Loga jutro wysyłane :wink:
Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)
Zwiń
X
-
Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)
Witam:
Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
1) sam kierowca
2) kierowca + pasażer
3) "2" i załadunek
4) kierowca i dwoch pasażerów.
Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??
Dzieki za odpowiedzi.
-
-
Mi się najlepiej jeździ samemu, ewentualnie jeden pasażer
Tylko ja to ja, zawieche mam twardszą, no i po zmianie na letnie jest zarąbiście przyklejony do drogi
Auto reaguje na najmniejszy ruch kierownicą, bajka....
Przy obładowanym jest podobnie, ale już czuć wagę
Pierwsze uczucie jak dałem letnie że samochód ucieka, dziki jest
Ale parę metrów przejechałem i fajnie jest, no i lepiej po dziurach nie jeździć
Komentarz
-
-
1-2 Autko prowadzi się bardzo dobrze. Na 225/45/17 można znacznie szybciej jeździć i pewniej pokonywać zakręty, ale na naszych wspaniałych drogach trzeba trzymać mocno kierownicę ( koleiny) no i lepiej unikać dziur . Droga hamowania znacznie lepsza od opon 195. Na 195/65/15 jest mięciutko i nie trzeba martwić się o ewentualne uszkodzenie felg , ale znaczna utrata trakcji i mniej stabilne prowadzenie nie zachęca do wciskania gazu. Zawieszenie jak na razie nie skrzypi, więc jest ok.Zamieszczone przez Rekin ChlebojadWitam:
Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
1) sam kierowca
2) kierowca + pasażer
3) "2" i załadunek
4) kierowca i dwoch pasażerów.
Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??
3-4 Czuć już ciężar i jak jest mokra nawierzchnia to trakcja znacznie się pogarsza. Częściej zapala się kontrolka ASR. Osiągi znacznie gorsze, ale wiadomo im większa masa tym gorzej przyśpiesza. Może jak dojdzie do wymiany amorków w przyszłości to obniżę troszkę zwias.
Ogólnie nie jest źle przy tej mocy
, ale zawsze można poprawić fabrykę i będzie znacznie lepiej a 100% satysfakcję miałbym, jak byłoby 4x4
Komentarz
-
-
O2FL ma twarde zawieszenie, które sprawdza się przy szybszej jeździe i w zakrętach. Autem nie buja i kołysanie jest bardzo szybko tłumione. Jest oczywiście druga strona medalu - w mieście zawieszenie mogłoby być bardziej miękkie.
205 na felgach 16 jest wg mnie idealnym kompromisem do tego auta, o czym było już nie raz na tym forum.
Układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo dobrze skonfigurowany jeśli chodzi siłę wspomagania przy różnych prędkościach.
Jeśli chodzi o jazdę przy różnym załadunku, jak jadę sam lub z pasażerem obok, to właściwie nie czuję różnicy. Zmiana jest odczuwalna przy komplecie pasażerów, wtedy czuć że auto gorzej przyspiesza. Co ważne, mocno załadowane auto nie traci zbytnio na stabilności i prowadzi się dalej pewnie.
Komentarz
-
-
miałeś czy teoretyzujesz, ja miałem i wg mojej oceny straszne drgania przechodzą na układ kierowniczy, po zmianie na ori znów jest ok.Zamieszczone przez abstinenti zakłada się gumy od cupry
prowadzenie to bajka i sama przyjemność
:diabelski_usmiech
"Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"
Komentarz
-
-
miałem i mam, po zmianie na ori nie może być ok :szeroki_usmiech :wink:Zamieszczone przez keraj998miałeś czy teoretyzujesz, ja miałem i wg mojej oceny straszne drgania przechodzą na układ kierowniczy, po zmianie na ori znów jest ok.Zamieszczone przez abstinenti zakłada się gumy od cupry
prowadzenie to bajka i sama przyjemność
:diabelski_usmiechsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Re: Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)
Zamieszczone przez Rekin ChlebojadWitam:
Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
1) sam kierowca
2) kierowca + pasażer
3) "2" i załadunek
4) kierowca i dwoch pasażerów.
Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??
Dzieki za odpowiedzi.
Kierowca + pasażer + pełny bagażnik => 1.4 TSI zaczyna odlatywać przy bardzo dużych prędkościach.
Kompaktowy rozstaw osi, duży tylny zwis i lekki silnik robią swoje ...
W porównaniu do auta z "dużym dieslem" na przedniej osi czuć że prowadzi się z lekka niepewnie.
Poza tym ok - ani za miękko ani za twardo - w sam raz. Rajdowych aspiracji nie mam.
Komentarz
-
-
Kilka razy miałem okazję jechać szybko autostradami i wg mnie O2FL jest skonstruowane optymalnie do 180km/h, potem już czuje się że auto mogłoby być cięższe, choć na pewno lepiej jest przy dużych prędkościach na 225/17.Zamieszczone przez grzes741.4 TSI zaczyna odlatywać przy bardzo dużych prędkościach
Raz (i już tego nie powtórzę) testowałem maks. prędkość przy średnim wietrze i płynnie zamknąłem licznikowe 240km/h (czyli realnie pewnie trochę ponad 230) i przyznam że już tak stabilnie nie było. Pewnie gdyby nie wiatr byłoby inaczej, ale nie mam takich doświadczeń.
Komentarz
-
-
Dzieki panowie, ale bardziej chodzi mi o prowadzenie przy predkosci 40-100 km/h, bo przy moim aucie z pakietem na bezdroża to samobojstwo jechac ponad 170 km/h. (Raz jechałem 186km/h na A4 i dziekuje). Bardziej zalezy mi czy nie macie wrazenie jak by lekkiej tendencji prowadzenia auta w prawo jak jedziecie z pasażerem (bo z dwoma po jednej stronie to całkiem normalne zmieniaja sie katy itd ale nie o tym mowa).
Komentarz
-
-
Często jeżdżę z pasażerami nierównomiernie rozłożonymi (np. jedna dorosła osoba siedząca za fotelem kierowcy) i nie zauważyłem żadnych niepokojących symptomów (znoszenie itp.) mam zwykłe zawieszenie, 205/55 R16.
Natomiast jedno co mi się nie podoba - i było o tym już na forum - to przy gwałtownych ruchach takie 'pływanie', ale przy moim stylu jazdy to raczej rzadkie zjawisko.
Komentarz
-
-
janek11, hmmm, tzn w trakcie jazdy leciutko czuje że samochod ma tendencje leciutkiego znoszenia wstrone pasażera (czyli prawo) może to kwestia drogi, a może pochylenia przednich kół, tak czy sia chyba bede musiał odwiedzic ASO żeby cos zrobili z tym zawieszeniem, nie jest to bardzo upierdliwe ale czemu mam sie czuc niekomfortowo w nowym praktycznie samochodzie za ponad 100 koła. Zastanawia mnie jedna mysl, czy może w prawym wachaczu nie jest "mieksza" tylnia tuleja (ta najwieksza) i ona nie powoduje odchylenia koła nadmiernie do tyłu i lekko własnie w prawo (jesli dane koło jest dociażone)
Komentarz
-
------> Jest Lexus CT200h
[/scroll:d077aef450]
Komentarz