[O2] Korbowody BXE

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kowal 2002
    RS
    S_OCP Member
    • 2006
    • 5161

    #26
    Mój BXE listopad 2006 do przebiegu 130 tyś, po programie, jeżdżony ostro wytrzymał. Sprzedany rok temu, kupiec nic nie wspomina, że się rozsypał...
    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #27
      Maicroft, kowal 2002, ludzie poporstu za spokojnie jezdzą i w dodatku z niskich obrótów "panie bo to diesel" a pozniej sa efekty :P
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #28
        Panowie, problem istnieje i nie jest to wymysł kilku doświadczonych tym faktem homo sapiens.
        Na szczęście jest osoba (lub może kilka osób) które badają zaistniałą sytuację.
        Podejrzenie pada na jedną z fabryk silników VW
        Być może jest to wina śrub, tulej lub też samych korbowodów
        zbierane są informacje na ten temat i jak coś będzie 100% pewne "detektyw" na pewno się odezwie. W końcu nie chodzi tu o jakieś 100 czy 200zł w częściach zamiennych tylko o całą motorownię.
        Szklanki, panewki i przypuszczony problem ze smarowaniem już znamy
        a co jeszcze się dzieje w tych silnikach?... czas pokarze
        Wątpię żeby VW bez jakiegokolwiek impulsu "zbiorowego" przyznał się do winy bo przecież Vwej jest na naszym rynku postrzegany jako bezawaryjny pojazd
        a co się dzieje z silnikami TSI (nie zamierzam wszczynać jakiejkolwiek dyskusji tylko stwierdzam fakt) i jego napinaczami, korbowodami...?
        To jest właśnie pogoń za TOP-em. Testowanie silników, konstrukcji na konsumentach bo nie ma czasu na testy np. na torze (konkurencja przecież w tym czasie może wypuścić nowy HIT) :x
        Pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy
        ps. sam mam teraz BKD... :wink: :lol:
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez DGW
          a co się dzieje z silnikami TSI (nie zamierzam wszczynać jakiejkolwiek dyskusji tylko stwierdzam fakt) i jego napinaczami, korbowodami...?
          Nastawnik (nie napinacz) owszem jest problem (nie we wszystkich tsi występuję, ale jeśli autko na gwarancji to zrobią za free, a jeśli auto po gwarancji dokładasz około 1-2 tys zł i TSI śmiga) ale JAKIE KORBOWODY, chyba cie fantazja poniosła...
          Na to wygląda że w BXE problem jest poważniejszy, w 99% taka usterka kończy się wymianą silnika, a to już są poważne koszty jeśli autko jest po gwarancji.

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #30
            jakmaj, DGW chodziło o korbowody w BXE raczej, a napinacz przykładowo w TSI
            mam nadzieje że Rutkowski szybko dojdzie co i jak i dowiemy się o co z tym chodzi
            jak ewentualnie później sprawdzić z której fabryki silnik jest jeśli by się wszystko zgadzało :?:

            Komentarz

            • dwaoka
              Elegance
              • 2010
              • 927

              #31
              DGW, To podpytaj w razie ewentualnego kontaktu, czy chodzi o BXE, czy o BXE wraz z jego starszymi pochodnymi (BKC, BJB ...). Pozdrawiam.
              bkc+dsg

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez DGW
                zbierane są informacje na ten temat i jak coś będzie 100% pewne "detektyw" na pewno się odezwie. W końcu nie chodzi tu o jakieś 100 czy 200zł w częściach zamiennych tylko o całą motorownię.
                czekamy na info a ja z niecierpliwością bo wygląda na to, że jestem w zagrożonej grupie.
                Zamieszczone przez DGW
                Podejrzenie pada na jedną z fabryk silników VW
                jaka ? i jak to sprawdzić ?


                jakmaj,
                chyba jesteś święcie przekonany że złapałeś Pana Boga za nogi kupując auto z tym silnikiem i nie potrafisz się pogodzić z faktem, że obecny VW to już nie to co kiedyś, dla wyjaśnienia DGW to osóbka wysoce wyspecjalizowana w silnikach, szczególnie jeżeli chodzi o koncern VW i jeżeli Grześ mówi, że się zepsuje to na 100% się zepsuje, wiec już odkładaj na nowy zajebisty TSI z allegro tak jak my użytkownicy BXE .
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8029
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #33
                  Zamieszczone przez loru
                  wiec już odkładaj na nowy zajebisty TSI z allegro tak jak my użytkownicy BXE .
                  A ja tam nie odkładam na nowy TSI, pojeżdżę jeszcze z 1,5 roku swoim BXE. Potem sobie kupię coś nie koncernu VW. :szeroki_usmiech
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez DGW
                    Podejrzenie pada na jedną z fabryk silników VW
                    zgadza się nie tylko na samą fabrykę ale i na podwykonawcę części, które były dostarczane w partiach do zakładu.
                    Zamieszczone przez abstinent
                    sprawdzić z której fabryki silnik
                    warto by od tego zacząć i sprawdzić czy to konkretny zakład dał ciała czy też usterki te trafiają się w jednostakch z innych zakładów.
                    Zamieszczone przez DGW
                    Szklanki, panewki i przypuszczony problem ze smarowaniem już znamy
                    ...legendarna "niemiecka" technologia :hmm

                    [ Dodano: Nie 20 Lis, 11 12:28 ]
                    Zamieszczone przez loru
                    DGW napisał/a:
                    Podejrzenie pada na jedną z fabryk silników VW
                    jaka ? i jak to sprawdzić ?
                    po kodzie silnika, który jest na nim umieszczony. Już nie pamiętam ale Polkowice miały chyba kod 34 - kiedyś to podawałem na forum.
                    Jak ja sprawdzałem ze szwagrem (pracuje w VW Polkowice) u siebie to moje byłe BXE nie było wyprodukowane w Polkowicach.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez loru
                      chyba jesteś święcie przekonany że złapałeś Pana Boga za nogi kupując auto z tym silnikiem i nie potrafisz się pogodzić z faktem, że obecny VW to już nie to co kiedyś, dla wyjaśnienia DGW to osóbka wysoce wyspecjalizowana w silnikach, szczególnie jeżeli chodzi o koncern VW i jeżeli Grześ mówi, że się zepsuje to na 100% się zepsuje, wiec już odkładaj na nowy zajebisty TSI z allegro tak jak my użytkownicy BXE .
                      loru,
                      Odkładać na silnik to sobie możesz TY bo jak ci korby wylecą bokiem to innego wyjścia nie będziesz miał jak zakup używanego silnika na allegro! W moim CAXA w razie wystąpienia stuków co najwyżej dołożę tysiąc złotych i wymienię wadliwy nastawnik, cała naprawa będzie trwała najwyżej jeden dzień i szybko o sprawie zapomnę. I nie porównuj błahej usterki jaką jest awaryjny nastawnik w TSI 122km gdzie nie jest znany przypadek, aby ta wadliwa część powodowała poważniejsze uszkodzenia oprócz terkotania na zimnym silniku do pękania korbowodów i totalnej demolki silnika w BXE... Poza tym ten twój Grześ pisze o BXE i nic nie wspomina że się popsuje na 100%... Czy ty czytasz ze zrozumieniem?

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        jakmaj, Mistrzuniu ile nastukales kkm ?? 50kkm ?? - pogadamy jak jakis silnik TSI na tym forum dostuka do 200kkm, ba niech to bedzie 150kkm - potem bedziesz sie wymadrzal - dobra :idea: :?:

                        Z tego co pisales robisz przebiegi rzedu 6kkm/rok, tak wiec naprawde i po 15 latach nie bedziesz musial martwic sie o ten silnik. Rozumie, nie kazdy musi stukac 100kkm/rok.

                        Kolega Tymon ma w GVI cos kolo 70kkm, a auto jest z kwietnia tego roku. Tak mysle, ze za rok bedziemy mogli z nim obiektywnie pogadac jak trzyma sie ta matorownia :twisted:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • dwaoka
                          Elegance
                          • 2010
                          • 927

                          #37
                          jakmaj, ciekaw jestem jaką rozpierduchę zrobi, rozlatujący się "błahy" nastawnik łańcucha :lol:
                          bkc+dsg

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Z tego co pisales robisz przebiegi rzedu 6kkm/rok, tak wiec naprawde i po 15 latach nie bedziesz musial martwic sie o ten silnik. Rozumie, nie kazdy musi stukac 100kkm/rok.
                            GDZIE TAK NAPISAŁEM??? PODAJ LINKA

                            [ Dodano: Nie 20 Lis, 11 13:33 ]
                            Zamieszczone przez dwaoka
                            jakmaj, ciekaw jestem jaką rozpierduchę zrobi, rozlatujący się "błahy" nastawnik łańcucha :lol:
                            Wskaż mi choć jeden przypadek na forum że komuś się rozleciał nastawnik i rozwalił silnik?

                            Ludzie trzymajcie się faktów!!!

