klima a wentylatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RomanS
    Elegance
    • 2004
    • 804

    #26
    danielpoz, nie to, żebym chciał Cię zmartwić :wink: ale ten sterownik za 120 z Allegro to już w VW nie występuje i trzeba montować zamiennik. Jest to element który mam w Passacie 94 (przejścówka), poza tym był w innych VW ale generalnie do 2000 r. najdłużej. W etce skody ani numer z Allegro ani zamiennik (wg Etki Vw) nie istnieje. Jakoś też nigdy nic takiego nie widziałem pod maską Skody. Tak, że jeśli jest inny to faktycznie może więcej kosztować. Można to rozebrać, trenowałem w Golfie 3, w środku jeden z przekaźników miał opalone styki i nie załączał się 2 bieg wentylatorów.
    Nominalnie było to zalane jakimś silikonem no i po otwarciu i oczyszczeniu styków trzeba było z powrotem uszczelnić. Nie wiadomo, czy masz dokładnie to samo ale IMO przed zakupem nowego warto pokusić się o próbę naprawy (najwyżej kupisz nowy, gdyby się nie dało naprawić :szeroki_usmiech )
    Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

    Komentarz


    • #27
      ok

      wiec na poczatek wyciagne i obadam go czy da sie reanimowac a jesli nie to choc bede wiedzial co dokladnie kupic

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #28
        Wlaczaja mi sie dwa, z tym ze ten duzy na dwa biegi raz szybciej raz wolniej. Wydaje mi sie ze po wlaczeniu klimy zawsze musi zaskoczyc ten maly, a duzy w zaleznosci czy tamten radzi sobie z przetloczeniem powietrza miedzy chlodnicami czy tez nie.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Arti23
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 892
          • Superb II combi (3T5)
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #29
          wczoraj sprawdzałem i po włączeniu klimy włącza się jeden wentylator, ten z lewej strony patrząc w stronę silnika. ten drugi wydaje mi się że jest tylko od układu chłodzenia silnika
          Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

          Komentarz

          • maniek TDI
            Drive
            • 2005
            • 71

            #30
            Po przeczytaniu waszych postów zacząłem obserwowac i umnie jak do tej pory,zawsze włączają się dwa.

            Komentarz

            • BioBogon
              Elegance
              • 2005
              • 921

              #31
              U mnie też napierają oba wiatraki.
              Leon FR 2.0TDI 170KM

              Komentarz

              • arci9
                RS
                • 2004
                • 2007

                #32
                Zamieszczone przez Maicroft
                Wlaczaja mi sie dwa, z tym ze ten duzy na dwa biegi raz szybciej raz wolniej. Wydaje mi sie ze po wlaczeniu klimy zawsze musi zaskoczyc ten maly, a duzy w zaleznosci czy tamten radzi sobie z przetloczeniem powietrza miedzy chlodnicami czy tez nie.
                Jeszcze przed napisaniem tego topicu, słyszałem jak mój kolega powtarzał info od znajomego mechanika, który tłumaczył na przykładzie chyba forda, że tak powinno być, czyli że mały działa cały czas a gdy nie wydala to duży go wspomaga - dokładnie jak Maicroft napisałeś

                Komentarz

                • Lukasso
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 611

                  #33
                  Zamieszczone przez arci9
                  Maicroft napisał/a:
                  Wlaczaja mi sie dwa, z tym ze ten duzy na dwa biegi raz szybciej raz wolniej. Wydaje mi sie ze po wlaczeniu klimy zawsze musi zaskoczyc ten maly, a duzy w zaleznosci czy tamten radzi sobie z przetloczeniem powietrza miedzy chlodnicami czy tez nie.


                  Jeszcze przed napisaniem tego topicu, słyszałem jak mój kolega powtarzał info od znajomego mechanika, który tłumaczył na przykładzie chyba forda, że tak powinno być, czyli że mały działa cały czas a gdy nie wydala to duży go wspomaga - dokładnie jak Maicroft napisałeś
                  ,

                  No dobra chłopaki to mają się kręcić 2: mały i duży na różnych obrotach, czy jeden, a drugi w razie konieczności, bo ja jak odpale autko i włącze klimatyzacje to pracuje jeden, i gdzie w razie czego znajduje się ten sterownik żeby oblukać mu styki w razie czego ?

                  Komentarz

                  • Maicroft
                    Moderator
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2004
                    • 25757
                    • Audi

                    #34
                    Mi po uruchomieniu auta rano i klima na AUTO uruchamia sie ten maly. Potem w czasie jazdy jak wczoraj bylo 38'C to wlaczyl sie ten duzy, a jak przyjechalem do domu to ten duzy po chwili wlaczyl sie na 2 bieg, widocznie woda sie podgrzala mocniej.

