Zamieszczone przez grabek83
czy superb z silnikiem 1.4 tsi da rade?
Zwiń
X
-
Czarny Elegance
-
-
Zamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez TichyZamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Nie mieszam tego silnika z błotem, więc niech się nikt nie obraża :P Patrzę po prostu na niego krytycznie, bo nie mam manii przekonywania sam siebie, jaki to super hiper extra silnik jest.
Jest fajny, ale okazał się trochę za słaby w pewnych sytuacjach. Wychodzi tu niestety downsizing, tudzież za mała turbina.
Jeździłem wcześniej dieslem o trochę mniejszej mocy, ale uzyskanej z 2 litrów. Wrażenia z jazdy samemu podobne, czyli dla mnie odpowiednie. Niestety bagaż w 1.4 TSI daje O2 mocno po dupie, czego w ok 100kg cięższej Corolli nie uświadczyłem.
Dlatego nie odradzam nikomu tego silnika, tylko z praktyki piszę jak wygląda jazda zapakowanym autem. Jak ktoś nie lubi wyprzedzać to i z 1.2 TSI będzie zadowolony.
Ja był brał teraz 1.8 TSI, ale piszę to z mojego punktu widzenia.Pozdro
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez grabek83no nie szukam wyscigowki tylko auta pakownego do przemieszczania sie z punktu A do B. (zona + dwa małe szkraby) 85% jezdze po miescie, raz na jakies 2 tygodnie jest wyjazd 100km do rodziny na wies.
(NO OFFENCE ale sam masz octe 1.6, która demonem prędkości nie jest. Dlaczego więc nie kupiłeś Dacii?)
Zwłaszcza, że osiągi 1.4tsi w Superbie są wystarczające. Są ludzie, którzy cenią sobie bardziej KOMFORT niż sportowe doznania i ja jestem w stanie to zrozumieć. Tak samo jak to, że ktoś jest w stanie kupić 'gołego' superba niż lepiej wyposażoną octavie. Wszystko zależy od priorytetów. Nikt mi np. nie powie, że Octa jest chociaż w połowie tak dobrze wykończona jak Superb. Dla niektórych może mieć to decydujące znaczenie.
Pozwolę sobie wkleić link do tematu na forum Superba, gdzie jeden z użytkowników opisuje swoje wrażenia z jazdy 1.4 tsi:
SuperbClub.pl
Małe OT
Generalnie to widzę, że niedługo samochody mające nawet po 7 sek do 'setki' będą zdegradowane do roli 'taczki'. Ja wiem, że człowiek się szybko do dobrego przyzwyczaja, że silniki TSI są w tej chwili chyba najlepszymi na rynku (dodatkowo są one szeroko dostępne) i zapewniają o wiele lepsze osiągi niż silniki wolnossące rywali ale przez to gubicie trochę 'miarę'.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekCzy to, że chce kupić wersję ze słabszym silnikiem oznacza, że potrzebuje wypranego z emocji 'pudełka na kołach' typu Dacia?
Zamieszczone przez rowerek(NO OFFENCE ale sam masz octe 1.6, która demonem prędkości nie jest. Dlaczego więc nie kupiłeś Dacii?)Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeniwiecZamieszczone przez TichyZamieszczone przez Leniwiecem, a jeżdżę swoją O2 jakieś 1,5 roku, ten silnik jako tako daje rade w O2:
Jako tako to daje radę 1.6MPI albo 1.9TDI 90KM.
Nie mieszam tego silnika z błotem, więc niech się nikt nie obraża :P Patrzę po prostu na niego krytycznie, bo nie mam manii przekonywania sam siebie, jaki to super hiper extra silnik jest.
Jest fajny, ale okazał się trochę za słaby w pewnych sytuacjach. Wychodzi tu niestety downsizing, tudzież za mała turbina.
Jeździłem wcześniej dieslem o trochę mniejszej mocy, ale uzyskanej z 2 litrów. Wrażenia z jazdy samemu podobne, czyli dla mnie odpowiednie. Niestety bagaż w 1.4 TSI daje O2 mocno po dupie, czego w ok 100kg cięższej Corolli nie uświadczyłem.
Dlatego nie odradzam nikomu tego silnika, tylko z praktyki piszę jak wygląda jazda zapakowanym autem. Jak ktoś nie lubi wyprzedzać to i z 1.2 TSI będzie zadowolony.
Ja był brał teraz 1.8 TSI, ale piszę to z mojego punktu widzenia.
