diavolo99, od Jędrzejowa do Krakowa "0" utrudnień. Przed Słomnikami asfalt położony. Uważaj na suszarki które stoją najczęściej w Cisia Wola, Antolka i dalej na 628, 640 (Wyjazd ze Słomnik), 642 (Wesoła), 645 (Widoma). Na odcinku Miechów-Kraków jeździ ostatnio tylko nieoznakowana Vectra "C" lift granatowa.
Olej w intercoolerze
Zwiń
X
-
Olej w intercoolerze
Hej
Nawiązując do tego tematu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47283
Jakiś czas temu zobaczyłem, że spadło mi parę kropli oleju koło prawego przedniego koła. Zobaczyłem, że ubyło trochę oleju to dolałem jakieś 0.5l po 4k km. Ostatnio nie widziałem, żeby tam bardziej mokro było. Przy wymianie oleju przeszedłem z 5w50 na 5w40 i do tego robiłem jeszcze płukankę liquy moly to pewnie mogły powstać małe nieszczelności.
Dzisiaj ściągałem nadkole to zobaczyłem jak tam to wygląda i wydaje mi się, że nie jest ciekawie:
Na ostatnim zdjęciu na tej osłonie była 2-3 mm warstwa oleju z kurzem.
Wyczyściłem dzisiaj te osłony to będę miał podgląd czy cieknie dalej czy nie.
Teraz pytanie czy jest się czym przejmować? Olej tam może się dostawać tylko z uszczelniaczy na turbinie czy jeszcze z innego miejsca np. z tego http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=717972 ?
-
-
Karql, Masz poprostu dziurawy Intercooler. I wg mnie powinieneś szybko myśleć o wymianie IC.Martino
125 KM /272 Nm - to już było....
teraz jest duży "+"
dgw.esite.pl
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
-----------------------------------------------
PerfectService by DobryGrześWawa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez martinoKarql, Masz poprostu dziurawy Intercooler. I wg mnie powinieneś szybko myśleć o wymianie IC.
Jeszcze takie pytanie czy taki "dziurawy" ic może mieć wpływ na wydajność silnika, albo inaczej na nagły spadek wydajności taki jak opisałem w podlinkowanym temacie. Samochód jechał normalnie i w jednej chwili przy następnym dodaniu gazu stracił z 50% mocy.
Komentarz
-
-
Wystarczy poszukać olej w dolocie jest z odmy oraz opcjonalnie z uszkodzonego turbo. Jeśli go nadmiernie nie ubywa, to wyluzuj sie :szeroki_usmiech
Dziurawy ic to uciekające powietrze z dolotu, więc obniża się ciśnienie doładowania, co turbosprężarka musi nadrobić i więcej pracować.
Intercooler często można z powodzeniem załatać w dobrym zakładzie zajmującym się chłodnicami, koszt około 100zł.
Komentarz
-
-
dziurawy IC to może sie równać turbina pracujaca na max obrotów...Komp steruje turbiną na podstawie czujników a te fałszuja ...
zalecana naprawa natychmiastowa oraz przegląd turbiny...
Bo tyle oleju to stanowczo za dużo. A nie sadze by to odma tak nawalała ale jeżeli tak to silnik do przeglądu lub remontu...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez richi9dziurawy IC to może sie równać turbina pracujaca na max obrotów...Komp steruje turbiną na podstawie czujników a te fałszuja ...
zalecana naprawa natychmiastowa oraz przegląd turbiny...
Bo tyle oleju to stanowczo za dużo. A nie sadze by to odma tak nawalała ale jeżeli tak to silnik do przeglądu lub remontu...
Komentarz
-
-
panowie nie koniecznie,ja zauważyłem u siebie że gdy latam po 120-160 to odma nie funkcjonuje poprawnie i ciśnienie powstałe w układzie olejowym zabiera z powietrzem olej z silnika drogą kropelkową i wówczas stan oleju spada a cały olej który ubył znajduje się w dolocie i pewnie w IC ,w wolnym czasie muszę do swojego IC zajrzeć ale już jestem w trakcie kombinowanie separatora wpiętego między odmą a dolotem,z tego co czytałem na różnych forach to vw nie mógł sobie z tym poradzić,także zajrzyj w dolot przy EGR i czy nie jest ostro zasyfiony .pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarqlOdma mi się kiedyś odczepiła od dolotu i nie pluła więc ją wykluczam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzysiek13No bo odczepiona będzie słabo pluć :P turbo jak pracuje to powstaje tam lekkie podciśnienie i wyciąga z niej olej, stąd ten syf :lol: Ciekawostka: im bardziej zapchany filtr powietrza, tym podciśnienie większe i odrobinę więcej tego kału wylatuje :lol: przetestowane
Komentarz
-
-
wszystko się zgadza szanowni koledzy :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Taka wada OI. Kierownica powietrza wyciera "icka"... Problem znany ASO od lat...OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
panowie albo zamontować dodatkowy separator oleju albo wymieniać separator w pokrywie zaworowej,choć on na długo nie pomoże,olej w dolocie jest zasysany przez ori separator w pokrywie i dostaje się do dolotu,po czym może dojść do choroby'' szalonych diesli '' po prostu silnik ma wysokich obrotach wytwarza takie ciśnienie że ori separator nie jest w stanie go zatrzymać.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
Komentarz