[O2FL]Kierownica stoi krzywo, lekko w prawo

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gm2008ail
    Classic
    • 2011
    • 4

    [O2FL]Kierownica stoi krzywo, lekko w prawo

    Zamieszczone przez Enriquez
    no dokładnie, mała kropla na pad i wcierałem dopóki się nie zrobiło sucho.
    Następnym razem oprócz tego, że będziesz dobrze wcierał, po aplikacji nie zapomnij użyć mikrofibry :wink:
  • Michal2
    Ambiente
    • 2010
    • 131
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    #2
    [O2FL]Kierownica stoi krzywo, lekko w prawo

    Witam,

    Na początku opis problemu, a mianowicie autko odebrane z salonu 19.11.2010, na drugi dzień zauważyłem że przy jeździe na wprost kierownica stoi krzywo, lekko w prawo, ale samochodu nie ściąga, dzisiaj 27.11.2010 byłem z tym w serwisie, Pan z serwisu stwierdził że ustawienie kierownicy jest w normie i że nic z tym nie będą robić bo może być jeszcze gorzej, dodał że SAP ustosunkował się do takich sytuacji w ten sposób że ustawienie kierownicy jest zależne od ustawienia kolumny kierownicy góra-dół, przód-tył. Jeszcze nie sprawdzałem ale chyba nie powinno mieć to jakiegoś znaczenia.

    Moje pytanie: Czy ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację i czy da się coś z tym zrobić, bo szczerze mówiąc denerwuje mnie to trochę, żeby mieć nowy samochód z krzywą kierownicą.

    Pzdr. Michał

    Komentarz


    • #3
      Michal2, mi się wydaje że wystarczy zdjąć poduchę i poprawić, może krzywo założyli w fabryce. Poszukaj wątku o wymianie kiery to będziesz wiedział jak to zrobić

      Komentarz

      • Michal2
        Ambiente
        • 2010
        • 131
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        O to też się pytałem, tylko zależy jaki jest frez, bo jak jest drobny to może się uda, aczkolwiek kierownica jest przekrzywiona o jakiś 1cm, więc może być problem z tym przestawieniem. Ze zdjęciem nie miałbym problemów, bo czytałem ten temat.

        kross12 dzięki za podpowiedź.

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Jest coś na rzeczy z ustawieniem kierownicy w nowych O2 bo nawet sprzedawca przyznał w momencie kiedy odbierałem swoją , że w częsci aut jest to poprawiane w ramach gwarancji . Pomysł z przestawianiem kierownicy na wieloklinie nie jest zły , jest bardzo zły . Zmieniasz w ten sposób promień skrętu , może niewiele ale zawsze coś .
          Sprawdź najpierw ciśnienie w oponach ew. wyreguluj ; u mnie w momencie odbioru miałem dobite do 0,3 MPa (!!!) i auto dziwnie się zachowywało na drodze . Dalej na próbę zamień koła stronami lub na krzyż (jeśli opony masz inne niż kierunkowe) , ew. zobacz jak kierownica jest ustawiona po zmianie kół/opon na zimowe . Sprawdzania dokonuj na długim , prostym odcinku (to oczywiste) drogi ale zobacz jak jest ustawiona kierownica jeśli będziesz jechał lewą stroną jezdni- pod prąd o ile się to da sprawdzić bezpiecznie . Jeśli kierownica nadal będzie krzywo , pozostaje poprawić fabrykę . Trzeba raz jeszcze ustawić zbieżność (rozbieżność) przy kierownicy ustawonej i zablokowanej (!!!)na wprost ale jest niestety ryzyko , tak jak mówili w serwise , że może być potrzebna kolejna poprawka .
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            #6
            Zamieszczone przez vaz
            Jest coś na rzeczy z ustawieniem kierownicy w nowych O2 (...) Zmieniasz w ten sposób promień skrętu (...)
            WTF??
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • romman
              Ambiente
              • 2009
              • 201

              #7
              Zamieszczone przez kropeck
              Zamieszczone przez vaz
              Jest coś na rzeczy z ustawieniem kierownicy w nowych O2 (...) Zmieniasz w ten sposób promień skrętu (...)
              WTF??

