet dobrze widać element w który serwisanci wsadzili WYGŁUSZENIE, także jak spotkam się z kowal'em 2002, to zrobi fotki jego zajebistym sprzętem i wrzuci w temat
                        LUKI prosimy o fotki

                        Spóźnione, bo całkiem mi wyleciało z głowy... Myślałem, że to jakiś konkret, ale jak to zazwyczaj bywa pod szumną nazwą "Akcja Serwisowa" kryje się jakaś pierdoła. W tym wypadku kawałek gąbki/pianki upchany w plastikowej obudowie/osłonie przewodów paliwowych. Ale co tam, ważne, że podobno działa :diabelski_usmiech ...





                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • loyd
                          RS
                          • 2010
                          • 2342




                          Wasze tsi też tak pracują ??

                          Komentarz

                          • Piotr AMP
                            Rider
                            • 2009
                            • 250

                            Zamieszczone przez loyd
                            http://youtu.be/6GL2G4veif4


                            Wasze tsi też tak pracują ??
                            jakies pierwsze 5 do 15 sekund, zimny po odpaleniu, i cisza pozniej
                            Pozdrawiam
                            Piotr

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              Piotr AMP, silnik był rozgrzany ....

                              Sprawdz u siebie na otwartej klapie jak możesz czy jest podobnie.

                              Nie chcę się użerać z ASO bez sensu ....

                              Komentarz

                              • piociel
                                Rider
                                • 2010
                                • 526
                                • Volkswagen

                                Zamieszczone przez loyd

                                Wasze tsi też tak pracują ??
                                Mój dokładnie tak samo.
                                Wracając do klekotania przewodów to macie jakieś nagranie?
                                Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
                                Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

                                Komentarz

                                • maselek2
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 90

                                  Dzięki za fotki, wygłuszenie numer 1Z0864231A postaram się zrobić sam

                                  Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                                  Komentarz

                                  • pitersoonn
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 150

                                    terkotanie

                                    Ja dzisiaj byłem w serwisie..terkotania chyba nie ma..no moze jest od poczatku i nie umiem odroznic.. co wiecej podałem TPI...ale oczywiscie sprawdzono i powiedziano ze mnie nie dotyczy..:-)

                                    Komentarz

                                    • LUKI
                                      RS
                                      • 2005
                                      • 5776

                                      kowal 2002, thx za fotki :!:


                                      Zamieszczone przez loyd
                                      http://youtu.be/6GL2G4veif4


                                      Wasze tsi też tak pracują ??
                                      dziś się dokładnie przysłuchałem i jak odpalę swoją CAXA chodzi podobnie
                                      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                      Komentarz

                                      • severian
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 25
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                        Niedługo odbieram nową O2 1.4 TSI jak w temacie. Czy jest coś co warto zrobić/sprawdzić/wymienić lub na co uważać w pierwszych dniach/tygodniach/miesiącach eksploatacji ?

                                        Komentarz

                                        • paweł2
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1405

                                          z glowa podocieraj i sie ciesz autem nie kombinuj
                                          Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                          Komentarz

                                          • micho_m
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 528
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Najlepiej zaraz po wyjezdzie z salonu wymien silnik, najrozsadniej bedzie 1.6+LPG, ale podobno 1.4 bez LPG lepiej jezdzi mimo tego ze ma slabsze osiagi. Poza tym gdzies na forum jest lista chyba 32 punktow, ktore musisz sprawdzic.
                                            Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                            www.nawmar.pl

                                            Komentarz

                                            • Marcinooo
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 332

                                              Skoro temat dotyczy wrażeń z eksploatacji silnika 1.4 TSI to może i ja dodam swoje zdanie na jego temat

                                              Autko użytkuje od grudnia 2009 r. Mam przejechane ponad 31 tys km. Jestem bardzo zadowolony z mozliwości tego silniczka. Najbardziej zaskakuje mnie małe spalania autka - warunek jeden - musi rozgrzać się silnik. De facto jednym minusem jest dłuuugie rozgrzewanie silnika w warunkach zimowych.

                                              Miałem przebój z wymianą nastawnika, ale muszę przyznać, że gdybym nie czytał forum to nie porwałbym się na jego wymianę. Ale teraz czuję się pewniej

                                              Jeśli chodzi o spalanie autka, to zauważyłem jego znaczne zmniejszenie własnie po wymieanie nastawnika (ponoć wgrano mi jakieś nowe oprogramowanie), ale również zbiegło się to z wymianą oleju na Millers Oil XF 5W30.

                                              Reasumując,
                                              jeśli wybierałbym Octavkę po raz drugi to zdecydowałbym się na wybór tego silnika

                                              Komentarz

                                              • LUKI
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5776

                                                a ja czytałem w jakiejś mądrej gazetce z DE, że CAXA 1.4TSI pali następująco:

                                                średnie: 7.4
                                                min: 5.2
                                                max: 13.8


                                                także z moim spalaniem zgadza się w 100%
                                                kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                Komentarz

                                                • idas
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 828

                                                  Zlecilem sprawdzenie kilku rzeczy zwiazanych ze sprzeglem i skrzynia biegow.
                                                  1. Po odpaleniu auta po calonocnym postoju slychac cos jak terkotanie, obijanie przewodow. Na wcisnietym sprzegle owe terkotanie ustaje. Po puszczeniu sprzegla powraca. Ale czasami po kilkukrotnym nacisnieciu sprzegla dzwiek ustaje calkowicie. Zjawisko pojawia sie tylko na zimnym silniku, po kilkugodzinnym postoju.
                                                  Dzisiaj rano jak odpalilem auto oczwiscie bylo to slyszalne. Nawet poprosilem inne osoby, aby mi to potwierdzily. Niestety po przyjezdzie do serwisu (70km), nie moglem tego zademonstrowac.
                                                  2. Na biegu jalowym po puszczeniu sprzegla slychac stukniecie w komorze silnika.
                                                  3. Czasami na rozgrzanym silniku przy zmianie biegow z jalowego na 1 (ruszanie), lub redukcja z dowolnego biegu na 2, powoduje wyczuwalne drgania na pedale sprzegla. Cos jakby za malo gazu.

                                                  Generalnie pierwszy serwisant nie mogl potwierdzic watku 1 oraz 3. 2 wystepuje zawsze. Przy odbiorze auta powiedziano mi, ze glowny kierownik serwisu przejechal sie autem i stwierdzil, ze rzeczwiscie cos tam trzeszczy w skrzyni. Mam sie stawic w serwisie i zostawic auto na 1-2 tygodnie, bo beda chcieli rozkrecac skrzynie, aby sprawdzic co moze byc nie tak. Ustawilem sie na poniedzialek.
                                                  Przebieg 22000km.
                                                  Sa to oczywiscie w pewien sposob "niuanse", bo nie maja negatywnego wplywu na uzytkowanie auta. Zobaczymy, czy to cos wiecej. Jesli tak, to trzeba sluchac wszystkich stukow i pukow ;-)
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez idas
                                                    Mam sie stawic w serwisie i zostawic auto na 1-2 tygodnie

                                                    :shock:
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...