Slow kilka o ESP,ASR i EDS.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpawlak
    Drive
    • 2011
    • 73

    Slow kilka o ESP,ASR i EDS.

    Zamieszczone przez vaz
    U mnie jest to mniej niewidoczne
    Ty masz FL więc może coś zmodyfikowali

  • #2
    Slow kilka o ESP,ASR i EDS.

    Nie wiem czy mnie ktos nie zjedzie zaraz ze zalozylem nowy temat, ale nie chcialem zeby wypowiedz zniknela szybko pomiedzy innymi.

    Mianowicie chcialem napisac pare slow o systemach poprawiajacych bezpieczenstwo i komfort jazdy w O1.

    Bezpieczenstwo, mam tu na mysli ESP.
    Wiele opinii wyczytalem na forum, a to ze w O1 jest "do dupy", a ze w O2 sie nie wylacza to w O1 tez.
    Komfort (ale zarazem i bezpieczenstwo) czyli ASR, EDS czesto mylone ze soba i czy napewno skuteczne w warunkach pogodowych jakie juz prawie mamy .

    Dzis mialem okazje pierwszy raz wyprobowac moja skodzine na sniegu i zmarnietym prawie-lodzie.
    Jesli chodzi o ESP to podstawowa sprawa, jest odlaczalne. Jesli slyszymy jakies zgrzyty przy wylaczonym to napewno eds.
    Pojechalem na lesna droge z paroma milymi lukami gdzie widocznosc jest dobra a aut "jak na lekarstwo".
    Kilka razy przejechalem tez sam luk z wylaczonym i wlaczonym ESP i zdecydowanie moge napisac ze mimo iz auto jest stare a technika w nim nie pierwszej mlodosci to napewno nie "do dupy".
    Ten sam (ostry) zakret ta sama predkosc 50 km/h, z wylaczonym, auto szybko zaczyna byc podsterowne, po czym natychmiast nadsterowne (to chyba predkosc graniczna w tamtym miejscu, mysle ze przy wyzszej byla by juz tylko podsterownosc i pole) dupa ucieka, bez szybkiej kontry i gazu obrot murowany, kazdy wie jak to jest. Zaznaczam ze opony mam nie specjalne, zwlaszcza na tyle.
    Kiedy ESP wlaczylem, system nie pozwala w najmniejszym stopniu (na osniezonej nawierzchni i przy tej konkretnej szybkosci) na uslizg boczny. Jak tylko zaczyna sie luk i wykrywa podsterownosc, zaczyna hamowac przod, nie wiem czy jedno kolo (to na zewnatrz) czy oba, ale hamuje na tyle gwaltownie ze nadsteropwnosc juz nie wystepuje.
    Dopiero przy sporo wiekszej predkosci po opanowaniu przodu czuc ze do akcji wchodzi tyl bo dupcia tez zaczyna myszkowac.
    Sprawdzilem tez dzialanie przy naglym skrecie (ominieciu przeszkody) przy 100 km/h, ryzykowne, ale okazalo sie ze nie jest tak zle, w momenciu odbicia kierownica natychmiast hamuje przod, hamuje na tyle gwaltownie (oczywiscie nie blokuje kol) ze na niewielkim odcinku predkosc wytracana jest o ok. 20 - 30 km/h, auto nie zarzuca wiecej (nawierzchnia osniezona bez lodu)
    Ale...trzeba uwazac kiedy NAGLE omijamy przeszkode jednoczesnie hamujac, bo gdy uaktywnia sie ABS, zdecydowanie widac, ze auto potrafi na krotka chwile zarzucic, ESP dziala jakby z opoznieniem i nawet do tego stopnia ze bez mocnej kontry sie nie obejdzie.

