Byc moze PD, chodzi przyjemniej dla ucha niz VP w moim odczuciu.
Nie przyszło Ci do głowy, że Passat ma zupełnie inne rozwiązanie wygłuszenia komory silnika ?
Przecież B5 ma te same silniki co Octavie, matko Buzka !
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Poczytałem i mam wrażenie, że kolesie mają kompleksy :wink:
oczywiście O1 i B5 niema co porównywać lecz np. O2 i B5 tu już bym sie zastanawiał, zupełnie natomiast rozwaliły mnie porównania B5 do Superba lub audi A6. Superb i A6 to naprawde duuużżżee auta.
Dlaczego rozwaliły? Spójrz obiektywnie: co ma Superb wspólnego z poprzednim A6?
Prawie nic.
A z Passatem prawie wszystko - przecież Superb to teczniczny bliźniak B5.
Jest na płycie podłogowej Passata Plus, ma te same silniki, identyczne zawieszenie,bardzo podobne wnętrze i wygląd zewnętrzny.
Jedynie z racji tego,że jest na płycie podłogowej przedłużonego Passata ma więcej miejsca,
zwłaszcza z tyłu.
Przeczytałem wątek i radze nie opierać się na opinii tych ludzi. W ich wypowiedziach jest parę błędów, które podważają obiektywność tego co piszą. Poza tym wykazują mocną stronniczość na zasadzie 'to co mam jest najlepsze'.
Co do porównania paska do o1/o2 to wszystko zależy od potrzeb kierowcy. Pasek na pewno jest bardziej komfortowy, jest plasowany o klase wyżej niż octa. Co do wykończenia wnętrza to IMO jest tak, że im starsze auto tym większa kicha. O2 ma na 100% ładniejsze wnętrze i lepiej wykonane niż stary pasek.
Mnie odstrasza w VAGach to, że je kradną bardziej niż inne marki i kupując następne auto będę brał to mocno pod uwagę, bo już mnie krew zalewa od tych wszystkich blokad samochodu po wsiądnieciu do auta.
Nie przyszło Ci do głowy, że Passat ma zupełnie inne rozwiązanie wygłuszenia komory silnika ?
Przecież B5 ma te same silniki co Octavie
No tak, wygluszenie robi swoje, wiem ze zarowno passaty jak i octy maja silniki PD lub VP zalezy od rocznika/typu, ale w tamtym przypadku to byl PD a ja mam VP.
Skad moje odczucie nie wiem, zapewne wygluszenie robi swoje, moze PD tez, wiem ze chodzil ladnie.
to obciążenie dziedziczne cytrynek i bmw mnie określenie półniemiec w stosunku do octavii nie brzydzi - mam kolejną, tylko mówienie o pasku "niemiec" może nie do końca być prawdą. Podobnie zresztą jak o np. VW touareg - może raczej półsłowak
Zamieszczone przez BioBogon
kradną bardziej niż inne marki i
popatrzcie sobie na efekt w postaci wyliczania stawki AC od kradzieży w PZU pasek, golf +30%, octavia +0% a avensis czy volvo -30%. Niby to tylko parę stówek rocznie, ale szkoda.
Dlaczego rozwaliły? Spójrz obiektywnie: co ma Superb wspólnego z poprzednim A6?
Prawie nic.
A z Passatem prawie wszystko - przecież Superb to teczniczny bliźniak B5.
Jest na płycie podłogowej Passata Plus, ma te same silniki, identyczne zawieszenie,bardzo podobne wnętrze i wygląd zewnętrzny.
Jedynie z racji tego,że jest na płycie podłogowej przedłużonego Passata ma więcej miejsca,
zwłaszcza z tyłu.