              Przecież ustawienie kierownicy na wieloklinie oprócz względów estetycznych nie ma wpływu na promień skrętu!!! Kto koledze takich głupot naopowiadał!?

              Jako że też miałem taką przypadłość w O1, powiem co możesz zrobić:

              - Sprawdzić ciśnienie w oponach
              - Zamienić lewe koło z prawym - jeżeli to od opon, będzie przekrzywiona w drugą stronę
              - jechać na zbieżność - spec ustawi Ci na drążkach kierownicę za 50 zł.

              U mnie pomogło.....zmiana kół z zimowych na letnie. Nie pytaj jak to możliwe. Po prostu na zimówkach mam lekko skrzywioną a na letnich prostą. Podejrzewam, że wynika to z minimalnej różnicy w średnicy opon. U mnie skrzywienie to dosłownie 3-5 stopni, a więc prawie niezauważalne. Jeżeli masz mały przebieg, to powinni Ci ustawić zbieżność na gwarancji w serwisie

              Komentarz

              • vaz
                Elegance
                • 2010
                • 799
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Jest to jedna z zasad prawidłowego ustawiania zbieżności/rozbieżności : przekładnia kierownicza ustawiona w położeniu jak do jazdy na wprost , w tym położeniu kierownica musi być ustawiona prosto (a będzie krzywo jeśli była ściągana i inaczej założona na wieloklinie) i dopiero wtedy regulacja zbieżności na sworzniach drążków kierowniczych .
                Antyfotoradar Valentine1
                Harry II Classic+Sirio ML145

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Michal2, IMO tak jak mówi kross12, przestawisz kiere o parę ząbków i powinno być dobrze
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • romman
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 201

                    #10
                    Zamieszczone przez Mihau
                    Michal2, IMO tak jak mówi kross12, przestawisz kiere o parę ząbków i powinno być dobrze
                    Ja jestem zwolennikiem regulacji na drążkach kierowniczych. Nie ruszałbym wieloklinu.

                    Komentarz

                    • voytek
                      Rider
                      • 2010
                      • 480
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      Tak jak pisał kolega vaz, trzeba ponownie ustawić zbieżność, najpierw ustawia się kierownicę na wprost, blokuje się ją taką specjalną laską, a następnie na drążkach ustawia zbieżność, wtedy masz dobrą zbieżność przy kierownicy ustawionej na wprost. U mnie był ten sam problem, tyle, że u mnie była skrzywiona lekko w lewo, serwis ponownie ustawił geometrię w ramach gwarancji.

                      Komentarz

                      • caveman_
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 196

                        #12
                        Witam
                        Miałem taką samą sytuacje z tym że moja była przekrzywiona w lewo, w AUTORYZOWANYM SERWISIE przestawili mi na wieloklinie. Aha też słyszałem o tym że przekrzywienie zależy od ustawienie kierownicy góra dół przód tył sprawdzałem i moim zdaniem tak faktycznie jest. :diabelski_usmiech
                        www.mikrowag.pl

                        Komentarz

                        • vaz
                          Elegance
                          • 2010
                          • 799
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Przecież ustawienie kierownicy na wieloklinie oprócz względów estetycznych nie ma wpływu na promień skrętu!!! Kto koledze takich głupot naopowiadał!?