    Jesli chodzi o ASR i EDS, wiadomo ASR dlawi samochod EDS dziala wykorzystujac czuniki abs (archaiczna blokada mechanizmu roznicowego) ble ble kazdy to wie.
    Co do ASR jestem sceptycznie nastawiony, wychwalany ze pomoze wyjechac (jak w filmiku nizej) na bardzo sliskiej nawierzchni itd. Gdy faktycznie sytuacje na drodze sa rozne i sa takie gdzie ASR tylko przeszkadza. Nawet na nie bardzo sliskiej nawierzchni kiedy zdlawi auto podczas szybkiego ruszania np. ma ruchliwej drodze, zanim auto odzyska ped mija niewielka chwila przez ktora szanse na kolizje sie zwiekszaja. O wiele szybciej mozna wtedy wyjechac z wylaczonym, ale w odniesieniu do zimy, kiedy mocno zakopiemy auto to czasem nie pozostaje nic innego jak rozbujac auto i przebijac sie przez snieg wtedy trzeba uzyc co nieco mocy a ASR szybko nas wyhamowuje. W takich sytuacjach nawet zaleca sie wylaczyc ASR.
    W kazdym razie dzis probowalem ruszyc na wzniesieniu, snieg lekko stopnialy w dzien zamarzniety na wieczor, slisko. Tu okazalo sie ze wcale ASR nie pomogl, proba z minimalnie docisnietym gazem konczyla sie uslizgiem kol i mimo dzialania ASRu EDSu auto stalo i mielilo, obroty kol zwalnialy-przyspieszaly, a auto dalej stalo w miejscu. Ten system zdecydowanie nie zastapi w pewnych sytuacjach dobrych opon (ktorych nie mam) i tu akurat wyczucia i delikatnosci bo na pol sprzegle autko ruszylo i bez problemu wdrapalo sie na wzniesienie. Dopiero kiedy ruszylo zaczal pomoagac EDS bo nie mielilo tylko przyspieszalo. Oczywiscie czasem nie obejdzie sie bez zjechania na pobocze lapiac przyczepnosc na mniej ubitym sniegu, rozpedu czy kilku par rak do pchania.
    Zeby nie bylo ze dla mnie asr to zlo, zdecydowanie pomaga na sliskiej nawierchni kiedy juz ruszymy i w poczatkowej fazie rozpedzania sie docisniemy mocniej, auto zdecydowanie lepiej sie rozpedza niz gdyby nie bylo tych systemow, rowniez kiedy trzeba szybo wyprzedzic na sliskim, w aucie bez zadnego z nich moze nastapic "buksowanie" po czym latwo stracic panowanie nad autem i zostanie zniesione na pobocze, do rowu na drzewo....wtedy predkosc kol napedzanych jest pod wieksza kontrola a auto stabilniejsze.
    Fajne te systemy, tylko jak dzialaja to mam wrazenie ze sruby od kol sie ukrecaja
    Ja mysle ze najwazniejsza wytyczna, nie wazne jakim samochodem sie jezdzi jest to ze "zadne systemy nie zastapia myslenia na drodze".

    No dobra bo i tak nikt calego tego nie przeczyta.
    Aha, prawo jazdy mam dopiero 10 lat i nie pozjadalem wszystkich rozumow, chcialem tylko podzielic sie moimi spostrzezeniami.

    Moze znane, ale nie dla wszystkich.
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jYEUpZhxrpI[/youtube]
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7ujw_Qyer_Q&feature=related[/youtube]
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AGgYKm6dyyU[/youtube]

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      chyba nikt Cię nie zjedzie, bo ESP to z tych wszystkich systemów rzeczywiście najlepszy wynalazek jeżeli chodzi o bezpieczeństwo
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • domino_EL
        Ambiente
        • 2009
        • 204

        #4
        juz mi dzisiaj elepsztronika dupke uratowala , i wcale sie o to nie prosilem
        (majac na mysli jakies zawrotne predkosci )
        ..... >>> JEŻELI ZA PIERWSZYM RAZEM CI SIĘ NIE POWIEDZIE, TO SKOKI SPADOCHRONOWE NIE SĄ DLA CIEBIE <<<<< ....

        Komentarz

        • Garret
          L&K
          S_OCP Member
          • 2006
          • 1196
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          #5
          Re: Slow kilka o ESP,ASR i EDS.

