Zamieszczone przez mirek_p11
czy superb z silnikiem 1.4 tsi da rade?
Zwiń
X
-
Można jeździć Polonezem i też będzie bezpiecznie ( mówię tutaj o samej jeździe a nie o bezpieczeństwie podczas ewentualnej kolizji ), 4lata jeździłem cieniastem, 5lata peugotem 206 wszystkie z małymi silnikami i nie miałem nigdy nerwowej sytuacji podczas wyprzedzania. A można mieć 300KM pod nogą i tez można się tłumaczyć że wpadłem na czołówkę bo miałem za mało mocy, żeby się zmieścić..
-
-
Co innego przewidywanie na drodze a co innnego doświadczenia na polskich wspaniałych drogach, więc zawsze im więcej koni tym lepiej :diabelski_usmiech zawsze mogą się w ekstremalnej sytuacji przydać. Żona ma c3 i 90 KM ; jadąc sobie kiedyś w trasie postanowiłem wyprzedzić Fiestę TDCI, bo Pan jechał niezbyt dynamicznie 40-60 km/h powodując zamęt na drodze. W momencie samego wyprzedzania kierowca Fiesty przyśpieszył na złość tak, że prawie się nie zmieściłem i zaliczyłbym przez barana czołówkę. Jakby była większa moc w Citroenie nie byłoby problemu a tak, no cóż dobrze że się wszystko dobrze skończyło.
Komentarz
-
-
I wcale sie kolego nie myliszZamieszczone przez krzysiek83wprIdąc tym tropem, 2.0Tsi spali tyle samo co 1.8,
Prywatnie mam O II z 1.6 MPI pod maską, ale jak jadę w delegację, to biorę służbową O II 2.0 FSI.
Oba te silniki palą mi w trasie.... TYLE SAMO !!! Moja O II 1.6 MPI pali mi 7,0-7,1 a 2.0 FSI 7,1-7,2 l/100 km
a jesli chodzi o osiągi to między 1.6 MPI 102 KM a 2.0 FSI 150 KM jest przepaśc na korzyść 2.0 FSI.
Sam na własnej skórze przekonałem się że silnik o mniejszej pojemności wcale nie oznacza mniejszego spalania !!
I powiem z własnego doświadczenia, że bez najmniejszego zastanowienia wybrałbym do Superba II silnik 1.8 TSI. Żadnego 1.4 TSI, bo on wcale mniej nie spali, a osiagi będą wyraźnie gorsze (co wcale nie oznacza że jakis bardzo słabe!!) niż 1,8 TSI więc jednyna oszczędność będzie podczas zakupu. Później już niekoniecznie
Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Wiesz co?Zamieszczone przez mirek_p11Jak dla mnie bezpieczeństwo moje i mojej rodzinki cenię nade wszystko i kurna muszę mieć lepszy motor, żeby bezpiecznie wyprzedzić tych, którzy rodzinę mają za nic i wyprzedzają tymi swoimi TDi
Bezpieczeństwo swojej rodziny uzależniasz od mocy silnika?
Nie chce mi się dalej pisać...
[ Dodano: Sob 29 Sty, 11 18:24 ]
Gratuluję! Oczywiście wyprzedzając tą Fiestę, wiedziałeś, że ona ma TDCI pod maską. Tak?Zamieszczone przez mirek_p11Żona ma c3 i 90 KM ; jadąc sobie kiedyś w trasie postanowiłem wyprzedzić Fiestę TDCI, bo Pan jechał niezbyt dynamicznie 40-60 km/h powodując zamęt na drodze.
Ić ty chłopie w pizdu na forum Citroena i tam opisuj swoje przygody.Zamieszczone przez mirek_p11
W momencie samego wyprzedzania kierowca Fiesty przyśpieszył na złość tak, że prawie się nie zmieściłem i zaliczyłbym przez barana czołówkę. Jakby była większa moc w Citroenie nie byłoby problemu a tak, no cóż dobrze że się wszystko dobrze skończyło.
Jak ja nie lubię mitomanów... ech...
Komentarz
-
-
właściciele 1.4 mocno bronią swoich silników
a zastanówcie się czy teraz jeżdżąc już 1.4 nie wolelibyście jednak żeby to było 1.8
? Ja już raz popełniłem ten błąd i kupiłęm auto słabsze, a bo bedzie oszczedniejsze, taniej itd.
