Od 3lat problem z 1.8T... :(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czarny108
    Drive
    • 2006
    • 92

    #51
    Na pewno można wykluczyć zawór

    doładowania, o którym ktoś pisał wcześniej. W mojej po badaniu na kompie okazało się, że jest uszkodzony. Po wymontowaniu okazało się, że jest przetarty kabelek. Co swoją drogą oznacza, że do wyskakujących na komputerze błędów należy podchodzić bardzo sceptycznie. A co do objawów, które daje "uszkodzony" zawór doładowania, to auto poprostu jest słabsze. A tak swoją drogą, przy każdym badaniu wyskakuje mi błąd przepływomierza, a auto ma katalogowo osiem z kawałkiem do setki i rozpędza się gładko do ponad dwustu.
    Objawy szarpania raz mi się przytrafiły, żeby było śmieszniej jak zjeżdżałem z ronda :-)
    Wiem, że takie spekulowanie jest trochę bezsensu, ale tak:
    1. Swiece (piszesz, że wymieniłeś)
    2. Cewki
    3. Przepływka (odepnij i zobacz co się będzie działo)
    4. Z tego co się orientuje może tam być jeszcze jeden zawór. Jego działanie jest podobne do elektrozaworu w gażnikowym, który odcina paliwo gdy ściągniesz nogę z gazu. Spróbuj przez jakiś czas jeździć bez zdejmowania nogi z gazu. Gdy dojeżdzasz do skrzyżowania, albo z góry daj na luz. Tylko na miły bóg uważaj przy tym. :-). Ale jeśli problem się skończy znaczy to, że trzeba ten zawór wymienić, bo się przycina.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • yoschua
      Rider
      • 2006
      • 339

      #52
      Zamieszczone przez czarny108
      4. Z tego co się orientuje może tam być jeszcze jeden zawór. Jego działanie jest podobne do elektrozaworu w gażnikowym, który odcina paliwo gdy ściągniesz nogę z gazu. Spróbuj przez jakiś czas jeździć bez zdejmowania nogi z gazu. Gdy dojeżdzasz do skrzyżowania, albo z góry daj na luz. Tylko na miły bóg uważaj przy tym. :-) . Ale jeśli problem się skończy znaczy to, że trzeba ten zawór wymienić, bo się przycina.
      Silniki o których mówimy są z elektronicznym pedałem gazu, co oznacza że jeżeli komputer będzie chciał to i ta zrobić coś na co nie mamy wpływu. Z tego powodu u mnie na ten przykłąd jeżeli są szarpania na zimnym silniku, to czy pedał jest luźno, czy wciśnięty na maxa to niema znaczenia bo komp i tak po swojemu chce osiągnąć obroty niskie.

      Jak hamujesz silnikiem - czyli pedał gazu jest troszke mniej wciśnięty to komputer odcina kompletnie do zera dawke paliwa - silnik pompuje jedynie powietrze.

      Mysle że ten test jest bez sensu przy tym rodzaju silnika, a o dodatkowym zawrze nie słyszałem, a u siebie na silniku nic takiego niemam (oglądałem go kiedyś dość dokłądnie).

      pozdrawiam
      Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
      HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

      Komentarz

      • czarny108
        Drive
        • 2006
        • 92

        #53
        eeee....

        AGU, który ma kolega Dynia i ja nie mają chyba elektronicznego pedału gazu. Co by w takim razie robiła tradycyjna linka gazu pod maską?
        A wracając do zaworu... czy taki zawór jest. Nie wiem. Ale w momencie, kiedy miałem "dzień szarpania" zauważyłem, że to zjawisko pojawia się w momencie, kiedy przestaje hamować silnikiem i zaczynam dodawać gazu. Powtórzyłem do kilkakrotnie. Szarpania i skakania nie było przy wysprzęglaniu. Potem problem zniknął, więc przestałem się nim interesować.
        Najlepiej zapytać, czy taki zawór jest i czy daje przy awarii błędy. To jest tylko kolejny trop, który może, lecz nie musi okazać się celny.

        Pozdrawiam

        [ Dodano: Nie 03 Gru, 06 20:32 ]
        W momencie kiedy przy pracującym silniku wypina się przepływomierz nie dzieję się nic. Ale kiedy z powrotem się go wpina silnik gaśnie. I założe się, że takie wpięcie/wypięcie na komputerze daje błąd w postaci awarii przepływomierza. A niekontaktująca złączka lub przewód łączący przepływomierz z resztą autka będzie owocował szarpaniem i błędami przepływomierza. Czy się mylę?