          Zamieszczone przez Golas27

          No dobra bo i tak nikt calego tego nie przeczyta.
          Aha, prawo jazdy mam dopiero 10 lat i nie pozjadalem wszystkich rozumow, chcialem tylko podzielic sie moimi spostrzezeniami.
          ja przeczytałem :wink: i zgadzam się z Twoimi wywodami. Jedna uwaga -wg mnie o ile podczas wyprzedzania z ASR jest bezpieczniej jeśli chodzi o stabilność to już mniej efektywnie jeśli chodzi o zdolność do zwiększenia prędkości - dlatego gdy wyprzedzam na zaśnieżonym odcinku prostym, bez pochylenia poprzecznego jezdni i chcę to zrobić sprawnie to preferuję bez ASR-u ;-)

          pozdrawiam
          Garret

          -----------
          Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

          Komentarz


          • #6
            jak kto woli,tez czasem wylaczam ale dzis na przyklad zwrocilem uwage ze podczas przyspieszania, mam namysli 2 i 3 bieg ASR ladnie i plynnie reguluje obroty o ile nie wciskamy do dechy to obroty dlawi i rosna pomalu, ale autko calkiem dobrze przyspiesza. nie ma tych "cylicznych zamulen", wskazowka do 3000 tys i w dol.

            Komentarz

            • ufo
              L&K
              • 2008
              • 1475
              • Octavia III combi (5E5)
              • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez Garret
              dlatego gdy wyprzedzam na zaśnieżonym odcinku prostym, bez pochylenia poprzecznego jezdni i chcę to zrobić sprawnie to preferuję bez ASR-u
              :shock: dobre kolego, dobre :lol:

              Komentarz

              • abstinent
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4842
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                przed chwilą zrobiłem sobie parę testów na ubitym śniegu+ubity ze świeżą warstwą puchu
                temp -4,5C
                ASR- dobre na jedynce :wink: , i wcale nie dusi mocno obrotów, jeżeli było by to na letnich i ubitym śniegu wtedy fajnie to działa(wiem z autopsji ), leżeli chodzi o przyśpieszenie to bez ASR przyśpiesza płynnie, szybciej nie przerywa itp, ale wiadomo przy wyższych obrotach może zacząć mielić
                ABS- hamowanie, teoria cisnąć na maxa, praktyka: dłuższa droga hamowania, dość odczuwalna, o wiele lepiej stopniowo i nie na maxa naciskać czyli tak żeby abs nie walił po nodze
                Opony Frigo 2, rewelacja jeśli chodzi o dzisiejsze warunki :diabelski_usmiech
                test objął też długi i stromy podjazd(dla wtajemniczonych Karpacka pod Dębowcem :twisted: )oczywićie zdany na 5

                Szkoda że nie mam esp :cry:

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez abstinent
                  bez ASR przyśpiesza płynnie
                  no tak, ale nie zawsze, bo w pewnych warunkach nawet delikatnie przyspieszajac kola zaczynaja buksowac (rozpedzanie pod gorke, czy naprawde sliska nawierzchnia) a wtedy lepiej moim zdaniem z asr. Ale kazda sytuacja moze byc inna wiec nie uogolniam!
                  Zamieszczone przez abstinent
                  wcale nie dusi mocno obrotów
                  nie wiem jak w O2 jest, bo u mnie jak zaszaleje za bardzo z gazem to muuuuli, zupelnie inaczej kiedy rozwaznie i stopniowo dociskam.
                  Ja narazie nie mialem problemow choc dzis juz 3 inne auta pchalem, ale opony sliskie, zwlaszcza w zakretach to widac ( naszczescie jest ESP) i mysle ze jesli nie w tym sezonie to napewno na przyszly opony zmieniam i chyba wlasnie na Frigo. Ty zachwalasz, ja sobie tez chwale i cena bardzo przystepna, mysle ze na nie padnie moj wybor, chociaz duzo slyszalem zlych opinii, ale nie przemiawiaja do mnie.