Co do załadowania, to w każdym aucie jest odczuwalne a stopień w jaki zmniejsza dynamikę zależy tylko od momentu i mocy a nie od pojemności. Załadowane 1.4TSI będzie się kulało tak samo jak jakaś 2-litrowa benzyna o podobnej mocy albo nawet lepiej (bo ma szerszy zakres użytecznych obrotów i wyższy moment).
Także nie popadajmy w paranoję, do dynamicznej jazdy i bezpiecznego wyprzedzania na polskich drogach (o ile coś takiego jest w ogóle możliwe) ten silnik wystarczy. Jedynie do lansu się nie nadaje No ale nie po to się kupuje auto rodzinne
Człowiek po prostu szybko się przyzwyczaja do dobrego, emocje z czasem też słabną.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rowerekGeneralnie to widzę, że niedługo samochody mające nawet po 7 sek do 'setki' będą zdegradowane do roli 'taczki'
pamietam jak dziś ..., jeszcze niedawno jak byłem młody , , 12s do setki w 128 3p to było coś o czym sie marzyło i nie spało po nocach /w końcu jednak nie kupiłem/ , a porszaczki wtedy miały niecałe 8s
.łezka się kręciO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
grabek83 do codziennej zwykłej jazdy 1,4 tsi jest jak najbardziej wystarczające, jak sie decydujesz na superba to zapewne cenisz komfort więc na poważnie pomyśl nad DSG i wtedy będziesz naprawdę zadowolony, komfort i wygoda gwarantowany. Jakbym sie miał zastanawiać czy brać 1,8 zamiast 1,4 to na 100/% wolałbym dokupić DSG i zostać z 1,4. DSG to jest to co wpływa na komfort a dodatkowa moc to pewnie będzie promil Twoich potrzeb. 1,4 tsi + DSG = dobry wybór
małe sprostowanie patrze teraz w cennik a tam nie ma opcji 1,4 i DSG - sorki za zamieszanie , mimo wszystko 1,4 da rade do zwykłej jazdy
Komentarz
-
-
Ja powiem tak. Do tej pory jeździłem tylko dieslami. Jak oglądałem Octavię, to zastanawiałem się nad tym klekotem 1,9 TDI bo sprawdzony, mocny i bez DPFa. Ale na niekorzyść przemówił hałas w środku. Ten silnik to poprzednia epoka. Nowe diesle np 1.6 CRDi pracują o klasę lepiej. Znowu 2.0 Tdi ze Skody jest cholernie drogi no i ma DPF. I wtedy kolega poradził mi 1,4 TSI. Za cenę MINTA w 1,9 dostałem Ambiente 1.4 TSI w metaliku. Jestem pozytywnie zaskoczony. W Octavii ten silnik nie jest wyczynowcem, ale daje radę i uważam, że większego nie trzeba. Jednak myślę, że w Superbie będzie mało. Ja bym brał 1,8 TSI nie patrząc na spalanie. Jak się kupuje limuzynę, to trzeba liczyć się z wydatkami na paliwo. Albo diesel, ale wtedy droższy zakup i serwis. Ale 1,4 to nie do tego samochodu. To jest moja subiektywna opinia.Ron
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kobar76grabek83 do codziennej zwykłej jazdy 1,4 tsi jest jak najbardziej wystarczające, jak sie decydujesz na superba to zapewne cenisz komfort więc na poważnie pomyśl nad DSG i wtedy będziesz naprawdę zadowolony, komfort i wygoda gwarantowany. Jakbym sie miał zastanawiać czy brać 1,8 zamiast 1,4 to na 100/% wolałbym dokupić DSG i zostać z 1,4. DSG to jest to co wpływa na komfort a dodatkowa moc to pewnie będzie promil Twoich potrzeb. 1,4 tsi + DSG = dobry wybór
Komentarz
-
-
Ja ostatnio jechałem swoją OII 1.4 w 5 osób ( 2 nie lekkie ) no i powiem, że czuć na gazie, że wiezie się ładunek, nie ma tego zrywu - szczególnie na niskich obrotach, wyżej różnica mniejsza. Natomiast jakiejś kolosalnej różnicy nie ma, szacuje że około 2s do setki mniej to nadal wartość jak w 1.6MPI z samym kierowcą.
Ktoś napisał, że 1.4 w Superb źle brzmi.. Jako że w kompakcie 1.4 już nikogo nie dziwi to dal takiego bydlaka :szeroki_usmiech jak S2 faktcznie brzmi interesująco Natomiast patrząc obiektywnie to ten silnik daje osiągi jak 2litrówka z lat 90. Jak się przesiadasz z 13l Volvo to będziesz zadowolony! ja jak bym się przesiadł to bym chciał 1.8, albo 2.0 170Km bo 140 to prawie to samo co 1.4.
