[O2] Korbowody BXE

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrek_os
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 8160
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #76
    loru, hahahahahah ale BXE jeszcze duchem - i chciałbym trafic na takie nastepne autko... 3lata i "zero" awarii a audik to juz jest pełnoletni :diabelski_usmiech
    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

    Komentarz

    • loru
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4286
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #77
      Zamieszczone przez piotrek_os
      ale BXE jeszcze duchem

      co do awarii to kojarzę z ostatnich czasów u kogoś z wawy na taxi O2fl
      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #78
        Zamieszczone przez piotrek_os
        loru, hahahahahah ale BXE jeszcze duchem - i chciałbym trafic na takie nastepne autko... 3lata i "zero" awarii a audik to juz jest pełnoletni :diabelski_usmiech
        piotrek_os, taki mały OT - jaki silnik w tym audiku?
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8160
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #79
          Northeusz, 1,8S :diabelski_usmiech
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #80
            Zamieszczone przez piotrek_os
            Northeusz, 1,8S :diabelski_usmiech
            I git . Nastepne w alfabecie po "S" jest "T" => 1.8T :twisted:
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #81
              Czy detektyw Rutkowski dowiedział się czegoś więcej w sprawie korbowodów , mechanik jak robiłem rozrząd powiedział, że miał parę przypadków BXE w których poleciały korbowody.

              Jak sprawdzić czy auto ma tą gwarancje http://www.skoda-auto.pl/pl/dealerzy...life-time.html to jest gdzieś dobite do książki czy mogą sprawdzić po VIN. Ile ma standardowa gwarancja, bo ta jak rozumiem przedłuża ją o 1,2 lub 3 lata...

              Komentarz

              • navigator
                Rider
                • 2009
                • 583
                • Volkswagen

                #82
                Zamieszczone przez natash
                Czy detektyw Rutkowski dowiedział się czegoś więcej w sprawie korbowodów , mechanik jak robiłem rozrząd powiedział, że miał parę przypadków BXE w których poleciały korbowody.
                ....dobre pytanie w sumie.....ale dowiedział się czy nie_dowiedział - tak se myślę - skoro już masz kontakt z gościem, co to miał parę takich przypadków, to może wrtałoby z tej flanki uderzyć :hmm ?

                może przynajmniej byśmy się dowiedzieli jaka była konkretnie skala zniszczeń, a i przynajmniej zweryfikowałoby się czy rzeczywiście miał takie przypadki czy też słyszał, że ktoś, gdzieś, kiedyś, podobnież, coś tam widział, no offence rzecz jasna ale taka - powiedzmy - weryfikacja źródła.... :szeroki_usmiech, choć oczywiście nie ma też co ukrywać, że takie przypadki nie miały miejsca
                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                Komentarz

                • natash
                  RS
                  • 2011
                  • 2599

                  #83
                  Pracował parę lat w serwisie skody, teraz ma swój warsztat, jak zapytałem o BXE, to skwitował "...ujowy silnik" korbowody bokiem wychodzą, jak zapytałem o szklanki, panewki itd. itp. to powiedział, że nie opłaca się tego robić nowy motor za 1500, jak już coś się stanie, ale ja mam obawy bo pewnie robocizna, rozrząd, bo pewnie przy tym się rozsypie i może coś jeszcze obok (nie znam się, głośno myślę) i zamiast remonciku za 1000, wyjdzie 3000. Obstawiam, że tak mówił, bo nie chce mu się robić tych panewek itd. itp., a na korbowody niema rady trzeba żyć dobrą myślą.

                  Komentarz

                  • navigator
                    Rider
                    • 2009
                    • 583
                    • Volkswagen

                    #84
                    Zamieszczone przez natash
                    Pracował parę lat w serwisie skody, teraz ma swój warsztat, jak zapytałem o BXE, to skwitował "...ujowy silnik" korbowody bokiem wychodzą
                    aaa ok, no to tera skminiam....czyli gdzieś tam na hali widział, że takie padło przywieźli ale wartość dodana w trapiącym nas temacie poza powielaniem tzw. mądrości ludowej - żadna :szeroki_usmiech, a szkoda, niestety

                    ....a swoją szosą kusi mnie :satan, jakie ma zdanie o silnikach BJB, BKC, BLS czy też są ujowe? jeżeli nie, to jakie tam są różnice konstrukcyjne (nie osprzętowe) względem BXE?

                    Zamieszczone przez natash
                    niema rady trzeba żyć dobrą myślą.
                    ...no raczej....
                    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                    Komentarz

                    • Kicer
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 217

                      #85
                      Tak zdarzają się przypadki pękania srub stóp korbowodów. Nie tylko egzemplarze z lat 2006-2007, FL-ki też się zdarzają. Silnik oczywiście do wymiany bo wał najczęściej się krzywi, jest potyrany, a dziury w bloku nie załatasz. Ale patrząc w skali tego co jest do serwisów holowane do tego co przyjeżdża na przeglądy jest to jakiś mały odsetek. Gdzieś z dokumentacji serwisowej wyczytane było że winne są śruby stóp korbowodów.