                  Komentarz

                  • adi747
                    L&K
                    • 2008
                    • 1138

                    #10
                    miałem okazje octą dziś jezdzić i golfem 4 i powiem tak w obu przypadkach ruszania z wielkiej zaspy musiałem wyłączyc asr natomiast przy podjezdzie na skrzyrzowaniu octa ładnie sie wydrapała na włączonym w duzej zaspie faktycznie asr daje dupy i spowalnia lepiej to robić stara metodą ale przy wyprzedzaniu jest bajeczny :diabelski_usmiech
                    http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                    była:2006 octavia 1fl 101KM ATD
                    2001 octavia 1fl RS 180KM AUQ
                    JEST
                    megane 3 rs 2.0T niby 250Km a chyba więcej
                    octavia 1FL kombi 1.9TDI 4X4 ATD
                    octavia 2 2.0TDI BKD

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      co nieco dzisiaj nagrałem, nie chciałem cisnąć na maxa bo silnik nie rozgrzany, a i samemu to nie najwygodniej jedzie i kręci :P

                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YgnskJNFApg[/youtube]

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        abstinent, tak to jest miodzio. Ja wczoraj ok. 45 min. przygoda z nówką SII 1,8 TSI na letnich 225/17 :diabelski_usmiech . Na włączonym ASR ( tam to chyba jest TCS ), bez względu na położenie pedału gazu wskazówka obrotomierza wahała się od 1000 do max 1500 rpm, kompletne zero możliwości ruszenia z miejsca ( + cały czas "stukający" EDS ).. Wyłączenie ASR w trakcie takiej próby i od razu czuć, że auto zaczyna trochę "ciągnąć", i choć słychać, że koła mielą to da się nawet w miarę normalnie ruszyć. I jeszcze przed samym "finiszem" podjazd pod małą górkę ( dla miejscowych: przejazd pod torami w Ursusie ) zostawiłem odpowiedni odstęp przed sobą i z rozpędu jakoś ( ledwo :szeroki_usmiech ) się udało. Na ASR-e na 100% stanął bym gdzieś w połowie wyjazdu pod górę.
                        Generalnie ja się z ASR-u wyleczyłem już dawno i już chyba od ponad roku mam go permanentnie wyłączonego w VAG-u.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • beaviso
                          Elegance
                          • 2010
                          • 767
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          W Octavii 2 1.9 TDI ASR potrafi przy ruszaniu zadziałać bardzo brutalnie. Przed każdym ruszeniem gdy jest ślisko, a ja chcę z kimś się ścignąć, lub gdy mam np. szybko przejechać przez mokrą matę gumową między torami tramwajowymi, zdecydowanie wyłączam ASR. Na początku doświadczyłem kilka razy brutalnego szarpnięcia, które skutecznie mnie wyleczyło z jego stosowania przy ruszaniu "na ile fabryka dała".

                          Mimo to wyczułem ASR na tyle, że bez jego wyłączania potrafię ruszyć z lekkim poślizgiem kół bez uaktywniania ASR lub tylko z minimalną jego reakcją. Ale jest dość nieprzewidywalny - dwa razy można ruszyć ostro z ASR włączonym ale bez jego reakcji, a za trzecim razem może mocno szarpnąć i zdławić.

                          Chwalę sobie natomiast ASR przy jeździe na trasie, w bardzo trudnych warunkach. Zeszłej zimy jechałem z Wawy do Gdańska w śnieżną noc i nawet przy lekkim przyspieszaniu na IV. biegu z niskich obrotów kontrolka ASR się czasami zapalała...

                          Do wyjechania z zaspy śnieżnej, czy też z grząskiego piasku (czego sam doświadczyłem) wyłączenie ASR jest obowiązkowe. W zeszłym roku na wiejskiej drodze zakopała się pewna Octavia 2, którą mijałem. Wysiadłem pomóc człowiekowi, który ją wypychał bez skutku. Po kilku wspólnych próbach - nieudanych - zagadałem z kierowcą i spytałem czy wyłączył ASR, bo niemożliwe że nie dajemy rady wyjechać z pozornie niewielkiej pułapki. Oczywiście nie wiedział o czym mówię. Ten akurat miał pełne ESP, które wyłączyłem za niego. I co? Następna próba skończyła się pełnym sukcesem, my popchnęliśmy, a koła wyciągnęły samochód.