Porównując Passata B5 audi A6 czy Superba brałbym raczej pod uwage wielkość auta a nie wygląd zewnętrzny. Prawda jest taka, że Passat B5 jest zdecydowanie najmniejszy (znacząco mniejszy) co do silników zawieszeń itp. to wiadomo że są prawie identyczne w całej grupie. Mnie nie musisz o tym przekonywać
Nawet w Golfie IV 1.9 TDI AHF jest ciszej w środku porównując z Octą
no tak, VW musial w jakis sposob zroznicowac te auta bo tak to juz zupelnie wszyscy by sie rzucili na skode :-)
Czytalem gdzies ze Skoda troche wychodzi bokiem VW bo mimo iz grupa odbiorcow sie zwiekszyla, to wzrosla konkurencja wewnetrzna i czesc klientow przesiadlo sie z VW na Skode, dlatego nie ma sie co dziwic co do wygluszenia - taka polityka ;-)
Porównując Passata B5 audi A6 czy Superba brałbym raczej pod uwage wielkość auta a nie wygląd zewnętrzny. Prawda jest taka, że Passat B5 jest zdecydowanie najmniejszy (znacząco mniejszy) co do silników zawieszeń itp. to wiadomo że są prawie identyczne w całej grupie. Mnie nie musisz o tym przekonywać [/quote]
Co do silników to nie do końca prawda.W Audi A6 było wiele silników niedostępnych dla
Passata i Superba.
Superb również nie występuje w wersji z napędem na 4 koła,a Audi A6 i nawet Passat tak.
Poza tym jakość wykończenia w Audi jest dużo lepsza niż w Skodzie i VW.
ja tez nie odczówam dyskonfortu jedyny dyskonfort to raki że czemu w tym pieprzonym kraju jak VW chciało z FSO robić samochody to nic z tego nie wyszło a jak Śmierdząca korea to Ach jakie to super Wozy :wink:
Nie twierdzę, że w tym przypadku tak było, ale większość, zwłaszcza tych, którzy prowadzą firmy i mają do czynienia z "urzędnikami" wiedzą, że czasem o pewnej sprawie decydować mogą extra bonusy dla "extra urzędnika".
Reasumując "prosty" człowiek czasem nie doszuka się logiki w pewnych decyzjach strategicznych np. co do rozwoju przemysłu chodziażby motoryzacyjnego.
Smutne, ale prawdziwe.
Wracając do głównego porównania O1 kontra Passat B5 to jestem w tej komfortowej sytuacji, że sam posiadam O1, a często jeżdżę służbowym B5 130 PD. Moja opinia jest taka:
1. Silnik, zawieszenie, osiągi - czyli mechanika - Passat dużo lepszy (skoda AHF) głównie ze względu na mocniejszy silnik i skrzynie 6-biegową, Co do zawieszenia i prowadzenia to wielkiej różnicy nie widzę.
2. Wnętrze, wykończenie, itp - Passat jest większy wynika to głównie z faktu że O1 jest na płycie podłogowej golfa IV widać to najwyraźniej po ilości miejsca dla pasażerów z tyłu. Dodatkowo subiektywna aczkolwiek b. ważna uwaga w B5 siedzi się duużo niżej ja mam 2m wzrostu i pomimo regulacji wysokości foteli w O1 siedzę w niej dużo wyżej niż w B5
3. Odczucia subiektywne - lepiej się jeździ B5 z racji osiągów bo w zawieszeniu różnicy wielkiej nie ma. Lepiej mi się siedzi w B5 (jw regulacja foteli i 2m wzrostu k ) no i B5 IMO ma ładniejszą deskę rozdzielczą. Ale O1 dla mnie jest cichsza w środku i ma mniejsze drgania od silnika.
Ale wolę moje O1 głownie dlatego, że jest moje :P śpię spokojnie (większa szansa, że znajdę rano auto na parkingu) O1 jest nieporównywalnie tańsza w zakupie i utrzymaniu, i tak naprawdę w użytkowaniu nie ma takiej wielkiej różnicy. A te teksty o 'półniemcu' itp? Ja się z tego śmieję do rozpuku zwłaszcza jak porównuje ceny przeglądów i serwisów.
czlowiek poczyta to i sie dowie czegos - zawsze myslalem ze b5 robione bylo do 2000r a potem to juz b6 - moi znajomi w warsztatach tak wlasnie je nazywali - dlatego troche mnie zdziwilo ze b5 jest z silnikiem pd130 (z 4 cylindrowych to do 2000r najmocniejszy byl 115km - kupa zreszta-), ale teraz juz wiem ze b6 to dopiero po 2005r zeby sie niedlugo nie okazalo ze moja octa to jakies 1,5 a nie 2
Generalnie passat po liftingu jest calkiem calkiem, tylko to zawieszenie, ubezpieczenie, kradzieze itd tylko tylko .....
Komentarz