Alternatywa dla OII FL.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ad225
    Drive
    • 2010
    • 79

    #26
    Wg mnie nie ma teraz podziału na auta mniej i bardziej awaryjne. Można trafić np. na taki egzemplarz Mazdy, że będzie stał na serwisie tylko. Mój znajomy jeździł kilka lat Laguną I i autko śmigało bez poważnych napraw.
    Jak się dba tak się ma .

    Komentarz

    • marbab
      RS
      • 2009
      • 4842
      • Fiat
      • BMM 2.0 TDI 140 KM

      #27
      paweł2, tylko S2 Combi z DSG, piekny sprzet i jazda z bananem :yay:
      Marek



      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

      Komentarz

      • astw
        Ambiente
        • 2011
        • 107

        #28
        "Prawdziwy Japoniec to już tylko Mazda"

        i Subaru, Daihatsu oraz aktualny Accord.

        Komentarz

        • gebek
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1214

          #29
          Zamieszczone przez astw
          "Prawdziwy Japoniec to już tylko Mazda"

          i Subaru, Daihatsu oraz aktualny Accord.
          To prawda...Accord jest rodem z Japonii,i osobiscie takiego ujezdzam od dwoch miesiecy...
          i nie zaluje decyzji zmiany z O2.
          A i potwierdzam w calej rozciaglosci odczucia kolegi Big.
          Jedymym minusem tego auta,jest ciut przytwarde zawieszenie...ale wiele osob to lubi,
          wiec moze to zaleta
          Tato,tato...czy to auto jest chore?
          Nie synku...to diesel PD.

          Honda...the power of dreams.
          Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

          Komentarz

          • phrix
            L&K
            • 2007
            • 1000
            • Audi
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            W tej cenie 100-110 już bym o O2 nie myślał. Ale decyzja co wybrać Accord czy S2 nie była by łatwa :P
            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

            _

            Komentarz

            • leszekmw
              RS
              • 2005
              • 5356

              #31
              Zamieszczone przez SKODAJACK
              Argument ostateczny - za te 100K spokojnie kupią dobrze wyposażoną wersję - ja polecam!
              ja się troche interesowałem superbem ostatnio , wersja kombi w platinium , bo to jedyna wersja do przyjęcia żeby mieć skórę , z 2.0tfsi i DSG wyszła mi około 125tyś jakbym dostał dobry rabat.

              ci ludzie szukają auta na trase więc nie proponujcie jakiś sportage lub innych dziwolągów. można jakieś a4 próbować skonfigurować ale to chyba bardziej dla prestiżu .
              co by nie było , superb , poza wyglądem który jest problematyczny , faktycznie bije o głowę konkurencję w testach i tyle w tym temacie
              O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
              GVI 1.4TSI
              LANCIA YPSILON 1.2 MPI
              tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

              Komentarz

              • paweł2
                L&K
                • 2010
                • 1405

                #32
                Zgadza sie wyglad jest troche problematyczny ale sedana kombi jak dla mnie to wtglada super.Octe to bym dal gora 70-75 za 90-110 to juz tylko S2 .Tylko pytanie czy za 110 wyrwia 2.0tdi 140?,bo tylko disel z racji przebiegow wchodzi w gre.
                Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                Komentarz

                • leszekmw
                  RS
                  • 2005
                  • 5356

                  #33
                  paweł2, sądzę że spokojnie koło tej sumy w sedanie , nawet w platinium i z dsg. chyba że rabaty sie zmieniły na niekorzyść , ale około 14% może by dostali.
                  O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                  GVI 1.4TSI
                  LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                  tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                  Komentarz

                  • Tichy
                    Rider
                    • 2010
                    • 544

                    #34
                    Zamieszczone przez kross12
                    Zamieszczone przez Tichy
                    Honda i Toyota to tylko podróby japońskich aut, klepane w Turcji i Bóg wie gdzie jeszcze. Prawdziwy Japoniec to już tylko Mazda.
                    nie wiem czy kolega sobie zdaje sprawę ale mazde 3 baardzo wiele łączy z focusem, prawdopodobnie to samo tyczy się mondeo i 6
                    Nie do końca - łączy je tylko współpraca inżynierów z Mazdy i Forda i wzajemna wymiana wiedzy. Nie ma co porównywać np. do Nissana i Renault czy Hondy i Rovera.

