Intercooler TDI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotr_s
    Classic
    • 2005
    • 16

    Intercooler TDI

    Odświeżę trochę temat

    Własnie zbliża mi się przegląd i powoli czuję że nadchodzi kres dla moich klocków....
    Czy ktoś używał lub słyszał opinie na temat firmy ETF ?

    Mój mechanior ma takie za 129 zł + wymina , w porównaniu z serwisem (360zł) to taniocha ale Martinez pisał w innym poście ze może ferodo załatwić za coś ok.170.

    Niestety dość ostro jeżdzę, te klocki od nowości przejechały 45tys, może jeszcze trochę przejadą bo żadna lampka się nie pali -jedynie mam wrażenie że potrzeba większej siły aby skutecznie zachamować.

    Możecie coś polecić?

    pozdr
    V10 pod machą
  • Peter
    Classic
    • 2004
    • 14

    #2
    Intercooler TDI

    Witam
    Po przejrzeniu forum technicznego, zauważyłem że na forum są użytkownicy którzy nie są wtajemniczeni (tak jak ja do niedawna) w to co kryje się pod zderzakami . Osoby wtajemniczone z góry przepraszam za banalność tematu.

    Dzisiaj przy okazji zdejmowania zderzaka w Octavii AGR, miałem okazję poznać wszystki tajniki tej operacji.8) Myślałem, że jest to proste i przyjemne, lecz nie obyło się bez kilku niespodzianek. Po 5 latach i 170 tyś km śróby mocujące zderzak stawiały zdecydowany opór. Poważnym błędem konstrukcyjnym jest moim zdaniem sposób mocowania listwy ochronnej, w moim samochodzie została ona zdjęta 2 lata temu i pomalowana. Dzisiaj podczas próby zdjęcia jej niestety powstały zadrapania i odpryski
    Na szczęście jutro będzie pomalowana, wraz z całym zderzakiem.

    Ale to tylko taka mała dygresja. Wracając do sedna sprawy chciałbym pokazać jak wygląda intercooler w Octavii TDI AGR z roku 1999. Zdziwiło mnie to, że jest on taki mały, w porównaniu do F.M.I.C.
    Po obejżeniu go nasunął mi się jeden wniosek: trzeba go zmienić na większy.


    Poniżej skromny fotoreportaż.











    Tak wlasnie wygląda intercooler w AGR.


    Pozdrawiam
    Piotrek
    Octa ASZ&BMW E39

    Komentarz

    • lester
      Drive
      • 2004
      • 54

      #3
      tia..i wlasnie z niego mi kapukapu...
      GETAWAY DRIVER

      Saab 9-5 Aero Black Estate

      Komentarz

      • marlewi
        Classic
        • 2004
        • 31

        #4
        Jednak miałes racje jest bardzo mały,
        :shock:
        LEWY

        Komentarz

        • MiKruS
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 7976

          #5
          Niestety seryjny SMIC nie jest nawet namiastka FMIC-a. Kiedys na forum streetracing chlopacy z CompSportu wrzucali fotke na ktorej byl SMIC od TDI obok seryjnego FMIC-a od ARL-a i robilo to wrazenie. Roznica w wielkosci jest ogromna!

          Dodatkowo seryjne SMIC-e upchane sa przy nadkolu, ktore ogranicza swobodny przeplyw powietrza. Wiekszosc producentow aut stosuje wtedy nadkola ze "skrzelami", ktore pozwalaja na wiekszy przewiew przez IC. Niestety VAG w swoich TDI (poza chyba tylko Ibiza 130PD), a wiec i Skoda ma tradycyjne, zaslepione nadkola. Dlatego rozgrzane powietrze kisi sie co jeszcze bardziej pogarsza wlasnosci chlodzace i tak gownianego malego IC.

          Dlatego warto jest wykonac sobie samemu takie nadkole. Wystarczy, np. wyciac dziure w nadkolu i zastosowac kratke nawiewu kupiona w Castoramie czy innym OBI.