Błąd
mały silnik wcale nie jest dużo oszczędniejszy, ale za to wymaga żeby bardziej go kręcić, wymaga częstszego wachlowania biegami a to przekłada się na spalanie.
Kupujący teraz nowego s2 niech się sam zastanowi czego tak naprawdę chce i czy nie warto jednak przejechać się tym 1.8tsi trochę dalej niż 5 km jazdy testowej. Wziąć auto na dzień, zrobić standardową trasę do pracy i z powrotem. Zrobić to samo z 1.4 tsi i wtedy wybrać.
Komentarz
-
-
bobolino obyś nie miał takich sytuacji na drodze a w ''pizdu'' jak pisałeś to się Ty wyloguj z forum i nie obrażaj piszących bo większość twoich odpowiedzi jest lekko mówiąc niekulturalna i jak Tobie pisali koledzy czytaj ze zrozumieniem. Odnośnie Fiesty TDCI to chyba jak się wleczesz za samochodem przez parę kilometrów to widzisz znaczek z tyłu na klapie...
Komentarz
-
-
Jeździłem S2 kombi na 17-kach z 1.8TSI w manualu i jeździło się bardzo porównywalnie do O2FL liftback 1.4TSI w manualu na 16-kach (czyli różnica w masie i szerokość opon zrobiły swoje w S2 i sam byłem zawiedziony, że jazda była tak podobna). Tyle, że kolega zamierza kupić S2 sedana, jeśli więc kupi go na kołach nie szerszych niż 205 to będzie to wygodne, komfortowe, dobrze wyposażone auto do miasta, wymagające od prowadzącego trochę więcej przewidywania sytuacji na drodze. Zapewne zaraz znajdzie się całe grono osób, które napiszą, że nie po to się kupuje limuzynę, żeby jeździć nią na 16-kach lub coś w tym stylu, ale jak to mówi mój kumpel z pracy - "...racja jest jak dupa, każdy ja ma ..." :lol:
Komentarz
-
-
W sumie trochę dziwnie... Na papierze jest różnica 1 sekundy do 'setki' a to sporo. Do tego 1.8tsi rzadko trzymają serię i z reguły mają po ~170KM. Jak ja się kiedyś przesiadłem z Superba do Octy 1.4tsi to różnica była odczuwalna. W ogóle 1.8tsi ma to do siebie, że dopiero jak przyspieszasz obok innych aut to widać jego osiągi. Ten silnik bardzo liniowo rozwija moc stąd brak mu takiego zdecydowanego 'kopa' i wydawać się może, że nie jest tak mocny jak w rzeczywistości.Zamieszczone przez AndysJeździłem S2 kombi na 17-kach z 1.8TSI w manualu i jeździło się bardzo porównywalnie do O2FL liftback 1.4TSI w manualu na 16-kach (czyli różnica w masie i szerokość opon zrobiły swoje w S2 i sam byłem zawiedziony, że jazda była tak podobna).
A co do tematu 1.4tsi w Superbie. Generalnie widać, że ilu ludzi, tyle opinii. Najlepiej jak autor tematu się przejedzie zarówno 1.4tsi jak i 1.8tsi i sam podejmie decyzję.
Komentarz
-
-
moje zdanie jest takie, jezeli superb to tylko 1.8tsi a najlepiej 2.0tsi, 1.4 to mozna wsadzić ale do fabii :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Tylko, że Twoje zdanie jest wypowiadane przez pryzmat jeżdżenia Octavią, która ma 230KM i objeżdża 3/4 samochodów na drogach... Ktoś kto jeździ takim samochodem jak Ty nie zrozumie rozterek człowieka, który nie ma żyłki rajdowca we krwi i do tej pory jeździł dieslem 90KM. Zamiast napisać coś konstruktywnego to walisz jakieś suche teksty... Tak jak ktoś wczesniej napisał, najlepiej 3.6 V6, bo pod butem nigdy za mało...Zamieszczone przez piramidamoje zdanie jest takie, jezeli superb to tylko 1.8tsi a najlepiej 2.0tsi, 1.4 to mozna wsadzić ale do fabii :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
moze i walnąłem suchy tekst bo i specjalnie nie ma sie tutaj nad czym zastanawiać, superb jest juz na tyle cięzki ze wg mnie 1.4 jest za słaby do tego auta, 1.8 czy 2.0 załatwia sprawe.