                      Pozdrawiam Marcin
                      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

                      Komentarz

                      • navigator
                        Rider
                        • 2009
                        • 583
                        • Volkswagen

                        #86
                        Zamieszczone przez Kicer
                        Gdzieś z dokumentacji serwisowej wyczytane było że winne są śruby stóp korbowodów.
                        ...hmmm, śruba rzecz wazna a i pewnikiem większość z nas - zainteresowanych - ją podejrzewała.... :szeroki_usmiech

                        ale - z inszej mańki - za ETKĄ są dwa rodzaje śrub stopy korbowodu:

                        1. 028 105 425C o zonaczeniu M8X1X45 w takich silnikach jaknp: AQM, AGR, ALH, AHF, ASV - czyli VP oraz BMN

                        2. 028 105 425 o oznaczeniu M8X1X44 w następujących silnikach: AXB, AXC (VW T5), ATD, AXR, BJB, BLS, BKC, BXE, AZV, BMM, BKD, CEGA

                        a przypadłośc jak raz w BXE, zatem osobioście - z przykrością - tego romantyzmu co do samej śruby nie podzielam..... :?

                        chyba, że masz jakieś dodatkowe info - z rzeczonej dokumentacji - co do jakości materiałowej rozpatrywanego elementu....
                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                        Komentarz

                        • mamig
                          Classic
                          • 2011
                          • 1

                          #87
                          Witam wszystkich. Jako, że nie jestem biegły w tych sprawach, proszę o jakieś odpowiedzi. Jestem posiadaczem Octavii 2 z silnikiem 1,9 BXE. Kupiłem nówkę w salonie w marcu 2011 roku. Samochód jest z 2010. Informacje o awariach ścięły mnie z nóg. Mam przy okazji pytanie: czy awarie tutaj na forum przytaczane dotyczą również tych "nowszych" silników?
                          Chociaż odpowiedź będzie możliwa po przejechaniu określonej ilości kilometrów, kiedy te "nowe" silniki zrobią się trochę starsze"...
                          W każdym razie proszę o jakieś słowa otuchy. Pozdrawiam Mariusz.

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #88
                            mamig, co się martwisz na zapas, umyj auto i ciesz sie jazdą nowym samochodem a jak sie coś wysra to naprawisz i po sprawie
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • robekcool
                              RS
                              • 2009
                              • 2041
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                              #89
                              miałem ostatnio bxf w leonie 2007. padło po 85 kkm. motor drugi
                              www.k-mot.pl
                              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                              Autoholowanie.
                              Robert Kulma

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #90
                                Zamieszczone przez robekcool
                                padło po 85 kkm.
                                Strach się bać :?
                                Daniel

                                Komentarz

                                • boogoo
                                  Ambiente
                                  • 2012
                                  • 239

                                  #91
                                  Koledzy wiem, że niektóre przypadki to właściciele posiadający auta od nowości,ale zastanawia mnie kwestia oryginalności przebiegu.Przecież okres leasingu to 4 lata-a przedstawiciele cisną i latają po 70tys. rocznie....to gdzie te auta?Przecież one jeżdżą po naszych drogach-jest ich bardzo wiele i nowy kupujący widzi przebieg 125tys na blacie.
                                  To mnie zastanawia podczas analizy problemu....korbowodów.
                                  :busted:
                                  Następna będzie panamera....????
                                  Bo trzeba leczyć przyczyny, a nie skutki...

                                  Komentarz

                                  • lilo
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 4315
                                    • Mercedes-Benz

                                    #92
                                    Zamieszczone przez boogoo
                                    To mnie zastanawia podczas analizy problemu....korbowodów.
                                    A mnie zastanawia kto to będzie sponsorował :P ja :?: :szeroki_usmiech
                                    Daniel

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #93
                                      A mnie ciekawie, czy ktoś z forum miał taki problem, czy tylko urban legend?

                                      Komentarz

                                      • lilo
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 4315
                                        • Mercedes-Benz

                                        #94
                                        natash, olać to będzie co będzie , jak się wysra będzie trzeba pomyśleć o mocniejszej jednostce pod machą :diabelski_usmiech
                                        Daniel

                                        Komentarz

                                        • Doba
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 357
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #95
                                          natash, Mam znajomego z BXE - i po 55 tys km, wyleciała korba, głowica, pompki itp..

                                          a więc to prawda.
                                          MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #

                                          Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto


                                          # # # # # # # # # # #

                                          Moja O2
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            #96
                                            Nie pocieszasz :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • kmink
                                              L&K
                                              • 2007
                                              • 1360
                                              • Superb III (3V3)

                                              #97
                                              Z tego co ja zauważyłem to korby lecą w silnikach z małymi przebiegami - 50-80tyś albo dopiero przy 300tyś, jak ktoś przejechał 100 to może może spać spokojnie :wink:
                                              Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                              https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                              www.tuneforce.pl
                                              www.dpfserwis.pl

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez mamig
                                                Mam przy okazji pytanie: czy awarie tutaj na forum przytaczane dotyczą również tych "nowszych" silników?
                                                tak , tu przykład : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54111 co prawda nie kirby ale panewki ale to też należy do standardów BXE
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • goncjusz
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 45

                                                  #99
                                                  Witam no i masz ci los trafiło się w służbowej Octavi II z 2007 r 1.9 TDI BXE wyłożył się korbowód przy 175 tys. Co radzicie trochę się boję brać silnik z Allegro niewiadomego pochodzenia ale w sumie co mi innego pozostaje? Auto stoi w Poznaniu i muszę coś wykombinować.

                                                  Dodam że mam więcej tego typu aut z tego rocznika w firmie i zaczynam się martwić.

                                                  Komentarz

                                                  • piotrek_os
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 8160
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    goncjusz, nie strasz kolegi natash,
                                                    Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...