                    Komentarz

                    • karpecik
                      Rider
                      • 2004
                      • 279

                      #35
                      Polecam jako alternatywę Citroena C5. Auto ładne i wygodne.

                      Komentarz

                      • Big
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 6389

                        #36
                        Zamieszczone przez karpecik
                        Auto ładne i wygodne.
                        Ale czy bezawaryjne ?? Cóz komu po ładnym i wygodnym aucie, skoro zamiast cieszyć sie tymi zaletami bedzie tracił czas, pieniadze i nerwy w serwisie - vide Laguna II
                        Jak dla mnie dla O II są tak naprawde tylko 2 aletrnatywy (poza O III ktora będzie takim naturalnym i oczywistym nastepcą). Są to 1. Superb II 2. Kia Optima, no może jeszcze niech będzie 3. Opel Insygnia i włściwie tylko o tych autach myslę jako następny mojej OII
                        Czarny Elegance

                        Komentarz

                        • marektbg
                          Elegance
                          • 2010
                          • 861

                          #37
                          U mnie w rodzinie są dwa C5 - jeden 2009, drugi chyba 2007 - oba salonowe pierwszy diesel drugi benzyna i z tego co się orientuje serwis odwiedzają tylko na przeglądach. Bardzo wygodne auta. Wujas miał też 2 Laguny II - jedną przed FL i drugą po - z tymi autami nie było żadnych problemów - teraz ma Lagune III i mówi, że następna też będzie Laguna. Często najbardziej narzekają na francuzy Ci którzy mieli z nimi najmniej styczności. Warunek o każde auto trzeba dbać. Kumpel ma 407 z 2006 1.8 B - bardzo jest zadowolony - z elektryki do tej pory padł jedynie siłownik centralnego w jednych drzwiach, po za tym zwykłe wymiany eksploatacyjne.

                          Komentarz

                          • Big
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 6389

                            #38
                            Zamieszczone przez marektbg
                            Często najbardziej narzekają na francuzy Ci którzy mieli z nimi najmniej styczności
                            Wystarczy że sam miałem 3 renówki pod rząd (21, Clio II ph I i Laginę I ph II) ora że rodzice mieli też 3 (5,21, Megane II) czy to troche za mało zeby zabierać głos
                            Zamieszczone przez marektbg
                            Warunek o każde auto trzeba dbać
                            Oczywiście, masz rację. Problem jets tylko taki że żebyś nie wiem jak dbał to nie masz wpływu na awarie elektroniki, czy częstsze awarie zawiasu czy słabą jakośc montażu i związane z tym skrzypienia plastików wnętrza.
                            Czarny Elegance

                            Komentarz

                            • loyd
                              RS
                              • 2010
                              • 2342

                              #39
                              Zamieszczone przez Big
                              Wystarczy że sam miałem 3 renówki
                              A miałeś je od nowości czy to były tzw. "funkiel nówki nieśmigane" z Niemiec ?

                              Komentarz

                              • cool_torun
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 162

                                #40
                                Siedziałem w C5 i za kierownica i z tyłu. Co do wnętrza bardzo dziwne rozwiązanie wlotów powietrza i jeszcze parę funkcji z francuską logiką ( nie wspomnę jak kiedyś w C15 klakson w kierunkowskazie był) Z tyłu mało miejsca nad głową - w O2 zdecydowanie więcej. Poza tym kierownica przeładowana przyciskami, podobnie jak panel środkowy w Insigni (do tego klawisze są małe). Co do S2 kombi zgodzę się - linia i wielkość robią swoje
                                Ale nadal będę sugerował zapoznać się "organoleptycznie" z :drive:
                                Kia Sportage lub Hyundai ix35