p.s. poniekąd się ze mną zgodzisz skoro sam jedzisz 1.8 a nie 1.4?superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
jazda na wiejskich drogach z prędkościami max 130 km/h, bez stania w korkach itp i pokazał 6,7, no nic nie poradzęZamieszczone przez ironmanMiałem okazje jeździć superbem z 1.4tsi i bez obrazy i wywoływania wojny ale 6,7 l to on nie pali
Moim zdaniem zakup samochodu to zakup na co najmniej 5 lat, a dla osoby prywatnej w Polskich warunkach to czasem i 2 razy dłużej. Pierwsze co zacznie nam przeszkadzać w nowym aucie to właśnie brak mocy. Imho warto kupić silnik mocniejszy nawet kosztem jakiegoś tam wyposażenia, które można dołożyć z czasem. Silnika tak łatwo się nie zmieni
Kolejna rzeczą jest spalanie takiego samego auta z rożnymi silnikami. Nie powiedziałbym ze 1.8tsi przy tak dużej budzie to za dużo. Nie spali też wcale dużo wiecej lub wogole porownywalnie co 1.4tsi a zawsze zostaje rozerwa mocy.
Skoda Octavia I 1.8T 20V 209 KM & 329 Nm 2007r by TuneUp Gdańsk
Komentarz
-
-
taki jest mniej więcej efekt pytania innych o rzeczy, które są bardzo subiektywne i na dobrą sprawę powinno się je samemu wiedzieć.Zamieszczone przez rowerekTylko, że Twoje zdanie jest wypowiadane przez pryzmat jeżdżenia Octavią, która ma 230KM i objeżdża 3/4 samochodów na drogach... Ktoś kto jeździ takim samochodem jak Ty nie zrozumie rozterek człowieka, który nie ma żyłki rajdowca we krwi i do tej pory jeździł dieslem 90KM. Zamiast napisać coś konstruktywnego to walisz jakieś suche teksty... Tak jak ktoś wczesniej napisał, najlepiej 3.6 V6, bo pod butem nigdy za mało...Zamieszczone przez piramidamoje zdanie jest takie, jezeli superb to tylko 1.8tsi a najlepiej 2.0tsi, 1.4 to mozna wsadzić ale do fabii :szeroki_usmiech
superb 1,4 dla mojego Ojca może i tak, ale dla mnie odpada i tyle.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
no nich ci bedzie a teraz z perspektywy czasu zamieniłbyś silnik na 1.4? :szeroki_usmiechZamieszczone przez rowerekTylko moje oczekiwania wobec auta różniły i nadal się różnią się od tych, które ma autor tematu :wink:Zamieszczone przez piramidap.s. poniekąd się ze mną zgodzisz skoro sam jedzisz 1.8 a nie 1.4?
Poza tym kiedyś nie można było kupić 1.4tsi w Elegance :lol:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Nie zamieniłbym się, ponieważ od samego początku chciałem 1.8tsi :szeroki_usmiechZamieszczone przez piramidano nich ci bedzie a teraz z perspektywy czasu zamieniłbyś silnik na 1.4? :szeroki_usmiech
EDIT
Z drugiej strony patrząc to przed Superbem było Mondeo Mk3 1.8 125KM i dawało jakoś rade więc tym bardziej wyobrażam sobie jazdę Superbem 1.4tsi. Z tym, że znowu trzeba powtórzyć, ze zależy kto czego oczekuje od auta. Ja świadomie wybrałem 1.8tsi bo chciałem mocniejszy samochód.
Komentarz
-
-
mam jeszcze miesięczniki z początku lat 90 jak mieszkałem jeszcze za granicą i w jednym nich był test/porównanie 3 modeli omegi 1,8 2,0 2,6 , silniki benzynowe.
spalanie średnie przez producentów mierzyło się wtedy na pewno innymi metodami ale to był test więc dane sa miarodajne raczej.
auta spaliły po mieście : najmniej spalił najmniejszy silnik
na trasie odwrotnie , najmniej największy i najmocniejszy ,
przy czym jak pamiętam to między 2.0 i 2.6 różnica była niewielka ale 1.8 palił jakoś zdecydowanie więcej .
czy brał bym 1.4 .., gdyby od tego miały zależeć moje finanse , gdyby to było auto na miasto i rzadko używane w trasie , gdybym nie lubił szybkiej jazdy to może i tak , nie moge znaleźć najnowszych cenników superba więc nie orientuje się jaka jest różnica w cenie między 1.4 a 1.8 , chyba ok.8tyś zł a to nie jest mało.