          Ciekawie ma to rowniez rozwiazane MisiekWAW - mam nadzieje, ze sie pochwali.
          TDI 205PS

          Komentarz

          • Martinez
            L&K
            • 2004
            • 1366
            • Audi

            #6
            Zamieszczone przez MiKruS
            Niestety seryjny SMIC nie jest nawet namiastka FMIC-a. Kiedys na forum streetracing chlopacy z CompSportu wrzucali fotke na ktorej byl SMIC od TDI obok seryjnego FMIC-a od ARL-a i robilo to wrazenie. Roznica w wielkosci jest ogromna!

            Dodatkowo seryjne SMIC-e upchane sa przy nadkolu, ktore ogranicza swobodny przeplyw powietrza. Wiekszosc producentow aut stosuje wtedy nadkola ze "skrzelami", ktore pozwalaja na wiekszy przewiew przez IC. Niestety VAG w swoich TDI (poza chyba tylko Ibiza 130PD), a wiec i Skoda ma tradycyjne, zaslepione nadkola. Dlatego rozgrzane powietrze kisi sie co jeszcze bardziej pogarsza wlasnosci chlodzace i tak gownianego malego IC.

            Dlatego warto jest wykonac sobie samemu takie nadkole. Wystarczy, np. wyciac dziure w nadkolu i zastosowac kratke nawiewu kupiona w Castoramie czy innym OBI.

            Ciekawie ma to rowniez rozwiazane MisiekWAW - mam nadzieje, ze sie pochwali.
            Michał ile może kosztować przeróbka SMICa na FMICa czy to straszna rzeźba?
            Tak se wspominający Octavię - byly jej posiadacz
            teraz: stalowe A4 B7 2.0 TFSI tiptronic
            czarna AR 156 1.8 T.Spark

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Michał ile może kosztować przeróbka SMICa na FMICa czy to straszna rzeźba?
              Troche rzezby jest, bo trzeba poprowadzic nowe orurowanie. FMIC od ARL (350zl) + rury i robota w Eltecu w 1000-1200zl sie zamyka.
              FMIC od ARL pieknie do nas pasuje i fakt jest wielki, prawie tak jak chlodnica.

              PS. Wiedze Marcin, ze jednak myslisz o wiekszych modach
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • MiKruS
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7976

                #8
                Dla zobrazowania roznic skutecznosci SMIC i FMIC wrzucam dwa wykresy przebiegu temperatury w dolocie podczas pomiarow.

                Pierwszy wykres to chipowany TDI AHF 110PS ze zwyklym seryjnym Intercoolerem. Pomiar robiony byl w upale w ruchu miejskim przy dosc dynamicznej jezdzie - jednak bez szalenstw.

                Drugi wykres to pewien wydlubany monster ARL 150PD z FMIC-em. Pomiar byl robiony przy temperaturze zewnetrznej nizszej niz pierwsze auto jednak byl to ciagly pedal w podlodze, hamowanie i znowu pelen ogien...

                Wykres nr 1:


                Wykres nr 2:


                Jak widac temperatura przy fmicu jest znacznie nizsza - srednio o ok. 30 stopni C.
                Dodatkowo FMIC pracuje praktycznie caly czas w podobnym zakresie temperatur, podczas gdy auto ze SMIC reaguje nerwowo na kazde przycisniecie pedalu gazu, momentalnie podnoszac temp w dolocie.

                Warto dodac, ze podobno wzrost temperatury w dolocie o kazde 4 stopnie C powoduje spadek mocy o 1%.

                Wiec montaz FMIC, zwlaszcza przy mocno modyfikowanych autach wydaje sie byc niezbedny.
                TDI 205PS

                Komentarz

                • misiekwaw
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7715
                  • Ford

                  #9
                  Zamieszczone przez MiKruS
                  Dlatego warto jest wykonac sobie samemu takie nadkole. Wystarczy, np. wyciac dziure w nadkolu i zastosowac kratke nawiewu kupiona w Castoramie czy innym OBI.

