O1/O2 vs Passat b5

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ===Tomy===
    Rider
    • 2006
    • 552

    #26
    Zamieszczone przez Pulse
    Byc moze PD, chodzi przyjemniej dla ucha niz VP w moim odczuciu.
    Nie przyszło Ci do głowy, że Passat ma zupełnie inne rozwiązanie wygłuszenia komory silnika ?
    Przecież B5 ma te same silniki co Octavie, matko Buzka !
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

    Komentarz


    • #27
      Poczytałem i mam wrażenie, że kolesie mają kompleksy :wink:
      oczywiście O1 i B5 niema co porównywać lecz np. O2 i B5 tu już bym sie zastanawiał, zupełnie natomiast rozwaliły mnie porównania B5 do Superba lub audi A6. Superb i A6 to naprawde duuużżżee auta.

      Dlaczego rozwaliły? Spójrz obiektywnie: co ma Superb wspólnego z poprzednim A6?
      Prawie nic.
      A z Passatem prawie wszystko - przecież Superb to teczniczny bliźniak B5.
      Jest na płycie podłogowej Passata Plus, ma te same silniki, identyczne zawieszenie,bardzo podobne wnętrze i wygląd zewnętrzny.
      Jedynie z racji tego,że jest na płycie podłogowej przedłużonego Passata ma więcej miejsca,
      zwłaszcza z tyłu.

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #28
        Przeczytałem wątek i radze nie opierać się na opinii tych ludzi. W ich wypowiedziach jest parę błędów, które podważają obiektywność tego co piszą. Poza tym wykazują mocną stronniczość na zasadzie 'to co mam jest najlepsze'.

        Co do porównania paska do o1/o2 to wszystko zależy od potrzeb kierowcy. Pasek na pewno jest bardziej komfortowy, jest plasowany o klase wyżej niż octa. Co do wykończenia wnętrza to IMO jest tak, że im starsze auto tym większa kicha. O2 ma na 100% ładniejsze wnętrze i lepiej wykonane niż stary pasek.

        Mnie odstrasza w VAGach to, że je kradną bardziej niż inne marki i kupując następne auto będę brał to mocno pod uwagę, bo już mnie krew zalewa od tych wszystkich blokad samochodu po wsiądnieciu do auta.
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz


        • #29
          Oczywiście miało być nie "teczniczny" a techniczny bliżniak.

          Komentarz

          • Pulse
            Rider
            • 2006
            • 461

            #30
            Zamieszczone przez ===Tomy===
            Nie przyszło Ci do głowy, że Passat ma zupełnie inne rozwiązanie wygłuszenia komory silnika ?
            Przecież B5 ma te same silniki co Octavie
            No tak, wygluszenie robi swoje, wiem ze zarowno passaty jak i octy maja silniki PD lub VP zalezy od rocznika/typu, ale w tamtym przypadku to byl PD a ja mam VP.
            Skad moje odczucie nie wiem, zapewne wygluszenie robi swoje, moze PD tez, wiem ze chodzil ladnie.
            :: O1 AXR Kombi

            Komentarz

            • rezon
              RS
              • 2006
              • 1894
              • Volvo
              • AKL 1.6 MPI 101 KM
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #31
              Zamieszczone przez huwe
              z ichnią lipną elektroniką
              to obciążenie dziedziczne cytrynek i bmw mnie określenie półniemiec w stosunku do octavii nie brzydzi - mam kolejną, tylko mówienie o pasku "niemiec" może nie do końca być prawdą. Podobnie zresztą jak o np. VW touareg - może raczej półsłowak
              Zamieszczone przez BioBogon
              kradną bardziej niż inne marki i
              popatrzcie sobie na efekt w postaci wyliczania stawki AC od kradzieży w PZU pasek, golf +30%, octavia +0% a avensis czy volvo -30%. Niby to tylko parę stówek rocznie, ale szkoda.

              Komentarz

              • aldam
                L&K
                • 2006
                • 1036

                #32
                Zamieszczone przez Pulse
                Skad moje odczucie nie wiem, zapewne wygluszenie robi swoje, moze PD tez, wiem ze chodzil ladnie.
                Dokładnie to kwestia wygłuszenia. Nawet w Golfie IV 1.9 TDI AHF jest ciszej w środku porównując z Octą.
                Audi A4 1.8TFSI

                Komentarz

                • piotrekwawa
                  Ambiente
                  • 2005
                  • 125

                  #33
                  Zamieszczone przez Kaszana
                  Dlaczego rozwaliły? Spójrz obiektywnie: co ma Superb wspólnego z poprzednim A6?
                  Prawie nic.
                  A z Passatem prawie wszystko - przecież Superb to teczniczny bliźniak B5.
                  Jest na płycie podłogowej Passata Plus, ma te same silniki, identyczne zawieszenie,bardzo podobne wnętrze i wygląd zewnętrzny.
                  Jedynie z racji tego,że jest na płycie podłogowej przedłużonego Passata ma więcej miejsca,
                  zwłaszcza z tyłu.
                  Porównując Passata B5 audi A6 czy Superba brałbym raczej pod uwage wielkość auta a nie wygląd zewnętrzny. Prawda jest taka, że Passat B5 jest zdecydowanie najmniejszy (znacząco mniejszy) co do silników zawieszeń itp. to wiadomo że są prawie identyczne w całej grupie. Mnie nie musisz o tym przekonywać
                  Octavia 1.6 AEE 165tys przeb.

