Najazd serwisowy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mixD
    Classic
    • 2010
    • 38

    Najazd serwisowy

    Powyższe propozycje są OK. Szczególnie Canony.
    Jeśli chcesz jednak coś małego to polecam TZ10. Miaem kilka cyfrówek w ostatnim czasie (min. Canonsx200) Panasonic bije je wszystkie na głowę.
  • Jac_ek
    RS
    • 2009
    • 1733

    #2
    Najazd serwisowy

    Mam możliwość (jak sądzę) zrobienia sobie mini - bo na pół samochodu- najazdu serwisowego

    koncepcja jest prosta, trzy "dechy" i wjeżdżamy ;-) ale niestety cena jest ciut wysoka, bo taki najazd (2 szyny) 250cm długi 30cm szeroki kosztuje ponad 3.000 PLN,
    i wygląda mniej więcej tak (AKMPROFI.pl, GIZO.pl)




    myślałem też o dwuteowniku (HEB) ale to będzie strasznie ciężkie i nieporęczne - choć cena pewnie będzie w okolicach 1.000 zł więc znacznie taniej.

    tak to by mniej więcej wyglądało

    zjazd


    ~mniej więcej projekt






    No i teraz pytanie ;-)
    Czy znacie jakieś alternatywne podjazdy / najazdy?, może ktoś ma jakiś dostęp do najazdów od lawet itp długości 250-300cm w dobrych cenach

    A może macie jakieś inne koncepcje - tutaj uzyskam podniesienie samochodu na max ~140 cm
    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Jac_ek, ale rozumiem, że to jakoś tak na stałe, a nie przenośne, rozkładane w razie potrzeby? Szczerze mówiąc to wolał bym chyba kanał, bo pod taki samodział z autem na wierzchu to chyba bał bym się wejść. No chyba, że masz dojście do odpowiednich ( czytaj pewnych ) materiałów, jesteś inżynierem ( żeby to wszystko policzyć ) i bardzo dobrym spawaczem ( żeby to potem złożyć ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • tom2212
        RS
        • 2008
        • 3892

        #4
        Jac_ek, możesz udać się na złom i tam popytać o materiał - będzie taniej . Jak chcesz coś takiego robić na stałe to na belkę poprzeczną wystarczy 2T 100-120 a na podjazdy odpowiednie C tzn szerszy niż koła i oczywiście odpowiednio podparte kształtownikami kwadratowymi 100x100 grubościennymi na końcach a pośrednio wystarczy C 80. Nie zapomnij o spięciu tego abu się nie rozjechało Wystarczy przykładowo L80x60x5. Wszystko ładnie pospawane spawem 3 większego nie ma co ale gdybyś się uparł to można aha na rysunku tym ostatnim belka 2T powinna leżeć środnikiem w pionie a nie w pozimie

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #5
          kowal 2002, no właśnie rozkładane od wielkiego dzwonu, po obu stronach są murki do nich zamocuję uchwyty (na stałe) na belkę poprzeczną a na tą belkę dwa najazdy najlepiej kupne. Samochód to nie są jakieś duże ciężary wbrew pozorom. Choć jak spadnie, to z hukiem :szeroki_usmiech .

          Takie najazdy aluminiowe to niektóre chyba do 60T wytrzymują ;-), mi wystarczy jak jeden będzie przenosił 1000kg - to i tak będzie spory zapas. Więc o wytrzymałość to się nie martwię jedynie o cenę i tak się rozglądam czy ktoś gdzieś o czymś nie słyszał. Bo jak mam zapłacić 3kPLN - to nie zapłacę :? i zostanę bez - ewentualnie będę gdzieś jeździł odpłatnie.

          [ Dodano: Sob 18 Gru, 10 19:16 ]
          Zamieszczone przez tom2212
          aha na rysunku tym ostatnim belka 2T powinna leżeć środnikiem w pionie a nie w pozimie
          no ale to tak tylko koncept bo nie wiem czy np nie lepiej był by jakiś właśnie profil zamknięty grubościenny - ten projekt to bardziej schemat..

          ale poszukam na złomach - tylko te stalowe to będą zaj#$%^ ciężkie ;-)
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Jac_ek sąsiad ma fajnie zrobione, kiedyś na taxi jeździł to potrzebował
            przed domem mia mały spad na działce obok garażu, najazd zrobił ze stali
            wjeżdża w pozycji poziomej od góry że tak powiem

            Komentarz

            • tom2212
              RS
              • 2008
              • 3892

              #7


              możesz zrobić np z tego

              [ Dodano: Sob 18 Gru, 10 19:24 ]
              Zamieszczone przez Jac_ek
              ale poszukam na złomach - tylko te stalowe to będą zaj#$%^ ciężkie
              dlatego to co ja poleciłem to jest na stałe