                                Komentarz

                                • beaviso
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 767
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #41
                                  Zamieszczone przez cool_torun
                                  nie wspomnę jak kiedyś w C15 klakson w kierunkowskazie był
                                  Doskonałe i bardzo ergonomiczne rozwiązanie! Ojciec przez lata miał Lagunę I, którą i ja czasami jeździłem, miała włącznik klaksonu zarówno w kierownicy (tradycyjnie), jak i dodatkowy przycisk z boku dźwigni kierunkowskazów. Zgadnij, którego włącznika używałem częściej? Tego w dźwigience, bo można było błyskawicznie zatrąbić wyłącznie ruchem palców, zachowując chwyt na kierownicy. Wprawdzie w O2 udało mi się wyrobić technikę szybkiego trąbienia kciukiem bez odrywania całej dłoni od kierownicy, ale już w innych autach nie jest tak różowo. A Laguna i włącznik w kierunkowskazie umożliwiały to bez problemu. To naprawdę dobre, skuteczne rozwiązanie. A jeśli chcesz przykład durnego - to Mercedes klasy C sprzed 10+ lat i włącznik wycieraczek - pokrętło na desce z lewej strony jak nie przymierzając w Wartburgu. Kiedyś sądziłem, że Niemcy to mistrzowie ergonomii. Patrząc na O2 zdaje się to potwierdzać, ale już Vectra C napawa mnie obawami A Francuzi mają swoje patenty, dość powiedzieć, że Laguna I z 1995 roku miała lepiej wykończone i bardziej przemyślane wnętrze od Mazdy 6 z roku 2010 (opinia użytkownika).

                                  M.
                                  666 4U

                                  Komentarz

                                  • Big
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 6389

                                    #42
                                    Zamieszczone przez loyd
                                    A miałeś je od nowości czy to były tzw. "funkiel nówki nieśmigane" z Niemiec ?
                                    R21 i Laguna I ph II byłu autami które kupione były w polskich salonach, a ja je odkupiłem od pierwszych włascicieli. Clio II było ściągane z Francji.
                                    Megane II było kupione w salonie jako nówka i z tą nówką było najwięcej problemów 8)
                                    Zamieszczone przez cool_torun
                                    nie wspomnę jak kiedyś w C15 klakson w kierunkowskazie był
                                    Zgadzam się z beaviso, to było świetne rozwiązanie i nie mam pojęcia dlaczego akurat tego dziennikarze motoryzacyjni sie tak czepiali :niewiem
                                    Ale co do głupich i drunych rozwizań np. R21 i po kilka rodzajów TEJ SAMEJ części do TEGO samego modelu z tego samego rocznika !!
                                    A co do wykonczenia wnetrza to jest niestety ale bolaczka francuskich aut tak samo jak i problemy z elktryką/elektroniką. Najśmieszniejsze jest to, że im TAŃSZY i mniejszy samochód tym lepiej wykończone ma wnętrze :twisted: np. W moim dawnym Clio II ph I czy w obecnym Clio II ph III mojej żony nic nie skrzypi ani nie trzeszczy. W R21 czy Lagunie I ph II oraz w Megane II trzeszczenia i skrzypienia były na porządku dziennym. Dodatkwo w Lagunie I występuje wada materiałowa boczków które po paru latach tuż przy szybach się rozwarstwiały. Kolejną wadą Laguny I ph II była odkrecajaca się nakretka dekla 5-go biegu która potrafiła narobić problemów w skrzyni. Chyba najmocniejszym punktem tyh aut były silniki benzynowe z którymi nie było absolutnie żadbnych problemów.
                                    No i jeszcze jedna sprawa. Ceny części zamiennych do np. Renault sa duuuużo wyższe niz do Skody, co również ma niebagatelny wpły w na wybór następocy O II .
                                    Uprzedzam pytania, wiem o czym piszę. Żona ma Obecnie Clio II ph III
                                    Czarny Elegance

