Natash słyszysz? Szybko sprzedaj swoją furę :diabelski_usmiech
[O2] Korbowody BXE
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Zamieszczone przez abstinentCzy ktoś wie czy można przełożyć silnik ARL bez osprzętu zamiast silnika BXE?
Zamieszczone przez pepski2 dni temu jadać A1 poczułem silne szarpnięcie, momentalnie zjechałem na pobocze i pod silnikiem plama oleju.
pomoc zabrała mnie do warsztatu a tam po podniesieniu okazało sie że pęknięty korbowód wyszedł bokiem.
silnik do wymiany, obecny przebieg 120tys., rocznik 2007
pare miesięcy temu wymieniałem turbo, teraz to, a specjalnie wybrałem 1.9TDI ze względu na opinie niezawodnego...
Zamieszczone przez lilopepski, no to ładnie już zaczynam się bać bo do 120tyś brakuje mi nie całe 10tyś
Zamieszczone przez lukaszp1981A co ja mam mówić, jak mam dopiero 59tys.km? Jeżdżę jak z jajkamiO rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Panowie kupujcie 2.0 tdi zamiast 1.9, 1.9 to syf i się rozlatujesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
opisz coś więcej, jaki olej , jaki interwał czasowy wymiany oleju, jak użytkowana, jaka data produkcji silnika, czy był robiony już rozrząd itp
bez wzgledu na powyższe, to się stało przy przebiegu 120tys km! ale dziś dotarło do mnie że w sumie miałem dużo szczęścia, bo miałem gdzie zjechać, nikogo w tym czasie wyprzedzałem, nikt nie jechał z naprzeciwka, nie wiozłem dzieciaków itp bo to mogło się naprawdę nieciekawie skończyć
Komentarz
-
-
U mnie w aucie,pierwszy silnik też jest z okolic twojej daty 2007roku...poleciał przy przebiegu 179tys.Teraz mam silnik z 2008 z kwietnia Made in Germany i ma nalatane 53tys.
Poprzedni miał olej co 30tys.teraz zmieniam co 15tys.Następna będzie panamera....????
Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...
Komentarz
-
-
pepski,
Wymiany oleju robiłeś co 15tys, czy miałeś LongLife, co 30tys?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
no dopszsz...temat odżył.... :szeroki_usmiech
po przenanalizowaniu przypadków z rzeczoną przypadłością, po przeanalizowaniu materiałów serwisoaych, po wywiadach środowiskowych oraz po rozebraniu mojego silnika....
jedyne co mię sie nasuwa jako przyczyna spaceru korbowodów to nidopasowane panewki do obciążeń......moje panewki po przebiegu 77 kkm nadawały się do dupy.....wytarte jak sandały mojżesza, wszystkie górne...sądzę , że przy przebiegu ok 100 kkm korby poszłyby na spacer... :|
...zatem....wymieniamy panewki na sputter'y, bo te zamontowane w BXE takimi nie są (przynajmniej u mnie, produkcja cerwiec 2008).....co wymusiły oszczędności oraz norma EU4, bowiem sputtery zawierają ołów, który z ekologicznego punktu widzenia jest passe
interwał serwisowy oraz jakość i klasa lepkości oleju nie są - uważam -bez znaczenia, zatem poza 5w40 niczego innego nie zaleję......
oczywiście, osoby zdecydowanie bardziej doświadczone w mechanice, po obejrzeniu mioch panewek również dokonywały aktu wielkich oczu :shock: , ale to już jak zechcą to okraszą to komentarzem....
....niemniej, każdy zrobi jak uważa....>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez liloW woli ścisłości , olać to jak coś poleci to się pokombinuje na silnikiem ARL
navigator, czemu nie napiszesz dosłownie że nie jest zagadką "CZY" tylko "KIEDY" korba zapuka w kolano
Zamieszczone przez navigatorinterwał serwisowy oraz jakość i klasa lepkości oleju nie są - uważam -bez znaczenia, zatem poza 5w40 niczego innego nie zaleję......
Zamieszczone przez navigatoroczywiście, osoby zdecydowanie bardziej doświadczone w mechanice, po obejrzeniu mioch panewek również dokonywały aktu wielkich oczu :shock: , ale to już jak zechcą to okraszą to komentarzem....
Zamieszczone przez navigatornadawały się do dupy.....wytarte jak sandały mojżesza, wszystkie górne...NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
że raczej nie wieży że od tak korba wyszła bokiem przez panewkę
mówił właśnie że przez kilka tyś powinno najpierw słychać klepanie
mechanikiem z wykształcenia nie jest, ale potrafi wymienić na trasie skrzynie w starze bez żadnych podnośników :lol:
zawodowy kierowca, a mechanik z zamiłowania
Komentarz
-
-
abstinent, ale przecież nikt nikomu nie każe wierzyć. Kolega Navigator zbierał informację przez parę ładnych miesięcy, z różnych źródeł i logicznie dywagując doszliśmy (nie tylko my ponieważ info potwierdzone można powiedzieć u źródła) że przyczyną są wycierające się, rozklepujące panewki. Następnie nie wytrzymują śruby i korba wychodzi bokiem. Jeśli są inne pomysły dlaczego BXE padają to z chęcią posłucham. My doszliśmy do takich wniosków. Być może poprawnych, być może nie ale na pewno właściciel śpi spokojniej a ja jestem przekonany że korby zostaną na swoim miejscu.
Niedługo na warsztat wjeżdża kolejne auto na zabieg zmiany panewek i zobaczymy jak tam one wyglądają. Dodatkowo Navigator powinien w niedługim czasie opublikować coś zawierającego fotki zużycia "ekologicznych" panewekNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
DGW,
Jeszcze kilka pytań. Czy wymieniamy same panewki (na sputtery), czy należy to powiązać z wymianą jakichś innych elementów, np. popychaczy?
Czy da się ocenić stan panewek bez jakiegoś wielkiego rozbierania silnika? U mnie jest przebieg 190kkm (rzeczywisty), więc z tego co pisał Navigator korby już dawno powinny były wyjsc bokiem.
Czy te słabe panewki są we wszystkich BXE, czy zaczeli montować je od jakiegos czasu?
U mnie produkcja to 11.2006.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
natash,
Za 2 tysie to nowego nie wstawisz - jedynie z takim samym padłem na pokładzie. Wolałbym pozbyć się problemu w obecnym motorze - jeżeli to możliwe.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
Komentarz