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #8
                Zamieszczone przez abstinent
                przed domem mia mały spad na działce obok garażu, najazd zrobił ze stali
                wjeżdża w pozycji poziomej od góry że tak powiem
                no i właśnie to samo ja chcę wykorzystać, zjazd do garażu a podjazd zrobić pod górkę, - de facto samochód będzie podjeżdżał do góry ~60cm na ~3m długości, natomiast teren idzie około 60 w dół na tych 3m + prześwit samochodu 20 cm - to będę miał ~140cm podniesienia ;-)

                tom2212, oglądałem już różne najazdy z lawet ,ale one na ogół są krótkie 2m i bym musiał jakieś deski podkładać żeby na to wjechać - bo kąt natarcia w O2 to tylko 16 stopni ;-) i nie da rady wjechać na 2m o 50 cm ;-)

                szukam na razie 3m to optymalne, 2,50 graniczne... 2 jak na razie nie do zaakceptowania
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Jac_ek, ale to przed swoim domem czy jak bo to też ważne
                  nie bardzo kumam co napisałeś :?
                  są dwie opcje albo wjeżdżasz w linii poziomej mniej więcej podłoże poada, albo masz pod górkę ustawione na płaskim podłożu
                  te 140 to przesada jak dla mnie
                  prawie tyle co kanał :wink:

                  Komentarz

                  • marekzu
                    L&K
                    • 2007
                    • 1412
                    • Superb II combi (3V5)

                    #10
                    co mi swita ze ma garaz pod domem - czyli spad do niego chce tak jakby wyrownac

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      no tak by było najlepiej i najtaniej
                      kupić stalowe najazdy i gotowe

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #12
                        marekzu, abstinent, wjazd do garażu mam u rodziców, wjazd jest w dól ;-), ale po obu stronach wjazdu jest murek na początku wjazdu ~50 cm nad ziemią, murek jest w poziomie ma 2.75 m długości, na końcu murek ma (względem wjazdu) ~90cm wysokści, jeśli na nim położę belkę + najazd to dojeżdżając w to miejsce kołami będę miał przednią oś na wysokości ~90+15+20 = 135cm, przód będzie jeszcze wyżej bo samochód będzie stał skośnie a od osi do początku samochodu jest ~1m, wiadomo im głębiej pod samochód tym będzie, niżej no ale coś za coś....

                        dlatego tak jak napisałem na początku - założenie to trzy "dechy" i jest podjazd.
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • abstinent
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4842
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          ja bym zrobił tak(jeśli się da) żeby samochód był względem podłoża w linii poziomej
                          Do tego wysokość tak żeby było dobrze grzebać albo w pozycji siedzącej(ale wtedy jest obciążona szyja i kark) albo w pozycji leżącej(w miarę wygodnie)
                          tak na szybko :wink:

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #14
                            abstinent, nie da się ;-), sytuacja jest tak jak na tym rysunku (widok z boku)


                            jest narysowane wszystko, zjazd i murek na zielono oraz początek budynku (z lewej) do tego na czerwono mniej więcej lokalizacja najazdówek
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • abstinent
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4842
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Jac_ek, ale olej ten murek

                              najazdówki dasz na czymś i już

                              W takiej opcji będziesz miał problem co kolwiek zrobić, bo tu będzie za nisko, a tu za wysoko, na stojąco nie da się, na kolanach za wysoko itp...
                              A najazdówki mogą być przecież trochę schowane w garażu, albo nawet całe jak pada czy coś to wygodniej
                              No chyba że ni mogą :|

                              Ja nie mam garażu itp ale kiedy chce to podjeżdżam do wujka do garażu z kanałem
                              Wszystko fajnie, garaż długi szeroki, tylko kanał jest zrobiony pod ciężarowe, więc lipa trochę jest
                              Głowa, ręce i kark boli jak się dłużej człowiek pomęczy przy czymś

                              Komentarz

                              • Jac_ek
                                RS
                                • 2009
                                • 1733

                                #16
                                nie da się w garażu tak zrobić, bo jest sufit ;-) najazdówki w poziomie nic mi nie dadzą jeśli chodzi o prześwit z tyłu a zabiorą mi miejsce z przodu, poza tym łatwiej mi zrobić obejmę na murku na górze (oprzeć konstrukcje) niż mocować ją do ściany murka na śruby/pręty itd... to musi być maksymalnie proste i łatwe w montażu

                                całość mniej więcej w skali będzie wyglądać tak
                                w połowie samochodu (pod słupkiem) prześwit będzie ~70 cm a na końcu progu przy tylnym kole jeszcze ~40cm więc albo się będzie wjeżdżać przodem albo tyłem
                                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Jac_ek, a na co konstrukcja :?:
                                  podkładasz coś szerszego i stabilnego pod najazdówki i gotowe
                                  i czemu w poziomie nic Ci nie dadzą :?
                                  i to nie musi być wysoko, ja bym zrobił tak jakieś 60cm nad ziemią

                                  Komentarz

                                  • Jac_ek
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1733

                                    #18
                                    Zamieszczone przez abstinent
                                    Jac_ek, a na co konstrukcja :?:
                                    podkładasz coś szerszego i stabilnego pod najazdówki i gotowe
                                    no właśnie tak ma być - ostatni rysunek w pierwszym poście - trzy "dechy"