                  Komentarz

                  • Pulse
                    Rider
                    • 2006
                    • 461

                    #34
                    Zamieszczone przez aldam
                    Nawet w Golfie IV 1.9 TDI AHF jest ciszej w środku porównując z Octą
                    no tak, VW musial w jakis sposob zroznicowac te auta bo tak to juz zupelnie wszyscy by sie rzucili na skode :-)
                    Czytalem gdzies ze Skoda troche wychodzi bokiem VW bo mimo iz grupa odbiorcow sie zwiekszyla, to wzrosla konkurencja wewnetrzna i czesc klientow przesiadlo sie z VW na Skode, dlatego nie ma sie co dziwic co do wygluszenia - taka polityka ;-)
                    :: O1 AXR Kombi

                    Komentarz


                    • #35
                      Porównując Passata B5 audi A6 czy Superba brałbym raczej pod uwage wielkość auta a nie wygląd zewnętrzny. Prawda jest taka, że Passat B5 jest zdecydowanie najmniejszy (znacząco mniejszy) co do silników zawieszeń itp. to wiadomo że są prawie identyczne w całej grupie. Mnie nie musisz o tym przekonywać [/quote]

                      Co do silników to nie do końca prawda.W Audi A6 było wiele silników niedostępnych dla
                      Passata i Superba.
                      Superb również nie występuje w wersji z napędem na 4 koła,a Audi A6 i nawet Passat tak.
                      Poza tym jakość wykończenia w Audi jest dużo lepsza niż w Skodzie i VW.

                      Komentarz

                      • ida.mac
                        Ambiente
                        • 2005
                        • 141

                        #36
                        to chyba nie dziwne???

                        Zamieszczone przez daneczek76
                        ja tez nie odczówam dyskonfortu jedyny dyskonfort to raki że czemu w tym pieprzonym kraju jak VW chciało z FSO robić samochody to nic z tego nie wyszło a jak Śmierdząca korea to Ach jakie to super Wozy :wink:
                        Nie twierdzę, że w tym przypadku tak było, ale większość, zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmy i mają do czynienia z "urzędnikami" wiedzą, że czasem o pewnej sprawie decydować mogą extra bonusy dla "extra urzędnika".
                        Reasumując "prosty" człowiek czasem nie doszuka się logiki w pewnych decyzjach strategicznych np. co do rozwoju przemysłu chodziażby motoryzacyjnego.
                        Smutne, ale prawdziwe.
                        ciężko jest lekko żyć,

                        Komentarz

                        • Bazyli76
                          Rider
                          • 2006
                          • 487

                          #37
                          Wracając do głównego porównania O1 kontra Passat B5 to jestem w tej komfortowej sytuacji, że sam posiadam O1, a często jeżdżę służbowym B5 130 PD. Moja opinia jest taka:

                          1. Silnik, zawieszenie, osiągi - czyli mechanika - Passat dużo lepszy (skoda AHF) głównie ze względu na mocniejszy silnik i skrzynie 6-biegową, Co do zawieszenia i prowadzenia to wielkiej różnicy nie widzę.

                          2. Wnętrze, wykończenie, itp - Passat jest większy wynika to głównie z faktu że O1 jest na płycie podłogowej golfa IV widać to najwyraźniej po ilości miejsca dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo subiektywna aczkolwiek b. ważna uwaga w B5 siedzi się duużo niżej ja mam 2m wzrostu i pomimo regulacji wysokości foteli w O1 siedzę w niej dużo wyżej niż w B5

                          3. Odczucia subiektywne - lepiej się jeździ B5 z racji osiągów bo w zawieszeniu różnicy wielkiej nie ma. Lepiej mi się siedzi w B5 (jw regulacja foteli i 2m wzrostu k ) no i B5 IMO ma ładniejszą deskę rozdzielczą. Ale O1 dla mnie jest cichsza w środku i ma mniejsze drgania od silnika.

                          Ale wolę moje O1 głownie dlatego, że jest moje :P śpię spokojnie (większa szansa, że znajdę rano auto na parkingu) O1 jest nieporównywalnie tańsza w zakupie i utrzymaniu, i tak naprawdę w użytkowaniu nie ma takiej wielkiej różnicy. A te teksty o 'półniemcu' itp? Ja się z tego śmieję do rozpuku zwłaszcza jak porównuje ceny przeglądów i serwisów.

                          pozdr

                          Komentarz

                          • MiKruS
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 7976

                            #38
                            Panowie chyba troche przesadzacie z tymi kompleksami u userow tamtejszego forum.
                            Nie napisali nic nadzwyczajnego, no moze poza paroma niescislosciami.
                            TDI 205PS

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #39
                              Zamieszczone przez jachu
                              czlowiek poczyta to i sie dowie czegos - zawsze myslalem ze b5 robione bylo do 2000r a potem to juz b6 - moi znajomi w warsztatach tak wlasnie je nazywali - dlatego troche mnie zdziwilo ze b5 jest z silnikiem pd130 (z 4 cylindrowych to do 2000r najmocniejszy byl 115km - kupa zreszta-), ale teraz juz wiem ze b6 to dopiero po 2005r zeby sie niedlugo nie okazalo ze moja octa to jakies 1,5 a nie 2
                              Generalnie passat po liftingu jest calkiem calkiem, tylko to zawieszenie, ubezpieczenie, kradzieze itd tylko tylko .....
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              Pracuję...