inna rzecz czy na miasto potrzebny jest samochód wielkości superba... :?
chyba że autor pytania bardzo daleko wybiega w przyszłość i nie chce zmieniać auta za 5 lat gdy dzieci dorosną , tylko że zazwyczaj i tak przychodzi na to ochota :wink: .
choć mając auto wielkości superba , o jego podobno wysokim komforcie jazdy może potrzymał bym go i dłużej...., choć mam bardzo mieszane uczucia co do niego .
muszę się nim w końcu przejechać..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
No i ta wypowiedz Szkody może smiało służyć za podsumowanie tego, dość bezsensownego, wątkuZamieszczone przez szkodataki jest mniej więcej efekt pytania innych o rzeczy, które są bardzo subiektywne i na dobrą sprawę powinno się je samemu wiedzieć.
P.S
Niestety, ale na naszym forum pojawia się coraz wiecej durnych watków z jeszcze bardziej durnymi pytaniami w stylu "jaki kolor wybrać?", "jaki silnik wybrać? " "jaką wersję wybrać?". Czy autorzy takich pytań są ubezwłasnowolnieni, czy może tylko nie patrafią samodzielnie podjąc najprostszych w życiu decyzji ??!! tego naprawdę nie wiem i bardzo mnie to zastanawia. Zastanawia mnie czy idąc do sklepu, autorzy takich pytań, dzwonią np. do mamy lub taty z pytaniem które spodnie, czy którą koszulę wybrać i w jakim kolorze ??? Ludzie, niektore rzeczy są naprawdę sprawami bardzo idnywidualnymi i NIE MA SENSU zadawanie na forum pytań zwiazanych z ich wyborem !! To są naprawdę bardzo proste decyzje życiowe. Jakim cudem ludzie, którzy nawet nie wiedza jak wyglądacie, mają znać wasze preferencje i potrzeby w danej dziedzinie?? No i czy naprawdę jesteście aż tak nieporadni, że potrzebujecie aby ktoś za was podejmował takie decyzje?Czarny Elegance
Komentarz
-
-
ja to samo myslalem o 1.2TSI w Golfie, ale jak pojezdzilem demo po miescie to przekonalem sie, ze jednak daje rade. Zeby bylo ciekawiej to przesiadalem sie z Pandy tez 1.2 i wlasnie ta pojemnosc nie pasowala mi do sporo ciezszego auta kompaktowego. Osiagi do miasta wystarczajace, zwlasza tak duzego jak Wroclaw czy Warszawa, gdzie srednie predkosci oscyluja wokol 20-30km/h.Zamieszczone przez piramidamoze i walnąłem suchy tekst bo i specjalnie nie ma sie tutaj nad czym zastanawiać, superb jest juz na tyle cięzki ze wg mnie 1.4 jest za słaby do tego auta, 1.8 czy 2.0 załatwia sprawe.
A do autora watku: jesli rzeczywiscie jezdzisz 85% w miescie to ja bym wzial Octavie 1.4TSI z DSG, dolozyl Bolero, autoklime, czujniki parkowania przod/tyl + drobne bajery (ksenony do miasta nie potrzebne) i bedziesz zadowolony (oraz troche do przodu z kasa).
[ Dodano: Nie 30 Sty, 11 12:50 ]
to ja sie doloze:Zamieszczone przez zubrzusNie czytałem całości ale: od siebie
3 dni temu
Superb 1.8 TSI trasa Koszaln - PUCK - GDAŃSK - Koszalin - wiadomo Gdańsk korki trasa różnie raz wolniej raz szybciej średnia 7l/100km
- trasa Wroclaw - Warszawa jechana DK8 mam regularnie ok. 6.5l/100 (gdyby nie non-stop fotoradary i wiochy moznaby zapiac tempomat na 90-100 i plynna jazda jeszcze zejsc)
- trasa Wroclaw - Warszawa jechana A4 do Gliwic i potem gierkowka - spalanie ok. 7.2l/100
- trasa Wroclaw - Monachium wyszlo mi 7.5l/100 (ale chcialem troche odmulic auto)
Ten silnik jest stworzony na trasy i 6-7l/100 to norma.
Komentarz
-

Komentarz