[O2] Zatyczka w akumulatorze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ryksiarz
    Classic
    • 2011
    • 17

    [O2] Zatyczka w akumulatorze

    karuzel, looker, poczytajcie trochę temat który podrzucił Nexus6, a będziecie wiedzieć co i jak i dowiecie się że pasta tempo to jedna z najgorszych rzeczy jaka może spotkać lakier waszego samochodu
  • vaz
    Elegance
    • 2010
    • 799
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Zatyczka w akumulatorze

    Witam. Czy z boku oryginalnego akumulatora Varta biała zatyczka ma być cały czas czy jest to zabezpieczenie akumulatora na czas transportu? Mam sprzeczne informacje na ten temat. Czy ewentualnie ktoś mógłby zobaczyć u siebie jak to wygląda? Dziękuję za odpowiedzi .
    Załączone pliki
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

    Komentarz

    • ufo
      L&K
      • 2008
      • 1475
      • Octavia III combi (5E5)
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      vaz, ja mam inny akumulator i ta sama historia
      myślę, że jest to, albo inaczej, był to otwór przez którego wlali elektrolit, a że jest to aku bezobsługowe to, tak to wygląda w efekcie końcowym. nie ma się czy przejmować. :wink:

      Komentarz

      • caveman_
        Ambiente
        • 2010
        • 196

        #4
        Witam
        Mam taki sam akumulator i też mnie to zastanawiało :roll: , u mnie zatyczka jest od przodu czyli od strony reflektorów ale wydawało mi sie że z drugiej strony akumulatora też jest otwór ale tam już tej zatyczki brak.
        :diabelski_usmiech
        www.mikrowag.pl

        Komentarz

        • vaz
          Elegance
          • 2010
          • 799
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Ten otwór to wylot centralnego odgazowania akumulatora. Symetrycznie z drugiej strony jest identyczny otwór bez zaślepki ale nie wiem czy jest połączony z odpowietrzeniem bo ta strona aku przylega do ściany grodziowej. Do zadania tego pytania skłonił mnie jeden szczegół, mianowicie kiedyś kupowałem aku przez internet, który miał zaślepkę w tym miejscu. Obok była informacja a wręcz kategoryczny nakaz od sprzedawcy, żeby zaślepkę wyciągnąć po zamontowaniu aku w aucie. Natomiast aku w OII miał nieusuniętą zaślepkę. Pytałem o to w ASO, gość stwierdził,że ma być ale po jego zaskoczonej pytaniem minie sądzę, że może się mylić :szeroki_usmiech
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz

          • mg1976
            Drive
            • 2007
            • 74

            #6
            Zamieszczone przez vaz
            Ten otwór to wylot centralnego odgazowania akumulatora. Symetrycznie z drugiej strony jest identyczny otwór bez zaślepki ale nie wiem czy jest połączony z odpowietrzeniem bo ta strona aku przylega do ściany grodziowej.
            Prawda. I drugi otwór spełnia tą samą funkcję. A zaślepić należy ten, który znajduje się bliżej elementów, którym kwaśne opary mogłyby zaszkodzić.

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Czy nie bezpieczniej byłoby właśnie z tego powodu zaślepić otwór od strony ściany grodziowej?
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • pawulon1971
                Ambiente
                • 2010
                • 196

                #8
                ja mam w swoim wciśnięte plastikowe kolanko w kawałkiem wężyka , który zwisa poza dno akumulatora i jest tak jak pisał vaz
                Paweł

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Zaslepcie, zagotujcie aku i jak pierdyknie to bedzie kolorowo pod maska :roll:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • brzozka855
                    Classic
                    • 2010
                    • 26

                    #10
                    tutaj kolega vaz ma racje jest to odgazowanie baterii gazy z elektrolitu sa bardzo wybuchowe 2 razy miałem strzał ale na szczęscie nic sie nie stało po za tym ze musiałem kupic następny

                    Komentarz

                    • vaz
                      Elegance
                      • 2010
                      • 799
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Jak już wspomniałem są dwa wyloty odgazowania w tym typie akumulatora i przedni jest fabrycznie zaślepiony. Ciekawie mnie czy ma tak być, czy trzeba go wyciągnąć, czy może lepiej zaślepić ten od strony ściany grodziowej (ze wzg. na kwaśne opary) a przedni pozostawić wolny? Jako przykład podam aku w Corsie (B?), w której aku jest pod podszybiem i wielu przypadkach niezaślepienie otworu od strony ściany grodziowej doprowadzało do masywnej korozji blachy czego nie przewidział producent planując umieszczenie aku pod podszybiem. Aby zapobiegać takim problemom stosuje się kolanka i wężyki odprowadzające opary do "bezpieczniejszych" miejsc.

                      [ Dodano: Wto 07 Gru, 10 12:34 ]
                      I jeszcze informacja z aukcji:
                      "Akumulatory na czas wysyłki są zapakowane w pudełko kartonowo-styropianowe i są zabezpieczane dodatkowo zatyczkami w górnej, bocznej części wieczka. Prosimy o usunięcie tych zatyczek przed zamontowaniem akumulatora w pojeździe!
                      Prosimy o zapoznanie się z instrukcją dołączoną do każdego z wysyłanych akumulatorów!"
                      Antyfotoradar Valentine1
                      Harry II Classic+Sirio ML145

                      Komentarz

                      Pracuję...