                                    Komentarz

                                    • marbab
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 4842
                                      • Fiat
                                      • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                      #43
                                      nie wspomnę jak kiedyś w C15 klakson w kierunkowskazie był
                                      ten patent to Skoda miala chyba znacznie szybciej. napewno bylo w 1983 w Skodzie 105S/L i 120L, a pewnie bylo juz od 1976 w tej przed FL
                                      Marek



                                      Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                      Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                      Komentarz

                                      • Tichy
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 544

                                        #44
                                        Preferowany układ i wygląd wnętrza zależy w dużej mierze od tego, do czego się ktoś przyzwyczaił. Dla mnie np. funkcjonalność VW/Skody jest optymalna i np. włączanie świateł na dźwigni (jak jest to rozwiązane np. we francuzach i japońcach) jest strasznie nieergonomiczne albo szczytem niefunkcjonalności jest sposób przełączania funkcji komputerach w starych Corolkach i Avensisach...

                                        Ale jeśli ktoś jeździł nie-niemieckimi autami, to pokrętło obok kierownicy do załączania świateł może go drażnić

                                        Komentarz

                                        • loyd
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 2342

                                          #45
                                          No ale w sumie wychodzi, źe nie ma sensownej alternatywy dla O2 Elegance 1.4 tsi (w kwocie do 70.000 zł) ....

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #46
                                            Zamieszczone przez loyd
                                            No ale w sumie wychodzi, źe nie ma sensownej alternatywy dla O2 Elegance 1.4 tsi (w kwocie do 70.000 zł) ....
                                            luuudzie ,ale kolega pyta , i cały ten temat jest o aucie za kwotę +- 110000,00zł więc nie wyjeżdżajcie z takimi tekstami , i tak ta dyskusja już zupełnie zeszła z tematu.
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • paweł2
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1405

                                              #47
                                              tez tak mysle ze do 70k to tylko octa zreszta wiecej to bym za nia nie dal,potem to juz tylko imo s2,accord i ciekawy jestem koreancow optima i hyundai i40,no i nowy pug 508.
                                              Cała Polska woła z nami wyp...dalać z uchodźcami.

                                              Komentarz

                                              • Przemm
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 35

                                                #48
                                                Zamieszczone przez Tichy
                                                Preferowany układ i wygląd wnętrza zależy w dużej mierze od tego, do czego się ktoś przyzwyczaił. Dla mnie np. funkcjonalność VW/Skody jest optymalna i np. włączanie świateł na dźwigni (jak jest to rozwiązane np. we francuzach i japońcach) jest strasznie nieergonomiczne albo szczytem niefunkcjonalności jest sposób przełączania funkcji komputerach w starych Corolkach i Avensisach...

                                                Ale jeśli ktoś jeździł nie-niemieckimi autami, to pokrętło obok kierownicy do załączania świateł może go drażnić
                                                Dla mnie zaprzeczeniem ergonomi i wygody była obsługa komputera czy klimatyzacji w Astrze III. W corolli z funkcjonalnościa nie jest tak źle, natomiast komputer ma na tyle podstawowe fukcje, że skromność możliwości jest tu minusem.
                                                Co do świateł, to jeżdżąc zamiennie samochodem niemieckim i japońskim nie mam problemów z przełącznikiem, obydwa rozwiązania sa wystarczająco wygodne.
                                                Bardziej irytuje fakt, że w jednych samochodach wycieraczki włącza się przestawiając dźwignię do góry (opel, skoda) a w innych w dół.

                                                Komentarz

                                                • Tichy
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 544

                                                  #49
                                                  Właściwie, to trzeba by jeszcze wziąć pod uwagę nowego Golfa Varianta. Lepsze wyposażenie, kombi, lepsze wykonanie, nie wiem jak z rabatami, ale cena wyjściowa porównywalna z Octavia Liftback...

                                                  Komentarz

                                                  • rkb
                                                    RS
                                                    • 2008
                                                    • 2152
                                                    • Rapid Spaceback (NH1)
                                                    • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                    #50
                                                    Jakbym mial 110 kk to bym bral RS-a w benzynie i sie nie zastanawial, dieslem tez bym nie pogardzil :P
                                                    Cena 2 1.6
                                                    Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...