                  Ciekawie ma to rowniez rozwiazane MisiekWAW - mam nadzieje, ze sie pochwali.
                  nie ma się czym chwalić, ale podejrzewam, że skuteczność jest sporo wyższa niż drobnych kratek, które widziałem u niektórych :idea:



                  nadkole było rozgrzane, przecięte, ukształtowane, po wystudzeniu wróciło do wyjściowej elastyczności
                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                  http://www.disi-tune.pl
                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                  Był WRX
                  Była Octa

                  Komentarz

                  • Luca
                    Rider
                    • 2004
                    • 524

                    #10
                    Zakładaj - WARTO, ale ze 150 bedziesz musiał troszku pociąć tu i tam, proponuje z Iveco, jest rewelacyjnie i nic nie trzeba wycinać :wink: :wink: :twisted: :twisted:
                    "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                    Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                    Pionek znów gra.......

                    Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                    www.dynosoft.pl

                    Komentarz


                    • #11
                      ale kratka ma znacznie wieksza powierzchnie otworow niz te naciecia

                      Komentarz

                      • misiekwaw
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2004
                        • 7715
                        • Ford

                        #12
                        Zamieszczone przez danielpoz
                        ale kratka ma znacznie wieksza powierzchnie otworow niz te naciecia
                        IMO jesteś w błędzie :idea: oczywiście oceniam po kratce, którą widziałem na żywo (daje to jako takie pojecie o innych kratkach widywanych na zdjeciach a analogicznie zbudowanych) i mogę ją porównać z tymi nacięciami
                        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                        http://www.disi-tune.pl
                        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                        Był WRX
                        Była Octa

                        Komentarz


                        • #13
                          kratki z atestami maja okreslona scisle powierzchnie "swiatla" wiec dalo by to jakis obraz tylko jak obliczyc ile cm2 maja te otwory co masz w nadkolu

                          montowalem wiele takich kratek( na budowach i 1 u siebie w nadkolu :wink: )ale nigdy sie nie zastanawialem ile dokladnie maja powierzchi

                          Komentarz

                          • Peter
                            Classic
                            • 2004
                            • 14

                            #14
                            Witam
                            Mały update
                            Postanowiłem dzisiaj zobaczyć jak wygląda dostęp powietrza do intercoolera w AGR.
                            Zrobiłem kilka fotek.


                            lewa strona:





                            strasznie mały dostęp powietrza do ic




                            prawa strona:



                            Wlot do intercoolera nie różni się zbytnio od wlotu po prawej stronie.
                            Szkoda że nikt w fabyce nie pomyślał. :?

                            Pozdrawiam
                            Piotrek
                            Octa ASZ&BMW E39

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Purchawa
                              Troche rzezby jest, bo trzeba poprowadzic nowe orurowanie. FMIC od ARL (350zl) + rury i robota w Eltecu w 1000-1200zl sie zamyka.
                              FMIC od ARL pieknie do nas pasuje i fakt jest wielki, prawie tak jak chlodnica.
                              Będzie problem, nie założysz samego FMICa od ARL, gdyż pozostałe chłodnice i wiatraki są troszkę inne. Najlepiej jest kupić cały komplet. Nie widzę również sensu dorabiania rurek, skoro można kupić oryginalny zestaw od ARLa który pasuje jak ulał i nie trzeba nic rzeźbić. Aha, pozostanie Ci jeszce dokupić jeden dolny wąż klimy, gdyż w ARLU gniazdo jest "do góry nogami". Koszty wyjdą odrobinę większe, ale będziesz miał fabryczne rozwiązanie a nie jakąś rzeźbę :-)

                              --
                              serdecznie pozdrawiam,
                              grisza

                              Komentarz

                              • Aligator
                                Ambiente
                                • 2004
                                • 162

                                #16
                                Ja mam u siebie IC ze 150tki, jest troche rzeźby, trzeba to przyznać. Jednak u mnie sytuacja jest troche inna niz u większości z Was bo mam dokładaną klimę co dodatkowo skomplikowało sprawę. Montaż samego IC jest raczej prawie niemożliwy bo chłodnica wody zasłania wyjścia z IC. Rurki polecam zrobić z nierdzewki, te ori mają miejscami niewielką średnice.
                                www.dynosoft.pl