                            Komentarz

                            • dwaoka
                              Elegance
                              • 2010
                              • 927

                              #39
                              Zamieszczone przez jakmaj
                              Zamieszczone przez Maicroft
                              Z tego co pisales robisz przebiegi rzedu 6kkm/rok, tak wiec naprawde i po 15 latach nie bedziesz musial martwic sie o ten silnik. Rozumie, nie kazdy musi stukac 100kkm/rok.
                              GDZIE TAK NAPISAŁEM??? PODAJ LINKA



                              [ Dodano: Nie 20 Lis, 11 13:33 ]
                              Zamieszczone przez dwaoka
                              jakmaj, ciekaw jestem jaką rozpierduchę zrobi, rozlatujący się "błahy" nastawnik łańcucha :lol:
                              Wskaż mi choć jeden przypadek na forum że komuś się rozleciał nastawnik i rozwalił silnik?

                              Ludzie trzymajcie się faktów!!!
                              TSI to eksperyment, wszyscy o tym wiemy. Poza tym ile lat były robione i w jakich ilościach BXE i pochodne, a ile TSI...
                              bkc+dsg

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #40
                                Zamieszczone przez loru
                                czekamy na info a ja z niecierpliwością bo wygląda na to, że jestem w zagrożonej grupie.
                                Na to wygląda że ja też jestem zagrożony a znając moje szczęście to już mogę sobie szukać silnika :evil:
                                Daniel

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Zamieszczone przez dwaoka
                                  jakmaj napisał/a:
                                  Maicroft napisał/a:

                                  Z tego co pisales robisz przebiegi rzedu 6kkm/rok, tak wiec naprawde i po 15 latach nie bedziesz musial martwic sie o ten silnik. Rozumie, nie kazdy musi stukac 100kkm/rok.


                                  GDZIE TAK NAPISAŁEM??? PODAJ LINKA


                                  http://forum.octaviaclub....ghlight=#798433
                                  To co: ja czy Ty to napisales :lol: Moze rozdwojenie jazni :twisted:

                                  BTW To nie krzycz
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Udesky
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 1692
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #42
                                    Panowie nigdy niema tego złego co by na dobre nie wyszło.
                                    Każda awaria/stłuczka to pretekst do zmian/tuningu. :diabelski_usmiech
                                    W Polsce nie ma kryzysu.
                                    Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                    Komentarz

                                    • adym
                                      Ambiente
                                      • 2008
                                      • 179

                                      #43
                                      Jak ktos ma obawy zawsze mozna sie od takich zdarzeń ubezpieczać.
                                      .to chyba podobne jak w przypadku motogwarancji..

                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #44
                                        a po vinie da się dojść z jakiej fabryki silnik :?:

                                        Komentarz

                                        • giiiienek
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 242

                                          #45
                                          Nie ma ubezpieczeń od awarii części i podzespołów, kiedyś była właśnie motogwarancja ale już nie ma.
                                          Też właśnie kupiłem BXE i nie wiem co myśleć, lepiej chyba byłoby nie wiedzieć o takich przypadkach.

                                          Komentarz

                                          • zak14
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 605
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez giiiienek
                                            Nie ma ubezpieczeń od awarii części i podzespołów, kiedyś była właśnie motogwarancja ale już nie ma.
                                            Też właśnie kupiłem BXE i nie wiem co myśleć, lepiej chyba byłoby nie wiedzieć o takich przypadkach.
                                            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              #47
                                              Zamieszczone przez giiiienek
                                              Nie ma ubezpieczeń od awarii części i podzespołów, kiedyś była właśnie motogwarancja ale już nie ma.
                                              Też właśnie kupiłem BXE i nie wiem co myśleć, lepiej chyba byłoby nie wiedzieć o takich przypadkach.
                                              co sie martwisz na zapas, najwyżej zrobisz mały remoncik :wink:
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • giiiienek
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 242

                                                #48
                                                Ale to jest przedłużenie gwarancji a nie ubezpieczenie które mogę sobie wykupić.

                                                Komentarz

                                                • zak14
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 605
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez giiiienek
                                                  Ale to jest przedłużenie gwarancji a nie ubezpieczenie które mogę sobie wykupić.
                                                  Jaka jest różnica między ubezpieczeniem, które masz na myśli a gwarancją w formie ubezpieczenia, do której link podałem ?
                                                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                                  Komentarz

                                                  • abstinent
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2007
                                                    • 4842
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez DGW
                                                    Na szczęście jest osoba (lub może kilka osób) które badają zaistniałą sytuację.
                                                    Podejrzenie pada na jedną z fabryk silników VW
                                                    A czy ta osoba może coś więcej powiedzieć na ten temat, czy czeka aż będzie pewna na 100% :?:

                                                    Dzisiaj szukałem jakiś numerów i znalazłem min
                                                    na silniku:
                                                    038021AT 80HBH
                                                    HGL

                                                    a na osłonie rozrządu:
                                                    BXE 540205
                                                    07.03.31 19:18 (pewnie data i godz produkcji)
                                                    4638
                                                    26
                                                    3

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...