        Komentarz


        • #54
          ok

          Komentarz

          • yoschua
            Rider
            • 2006
            • 339

            #55
            Zamieszczone przez czarny108
            AGU, który ma kolega Dynia i ja nie mają chyba elektronicznego pedału gazu.
            Zwracam więc honor, ja defakto mam ARXa i u mnie jest elektroniczny, więc nie mam czasem wpływu na to co się dzieje.
            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

            Komentarz

            • Dig Dug
              L&K
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1306
              • Seat

              #56
              Czytalem watek, ale nia pamietam czy byla mowa o sondzie. Ja w tym roku od lutego mialem numra, ze raz na 1000 km, czesem zadziej zapalal sie check. Jak odczytywalem bledy to byla za bogata mieszanka. Jezdzilem chwile i samo gaslo, potem znowu sie zaswiecalo. Az w koncu przestalo gasnac. Wreszcie pokazalo komuniakat oprocz za bogata mieszanka - brak sygnalu z sonda 1. Wymienilem na zamienik Bosha i po 500 km znowu sie zaswiecilo za bogata mieszanka. Natepnie wymienilem sonde na orginala (okazalo sie ze musi byc orginal) i juz 2000 km i nic lighcik Moze to sonda wskazuje i komp glupieje i laduje mieszanka raz za bogata, raz za uboga ??

              Sorry, bo ja mam inny silnik. :?
              Była O1 jest F2.

              Komentarz

              • EŁ
                L&K
                • 2004
                • 1168
                • Octavia III (5E3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                #57
                ja miałem identyczne objawy przy padnietym N75 ( elektrozawór sterujacy ciśnieniem doładowania)..szarpanie..raz delikatne..raz takie ze leciałem pyskiem na fajerke :lol: .....i bardzo podbne objawy przy zamontowaniu zle działającego MBC....tylko wtedy takie delikatne szarpanie przy stałej predkosci i delikatnym dodawaniu gazu na wyzszych biegach.....czytałem wczesniej że wymieniałes ten zawór chyba...ale czy sprawdziłeś stan tych gumowych wężyków które idą do i od niego? i przewodów które idą do wtyczki?.....u mnie co dziwne awaria tego zaworu wcale nie miała odzwieciedlenia w błędach na kompie :shock:

                Komentarz


                • #58
                  ok

                  Komentarz

                  • EŁ
                    L&K
                    • 2004
                    • 1168
                    • Octavia III (5E3)
                    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                    • CUPA 2.0 TDI CR RS 184 KM

                    #59
                    no jeżeli obok przepływki to ten...N75....gumowe węzyki możesz sam sprawdzić...i jeszcze bym sprawdził czy aby napewno poprawnie go zamontowali bo N75 ma 3 wyjscia tak wiec mozliwości montazu dla radosnego mechanika jest wiele :lol:

                    szkoda ze nie jestes z wawy bo mam taki zaworek zapasowy i sprawny i bysmy mogli go zamontować do Ciebie identycznie jak jest u mnie i przetestować........bo nie moge juz patrzec jak się męczysz :?

                    i jeszcze mi sie coś przypomniało...kiedyś pisałes o dziwnym "wyrywaniu do przodu twojego autka" np przy ruszaniu ze swiateł..nawet cos tam wtedy z Toba dyskutowałem :lol: ..teraz mi sie to skojarzyło z tym co było u mnie przy zamontowaniu MBC i puszczeniu bypasem N75 tylko tak żeby czytało cisnienie i podawało do kompa sygnał..testujac skrecilismy MBC tak że nie puszczało wogule do aktuatora cisnienia chcąc sparwdzić czy N75 wogule ma jakiś wpływ ..autko szarpało tak jak u Ciebie i pozatym dostawało kopa juz od najnizszych obrotów...wyrywało dość niekontrolowanie do przodu.....potem sie okzało że N75 zamontowalismy niekcący odwrotnie i zle działał.... :lol:

                    Komentarz

                    • Wys
                      Classic
                      • 2006
                      • 14

                      #60
                      Nie wiecie panowie moze czy w Suberbach powtarza sie tam sam problem? wlasnie jestem na etapie rozmow i mam nadzieje ze nie bede mial takiego problemu. Czy te silniki sa identyczne w suberbach i octaviach ? Mowie oczywiscie o 1.8T 150km

                      Komentarz


                      • #61
                        Odpuść sobie ten silnik do SuperB'a...