                                Komentarz

                                • Samiec
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4287
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  A co sadzicie takim rozwiazaniu ,moze bylo by taniej od fmic i mniej rzezby.
                                  zdjecie1
                                  Zdjecie2
                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                  Komentarz

                                  • wasyl
                                    L&K
                                    • 2005
                                    • 1084

                                    #18
                                    Fajne :!: to twoją? Pytanie jak to się ma do faktycznego przyrostu....? Przydałby się wkres z przed i po.... :|
                                    ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                    www.wasilewski-foto.pl
                                    KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez wasyl
                                      Fajne :!: to twoją? Pytanie jak to się ma do faktycznego przyrostu....? Przydałby się wkres z przed i po.... :|
                                      Niestety to nie moje tylko znalezione w sieci ,zamontowane do oct 1,8T bodajrze RS-a.
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • MiKruS
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 7976

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Samiec
                                        A co sadzicie takim rozwiazaniu ,moze bylo by taniej od fmic i mniej rzezby.
                                        zdjecie1
                                        Zdjecie2
                                        Wydajniejszy bedzie FMIC, ale cos takiego to tez jakas opcja.

                                        Co do rzezby to cos takiego robil Elberoth w Audi A4 1.8T i opisywal to zdaje sie na www.streetracing.pl. Mozna poszukac.

                                        [ Dodano: Pią Mar 04, 2005 10:42 am ]
                                        A oto i wspomniany temat:
                                        TDI 205PS

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          ja ma zamontowany ic od 150tki moge wrzucucic foty tylkoe nie mam na jaki serwer ich zgrac?? bo tam gdzie zawsze robilem upload cos kleklo :cry:

                                          Komentarz

                                          • Purchawa
                                            Admin
                                            S_OCP Member
                                            • 2004
                                            • 8007

                                            #22
                                            Zamieszczone przez da3
                                            ja ma zamontowany ic od 150tki moge wrzucucic foty tylkoe nie mam na jaki serwer ich zgrac?? bo tam gdzie zawsze robilem upload cos kleklo :cry:
                                            Zdjecia mozesz wrzucic przez forum, albo do prywatnego albumu.

                                            Ja chetnie zobacze, bo tez chce zapodac FMIC od 150tki, ale przy jak najmniejszej "rzezbie"...
                                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                            STOP ECO-TERRORISM!

                                            Komentarz

                                            • Luca
                                              Rider
                                              • 2004
                                              • 524

                                              #23
                                              Panowie, nie ma co dewagować, wiekszy IC daje niższą temperaturkę w dolocie takj jak pokazał to na wykresach Mikrus, nie ma oszałąmiających przyrostów koni mechanicznych, ale jazda w lato i deptanie cały czas nie powoduje puchnięcia samochodu. I to jest piękne, ja osobiscie testowałem na samochodzie z i bez FMIC, + 30 C i nie mam wiecej pytań, porostu założyłem i bangla :lol: :lol:
                                              "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                                              Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                                              Pionek znów gra.......

                                              Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                                              www.dynosoft.pl

                                              Komentarz

                                              • Tymon
                                                RS
                                                • 2004
                                                • 2970

                                                #24
                                                A ja drogi Lucjanie powiem że jest moim skromnym :wink: zdaniem PRZEPAŚĆ w upalne dni.

                                                Octa rwie jak dzika.

                                                Pozdrawiam
                                                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  tu mialo byc zdjecie ale cos nie wyszlo :roll:

                                                  [img][/img]

                                                  po probach udalo sie umiescic jedno :roll:

                                                  no i jeszce jedno wielkosc wejscia do IC 150

                                                  [img][/img]

                                                  reszte zdjec mam w zlym rozszerzeniu nie nie moge wrzucic jutro z tym powalcze 8)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...