Ostatnio zglosil sie do mnie przedstawiciel wspolpracujacy z firma w ktorej pracuje. Mowil ze ma Octavie TDI i juz mu rece opadaja, bo od dawna ma problem, ze zimny silnik pali idealnie, a jak jest cieply to musi go krecic nawet 10-30 razy. Musialo to byc niezle denerwujace z racji zawodu taka sytuacja mogla sie zdarzac kilkanascie razy dziennie.
Trwalo to juz jakis czas i bylo lepiej i gorzej ale nigdy nie idealnie, a auto zrobilo w tym czasie 140k km, a wlasciciel wydal sporo kasy na proby naprawy - akumulator, etc etc.
Ostatnio z nim rozmawialem i mowilem ze sprawdze na forum, podalem mu liste zaczynajac od najtanszych mozliwych przyczyn problemu: zle ustawiony kat wtrysku, zmiana programu, pompa.
Dodam, ze auto bylo serwisowany w malym zakladzie, gdzie nikt mu od poczatku kata nie ustawial, a rozrzad to juz raz/dwa na pewno mial zrobiony.
Po korekcie kata wtrysku problemu nie ma auto zapala idealnie, problem rozwiazany dzieki informacja z forum.octaviaclub.pl
Dzisiaj byłem na serwisie i zapytałem o rozrząd i kąt wtrysku. Mechanik powiedział, że zablokuje pompę wtryskową i później zakłada pasek w tym samym położeniu. Później wygadał się, że nie mają sprzętu do sprawdzenia kąta wtrysku. Czy pozostaje zatem tylko ASO.
z tym katem to jest tak że z boku pompy wkręca goścu taki zegarek ( podobny domierzenia ciśnienia opon)ten zegarek ma taka igiełke no i go wkrecaja z boku tej pompy i goscu ustawia kat pompy patrząc na wskazanie wskazówki. Przynajmniej tak to robił kiedys mój szfagier mi w Golfie GTD i mysle że ta metoda w nowych TDI jest taka sam
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
mówiłem że mysle że jest podobnie do GTD nie jestem pewien ale jeśli jest inaczej to jak z chęcia sie dowiem bo w tdi jeszcze nie widziałem jak to robia.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz