Zamieszczone przez grabek83
czy superb z silnikiem 1.4 tsi da rade?
Zwiń
X
-
Jesli tak jest w rzeczywistości to po co ci Superb ?? funkcje pakownego pojazdu do przemieszczania sie z punktu A do B świetnie spełni ... Dacia Logan MCV !! dodatkowo jest 2 x tansza od Superba, i ma mniej elektroniki i ekstrasów do poppsucia, a przecież w aucie które nie ma być wyścigówka i ma być wyprane z wszelkich emocji, bo ma służyć tylko jako środek transportu z A do B takie ekstrasy są zbędne. Naprawdę wcale nie pisze tego zlośliwie. Po prostu jeśli nie kręca cię samochody i jest to dla ciebie tylko kupa blachy mająca przetransportować ludzi z punktu A do B, to nie ma co wydawać fury pieniędzy na Superba, skoro dokładnie te same funkcje spełni taka Dacia Lagan MCV za 2 razy mniejsze pieniądze.Czarny Elegance
-
-
Nie przesadzajmy - 9.7s do setki to jako tako? Większość rodzinnych aut, w tym wiele z silnikami ZS ma około 11.5-12s. 2-litrowa Mazda ma około 10s....Zamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Komentarz
-
-
A jakie w codziennym użytkowaniu ma znaczenie, ile auto ma do setki :?: Nie kupowałem go, by się ścigać od świateł do świateł. Na co dzień znaczenie ma elastyczność (przynajmniej dla mnie). A niestety, ale wyprzedzanie zapakowanym autem dynamiczne i bezpieczne to nie jest. To są rzeczy, które wychodzą po czasie, bo na jeździe próbnej tego nie sprawdzisz.Zamieszczone przez TichyNie przesadzajmy - 9.7s do setki to jako tako? Większość rodzinnych aut, w tym wiele z silnikami ZS ma około 11.5-12s. 2-litrowa Mazda ma około 10s....Zamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Nie mieszam tego silnika z błotem, więc niech się nikt nie obraża :P Patrzę po prostu na niego krytycznie, bo nie mam manii przekonywania sam siebie, jaki to super hiper extra silnik jest.
Jest fajny, ale okazał się trochę za słaby w pewnych sytuacjach. Wychodzi tu niestety downsizing, tudzież za mała turbina.
Jeździłem wcześniej dieslem o trochę mniejszej mocy, ale uzyskanej z 2 litrów. Wrażenia z jazdy samemu podobne, czyli dla mnie odpowiednie. Niestety bagaż w 1.4 TSI daje O2 mocno po dupie, czego w ok 100kg cięższej Corolli nie uświadczyłem.
Dlatego nie odradzam nikomu tego silnika, tylko z praktyki piszę jak wygląda jazda zapakowanym autem. Jak ktoś nie lubi wyprzedzać to i z 1.2 TSI będzie zadowolony.
Ja był brał teraz 1.8 TSI, ale piszę to z mojego punktu widzenia.Pozdro
Komentarz
-
-
Przecież grabek83 napisał tylko, że nie potrzebuje wyścigówki. Czy to, że chce kupić wersję ze słabszym silnikiem oznacza, że potrzebuje wypranego z emocji 'pudełka na kołach' typu Dacia? Dziwi mnie Twój tok rozumowania.Zamieszczone przez BigJesli tak jest w rzeczywistości to po co ci Superb ?? funkcje pakownego pojazdu do przemieszczania sie z punktu A do B świetnie spełni ... Dacia Logan MCV !! dodatkowo jest 2 x tansza od Superba, i ma mniej elektroniki i ekstrasów do poppsucia, a przecież w aucie które nie ma być wyścigówka i ma być wyprane z wszelkich emocji, bo ma służyć tylko jako środek transportu z A do B takie ekstrasy są zbędne. Naprawdę wcale nie pisze tego zlośliwie. Po prostu jeśli nie kręca cię samochody i jest to dla ciebie tylko kupa blachy mająca przetransportować ludzi z punktu A do B, to nie ma co wydawać fury pieniędzy na Superba, skoro dokładnie te same funkcje spełni taka Dacia Lagan MCV za 2 razy mniejsze pieniądze.Zamieszczone przez grabek83no nie szukam wyscigowki tylko auta pakownego do przemieszczania sie z punktu A do B. (zona + dwa małe szkraby) 85% jezdze po miescie, raz na jakies 2 tygodnie jest wyjazd 100km do rodziny na wies.
(NO OFFENCE ale sam masz octe 1.6, która demonem prędkości nie jest. Dlaczego więc nie kupiłeś Dacii?)
Zwłaszcza, że osiągi 1.4tsi w Superbie są wystarczające. Są ludzie, którzy cenią sobie bardziej KOMFORT niż sportowe doznania i ja jestem w stanie to zrozumieć. Tak samo jak to, że ktoś jest w stanie kupić 'gołego' superba niż lepiej wyposażoną octavie. Wszystko zależy od priorytetów. Nikt mi np. nie powie, że Octa jest chociaż w połowie tak dobrze wykończona jak Superb. Dla niektórych może mieć to decydujące znaczenie.
Pozwolę sobie wkleić link do tematu na forum Superba, gdzie jeden z użytkowników opisuje swoje wrażenia z jazdy 1.4 tsi:
SuperbClub.pl
Małe OT
Generalnie to widzę, że niedługo samochody mające nawet po 7 sek do 'setki' będą zdegradowane do roli 'taczki'. Ja wiem, że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, że silniki TSI są w tej chwili chyba najlepszymi na rynku (dodatkowo są one szeroko dostępne) i zapewniają o wiele lepsze osiągi niż silniki wolnossące rywali ale przez to gubicie trochę 'miarę'.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Ależ wcale nie chodzi mi o poj. czy moc silnikaZamieszczone przez rowerekCzy to, że chce kupić wersję ze słabszym silnikiem oznacza, że potrzebuje wypranego z emocji 'pudełka na kołach' typu Dacia?
Chodzi mi o to zdanie "... tylko auta pakownego do przemieszczania sie z punktu A do B." to własnie na jego podstawie można wysnuć wniosek, że autor watku miłośnikiem motoryzacji nie jest, a samochód to dla niego narzędzie do przemieszczania się i nie ma zbyt wielkiego znaczenia jaki znaczek nosi na masce oraz czy ma np. line assist czy el. składane lusterka lub wielofunkcyjną kierownicę 
Odpowiedz masz powyżejZamieszczone przez rowerek(NO OFFENCE ale sam masz octe 1.6, która demonem prędkości nie jest. Dlaczego więc nie kupiłeś Dacii?)
Pojemnośc silnika i jego mac nie ma nic wspólnego z emocjami i fascynacją motoryzacją 8)
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Nie chodzi o wyścigi spod świateł ale o obiektywne dane, niezależne od subiektywnych odczuć poszczególnych użytkowników. A te dane mówią wprost: 9.7s do setki, co najmniej 200NM w przedziale 1500-4000rpm (poparte licznymi wynikami z hamowni). Silnik pod względem dynamiki bije wolnossącą konkurencję, nawet 2-litrową na głowę.Zamieszczone przez LeniwiecA jakie w codziennym użytkowaniu ma znaczenie, ile auto ma do setki :?: Nie kupowałem go, by się ścigać od świateł do świateł. Na co dzień znaczenie ma elastyczność (przynajmniej dla mnie). A niestety, ale wyprzedzanie zapakowanym autem dynamiczne i bezpieczne to nie jest. To są rzeczy, które wychodzą po czasie, bo na jeździe próbnej tego nie sprawdzisz.Zamieszczone przez TichyNie przesadzajmy - 9.7s do setki to jako tako? Większość rodzinnych aut, w tym wiele z silnikami ZS ma około 11.5-12s. 2-litrowa Mazda ma około 10s....Zamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Nie mieszam tego silnika z błotem, więc niech się nikt nie obraża :P Patrzę po prostu na niego krytycznie, bo nie mam manii przekonywania sam siebie, jaki to super hiper extra silnik jest.
Jest fajny, ale okazał się trochę za słaby w pewnych sytuacjach. Wychodzi tu niestety downsizing, tudzież za mała turbina.
Jeździłem wcześniej dieslem o trochę mniejszej mocy, ale uzyskanej z 2 litrów. Wrażenia z jazdy samemu podobne, czyli dla mnie odpowiednie. Niestety bagaż w 1.4 TSI daje O2 mocno po dupie, czego w ok 100kg cięższej Corolli nie uświadczyłem.
Dlatego nie odradzam nikomu tego silnika, tylko z praktyki piszę jak wygląda jazda zapakowanym autem. Jak ktoś nie lubi wyprzedzać to i z 1.2 TSI będzie zadowolony.
Ja był brał teraz 1.8 TSI, ale piszę to z mojego punktu widzenia.
Co do załadowania, to w każdym aucie jest odczuwalne a stopień w jaki zmniejsza dynamikę zależy tylko od momentu i mocy a nie od pojemności. Załadowane 1.4TSI będzie się kulało tak samo jak jakaś 2-litrowa benzyna o podobnej mocy albo nawet lepiej (bo ma szerszy zakres użytecznych obrotów i wyższy moment).
Także nie popadajmy w paranoję, do dynamicznej jazdy i bezpiecznego wyprzedzania na polskich drogach (o ile coś takiego jest w ogóle możliwe) ten silnik wystarczy. Jedynie do lansu się nie nadaje
No ale nie po to się kupuje auto rodzinne 
Człowiek po prostu szybko się przyzwyczaja do dobrego, emocje z czasem też słabną.
Komentarz
-
-
coś w tym jest niestety...Zamieszczone przez rowerekGeneralnie to widzę, że niedługo samochody mające nawet po 7 sek do 'setki' będą zdegradowane do roli 'taczki'
pamietam jak dziś ..., jeszcze niedawno jak byłem młody , , 12s do setki w 128 3p to było coś o czym sie marzyło i nie spało po nocach /w końcu jednak nie kupiłem/ , a porszaczki wtedy miały niecałe 8s
.łezka się kręci
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
grabek83 do codziennej zwykłej jazdy 1,4 tsi jest jak najbardziej wystarczające, jak sie decydujesz na superba to zapewne cenisz komfort więc na poważnie pomyśl nad DSG i wtedy będziesz naprawdę zadowolony, komfort i wygoda
gwarantowany. Jakbym sie miał zastanawiać czy brać 1,8 zamiast 1,4 to na 100/% wolałbym dokupić DSG i zostać z 1,4. DSG to jest to co wpływa na komfort a dodatkowa moc to pewnie będzie promil Twoich potrzeb. 1,4 tsi + DSG = dobry wybór
małe sprostowanie patrze teraz w cennik a tam nie ma opcji 1,4 i DSG - sorki za zamieszanie , mimo wszystko 1,4 da rade do zwykłej jazdy
Komentarz
-
-
Ja powiem tak. Do tej pory jeździłem tylko dieslami. Jak oglądałem Octavię, to zastanawiałem się nad tym klekotem 1,9 TDI bo sprawdzony, mocny i bez DPFa. Ale na niekorzyść przemówił hałas w środku. Ten silnik to poprzednia epoka. Nowe diesle np 1.6 CRDi pracują o klasę lepiej. Znowu 2.0 Tdi ze Skody jest cholernie drogi no i ma DPF. I wtedy kolega poradził mi 1,4 TSI. Za cenę MINTA w 1,9 dostałem Ambiente 1.4 TSI w metaliku. Jestem pozytywnie zaskoczony. W Octavii ten silnik nie jest wyczynowcem, ale daje radę i uważam, że większego nie trzeba. Jednak myślę, że w Superbie będzie mało. Ja bym brał 1,8 TSI nie patrząc na spalanie. Jak się kupuje limuzynę, to trzeba liczyć się z wydatkami na paliwo. Albo diesel, ale wtedy droższy zakup i serwis. Ale 1,4 to nie do tego samochodu. To jest moja subiektywna opinia.Ron
Komentarz
-
-
zestawik daje radę na pewno w octavii ale z cenników superba wynika, że chyba nie można domówić do 1,4 dsg, DSG można do 1,8tsi domówić.Zamieszczone przez kobar76grabek83 do codziennej zwykłej jazdy 1,4 tsi jest jak najbardziej wystarczające, jak sie decydujesz na superba to zapewne cenisz komfort więc na poważnie pomyśl nad DSG i wtedy będziesz naprawdę zadowolony, komfort i wygoda
gwarantowany. Jakbym sie miał zastanawiać czy brać 1,8 zamiast 1,4 to na 100/% wolałbym dokupić DSG i zostać z 1,4. DSG to jest to co wpływa na komfort a dodatkowa moc to pewnie będzie promil Twoich potrzeb. 1,4 tsi + DSG = dobry wybór
Komentarz
-
-
Ja ostatnio jechałem swoją OII 1.4 w 5 osób ( 2 nie lekkie
) no i powiem, że czuć na gazie, że wiezie się ładunek, nie ma tego zrywu - szczególnie na niskich obrotach, wyżej różnica mniejsza. Natomiast jakiejś kolosalnej różnicy nie ma, szacuje że około 2s do setki mniej to nadal wartość jak w 1.6MPI z samym kierowcą.
Ktoś napisał, że 1.4 w Superb źle brzmi.. Jako że w kompakcie 1.4 już nikogo nie dziwi to dal takiego bydlaka :szeroki_usmiech jak S2 faktcznie brzmi interesująco
Natomiast patrząc obiektywnie to ten silnik daje osiągi jak 2litrówka z lat 90. Jak się przesiadasz z 13l Volvo to będziesz zadowolony! ja jak bym się przesiadł to bym chciał 1.8, albo 2.0 170Km bo 140 to prawie to samo co 1.4.
Komentarz
-
-
zadziwiają mnie niektóre posty, człowiek napisał że gro jeździ po mieście, ma 90 koni w volvo i mu styka a taki superb lepiej sie zbiera ze świateł i na autobanie też szybciej poleci. Żeby nie być gołosłownym to jeździłem Superbem 1,4 TSI 125 KM.
Pierwsze wrażenie po przyspieszeniu na 1ce do 6000 obr, i dwójce do 6000 obr że troche muli ale wystarczyło zrobić 15 - 20 km w jeździe mieszanej żeby się okazało że on zupełnie jest elastyczny, cichutki a i wcisnąć w fotel potrafi, przyspieszanie cały czas z gazem w podłodze i wyszło mi na komputerze spalanie 6,7 (a zerowałem przed jazdą). Byłem więc pod wrażeniem.
Idąc dalej tym tropem - konkurencji mają gorsze silniki np Mondeo miał przecież benzyne 1,8 110 KM, Laguna 1,6 110 KM, Insignia 1,6 115 KM, Passat b6 nawet 1,6 102 KM i te samochody też ludzie kupowali a to były totalne wozy drabiniaste w porówaniu do superba i jego turbo benzynki o 125 koniach i 200 Nm. Nie zapominajcie że to moment obrotowy w tym aucie sprawia że zupełnie dobrze ono się napędza. Maksymalnie na autostradzie idzie to rozpędzić do około 205-210 km/h. Niektórym to wystarczy.Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
I tak stawiam kaze pieniadze ze S2 1.4 TSI z 4ma osobami na pokladzie bedzie sie bujal lepiej niz O2 1.6 z takim obciazeniem
Niektorzy zapominaja ze moc = predkosc maxymalna a przyspieszenie = moment obrotowy :P
Jezdzilem w takiej sytuacji, nie powiem, stopien trudnosci ultra hard ale dopiero teraz czuje ze ucze sie jezdziic
Komentarz
-
-
Miałem okazje jeździć superbem z 1.4tsi i bez obrazy i wywoływania wojny ale 6,7 l to on nie pali
Moim zdaniem zakup samochodu to zakup na co najmniej 5 lat, a dla osoby prywatnej w Polskich warunkach to czasem i 2 razy dłużej. Pierwsze co zacznie nam przeszkadzać w nowym aucie to właśnie brak mocy. Imho warto kupić silnik mocniejszy nawet kosztem jakiegoś tam wyposażenia, które można dołożyć z czasem. Silnika tak łatwo się nie zmieni
Kolejna rzeczą jest spalanie takiego samego auta z rożnymi silnikami. Nie powiedziałbym ze 1.8tsi przy tak dużej budzie to za dużo. Nie spali też wcale dużo wiecej lub wogole porownywalnie co 1.4tsi a zawsze zostaje rozerwa mocy.