                        Zdecydowanie lepiej się sprawdza 1.9TDI lub 2.8 V6.

                        Komentarz

                        • djczas
                          RS
                          • 2005
                          • 9612

                          #62
                          bezduszny, tylko 1.9 tdi ten 2.8 v6 strasznie podobno pada

                          Komentarz

                          • Wys
                            Classic
                            • 2006
                            • 14

                            #63
                            Eh nie bardzo chce sobie go odpuszczac bo mocno choruje na ten samochod. Piekna opcja komplety felg alu na zime/lato i w idealnym stanie, niecale 60k przebieg. Cena jest super wiec pewnie i tak kupie i tak : )

                            Przemow do mnie jesli masz jakies naprawde powazne zastrzezenia do tego silnika.


                            A cos takiego zamontuje na bank!: D
                            Załączone pliki

                            Komentarz

                            • djczas
                              RS
                              • 2005
                              • 9612

                              #64
                              Wys, stosunek masy do mocy

                              Komentarz


                              • #65
                                Zamieszczone przez djczas
                                Wys, stosunek masy do mocy
                                Dokładnie. Silnik jest extra...ale nie do takiego samochodu. Aby jechał trzeba go trzymac na obrotach powyzej 2,5k.... taka specyfika tej jednostki.

                                W tej limuzynie sprawdzają sie silniki co ciągną od dołu i mają spory moment....
                                Jeżeli TDI to w manulau. Tiptronic się "dziwnie" sprawuje...

                                2.8 V6 jest ładowany też do Audi i uchodzi za jedną z lepszych jednostek.
                                Dobrze znosi nawet LPG.

                                Komentarz

                                • Wys
                                  Classic
                                  • 2006
                                  • 14

                                  #66
                                  Ok dzieki jeszcze musze sie dowiedziec jak wyglada spalanie.. bo jak bedzie mi palil wiecej ja k 13 po miescie to bedzie problem..

                                  Komentarz


                                  • #67
                                    Zależy jak jeździsz...

                                    Ale licz się z takim spalaniem, jak włączysz klimę i jazda przez Wawę to nawet i 15l/100.

                                    Komentarz

                                    • Wys
                                      Classic
                                      • 2006
                                      • 14

                                      #68
                                      Ok dzieki wielkie, przemysle wszystko

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #69
                                        Zamieszczone przez Wys
                                        Ok dzieki jeszcze musze sie dowiedziec jak wyglada spalanie.. bo jak bedzie mi palil wiecej ja k 13 po miescie to bedzie problem..
                                        no nie widze w tym nic dziwnego :roll:
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz

                                        • QBA
                                          RS
                                          • 2004
                                          • 2646

                                          #70
                                          Zamieszczone przez Wys
                                          bo jak bedzie mi palil wiecej ja k 13 po miescie to bedzie problem..
                                          Takie spalanie dla duzego, szesciocylindrowego silnika, to standard. Raczej nie licz na nizsze spalanie od 13, jezdzac po naszych okolicach :roll:

                                          Komentarz


                                          • #71
                                            QBA, pytanie o spalanie dotyczy silnika 1.8T ale.... w Superb.

                                            Komentarz

                                            • QBA
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2646

                                              #72
                                              Sorka, padam na pysk i ledwo na oczy widze... caly czas bylem przekonany, ze o 2.8 V6 :? Nie wiem czemu :? Ale to nie zmienia faktu, ze 1.8T 150 kucy, tez bedzie swoje pil, w tak wielkiej budzie :P Seryjny, mysle, ze spali te 11-12 na 100km.

                                              Komentarz

                                              • Dig Dug
                                                L&K
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1306
                                                • Seat

                                                #73
                                                Ten 2,8V6 to miasto 14-15l/100km. Jezdzilem VR6 w Golfie i nie dalo sie nizej zejsc jak 13-14l/100km wiec tu musi cos wiecej brac. :evil:
                                                Była O1 jest F2.

                                                Komentarz


                                                • #74
                                                  VR6 to ulubiony silnik serwisów VW..... :diabelski_usmiech

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...