Mam problem z tarczami hamulcowymi tzn ich słaba siła hamowania, zaczyna mnie to denerwować gdyż niebawem ze slimaczej jazdy miejskiech przyjdzie mi wyruszać w same trasy, dlatego też musze wymienić wszystkie tarcze razem z klockami...(słaba siła hamowania = zużycie)
Po ostatnim wypadzie skrzywiły mi się przednie tarcze i zaczyna się bicie na kierownicy, po sprawdzeniu u mechanika grubości tarcz powiedział ze starczy ich spokojnie na 15tys... tylko ze krzywizna tarcz daje się juz weznaki... przetoczenie jest nieopłacalne więc postanowiłem wymienic tarcze i klocki, wiec do dzieła...
I w czym rzecz: jakie tarcze jakie klocki: zastanawiam sie nad wentylowanymi, żeby zmniejszyć szanse na ponowne skrzywienie ów zabawek.. co byście mi polecili założyć do szkodnika by w spokoju hamować z dużych prędkości praktycznie do zera nie obawiając się ponownego skrzywienia tarcz..
Czy tarcze od 2.0tdi są tej samej wielkości czy większe, i czy ewentualnie można je zamontować to 1.9tdi??
serdeczne dzięki za info
Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat
I w czym rzecz: jakie tarcze jakie klocki: zastanawiam sie nad wentylowanymi, żeby zmniejszyć szanse na ponowne skrzywienie ów zabawek.. co byście mi polecili założyć do szkodnika by w spokoju hamować z dużych prędkości praktycznie do zera nie obawiając się ponownego skrzywienia tarcz..
Powiem ci,że jest to ciężki temat do rozstrzygnięcia :?.
Sporo jest postów na ten temat,raczej radził bym usiąść i poczytać kilka tematów z tym związanych i samemu wybrać,bo są różne opinie
Owrone, dla mnie jest tylko jedna alternatywa -> wymiana hamulców na większe, sam się woziłem z wielokrotnie krzywiącymi się 280mm.
Po wymianie nie masz już dylematów jakie tarcze i klocki założyć bo normalna seria daje radę, jest to bardziej kosztowne, ale mi 288mm starczają mniej więcej 3x dłużej niż 280mm :lol:
Różnica kolosalna i w skuteczności i w przebiegu między wymianami.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Owrone, dla mnie jest tylko jedna alternatywa -> wymiana hamulców na większe, sam się woziłem z wielokrotnie krzywiącymi się 280mm.
Po wymianie nie masz już dylematów jakie tarcze i klocki założyć bo normalna seria daje radę, jest to bardziej kosztowne, ale mi 288mm starczają mniej więcej 3x dłużej niż 280mm :lol:
Różnica kolosalna.
to samo przeżywałem w toledo pomogła wymiana hebli z 280mm na 288mm tak jak napisał Szkoda
ok ale daliście wszystkie 4 288mm czy tylko na przód, no i zasadnicza sprawa jaka firma, co do kosztów, oczywiście nie z najwyższej półki ani zaden badziew standardowo, dobre i niedrogie
zamontowanie 288mm standardowe czy nawiercanie(chłodzenie), czy to się wiążę z jakimiś przeróbkami czy są dostosowane do standardowych otworów??
Owrone przejście z 280 na 288 to nie tylko wymiana tarcz, ale praktycznie całej kolumny McPersona; jak dobrze trafisz cały kpl. w używce to z montażem wyjdzie jakieś 1000 pln. TUTAJ masz całe info na ten temat. Ja przed zmianą na 288 ujeżdżałem kpl. tarcze 280 ATE Power Disk + klocki Ferodo Premier i było naprawdę dobrze ( jak na 280 ).
szkoda, wszystko ekstra i fajnie ale robiłeś także zawieszenie, ja tego nie potrzebuje bo mam wymienione na nowe jakies 10tys temu, co do hamulcy spoko zamontuje 288mm tylko jedno pytanie czy to pasuje w otwory 280mm, skoro komplecik z zawieszeniem dalej okolo 700zł to moim zdaniem nie są duże pieniądze!!
klocki masz 312 czyli od wiekszych tarcz dobrze rozumiem?
Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat
szkoda, wszystko ekstra i fajnie ale robiłeś także zawieszenie, ja tego nie potrzebuje bo mam wymienione na nowe jakies 10tys temu
no to ja nie mówię, żebyś wymieniał zawias, ja wymieniałem, więc nie mam fotek z wymiany samych hebli.
nie wiem o jakie otwory Ci chodzi.
spis potrzebnych do takiej wymiany części znajdziesz na forum, z grubsza rzecz biorąc potrzebne są kompletne zwrotnice oczywiście ze sprawnymi elementami hamulców, hamulce mam 288 więc i klocki do 288 z tym, że one są chyba takie same
może koledzy podpowiedzą, czy wymiana zwrotnic nie wymusi wymiany amorów z 50 na 55 :?: :roll:
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz