[O2] Korbowody BXE

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • demmsi
    Elegance
    • 2011
    • 966
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Natash słyszysz? Szybko sprzedaj swoją furę :diabelski_usmiech

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8162
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Zamieszczone przez demmsi
      Natash słyszysz? Szybko sprzedaj swoją furę :diabelski_usmiech
      Natash juz ma przebieg "bezpieczny"
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • lukaszp1981
        Ambiente
        • 2009
        • 140
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        A co ja mam mówić, jak mam dopiero 59tys.km? Jeżdżę jak z jajkami

        Komentarz

        • loru
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4286
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez abstinent
          Czy ktoś wie czy można przełożyć silnik ARL bez osprzętu zamiast silnika BXE?
          Nikt chyba u nas jeszcze nie robił takiego zabiegu, ale jest kolega Lec z http://forum(dot)skodaclub(dot)pl/, starzy forumowicze pewnie go pamiętają, on zrobił "przeszczep" ARL'a ale do 01, uderz do niego, być może udzieli kilku cennych rad.

          Zamieszczone przez pepski
          2 dni temu jadać A1 poczułem silne szarpnięcie, momentalnie zjechałem na pobocze i pod silnikiem plama oleju.
          pomoc zabrała mnie do warsztatu a tam po podniesieniu okazało sie że pęknięty korbowód wyszedł bokiem.
          silnik do wymiany, obecny przebieg 120tys., rocznik 2007
          pare miesięcy temu wymieniałem turbo, teraz to, a specjalnie wybrałem 1.9TDI ze względu na opinie niezawodnego...
          opisz coś więcej, jaki olej , jaki interwał czasowy wymiany oleju, jak użytkowana, jaka data produkcji silnika, czy był robiony już rozrząd itp

          Zamieszczone przez lilo
          pepski, no to ładnie już zaczynam się bać bo do 120tyś brakuje mi nie całe 10tyś
          no proszę cię, widziałem swego czasu resztki BXE które nie miały nalatane nawet 100kkm

          Zamieszczone przez lukaszp1981
          A co ja mam mówić, jak mam dopiero 59tys.km? Jeżdżę jak z jajkami
          jeździj normalnie, jak ma się zesrać to i tak się zesra a potem będziesz pluł w brodzę że nie miałeś przyjemności z jazdy
          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Panowie kupujcie 2.0 tdi zamiast 1.9, 1.9 to syf i się rozlatuje
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • Deo
              RS
              • 2009
              • 1729
              • Volkswagen
              • CRMB 2.0 TDI 150 KM

              Oj tam Panowie, panikujecie z tymi korbowodami. Jak się wysra to się wsadzi większy motor :twisted:
              Pozdrawiam,
              Grzesiek


              Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
              Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


              Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

              Komentarz

              • pepski
                Classic
                • 2012
                • 2

                opisz coś więcej, jaki olej , jaki interwał czasowy wymiany oleju, jak użytkowana, jaka data produkcji silnika, czy był robiony już rozrząd itp
                olej Catrol Edge 5W-30, wymieniałem olej zawsze zgodnie z zaleceniami, silnik wyprodukowany w XI 2007, rozrząd był robiony przy 110tys, jeżdżę zawsze ekonomicznie, czyli spokojnie.
                bez wzgledu na powyższe, to się stało przy przebiegu 120tys km! ale dziś dotarło do mnie że w sumie miałem dużo szczęścia, bo miałem gdzie zjechać, nikogo w tym czasie wyprzedzałem, nikt nie jechał z naprzeciwka, nie wiozłem dzieciaków itp bo to mogło się naprawdę nieciekawie skończyć

                Komentarz

                • boogoo
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 239

                  U mnie w aucie,pierwszy silnik też jest z okolic twojej daty 2007roku...poleciał przy przebiegu 179tys.Teraz mam silnik z 2008 z kwietnia Made in Germany i ma nalatane 53tys.
                  Poprzedni miał olej co 30tys.teraz zmieniam co 15tys.
                  Następna będzie panamera....????
                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                  Komentarz

                  • adaś
                    Elegance
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 876
                    • Volkswagen

                    pepski,

                    Wymiany oleju robiłeś co 15tys, czy miałeś LongLife, co 30tys?
                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                    Komentarz

                    • lilo
                      RS
                      • 2006
                      • 4315
                      • Mercedes-Benz

                      W woli ścisłości , olać to jak coś poleci to się pokombinuje na silnikiem ARL
                      Daniel

                      Komentarz

                      • navigator
                        Rider
                        • 2009
                        • 583
                        • Volkswagen

                        no dopszsz...temat odżył.... :szeroki_usmiech

                        po przenanalizowaniu przypadków z rzeczoną przypadłością, po przeanalizowaniu materiałów serwisoaych, po wywiadach środowiskowych oraz po rozebraniu mojego silnika....

                        jedyne co mię sie nasuwa jako przyczyna spaceru korbowodów to nidopasowane panewki do obciążeń......moje panewki po przebiegu 77 kkm nadawały się do dupy.....wytarte jak sandały mojżesza, wszystkie górne...sądzę , że przy przebiegu ok 100 kkm korby poszłyby na spacer... :|

                        ...zatem....wymieniamy panewki na sputter'y, bo te zamontowane w BXE takimi nie są (przynajmniej u mnie, produkcja cerwiec 2008).....co wymusiły oszczędności oraz norma EU4, bowiem sputtery zawierają ołów, który z ekologicznego punktu widzenia jest passe

                        interwał serwisowy oraz jakość i klasa lepkości oleju nie są - uważam -bez znaczenia, zatem poza 5w40 niczego innego nie zaleję......

                        oczywiście, osoby zdecydowanie bardziej doświadczone w mechanice, po obejrzeniu mioch panewek również dokonywały aktu wielkich oczu :shock: , ale to już jak zechcą to okraszą to komentarzem....

                        ....niemniej, każdy zrobi jak uważa....
                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                        Komentarz

                        • boogoo
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 239

                          navigator, skoro panewki powiedziały pa pa.. to może słyszałeś jakieś
                          ,,stuku puku''?
                          Następna będzie panamera....????
                          Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez navigator
                            po rozebraniu mojego silnika....
                            czy był obsłuchiwany przed tym zabiegiem ?

                            Zamieszczone przez navigator
                            obejrzeniu mioch panewek
                            byś dał jakieś foto też byśmy zrobili :shock:
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              Zamieszczone przez lilo
                              W woli ścisłości , olać to jak coś poleci to się pokombinuje na silnikiem ARL
                              lilo, gwoli ścisłości to bardzo jestem ciekaw jak sterownik O2 ogarnie położenie wału korbowego w ARL
                              navigator, czemu nie napiszesz dosłownie że nie jest zagadką "CZY" tylko "KIEDY" korba zapuka w kolano
                              Zamieszczone przez navigator
                              interwał serwisowy oraz jakość i klasa lepkości oleju nie są - uważam -bez znaczenia, zatem poza 5w40 niczego innego nie zaleję......
                              hmm ciekawe jak to się ma do tematu do którego aż boję się zaglądać :lol: :lol:

                              Zamieszczone przez navigator
                              oczywiście, osoby zdecydowanie bardziej doświadczone w mechanice, po obejrzeniu mioch panewek również dokonywały aktu wielkich oczu :shock: , ale to już jak zechcą to okraszą to komentarzem....
                              tylko mogę potwierdzić to stwierdzenie:
                              Zamieszczone przez navigator
                              nadawały się do dupy.....wytarte jak sandały mojżesza, wszystkie górne...
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • demmsi
                                Elegance
                                • 2011
                                • 966
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Mechanikiem nie jestem, no ale może, dla spokoju ducha, wymienić te panweki przy ktorymś okresowym przeglądzie? Dużo z tym roboty?

                                Komentarz

                                • abstinent
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4842
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  no właśnie się rozglądam
                                  komplet ok 400zł, a ile robota :?

                                  Komentarz

                                  • demmsi
                                    Elegance
                                    • 2011
                                    • 966
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Moze troche dgw nam podpowie

                                    Panewki + te śruby stopy korbowodu

                                    Komentarz

                                    • abstinent
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4842
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      dzisiaj rozmawiałem z kolegą który trochę się zna w tych klockach, i tak się zastanawiam że jeśli przyczyną są panewki to chyba powinno słychać stuki przez kilka tyś :?
                                      czy od tak walnie bez niczego i do widzenia :?

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8033
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        abstinent, i co Ci kolega powiedział ?
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • abstinent
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4842
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          że raczej nie wieży że od tak korba wyszła bokiem przez panewkę
                                          mówił właśnie że przez kilka tyś powinno najpierw słychać klepanie
                                          mechanikiem z wykształcenia nie jest, ale potrafi wymienić na trasie skrzynie w starze bez żadnych podnośników :lol:
                                          zawodowy kierowca, a mechanik z zamiłowania

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            abstinent, ale przecież nikt nikomu nie każe wierzyć. Kolega Navigator zbierał informację przez parę ładnych miesięcy, z różnych źródeł i logicznie dywagując doszliśmy (nie tylko my ponieważ info potwierdzone można powiedzieć u źródła) że przyczyną są wycierające się, rozklepujące panewki. Następnie nie wytrzymują śruby i korba wychodzi bokiem. Jeśli są inne pomysły dlaczego BXE padają to z chęcią posłucham. My doszliśmy do takich wniosków. Być może poprawnych, być może nie ale na pewno właściciel śpi spokojniej a ja jestem przekonany że korby zostaną na swoim miejscu.
                                            Niedługo na warsztat wjeżdża kolejne auto na zabieg zmiany panewek i zobaczymy jak tam one wyglądają. Dodatkowo Navigator powinien w niedługim czasie opublikować coś zawierającego fotki zużycia "ekologicznych" panewek
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz

                                            • keraj998
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 359
                                              • Volkswagen

                                              DGW, w swoim czasie pisałeś, że ktoś jest na tropie dostawcy do jednej z fabryk wadliwych/słabych jakościowo elementów silnika, chyba chodziło o panewki, czy coś mógłbyś podzielić się wiedzą :diabelski_usmiech
                                              "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                                              Komentarz

                                              • adaś
                                                Elegance
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 876
                                                • Volkswagen

                                                DGW,

                                                Jeszcze kilka pytań. Czy wymieniamy same panewki (na sputtery), czy należy to powiązać z wymianą jakichś innych elementów, np. popychaczy?

                                                Czy da się ocenić stan panewek bez jakiegoś wielkiego rozbierania silnika? U mnie jest przebieg 190kkm (rzeczywisty), więc z tego co pisał Navigator korby już dawno powinny były wyjsc bokiem.
                                                Czy te słabe panewki są we wszystkich BXE, czy zaczeli montować je od jakiegos czasu?
                                                U mnie produkcja to 11.2006.
                                                Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                Komentarz

                                                • natash
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2599

                                                  adaś - mam taki rocznik jak ty, przebieg też. Mi powiedzieli, szkoda robić, nowy motor za 2000 się wstawi...

                                                  Komentarz

                                                  • adaś
                                                    Elegance
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 876
                                                    • Volkswagen

                                                    natash,

                                                    Za 2 tysie to nowego nie wstawisz - jedynie z takim samym padłem na pokładzie. Wolałbym pozbyć się problemu w obecnym motorze - jeżeli to możliwe.
                                                    Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                                                    a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                                                    Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                                                    O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...