Komentarz
-
-
Idąc tym tropem, 2.0Tsi spali tyle samo co 1.8, bo zawsze będzie rezerwa i będzie się mniej na gaz naciskało :szeroki_usmiech , a idąc dalej, 3.2 FSI będzie lepszy od 2.0 bo tam to już w ogólę na gaz się nie będzie naciskało żeby jechaćZamieszczone przez ironmanMiałem okazje jeździć superbem z 1.4tsi i bez obrazy i wywoływania wojny ale 6,7 l to on nie pali
Kolejna rzeczą jest spalanie takiego samego auta z rożnymi silnikami. Nie powiedziałbym ze 1.8tsi przy tak dużej budzie to za dużo. Nie spali też wcale dużo wiecej lub wogole porownywalnie co 1.4tsi a zawsze zostaje rozerwa mocy.
IMO bez dwóch zdań 1.4 spali mniej od 1.8 o około litr czy to w OII czy w SII, tak samo 2.0 spali o ok 1lwiecej niż 1.8.
Komentarz
-
-
No i co to jest ten 1l/100 km w stosunku do elastyczności jednostki 1.8 TSI, bezpicznego wyprzedzania, nie mówiąc o radości z jazdy i późniejszych możliwości bezpiecznego podniesienia mocy. Zależy ile tys. km rocznie potencjalny użytkownik będzie robił, bo jak 10-15 tys. to nie odczuje tego, aż tak mocno.Zamieszczone przez krzysiek83wprIMO bez dwóch zdań 1.4 spali mniej od 1.8 o około litr czy to w OII czy w SII, tak samo 2.0 spali o ok 1lwiecej niż 1.8.
Komentarz
-
-
1l różnicy przy 20tys rocznie przebiegu daje:
1litr = 4.8zl średnio
20tys km - spalimy 200l więcej = 200 x 4.8 = 960zł rocznie
A zobaczymy co się dzieje o 6latach
1200l x 4.8 5760zł- każdy niech zadecyduje czy to mało czy nie mało
Nie każdemu panie kolego zależy na osiągach i na przyspieszeniu, jeśli zależy to bez dwóch zdań 1.8 jest zajefajny jeśłi nie zależy to mniejszy lepiej się sprawdzi.
Komentarz
-
-
Jak dla mnie bezpieczeństwo moje i mojej rodzinki cenię nade wszystko, więc to 960 zł które niby zaoszczędzę rocznie a wydam na jakieś innny cel jest mało ważne, a w superbie 122 KM a 160 KM robi dużą różnicę przy wyższej masie S2. Jeżeli ktoś jeździ rekreacyjnie i w mieście to niech bierze 1.4 TSI, jak głównie na trasy to 1.8 TSI lub 2.0 TDI a jak chce oszczędzać to 1.9 TDI będzie idealny.Zamieszczone przez krzysiek83wprNie każdemu panie kolego zależy na osiągach i na przyspieszeniu, jeśli zależy to bez dwóch zdań 1.8 jest zajefajny jeśłi nie zależy to mniejszy lepiej się sprawdzi.
Komentarz
-
: ...ach te tsi... :idea:
Komentarz