                          nie twierdzę , że promień skrętu zmieni się o metr ale o dużo mniejszą wartość w zależności od ilości zębów o które kierownica została przestawiona .
                          Sytuacja teoretyczna : zbieżność ustawiona przy kierownicy skręconej o np 30* , ściągamy kierownicę i ustawiamy prosto . W sumie zbieżność jest ustawiona , kierownica prosto . Czy w tej sytuacji auto będzie jednakowo skręcać w lewo i w prawo :?:

                          [ Dodano: Sob 27 Lis, 10 17:03 ]
                          Zamieszczone przez caveman_
                          Witam
                          Miałem taką samą sytuacje z tym że moja była przekrzywiona w lewo, w AUTORYZOWANYM SERWISIE przestawili mi na wieloklinie.

                          zastanawiam się czy w moim przypadku nie odbyła się taka regulacja bo od wyjazdu z salonu kierownicę mam prosto

                          Aha też słyszałem o tym że przekrzywienie zależy od ustawienie kierownicy góra dół przód tył sprawdzałem i moim zdaniem tak faktycznie jest. :diabelski_usmiech
                          tzn. jak ustawić kierownicę góra/dół tył/przód żeby była krzywo , pytam z ciekawości czy tak jest rzeczywiście czy to tylko "złudzenie"
                          Antyfotoradar Valentine1
                          Harry II Classic+Sirio ML145

                          Komentarz

                          • Michal2
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 131
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Myślałem, że mi dzisiaj ustawią tą zbieżność i będzie ok, ale Pan w serwisie był bardzo bucowaty, żeby nie powiedzieć chamski i chyba im się porostu nie chciało, muszę podjechać do innego ASO, może ktoś zna w Warszawie porządny serwis, gdzie nie olewają klienta?

                            Komentarz

                            • karpecik
                              Rider
                              • 2004
                              • 279

                              #15
                              Witam,

                              mam taką samą sytuację od nowości. Kierownica jest lekko w lewo. Auto nie ściąga, opon nie tnie. Poprawię na przeglądzie lub jak mi się zechce.

                              Komentarz

                              • Cordi
                                Drive
                                • 2010
                                • 92

                                #16
                                vaz, to nie złudzenie tylko konstrukcja kolumny kierowniczej, w fabryce zbieżność jest ustawiana na kierownicy ustawionej na maksa do góry i w połowie regulacji osiowej, jeśli zmienisz ustawienie kiery to może się przestawić lekko w którąś stronę i zostaje regulacja zbieżności

                                Komentarz

                                • tomba7
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 96
                                  • Mercedes-Benz

                                  #17
                                  Mam to samo od nowości. Dwa dni temu obróciłem o jeden ząbek na wieloklinie i teraz jest minimalnie skręcona w lewo. Nie pozostaje nic jak lekka korekta drążkami podczas ustawiania geometrii. Pewnie wtedy ASO powie, że to moja wina, bo zaliczyłem jakąś dziurę na drodze
                                  W wolnym czasie dwa koła

                                  Komentarz

                                  • ku_ba
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 25

                                    #18
                                    Re: [O2FL]Kierownica stoi krzywo, lekko w prawo

                                    Zamieszczone przez Michal2

                                    Moje pytanie: Czy ktoś z forumowiczów miał podobną sytuację i czy da się coś z tym zrobić, bo szczerze mówiąc denerwuje mnie to trochę, żeby mieć nowy samochód z krzywą kierownicą.
                                    miałem tak samo zaraz po wyjeździe z salonu, tydzień po odbiorze wróciłem, ustawili geometrię w ramach gwarancji i wszystko jest jak dotąd ok. A geometria była jak powiedział diagnosta mocno przestawiona z lewej strony. Oczywiście nie wpadłem w żadną dziurę itp.