                          M.
                          666 4U

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #14
                            Co do rusznia pod górę na ośniezonej drodze i ASR mam zupełnie inne odczucia Zeszłej zimy (a wiadomo jaka ona była) miełem okazje parokrotnie ruszac stojąc "pod górkę" swoją O II . Pomimo tego, że auta stojące przede mną mieliły w miejscu kołami, ja bez większych problemów (fakt powolutku) ruszyłem ominąłem ich i pojechałem dalej. Opony też nie były super (Firestone Winterhawk już poddarte, dlatego w tym sezonie mam już nowiuteńkie Dunlopy SP Winter Sport 3D) ale auto WŁAŚNIE DZIĘKI ASR nie miała najmniejszych problemów z ruszeniem pod górę na ośnieżonej ulicy.
                            Wczoraj (a wczoraj w Lublinie było tragicznie !!) też paroktrotnie SPECJALNIE stawałem pod górkę i ruszałem. W Clio II żony, pomimo dobrych zimówek - tragednia !! Auto mieliło kołami i tyle. Octavia II dzięki ASR ruszała bez najmniejszego problemu
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Nigdy mi się nie zdarzyło żeby ASR mi silnik zdusił

                              Zacznę nagrywać jak to u mnie działa .Działanie na innych biegach, niż 1,2 widziałem tylko raz.
                              Jak jechałem w trasie na zimówkach i w deszczu(ok 7-10st) to na niektórych asfaltach działał na 3 przy pełnym bucie, ale to wina opon, bo frigo na taka pogodę to nie za bardzo :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • janek11
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 150

                                #16
                                A ja powiem tak - dziś bez tych trzech systemów po prostu nie udałoby mi się dojechać do roboty. Do tej pory nie miałem zbyt częstych sytuacji, gdy mi się zaświecała żółta kontrolna, mówiąca o uaktywnieniu się któregoś z tych systemów - dziś chyba z 15 razy doświadczyłem czy działania ASR czy też ESP, wprawdzie przy prędkościach nie przekraczających 30km/h, ale nie było problemów z wyjazdem z dosyć głębokiego śniegu (tutaj duża zasługa też kapci GY UG7+), ani ze spokojną jazdą po nieodśnieżonej, strasznie śliskiej drodze.

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Panowie, ASR to każdy powinien mieć "we własnej nodze". Inna sprawa, że sprzęgło w tyłek dostaje i tarcza się przypala. Zeszłej zimy moja O2 znacznie dzielniej podjeżdżała pod niewielkie choć śliskie górki gdy to ja nią w pełni kierowałem, niż gdy zdawałem się na ASR.

                                  Pozornie łatwiej jest z ASR, bo auto idzie naprzód, choć powoli. Ale to fatalne uczucie, gdy samochód porusza się cześciowo niezależnie od kierowcy - jak ASR zaczyna zamulać obroty to nie wiadomo czy dodać więcej gazu, czy raczej łapać sprzęgłem bo za chwilę zdechnie, czy też nic nie robić i czekać aż mozolnie pokona górkę do końca... Albo i nie pokona...

                                  A nie mieliście tak, że ASR potrafił bardzo ostro zdławić silnik przy ruszaniu, łącznie z nieprzyjemnym dla uszu i zmysłów głuchym stuknięciem i szarpnięciem? Czy taka ingerencja może doprowadzić do uszkodzenia rozrządu?

                                  Spytam czy O2 z ASR (bez ESP) ma również jakąkolwiek formę blokady mechanizmu różnicowego? Pytam, bo zeszłej zimy odrobinę się przywiesiłem na progach i utknąłem, a autko zachowywało się jak na rolkach hamowni O ile nie byłem przywieszony równo z obu boków, to ewentualna blokada powinna pozwolić mi się z tego wydobyć, a tak się nie stało.

