Witajcie Koleżanki i Koledzy.
Naszukałem się na forum, ale jakoś nie znalazłem odpowiedzi na nurtujący mnie problem.
Temperatura silnika za jasną cholerę nie chce dojść do 90 stopni, dochodzi do 75-80 (według wskaźnika) i dalej nie chce. Po przeszukaniu forum sprawdziłem ciepłote węży dochodzących do chłodnicy i tak: górny ciepły, dolny zimny jak diabli.
Z ciekawostek - temperatura spada do 70 stopni, jak jadę z górki na luzie lub chamując silnikiem.
I co to za cholerstwo może być?
Pozdrawiam
JaroSz
Octavia 1.9 TDI '02 (podobno po chip-tuningu)
Temperatura silnika za jasną cholerę nie chce dojść do 90 stopni, dochodzi do 75-80 (według wskaźnika) i dalej nie chce.
Ja bym jeszcze sprawdził VAGiem jaką temperaturę "widzi" sterownik silnika.
Tytułem przypomnienia - czujnik temperatury ma dwa obwody - jeden daje info na wskaźnik, drugi na sterownik silnika.
Zamieszczone przez JaroSz
Z ciekawostek - temperatura spada do 70 stopni, jak jadę z górki na luzie lub chamując silnikiem.
W takich warunkach jazdy temperatura ma prawo spadać (brak dopływu paliwa przy hamowaniu silnikiem) ale nie aż tyle. Chyba, że byś zjeżdżał z tej górki kilka - kilkanaście kilometrów bez przerwy.
Z prawie identycznym problemem borykałem się kilkanaście dni temu. Jeszcze przed nadejściem zimy. Sprawdzanie po wężach traktowałbym z dystansem.
Wymiana czujnika (który na VAG-u pokazywał błąd G62) + termostat pomogły jak ręką odjął.
Od dawna ten problem? Jak auto ma te 70 stopni, o których mówisz to czy jak staniesz gdzieś chwilę dłużej (światła, czy z własnej ciekawości) wskazówka idzie do góry? U mnie tak było.
Moglbys napisac ile taka "przyjemnosc"?. Mam podobny problem i musze sie wybrac do serwisu Przy czym bede chcial od razu wymienic termostat i czujnik temperatury dla swietego spokoju.
Wymienialiśmy u brata w Leonie z tym samym silnikiem co Twój 1.6 AKL. 50-60 zł za robociznę. Podobnie zresztą jak u mnie w 2.0
Termostat firmy Vernet 40-50 zł numer 6276.87D (oryginał ok. 100 zł, a Wahler - odpowiednik oryginału 70-90 zł).
Nowy oryginalny czujnik temperatury 30-50 zł.
Gdzie bym nie szukał to Wahler powyżej 70 zł. Nie mówiąc o robociźnie, gdzie u Ciebie jeszcze diesel.
A co do wymiany jeszcze to gość w innym warsztacie zajrzał pod maskę i mówi: no tutaj jest ciężki dostęp do termostatu, trzeba zdjąć alternator i blachę, do której jest przymocowany. Yyy 100 zł.
JaroSz, Dr.Claufe, Dzieki za informacje. Ja jestem umowiony do serwisu na wtorek. Zobaczymy jak bardzo zaboli :evil: Ciekawe, ze Pan z serwisu poinformowal mnie ze na auto zarezerwowal 2h a z tego co wiem to dostep do termostatu i czujnika temp jest dosyc latwy w AKL.
Pozatym, jesli sie nie myle to do ceny wymiany trzeba doliczyc koszt nowego plynu chlodzacego. W kazdym razie na 100 zl to nie licze, raczej tyle wyjdzie za sam ori termostat.
Ciekawe, ze Pan z serwisu poinformowal mnie ze na auto zarezerwowal 2h a z tego co wiem to dostep do termostatu i czujnika temp jest dosyc latwy w AKL.
Owszem dostęp jest bardzo łatwy. Wystarczy zdjąć 2 plastikowe pokrywy i termostat wraz z czujnikiem obok są jak na dłoni. Dobrze, że Pan z serwisu sobie tyle zarezerwował. Nigdy nie wiadomo, jakie bolączki mogą się przytrafić - zapieczona śruba itp. Poza tym po robocie trzeba odpowietrzyć układ i czekać do momentu włączenia się wentylatora. Spuszczenie płynu i wlanie nowego to dodatkowy czas.
Pozatym, jesli sie nie myle to do ceny wymiany trzeba doliczyc koszt nowego plynu chlodzacego. W kazdym razie na 100 zl to nie licze, raczej tyle wyjdzie za sam ori termostat.
Jeśli nie masz pewności co do jego stanu i tego kiedy był wymieniany to jak najbardziej. Tym bardziej, że teraz okres zimowy.
Taka właśnie była cena u mojego mechanika. Wymiana termostatu (nasz) + nowy płyn (jego, orlen) + wymiana uszczelki pod korpusem wlewu oleju (10 zł w ASO, pociło się) = 100 zł.
Gdzie bym nie szukał to Wahler powyżej 70 zł. Nie mówiąc o robociźnie, gdzie u Ciebie jeszcze diesel.
A co do wymiany jeszcze to gość w innym warsztacie zajrzał pod maskę i mówi: no tutaj jest ciężki dostęp do termostatu, trzeba zdjąć alternator i blachę, do której jest przymocowany. Yyy 100 zł.
:shock:
Wymieniałem u ziomka z okolic Miasta Świętej Wieży dobrze znanego na forum.
Rafał grzebie przy wszystkich moich czeszkach i jedno co mogę powiedzieć jak do niego oddaję maszynę to wiem że będzie dobrze, solidnie i tanio.
Octavia II - BLS seria
Octavia I AGR po Virusie
President Johnny II + Sirio Omega 27
No wiec jestem po wymianie termostatu. Zdecydowany plus jest taki, za auto znow porzadnie grzeje. Minus to nie tyle ze lzej w kieszeni tylko ze sie nie spodziewalem ze az tyle.
Jesli kogos by to interesowalo, pozycje z faktury z ASO (ceny brutto):
Lacznie: 431 zl - przy czym cena uwzglednia rabat.
Co do materialow to jakiegos zaskoczenia nie bylo, ale za diagnostyke i robocizne wyszlo calkiem sporo. Moze nalezalo powiedziec konkretnie: prosze wymienic termostat, zamiast tylko podac objawy. Chociaz musze oddac sprawiedliwosc bo diagnozowana byla jeszcze jedna sprawa - auto zlosliwie po dojechaniu do serwisu przy probie odpalenia przez serwisanta zastrajkowalo. Tak sobie myslalem, ze pewnie jest to powiazane z problemami z temeratura a konkretnie z czujnikiem temperatury ale w logach nie bylo zadnych bledow.
Komentarz