Ja jeszcze nie mam Octavii i zamowilem sprezyny w metalimpex Zbieram graty i jak odbiore auto to bedzie modzenie
silnik sie nie dogrzewa ....
Zwiń
X
-
silnik sie nie dogrzewa ....
Witajcie Koleżanki i Koledzy.
Naszukałem się na forum, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.
Temperatura silnika za jasną cholerę nie chce dojść do 90 stopni, dochodzi do 75-80 (według wskaźnika) i dalej nie chce. Po przeszukaniu forum sprawdziłem ciepłote węży dochodzących do chłodnicy i tak: górny ciepły, dolny zimny jak diabli.
Z ciekawostek - temperatura spada do 70 stopni, jak jadę z górki na luzie lub chamując silnikiem.
I co to za cholerstwo może być?
PozdrawiamJaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
-
-
.
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JaroSzTemperatura silnika za jasną cholerę nie chce dojść do 90 stopni, dochodzi do 75-80 (według wskaźnika) i dalej nie chce.
Tytułem przypomnienia - czujnik temperatury ma dwa obwody - jeden daje info na wskaźnik, drugi na sterownik silnika.
Zamieszczone przez JaroSzZ ciekawostek - temperatura spada do 70 stopni, jak jadę z górki na luzie lub chamując silnikiem.
Komentarz
-
-
Z prawie identycznym problemem borykałem się kilkanaście dni temu. Jeszcze przed nadejściem zimy. Sprawdzanie po wężach traktowałbym z dystansem.
Wymiana czujnika (który na VAG-u pokazywał błąd G62) + termostat pomogły jak ręką odjął.
Od dawna ten problem? Jak auto ma te 70 stopni, o których mówisz to czy jak staniesz gdzieś chwilę dłużej (światła, czy z własnej ciekawości) wskazówka idzie do góry? U mnie tak było.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JaroSzI po problemie
Jednak
Zamieszczone przez Dr.ClaufeSprawdzanie po wężach traktowałbym z dystansem.
Termostat wymieniony i wskazóweczka stoi "na baczność" na 90 stopniach Chociaż trochę zabolało w kieszeni ....
Jeżeli moja odpowiedź okazała się pomocna, wciśnij "Pomógł" k
Polecam Szybkie pożyczki Rzeszów oraz Tanie ubezpieczenia OC Rzeszów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekMoglbys napisac ile taka "przyjemnosc"?
Termostat firmy Vernet 40-50 zł numer 6276.87D (oryginał ok. 100 zł, a Wahler - odpowiednik oryginału 70-90 zł).
Nowy oryginalny czujnik temperatury 30-50 zł.
W moim temacie są zdjęcia.
Komentarz
-
-
Może Verneta jednak masz
Gdzie bym nie szukał to Wahler powyżej 70 zł. Nie mówiąc o robociźnie, gdzie u Ciebie jeszcze diesel.
A co do wymiany jeszcze to gość w innym warsztacie zajrzał pod maskę i mówi: no tutaj jest ciężki dostęp do termostatu, trzeba zdjąć alternator i blachę, do której jest przymocowany. Yyy 100 zł.
:shock:
Komentarz
-
-
JaroSz, Dr.Claufe, Dzieki za informacje. Ja jestem umowiony do serwisu na wtorek. Zobaczymy jak bardzo zaboli :evil: Ciekawe, ze Pan z serwisu poinformowal mnie ze na auto zarezerwowal 2h a z tego co wiem to dostep do termostatu i czujnika temp jest dosyc latwy w AKL.
Pozatym, jesli sie nie myle to do ceny wymiany trzeba doliczyc koszt nowego plynu chlodzacego. W kazdym razie na 100 zl to nie licze, raczej tyle wyjdzie za sam ori termostat.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez firmekCiekawe, ze Pan z serwisu poinformowal mnie ze na auto zarezerwowal 2h a z tego co wiem to dostep do termostatu i czujnika temp jest dosyc latwy w AKL.
Pozatym, jesli sie nie myle to do ceny wymiany trzeba doliczyc koszt nowego plynu chlodzacego. W kazdym razie na 100 zl to nie licze, raczej tyle wyjdzie za sam ori termostat.
Taka właśnie była cena u mojego mechanika. Wymiana termostatu (nasz) + nowy płyn (jego, orlen) + wymiana uszczelki pod korpusem wlewu oleju (10 zł w ASO, pociło się) = 100 zł.
Komentarz
-
-
Może i
Zamieszczone przez Lord_ProzacKtoś was rąbie jak drwale z mBank-u
Zamieszczone przez Dr.Claufeoryginał ok. 100 zł
Zamieszczone przez JaroSzJa zapłaciłem w nie-serwisie 170 PLNJaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dr.ClaufeMoże Verneta jednak masz
Gdzie bym nie szukał to Wahler powyżej 70 zł. Nie mówiąc o robociźnie, gdzie u Ciebie jeszcze diesel.
A co do wymiany jeszcze to gość w innym warsztacie zajrzał pod maskę i mówi: no tutaj jest ciężki dostęp do termostatu, trzeba zdjąć alternator i blachę, do której jest przymocowany. Yyy 100 zł.
:shock:
Rafał grzebie przy wszystkich moich czeszkach i jedno co mogę powiedzieć jak do niego oddaję maszynę to wiem że będzie dobrze, solidnie i tanio.Octavia II - BLS seria
Octavia I AGR po Virusie
President Johnny II + Sirio Omega 27
Komentarz
-
-
No wiec jestem po wymianie termostatu. Zdecydowany plus jest taki, za auto znow porzadnie grzeje. Minus to nie tyle ze lzej w kieszeni tylko ze sie nie spodziewalem ze az tyle.
Jesli kogos by to interesowalo, pozycje z faktury z ASO (ceny brutto):
Robocizna
1. Diagnostyka komp-odczytanie/kasowanie pamieci - 97 zl
2. Termostat wymontowanie i zamontowanie: 171 zl
Materialy
1. Oring oct termostatu benzyna (03812119B): 5 zl
2. Plyn chlodniczy G12++ beczka (G012A8GM8): 41 zl (2litry?)
3. Termostat oct benzyna (050121113C): 115 zl
Lacznie: 431 zl - przy czym cena uwzglednia rabat.
Co do materialow to jakiegos zaskoczenia nie bylo, ale za diagnostyke i robocizne wyszlo calkiem sporo. Moze nalezalo powiedziec konkretnie: prosze wymienic termostat, zamiast tylko podac objawy. Chociaz musze oddac sprawiedliwosc bo diagnozowana byla jeszcze jedna sprawa - auto zlosliwie po dojechaniu do serwisu przy probie odpalenia przez serwisanta zastrajkowalo. Tak sobie myslalem, ze pewnie jest to powiazane z problemami z temeratura a konkretnie z czujnikiem temperatury ale w logach nie bylo zadnych bledow.
Komentarz
-
Komentarz