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #18
                                    Zamieszczone przez beaviso
                                    A nie mieliście tak, że ASR potrafił bardzo ostro zdławić silnik przy ruszaniu, łącznie z nieprzyjemnym dla uszu i zmysłów głuchym stuknięciem i szarpnięciem?
                                    Mając O II od 3 lat ani razu taka sytuacja mi się nie zdarzyła.
                                    Zamieszczone przez beaviso
                                    Spytam czy O2 z ASR (bez ESP) ma również jakąkolwiek formę blokady mechanizmu różnicowego?
                                    Nie , nie ma.
                                    Zamieszczone przez beaviso
                                    Panowie, ASR to każdy powinien mieć "we własnej nodze".
                                    Ja akurat tak nie uważam Niestety ale elektronika duuużo lepiej zastapi człowieka w cywilnym aucie.
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • beaviso
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 767
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Hmmm, a ja pozostaję przy zdaniu, że elektronika pomaga, ale zwalnia od myślenia. Uważam, że z powodzeniem mogę "oddać" ABS, BA i ASR. Przez lata jeździłem 4 typami samochodów bez tych systemów i nawyki wyrobiły się same. Octavia to moje pierwsze auto z elektroniką i tak naprawdę jej zadaniem jest uproszczenie tego, co każdy kierowca sam powinien robić i potrafić.

                                      O pełnym ESP bym tego co wyżej już nie powiedział, bo takich umiejętności mi brak, choć i ten system można zastąpić, co jednak wymaga intensywnego treningu i praktyki, dostępnych kierowcom wyczynowym.

                                      Zamieszczone przez big
                                      Mając O II od 3 lat ani razu taka sytuacja mi się nie zdarzyła.
                                      Big, zapraszam zatem do egzemplarza z motorem TDI. Sądzę, że 1.6 MPI zmienia postać rzeczy i dlatego nie poznałeś tego nieprzyjemnego uczucia. TDI jest łatwo zdławić na małych obrotach, ale potem dostaje silnego kopa - i wtedy reakcja przeze mnie opisana może mieć miejsce np. jeśli ktoś zechce ostro ruszyć na śliskiej nawierzchni.

                                      M.
                                      666 4U

                                      Komentarz

                                      • janek11
                                        Ambiente
                                        • 2010
                                        • 150

                                        #20
                                        A ABS można zastąpić pulsacyjnym hamowaniem... Poprzednim samochodem bez tego systemu o tym przekonałem się w rowie, choć jestem doświadczonym kierowcą.

                                        Ale jak ktoś rusza na śliskiej nawierzchni na maksa, czekając aż opony tarciem rozgrzeją śnieg/lód żeby dotrzeć do asfaltu, to rzeczywiście ASR przeszkadza

                                        Poza tym wolę skupić się na tym, co wkoło się dzieje a nie na tym, żeby kontrolować, czy koła mają przy ruszaniu odpowiednią przyczepność, dlatego uważam, że ten system jest przydatny i wcale nie wydaje mi się, że tracę kontrolę nad samochodem - wręcz przeciwnie, kiedy koła kręcą się w miejscu a ja nie mogę ruszyć, to czuję że nie mam kontroli.

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          #21
                                          Panowie, przed chwilą miałem okazję przetestować trochę ASR, nagrałem i zobaczę czy coś widać czy nie, jak widać to zaraz wrzucę
                                          ASR jest przydatny, kto twierdzi że nie, to ja nie wiem...

                                          beaviso, nawet wyczynowy kierowca nie zastąpi ESP
                                          dlaczego? bo wchodząc w łuk za szybko nie jest w stanie wyprowadzić samochodu bez zarzucenia tyłem(poślizgiem)
                                          Czyli może zając więcej niż jeden pas ruchu, co za tym idzie jest możliwość zahaczenia jadącego z na przeciwka
                                          ESP robi to prawie idealnie po łuku bez wychylania przodu/tyłu samochodu

                                          [ Dodano: Wto 30 Lis, 10 21:50 ]
                                          no więc wrzuciłem, nawet coś widać oceńcie sami, ja wiem że ASR DUŻO daje po tej próbie, zdławienie obrotów było dwa razy chyba(na własne życzenie) ogólnie ciężko zdusić silnik przy ASR na zimowych oponach


                                          [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9fxHwnFQDMs[/youtube]

                                          Komentarz

                                          • t271828
                                            Elegance
                                            • 2008
                                            • 928

                                            #22
                                            Zamieszczone przez janek11
                                            A ja powiem tak - dziś bez tych trzech systemów po prostu nie udałoby mi się dojechać do roboty.
                                            Nie wpadajmy w przesade

                                            [ Dodano: Wto 30 Lis, 10 22:49 ]
                                            Zamieszczone przez abstinent
                                            beaviso, nawet wyczynowy kierowca nie zastąpi ESP
                                            To jest prawda - nawet najlepszy kierowca nie ma kontroli nad kazdym kolem z osobna

                                            Komentarz

                                            • beaviso
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 767
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              #23
                                              Zamieszczone przez janek11
                                              A ABS można zastąpić pulsacyjnym hamowaniem...
                                              Rozumiem ironię i zresztą sam nigdy tak nie hamowałem. Zawsze odruchowo depnięcie na max ale z wyczuciem i z chwilą wyczucia na pedale zablokowania koła lub kół (to naprawdę natychmiast się czuje w nodze i rękach) - lekkie odpuszczenie - ale tylko minimalnie, aby koła odzyskały przyczepność. Trudno to zresztą opisać słowami. Po jakimś czasie wychodziło intuicyjnie. Nie przypominało w niczym pulsowania, bo nie chodzi przecież o to, by bezmyślnie wciskać i puszczać, tylko aby hamować stale na granicy przyczepności. Zakładając równomierną nawierzchnię, to jest 1 naciśnięcie i 1 lekkie odpuszczenie, żadnego pompowania.
                                              Po przesiadce do samochodu z ABS-em przez kilka miesięcy musiałem uczyć się ostrego hamowania na nowo, bo każda delikatna reakcja ABS wyzwalała u mnie mimowolny natychmiastowy odruch lekkiego odpuszczenia pedału. Po 2 latach i 60 kkm nie mogę jeszcze powiedzieć, abym się tego odruchu całkowicie i na zawsze wyzbył. Ale dochodzę do wprawy, raz zaskoczony widokiem policji z radarem udało mi się wyzwolić krótkim shamowaniem światła awaryjne, panowie musieli mieć ubaw :lol:

                                              M.
                                              666 4U

                                              Komentarz

                                              • dwaoka
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 927

                                                #24
                                                A ja pierwsza zime jezdze automatem (O2 z esp) i jestem BARDZO zadowolony, bez obaw wjezdzam w glebszy snieg zeby przepuscic nadjezdzajace z naprzeciwka auto. Mozna spokojnie wyjechac bez zakrecenia kolami po puszczenia sprzegla (jak w manualu) i ewentualnego utkniecia...


                                                Pewnie udzial w tym maja tez opony, moim zdaniem zajebiste Nokian WR G2.


                                                Czarnych drog zycze
                                                bkc+dsg

                                                Komentarz

                                                • Big
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 6389

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez beaviso
                                                  Po 2 latach i 60 kkm nie mogę jeszcze powiedzieć, abym się tego odruchu całkowicie i na zawsze wyzbył
                                                  Ja sie tego nauczyłem po ... 2 miesiacach jazdy z ABS
                                                  A co do jazdy autem baz wszelakich elektronicznych systemów. Wiesz jeszcze do niedawna (2 miesiace temu) moja żona miała takie auto - Fiat Punto I bez jakich kolwiek wystemów elektronicznych czy poduszek powietrznych i jazda tym autem w warunkach PRAWDZIWEJ zimy nie nalezała do najprzyjemniejszych Oczywiście można sie było nim pobawić np. na parkingu, ale niestety bezpeiczenstwo jazdy po zaśnieżonych ulicach takim autem (pomimo że przez dobrych 8 lat od zrobienia prawa jazdy jeździłem TYLKO autami w których brak było ABS, ASR czy ESP) jest bardzo wątpliwe, nawet pomimo posiadania nowych opon.
                                                  Czarny Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...