Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomekbiala
    Classic
    • 2011
    • 27

    Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)

    Loga jutro wysyłane :wink:
  • Rekin Chlebojad
    Rider
    • 2010
    • 474

    #2
    Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)

    Witam:
    Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
    1) sam kierowca
    2) kierowca + pasażer
    3) "2" i załadunek
    4) kierowca i dwoch pasażerów.

    Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??

    Dzieki za odpowiedzi.
    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

    Komentarz

    • SKODAJACK
      Ambiente
      • 2010
      • 132

      #3
      Ja tam nie zauważyłem różnicy w prowadzeniu przy "obłożeniu pasażerami". Ale jak zapakujesz na kufer tak ponad 400 Kg to już przodem delikatnie "robi" tzn myszkuje przy ruszaniu,

      Komentarz

      • abstinent
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4842
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Mi się najlepiej jeździ samemu, ewentualnie jeden pasażer
        Tylko ja to ja, zawieche mam twardszą, no i po zmianie na letnie jest zarąbiście przyklejony do drogi
        Auto reaguje na najmniejszy ruch kierownicą, bajka....
        Przy obładowanym jest podobnie, ale już czuć wagę

        Pierwsze uczucie jak dałem letnie że samochód ucieka, dziki jest
        Ale parę metrów przejechałem i fajnie jest, no i lepiej po dziurach nie jeździć

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          #5
          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
          Witam:
          Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
          1) sam kierowca
          2) kierowca + pasażer
          3) "2" i załadunek
          4) kierowca i dwoch pasażerów.

          Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??
          1-2 Autko prowadzi się bardzo dobrze. Na 225/45/17 można znacznie szybciej jeździć i pewniej pokonywać zakręty, ale na naszych wspaniałych drogach trzeba trzymać mocno kierownicę ( koleiny) no i lepiej unikać dziur . Droga hamowania znacznie lepsza od opon 195. Na 195/65/15 jest mięciutko i nie trzeba martwić się o ewentualne uszkodzenie felg , ale znaczna utrata trakcji i mniej stabilne prowadzenie nie zachęca do wciskania gazu. Zawieszenie jak na razie nie skrzypi, więc jest ok.

          3-4 Czuć już ciężar i jak jest mokra nawierzchnia to trakcja znacznie się pogarsza. Częściej zapala się kontrolka ASR. Osiągi znacznie gorsze, ale wiadomo im większa masa tym gorzej przyśpiesza. Może jak dojdzie do wymiany amorków w przyszłości to obniżę troszkę zwias.

          Ogólnie nie jest źle przy tej mocy , ale zawsze można poprawić fabrykę i będzie znacznie lepiej a 100% satysfakcję miałbym, jak byłoby 4x4

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • matwrc
            Ambiente
            • 2010
            • 235

            #6
            O2FL ma twarde zawieszenie, które sprawdza się przy szybszej jeździe i w zakrętach. Autem nie buja i kołysanie jest bardzo szybko tłumione. Jest oczywiście druga strona medalu - w mieście zawieszenie mogłoby być bardziej miękkie.
            205 na felgach 16 jest wg mnie idealnym kompromisem do tego auta, o czym było już nie raz na tym forum.
            Układ kierowniczy jest precyzyjny i bardzo dobrze skonfigurowany jeśli chodzi siłę wspomagania przy różnych prędkościach.
            Jeśli chodzi o jazdę przy różnym załadunku, jak jadę sam lub z pasażerem obok, to właściwie nie czuję różnicy. Zmiana jest odczuwalna przy komplecie pasażerów, wtedy czuć że auto gorzej przyspiesza. Co ważne, mocno załadowane auto nie traci zbytnio na stabilności i prowadzi się dalej pewnie.

            Komentarz

            • keneida
              Rider
              • 2010
              • 316

              #7
              Zamieszczone przez matwrc
              O2FL ma twarde zawieszenie
              Ostatnio w salonie powiedzielil mi, że O2 i O2FL mają takie same zawieszenie a przed FL to chyba twarde nie było?
              Wrocławskie spoty

              Komentarz

              • AdamB
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 8030
                • Octavia IV (NX3)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez keneida
                Ostatnio w salonie powiedzielil mi, że O2 i O2FL mają takie same zawieszenie a przed FL to chyba twarde nie było?
                Wraz z km twardość ustępuje .
                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                Komentarz

                • abstinent
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4842
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  i zakłada się gumy od cupry
                  prowadzenie to bajka i sama przyjemność :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • keraj998
                    Rider
                    • 2008
                    • 359
                    • Volkswagen

                    #10
                    Zamieszczone przez abstinent
                    i zakłada się gumy od cupry
                    prowadzenie to bajka i sama przyjemność
                    miałeś czy teoretyzujesz, ja miałem i wg mojej oceny straszne drgania przechodzą na układ kierowniczy, po zmianie na ori znów jest ok. :diabelski_usmiech
                    "Uczciwy człowiek szuka prawdy, kłamca jest patologicznie wszechwiedzący"

                    Komentarz

                    • abstinent
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4842
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      keraj998, miałem i nadal mam :diabelski_usmiech
                      chodzi Ci o drgania czy o nierówności dziury i kamienie :?:

