Zamieszczone przez tomek
czy superb z silnikiem 1.4 tsi da rade?
Zwiń
X
-
po programie to sie zgodze ale seria to raczej ciężko bedzie, wiadomo ze superby mocy nie trzymają bo sie zdarzało ze na hamowni miały około 230PS ale 4x4 na starcie robi swoje :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
-
-
Kolega pisal ,ze ma rodzine i chce ja wygodnie i bezpiecznie przewieźć z punktu A do punktu B a niektorzy tu o jakis wyscigach itp itd. mysle ,ze 1,4 tsi 125ps wystarczy wiadomo szału nie ma ale w supelnosci to wystarczy nawet do wersji kombi.
[ Dodano: Wto 01 Lut, 11 07:47 ]
Skoda Octavia 1,9TDI 110PS Ambiente
Komentarz
-
-
rlapinski,
1.2TSI - nieduża różnica w cenie, a sporo słabszy silnik, poza tym nowa konstrukcja, bardziej skomplikowana niż 1.4TSI
1.8TSI - duża różnica w mocy i w cenie, dużo bardziej skomplikowany silnik, jak się okazuje, dużo bardziej podatny na awarie (problemy z nadmierną konsumpcją oleju, problemy z rozrządem)
1.4TSI daje dobrą dynamikę przy mniejszych kosztach (paliwa i potencjalnego serwisu) niż 1.8TSI - stąd jego popularność...
Komentarz
-
-
[quote="rlapinski"]jest alternatywa: 1.2TSI, 1.8TSI - do wyboru do koloru[/quoteZamieszczone przez paweł2No wlasnie za bardzo nie ma alternatywy wiec dlatego.
Chodzi o to ze ma to byc silnik,,dla ludu''czyli takie 1.4 nastepca popularnego 1.6.
A 1.2 wiadomo dla wielu za maly a 1.8 za duzy tak wiec alternatywy w stosunku do starego 1.6 niema tylko 1.4,wyboru niema. :?Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.
Komentarz
-
-
[quote="paweł2"]Stary 1.6 też był tylko jeden i nie było alternatywy (no może z wariacjami typu fsi). Nie rozumiem co jeszcze miało by być równolegle do 1.4TSI? ktoś chce mniej - bierze 1.2tsi, ktos chce wiecej bierze 1.8tsi, jak ktos chce odleciec - ma 2.0tsiZamieszczone przez rlapinskijest alternatywa: 1.2TSI, 1.8TSI - do wyboru do koloru[/quoteZamieszczone przez paweł2No wlasnie za bardzo nie ma alternatywy wiec dlatego.
Chodzi o to ze ma to byc silnik,,dla ludu''czyli takie 1.4 nastepca popularnego 1.6.
A 1.2 wiadomo dla wielu za maly a 1.8 za duzy tak wiec alternatywy w stosunku do starego 1.6 niema tylko 1.4,wyboru niema. :?
Fani starego 1.6 mogą sobie go nawet kupić w nowej octavii tour. Normalnie full wypas, a Wy piszecie, że nie ma alternatywy.
Komentarz
-
-
Do autora: jak nie będzie w superbie, to może w passacie da się ten silnik znaleść na jeździe próbnej? A w ostateczności, jak już nie będzie superba ani passata, to przejechałbym się octavią 1.2, bo to pewnie bedzie najbliższe osiągami do S2 1.4.