Komentarz
-
-
zadziwiają mnie niektóre posty, człowiek napisał że gro jeździ po mieście, ma 90 koni w volvo i mu styka a taki superb lepiej sie zbiera ze świateł i na autobanie też szybciej poleci. Żeby nie być gołosłownym to jeździłem Superbem 1,4 TSI 125 KM.
Pierwsze wrażenie po przyspieszeniu na 1ce do 6000 obr, i dwójce do 6000 obr że troche muli ale wystarczyło zrobić 15 - 20 km w jeździe mieszanej żeby się okazało że on zupełnie jest elastyczny, cichutki a i wcisnąć w fotel potrafi, przyspieszanie cały czas z gazem w podłodze i wyszło mi na komputerze spalanie 6,7 (a zerowałem przed jazdą). Byłem więc pod wrażeniem.
Idąc dalej tym tropem - konkurencji mają gorsze silniki np Mondeo miał przecież benzyne 1,8 110 KM, Laguna 1,6 110 KM, Insignia 1,6 115 KM, Passat b6 nawet 1,6 102 KM i te samochody też ludzie kupowali a to były totalne wozy drabiniaste w porówaniu do superba i jego turbo benzynki o 125 koniach i 200 Nm. Nie zapominajcie że to moment obrotowy w tym aucie sprawia że zupełnie dobrze ono się napędza. Maksymalnie na autostradzie idzie to rozpędzić do około 205-210 km/h. Niektórym to wystarczy.Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
I tak stawiam kaze pieniadze ze S2 1.4 TSI z 4ma osobami na pokladzie bedzie sie bujal lepiej niz O2 1.6 z takim obciazeniem Niektorzy zapominaja ze moc = predkosc maxymalna a przyspieszenie = moment obrotowy :P
Jezdzilem w takiej sytuacji, nie powiem, stopien trudnosci ultra hard ale dopiero teraz czuje ze ucze sie jezdziic
Komentarz
-
-
Miałem okazje jeździć superbem z 1.4tsi i bez obrazy i wywoływania wojny ale 6,7 l to on nie pali
Moim zdaniem zakup samochodu to zakup na co najmniej 5 lat, a dla osoby prywatnej w Polskich warunkach to czasem i 2 razy dłużej. Pierwsze co zacznie nam przeszkadzać w nowym aucie to właśnie brak mocy. Imho warto kupić silnik mocniejszy nawet kosztem jakiegoś tam wyposażenia, które można dołożyć z czasem. Silnika tak łatwo się nie zmieni
Kolejna rzeczą jest spalanie takiego samego auta z rożnymi silnikami. Nie powiedziałbym ze 1.8tsi przy tak dużej budzie to za dużo. Nie spali też wcale dużo wiecej lub wogole porownywalnie co 1.4tsi a zawsze zostaje rozerwa mocy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ironmanMiałem okazje jeździć superbem z 1.4tsi i bez obrazy i wywoływania wojny ale 6,7 l to on nie pali
Kolejna rzeczą jest spalanie takiego samego auta z rożnymi silnikami. Nie powiedziałbym ze 1.8tsi przy tak dużej budzie to za dużo. Nie spali też wcale dużo wiecej lub wogole porownywalnie co 1.4tsi a zawsze zostaje rozerwa mocy.
IMO bez dwóch zdań 1.4 spali mniej od 1.8 o około litr czy to w OII czy w SII, tak samo 2.0 spali o ok 1lwiecej niż 1.8.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprIMO bez dwóch zdań 1.4 spali mniej od 1.8 o około litr czy to w OII czy w SII, tak samo 2.0 spali o ok 1lwiecej niż 1.8.
Komentarz
-
-
1l różnicy przy 20tys rocznie przebiegu daje:
1litr = 4.8zl średnio
20tys km - spalimy 200l więcej = 200 x 4.8 = 960zł rocznie
A zobaczymy co się dzieje o 6latach
1200l x 4.8 5760zł- każdy niech zadecyduje czy to mało czy nie mało
Nie każdemu panie kolego zależy na osiągach i na przyspieszeniu, jeśli zależy to bez dwóch zdań 1.8 jest zajefajny jeśłi nie zależy to mniejszy lepiej się sprawdzi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek83wprNie każdemu panie kolego zależy na osiągach i na przyspieszeniu, jeśli zależy to bez dwóch zdań 1.8 jest zajefajny jeśłi nie zależy to mniejszy lepiej się sprawdzi.
Komentarz
-
Komentarz