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez keraj998
                        Zamieszczone przez abstinent
                        i zakłada się gumy od cupry
                        prowadzenie to bajka i sama przyjemność
                        miałeś czy teoretyzujesz, ja miałem i wg mojej oceny straszne drgania przechodzą na układ kierowniczy, po zmianie na ori znów jest ok. :diabelski_usmiech
                        miałem i mam, po zmianie na ori nie może być ok :szeroki_usmiech :wink:
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • grzes74
                          Ambiente
                          • 2009
                          • 176
                          • Rapid (NH3)

                          #13
                          Re: Prowadzenie O2/ O2FL (najlepiej Kombi)

                          Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                          Witam:
                          Mam takie pytanie jak wam sie prowadzi Skodzinka
                          1) sam kierowca
                          2) kierowca + pasażer
                          3) "2" i załadunek
                          4) kierowca i dwoch pasażerów.

                          Jak sie zachowuje zawieszenie, układ kierowniczy i zarowno na rownej nawierzchni jak i w koleinach??

                          Dzieki za odpowiedzi.

                          Kierowca + pasażer + pełny bagażnik => 1.4 TSI zaczyna odlatywać przy bardzo dużych prędkościach.
                          Kompaktowy rozstaw osi, duży tylny zwis i lekki silnik robią swoje ...
                          W porównaniu do auta z "dużym dieslem" na przedniej osi czuć że prowadzi się z lekka niepewnie.

                          Poza tym ok - ani za miękko ani za twardo - w sam raz. Rajdowych aspiracji nie mam.
                          pozdrawiam
                          Grzes
                          polecam :

                          www.octavia-forum.de
                          www.skodacommunity.de
                          www.briskoda.net........

                          Komentarz

                          • matwrc
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 235

                            #14
                            Zamieszczone przez grzes74
                            1.4 TSI zaczyna odlatywać przy bardzo dużych prędkościach
                            Kilka razy miałem okazję jechać szybko autostradami i wg mnie O2FL jest skonstruowane optymalnie do 180km/h, potem już czuje się że auto mogłoby być cięższe, choć na pewno lepiej jest przy dużych prędkościach na 225/17.
                            Raz (i już tego nie powtórzę) testowałem maks. prędkość przy średnim wietrze i płynnie zamknąłem licznikowe 240km/h (czyli realnie pewnie trochę ponad 230) i przyznam że już tak stabilnie nie było. Pewnie gdyby nie wiatr byłoby inaczej, ale nie mam takich doświadczeń.

                            Komentarz

                            • Rekin Chlebojad
                              Rider
                              • 2010
                              • 474

                              #15
                              Dzieki panowie, ale bardziej chodzi mi o prowadzenie przy predkosci 40-100 km/h, bo przy moim aucie z pakietem na bezdroża to samobojstwo jechac ponad 170 km/h. (Raz jechałem 186km/h na A4 i dziekuje). Bardziej zalezy mi czy nie macie wrazenie jak by lekkiej tendencji prowadzenia auta w prawo jak jedziecie z pasażerem (bo z dwoma po jednej stronie to całkiem normalne zmieniaja sie katy itd ale nie o tym mowa).
                              [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                              Komentarz

                              • szkoda
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 22543

                                #16
                                Rekin Chlebojad, nic takiego co opisujesz nie powinno mieć IMO miejsca czy z pakietem czy bez :idea:
                                cóż, zdarza mi się podróżować z takimi prędkościami i auto prowadzi się jak po sznurku :!:
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz

                                • janek11
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 150

                                  #17
                                  Często jeżdżę z pasażerami nierównomiernie rozłożonymi (np. jedna dorosła osoba siedząca za fotelem kierowcy) i nie zauważyłem żadnych niepokojących symptomów (znoszenie itp.) mam zwykłe zawieszenie, 205/55 R16.

                                  Natomiast jedno co mi się nie podoba - i było o tym już na forum - to przy gwałtownych ruchach takie 'pływanie', ale przy moim stylu jazdy to raczej rzadkie zjawisko.

                                  Komentarz

                                  • Rekin Chlebojad
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 474

                                    #18
                                    janek11, hmmm, tzn w trakcie jazdy leciutko czuje że samochod ma tendencje leciutkiego znoszenia wstrone pasażera (czyli prawo) może to kwestia drogi, a może pochylenia przednich kół, tak czy sia chyba bede musiał odwiedzic ASO żeby cos zrobili z tym zawieszeniem, nie jest to bardzo upierdliwe ale czemu mam sie czuc niekomfortowo w nowym praktycznie samochodzie za ponad 100 koła. Zastanawia mnie jedna mysl, czy może w prawym wachaczu nie jest "mieksza" tylnia tuleja (ta najwieksza) i ona nie powoduje odchylenia koła nadmiernie do tyłu i lekko własnie w prawo (jesli dane koło jest dociażone)
                                    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                    Komentarz

                                    • Mihau
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7460
                                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Rekin Chlebojad
                                      w trakcie jazdy leciutko czuje że samochod ma tendencje leciutkiego znoszenia wstrone pasażera (czyli prawo)
                                      też tak mam
                                      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                      Komentarz

                                      Pracuję...