                                    Zamieszczone przez abstinent
                                    i czemu w poziomie nic Ci nie dadzą :?
                                    i to nie musi być wysoko, ja bym zrobił tak jakieś 60cm nad ziemią
                                    bo znacząco komplikuje się wtedy montaż belki poprzecznej i zmniejsza prześwit, montując to wysoko nie dość że jest łatwiej to wykonać to dodatkowo zyskujemy ~60-70 cm podniesienia - a koszt mniejszy bo łatwiej opierać o coś niż robić mocowanie
                                    - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      to teraz wyobraź sobie że z takiej wysokości spada samochód

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #20
                                        abstinent, nie wiem jak to policzyłeś ;-) ale nie ma szans, wytrzymałość najtańszych najazdów które znalazłem to

                                        - Nośność najazdu przy załadunku pojazdów o rozstawie osi 2000mm – 3 500 kg
                                        O2 ma rozstaw 2578mm

                                        jeśli samochód najeżdża właściwie tylko jedną osią to wywiera nacisk 1/2 czyli 700kg


                                        jakoś nie widzę możliwości żeby coś miało spaść, szczególnie z góry ;-)


                                        EDIT:
                                        czy ten sprzęt jest lżejszy od O2 ?
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • 4x4BKF
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1279

                                          #21
                                          Mistrzu jest taka opcja. Idziesz do firmy handlującej stalą i kupujesz dwie sztangi 6mb profilu zamkniętego powiedzmy 60x40x3 - koszt nie więcej niż 200pln
                                          Masz już 4 sztuki sztang po 3mb.

                                          Jeśli masz gdzieś centrostal pod nosem to w Centrostalu kupujesz połowę arkusza 3000mm x 1200mm blachy blachy perforowanej 1.5mm, polecasz przy zakupie pocięcie na dwa pasy 300mm(250mm) x 2500mm i masz dwie sztuki takich pasów. Koszt ok. 180pln.

                                          Kupujesz profil 120x80x4 - o takiej długości jak rozstaw murków przy garażu , pewnie nie wiele więcej niż 3mb - ok.100-120pln. Wieziesz to wszystko do zakładu gdzie ci to pospawają.
                                          Płacisz za to stówkę max.

                                          Profile 60x40 rozstawiasz na szerokość blachy, naspawujesz solidnie pas blachy perforowanej. Grubszy profil służy Ci za podciąg do oparcia trapów. Dla pewności możesz dorobić podpórki ale już dosłownie bardzo delikatne to podpierania trapów mniej wiecej w połowie długości i jedną podpórkę do podparcia belki podciągu.

                                          Koszt max 700pln z własnoręcznym malowaniem, a później jak Ci się znudzi spokojnie opchniesz na allegroza godziwe pieniądze.

                                          Ważna sprawa, porobić zastrzały mocujące trapy do podciągu, żeby się nie rozjechało to wszystko w diabły.
                                          4x4

                                          Komentarz

                                          • krzynol
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 10964
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            4x4BKF, dosyć ciężkie to będzie :?
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz

                                            • Jac_ek
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1733

                                              #23
                                              4x4BKF, dzięki, jest to jakaś opcja, zapisałem sobie przepis ;-)
                                              tylko zastanawiam się czy ta blacha się nie zagnie jak na nią wjadę? czy nie powinno być jakiś poprzeczek z kątownika pod nią powiedzmy co 40-50cm ?

                                              jak na razie w PL koszt to 3000 zł za najazdy alu a w DE znalazłem już za ~400euro, czyli ~1600 + wysyłka więc znacznie taniej ;-) ale wciąż dużo...
                                              - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                              Komentarz

                                              • 4x4BKF
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1279

                                                #24
                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                4x4BKF, dosyć ciężkie to będzie :?
                                                Jeden trap 3m ok.32-34kg w zależności jak będzie perforowana blacha.
                                                Można spróbować z profilu 60x30 ścianka 2mm wtedy wyjdą po ok.24kg/sztuka (to tule ile np. worek kleju do glazury), z tym, że na bank potrzebne będą podpórki po środku długości trapu.

                                                Jak chce lekkie to już wie gdzie szukać duraluminium. Allegro


                                                Szerokość najazdu 250mm, przy czym jest to szerokosć blachy, pod blachą masz profil po obu stronach 30mm. Wtedy między profilami masz 190mm. Opony masz 205/215/225 więc i tak są szersze niż rozstaw profili. Można też profile przesunąc nieco bliżej siebie wysuwając blachę 5mm na stronę, więc mamy wtedy 180mm, dużo mniej niz szerokosć opony.

                                                Jak blacha będzie gęsto pospawana spaw 30mm co 120mm nie ma możliwości żeby się deformowała.
                                                4x4

                                                Komentarz

                                                • Jac_ek
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1733

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez 4x4BKF
                                                  z tym, że na bank potrzebne będą podpórki po środku długości trapu.
                                                  podpórki odpadają, waga do 50kg na trap mnie nie przeraża ;-)


                                                  Zamieszczone przez 4x4BKF
                                                  Jak blacha będzie gęsto pospawana spaw 30mm co 120mm nie ma możliwości żeby się deformowała.
                                                  no i to chciałem usłyszeć :mrgreen:

                                                  plan B już mam, dzięki, jak nie znajdę planu A to będzie B ;-)
                                                  - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...