Kurcze, oftopując (i podgrzewając atmosferę) trochę, zastanawiam się, dlaczego przez tyle stron nikt jeszcze nie wpadł na tą genialną myśl, że ten 1.4 też pewnie ma dużo "giftów" i z tych 125KM to pewnie na hamowni pokaże 140KM, więc jak to co niektórzy tutaj twierdzą, że potrafią robić 0-100 fabią 1.2 w 9.x, a jeden octą 1.8 nawet w 6.9, to może ten superb zrobi pierwszą setkę nie w 10,5 a w 9,5 ? I dalej rozumując, to jest to prawie tyle co octa 1 1.8T (9,2 sekundy), więc całkiem nieźle :diabelski_usmiechO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Nie przesadzaj z tym wykończeniem. O2FL jest cała bardzo dobrze spasowana, materiały OK, generalnie nie ma uwag. Nasiedziałem się w S2 i w O2FL i przyznam, że lepsze wykończenie S2 sprowadza się głównie do jeszcze lepszych materiałów i lepszego wygłuszenia. A Ty gdzie widzisz tę różnicę w wykończeniu?Zamieszczone przez rowerekNikt mi np. nie powie, że Octa jest chociaż w połowie tak dobrze wykończona jak Superb
Trochę Cię poniosło.Zamieszczone przez Cokeprzyspieszanie cały czas z gazem w podłodze i wyszło mi na komputerze spalanie 6,7 (a zerowałem przed jazdą). Byłem więc pod wrażeniem
Moc jest wartością wtórną względem momentu. W bardzo dużym uproszczeniu można by napisać: moment*obroty*X=moc (X to jakiś tam współczynnik specyficzny dla konkretnego silnika) i jeśli już tak się bawimy w uproszczenia, to prędzej można napisać: przyspieszenie zależy po prostu od przyrostu mocy w danym momencie, a prędkość maks. od mocy i zestrojenia skrzyni biegów.Zamieszczone przez rkbNiektorzy zapominaja ze moc = predkosc maxymalna a przyspieszenie = moment obrotowy
Komentarz
-
-
Dlatego też 1.4 TSI (122KM) złoi 1.9 TDI (105KM) do setki i jest porównywalne z 2.0 TDI (140KM). A subiektywne odczucie, że nie ma takiego kopa spowodowane jest oczywiście tym, że w TSI jest płaska charakterystyka i nie ma wyraźnego i stromego przyrostu. W TDI jest spory skok, a potem gorzej.
Sam moment obrotowy nie ma znaczenia, jeśli nie jest połączony z obrotami i przełożeniami skrzyni biegów. Dlatego porównywanie momentów obrotowych (vide dyskusje z gatunku banzyna vs diesel) jest bez sensu.
Jest prosta reguła: lepiej jedzie auto, które ma większą moc w używanym zakresie obrotów.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigNo i ta wypowiedz Szkody może smiało służyć za podsumowanie tego, dość bezsensownego, wątkuZamieszczone przez szkodataki jest mniej więcej efekt pytania innych o rzeczy, które są bardzo subiektywne i na dobrą sprawę powinno się je samemu wiedzieć.
P.S
Niestety, ale na naszym forum pojawia się coraz wiecej durnych watków z jeszcze bardziej durnymi pytaniami w stylu "jaki kolor wybrać?", "jaki silnik wybrać? " "jaką wersję wybrać?". Czy autorzy takich pytań są ubezwłasnowolnieni, czy może tylko nie patrafią samodzielnie podjąc najprostszych w życiu decyzji ??!! tego naprawdę nie wiem i bardzo mnie to zastanawia. Zastanawia mnie czy idąc do sklepu, autorzy takich pytań, dzwonią np. do mamy lub taty z pytaniem które spodnie, czy którą koszulę wybrać i w jakim kolorze ??? Ludzie, niektore rzeczy są naprawdę sprawami bardzo idnywidualnymi i NIE MA SENSU zadawanie na forum pytań zwiazanych z ich wyborem !! To są naprawdę bardzo proste decyzje życiowe. Jakim cudem ludzie, którzy nawet nie wiedza jak wyglądacie, mają znać wasze preferencje i potrzeby w danej dziedzinie?? No i czy naprawdę jesteście aż tak nieporadni, że potrzebujecie aby ktoś za was podejmował takie decyzje?
widzisz kolego ja nie pytam jaki silnik wybrac tylko czy ten silnik da rade a superbie. temat mial na celu zebrac informacje od tych co takie auto kupili i nimi jezdza. zaden sprzedawca w salonie ci szczerze nie odpowie bo im drozsze auto sprzedadza tym wiecej zarobia.