                                    pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Rekin Chlebojad
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 474

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kross12
                                      mi się wydaje że wystarczy zdjąć poduchę i poprawić, może krzywo założyli w fabryce
                                      może tak przestan głupoty pisac pisac? (to bardziej zartobliwie , żeby afery nie było) wiesz w Fiacie moim tez mialem ten problem , jak mi serwisant zaproponował zdjecie i założenie kierownicy to malo go nie oplułem, to wyjatkowe wyjscie , wrecz nie znam przypadku dla ktorego mialo by sie go stosować, trzeba jechac na geometrie i tyle, chwila moment pokreci drazkami w jednym ujmie w drugim doda i po sprawie, ale jak NIE ZROBI tzw "BICIA KOŁA" to zapomnij o prostej kierownicy może byc jeszcze gorzej "BICIE koł" zajmuje mechanikowi 5 min , żadko spotykane żeby ktoryś to wykonywał bo uważaja to za zbedne, 3 lata temu jezdziłem z Honda 5 razy na zbieżnośc dzien po dniu, bo własnie raz miałem kierownice w lewo raz w prawo, w koncu szef ASO zaproponował mi wejscie na warsztat żebym sprawdził jak chce ta kierownice, wtedy zobaczyłem że mechanik wlasnie nie zrobił tej czynności poczym ja do kierownika "że mechanik może do jutra robic ta zbieżnosc , jak nie zrobi "bicia" to moge zapomniec o prostej kierownicy" kierownik podszedł do mechanika , powiedział żeby to zrobił bo klijent MARUDZI , zrobił i wyjechałem z idealnie prosta kierownica, to samo miałem w Facie wiec to nie jeden przypadek.
                                      Zamieszczone przez Michal2
                                      może ktoś zna w Warszawie porządny serwis, gdzie nie olewają klienta?
                                      z tym bedzie cieżko (byle nie WIMAR a szczegolnie na Modlinskiej nie wiem jak inne) ja kozystam z usług POL-MOT Auto Skoda zajrzyj na oficjalna strone bedziesz mial, ASO to ASO ile "ludziuff" tyle opinii na ich temat. A jak możesz to napisz gdzie cie olali?
                                      PS: i zajżyj do działu Polecane warsztaty-czy jakoś tak , musisz poszukac w "Szukajce"
                                      A gdzie ustawic naprawde dobrze poza ASO to ci moge napisac priv, mam dobrze sprawdzone dwa miejsca.
                                      [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Co to jest "bicie koła" :?:
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • gebek
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1214

                                          #21
                                          Zamieszczone przez vaz
                                          Co to jest "bicie koła" :?:
                                          Przed regulacja zbieznosci wykonuje sie kompensacje bicia wszystkich kol.
                                          W ten sposob komputer uwzglednia przy pomiarze ewentualne skrzywienie felg.
                                          Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                          Nie synku...to diesel PD.

                                          Honda...the power of dreams.
                                          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                          Komentarz

                                          • vaz
                                            Elegance
                                            • 2010
                                            • 799
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            Tzn. określa się nierówność osiową felgi ("bicie boczne")?
                                            Antyfotoradar Valentine1
                                            Harry II Classic+Sirio ML145

                                            Komentarz

                                            • gebek
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1214

                                              #23
                                              Zamieszczone przez vaz
                                              Tzn. określa się nierówność osiową felgi ("bicie boczne")?
                                              TAK :szeroki_usmiech...w urzadzeniu Beisbarth,ktorego uzywaja w serwisie w ktorym
                                              pracuje.
                                              Jak jest w innych...nie wiem :szeroki_usmiech
                                              Tato,tato...czy to auto jest chore?
                                              Nie synku...to diesel PD.

                                              Honda...the power of dreams.
                                              Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                                              Komentarz

                                              • vaz
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 799
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Miałem kiedyś zbieżność ustawianą właśnie na urządzeniu tej firmy (na Cembie również) i powiem , że nie zauważyłem momentu sprawdzania bicia bocznego .
                                                Antyfotoradar Valentine1
                                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                                Komentarz

                                                • Michal2
                                                  Ambiente
                                                  • 2010
                                                  • 131
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  gebek pracujesz w serwisie Skody?

                                                  Rekin Chlebojad olali mnie w Carsedzie w Mińsku Mazowieckim.

                                                  A czy jeśli auto jest na gwarancji to mogę coś robić na własną rękę?

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...