tak sie sklada ze nie ma takich samochodow na testach wiec ciezko mi wywnioskowac i podjac decyzje!
piszac jakies bzdety nie pomogles a wrecz przeciwnie, podniosles mi cisnienie. widocznie sam dzwonisz do mamy i taty jakie spodnie wybrac i masz z tym jakis problem :evil:
decyzji na razie nie podjalem bo biore jeszcze pod uwage nowosc chevroleta orlando
dziekuje wszystkim, ktorzy 3mali sie watku i rzeczowo opisali swoje odczucia z jazdy.
Komentarz
-
-
no to zrobiłeś wszystkich w chu..na koniec tak zażartej dyskusji :diabelski_usmiechZamieszczone przez grabek83decyzji na razie nie podjalem bo biore jeszcze pod uwage nowosc chevroleta orlandoO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
:haha: o Boże, człowieku dajesz czadu !! Mało z krzesła nie spadłem !! Ile ty masz lat??? Tekst rodem z piaskownicy :bowZamieszczone przez grabek83widocznie sam dzwonisz do mamy i taty jakie spodnie wybrac i masz z tym jakis problem
Nie, nie da rady. Odpalisz wrzucisz jedynkę i .... zgaśnie z braku mocyZamieszczone przez grabek83widzisz kolego ja nie pytam jaki silnik wybrac tylko czy ten silnik da rade a superbie
Po prostu jesteś mistrz !!Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Dodam tylko, że mogłeś zapytać się użytkowników na forum superba...... , bo na OCP raczej ciężko znaleźć osobę, która jeździ lub jeździła takim autem a O2 oprócz masy różni się znacznie właściwościami jezdnymi, komfortem, spalaniem, wymiarami, osiągami itp.Zamieszczone przez grabek83ja nie pytam jaki silnik wybrac tylko czy ten silnik da rade a superbie. temat mial na celu zebrac informacje od tych co takie auto kupili i nimi jezdza
Komentarz
-
-
Moje zdanie bedzie z odczuc ...z innego auta...ale :szeroki_usmiech .
Mam 156 KM w aucie o wadze 1410 kg i to jest absolutne minimum..moim zdaniem.
Superb jest wiekszy i prawdopodobnie ciezszy...wiec te 125 KM moze byc troche malo.
Bierz 1.8 TSI i sie nie zastanawiaj
Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-
-
Z tym że u ciebie te konie i momenty są tak wysoko że na codzień pewnie nie piłujesz żelaza do 7000 rpm. Ot cała honda do 4-5 tys nic się nie dzieje....potem v-tec..Zamieszczone przez gebekMoje zdanie bedzie z odczuc ...z innego auta...ale :szeroki_usmiech .
Mam 156 KM w aucie o wadze 1410 kg i to jest absolutne minimum..moim zdaniem.
Superb jest wiekszy i prawdopodobnie ciezszy...wiec te 125 KM moze byc troche malo.
Bierz 1.8 TSI i sie nie zastanawiaj
Komentarz
-
-
I tu bys sie zdziwil :szeroki_usmiech .Widzialem wykres z hamowni mojego silnikaZamieszczone przez grzes74Z tym że u ciebie te konie i momenty są tak wysoko że na codzień pewnie nie piłujesz żelaza do 7000 rpm. Ot cała honda do 4-5 tys nic się nie dzieje....potem v-tec..
serii R20...moment jest plaski jak w TSI,osiaga 180 Nm przy 2700 obr,a max 190 przy
4000 obr i trzyma go do 6300...takze daje rade
Oczywiscie nie ma szans do 1.8 TSI,ale jest porownywalny z 1.4 TSI.Tato,tato...czy to auto jest chore?
Nie synku...to diesel PD.
Honda...the power of dreams.
Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F
Komentarz
-

Komentarz