                    I tak wydaje mi sie ma byc i nic nie zamiarzam w tym sie zaglebiac.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #35
                      Nie można mówić, że ten mały jest od klimy a ten duży od normalnej chłodnicy.

                      Byłoby to mozliwe tylko wtedy, gdyby chłodnice były rozdzielone w różnych miejscach i każda miała osobny wentylator. Jeżeli są razem to każdy z wentylatorów chłodzi jedną i drugą !
                      Długo się powstrzymywałem z napisaniem tej OCZYWISTOŚCI ale już nie mogę czytać ciągle w kółko tego samego.
                      Mamy 2 wentylatory (różnej wielkości), każdy 2 biegowy. Teoretycznie możliwe są więc
                      4 kombinacje pracy plus bezruch. Możliwe, że jest system wykorzystujący te kombinacje, ale wygląda to trochę jak przerost formy nad treścią. Biorąc pod uwagę tolerancje czujników załączania i bezwładność temperaturową układu to musiałoby to być coś jak z promu Columbia.

                      Sądzę, że nie możemy brać tu pod uwagę stwierdzeń mechaników od Forda, bo wiadomo, że to nie ten sam kaliber :szeroki_usmiech ( żeby nie pisać dosadniej)
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • Maicroft
                        Moderator
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2004
                        • 25757
                        • Audi

                        #36
                        No i dochodzimy do sedna sprawy, puki silnik sie nie przegrzewa, a klima dziala nie szukamy sobie kolejnych problemow.

                        Pozostaje, tylko jedna sprawa, o ktorej autor tematu teraz nie wspomnial. Wiem, ze jakis czas temu zgarnal jakiegos zwierzaka przodem i pozostaje kwestia, czy wtedy cos sie nie uszkodzilo, ale sadze ze komputer jest madry i jesli daje wentylatorowi sygnal startu, a ten nie dygnie to powinien wywalac jakis blad :wink:
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz

                        • Lukasso
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 611

                          #37
                          Zamieszczone przez Maicroft
                          No i dochodzimy do sedna sprawy, puki silnik sie nie przegrzewa, a klima dziala nie szukamy sobie kolejnych problemow.
                          No i oby tak trzymać dalej :-)

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            No i dochodzimy do sedna sprawy, puki silnik sie nie przegrzewa, a klima dziala nie szukamy sobie kolejnych problemow.

                            Pozostaje, tylko jedna sprawa, o ktorej autor tematu teraz nie wspomnial. Wiem, ze jakis czas temu zgarnal jakiegos zwierzaka przodem i pozostaje kwestia, czy wtedy cos sie nie uszkodzilo, ale sadze ze komputer jest madry i jesli daje wentylatorowi sygnal startu, a ten nie dygnie to powinien wywalac jakis blad :wink:
                            silnik sie nie przegrzewa a klima dziala idealnie ale gosc od serwisu klimy wmawial mi dobitnie ze musza pracowac dwa wentylatory bo mozna zabic sprezarke gdy sie skraplacz zagrzeje

                            a wracajac do tego zwierzaka-wlasnie caly problem z klima ma poczatek od tamtego zdarzenia bo jedna z rurek byla przegieta i tarla o blache az w koncu zrobilo psssssyt i gaz polecial w atmosfere hahaha rurka pospawana i przy nabijaniu dowiedzialem sie o tych wiatrakach o czym juz pisalem wyzej

                            ale faktycznie skoro wszystko gra to co ja bede sobie zawracal glowe pierdolami :twisted:

                            Komentarz

                            • Jabar1975
                              RS
                              • 2006
                              • 3331

                              #39
                              Ludzie przeciez te wentylatory sa zalaczane termistorami, jesli temperatura ktoregos czynnika jest wyzsza niz zadana to wtedy odpala wentylator, jesli i to jest za malo to pewnie wlacza sie bieg drugi. Nie podejrzewam zeby (majac dwa calkowicie odmienne czynniki w chlodnicach) ich ustawienia byly identyczne (np. na 90st) Jakos tez nie chce mi sie wierzyc ze w momencie gdy jade autostrada z predkoscia np. 140km/h przy temperaturze zewnetrznej oscylujacej w okolicy 22 st, wlaczal sie ktorykolwiek wentylator gdyz przeplyw jest na tyle duzy ze bez problemu czynnik chlodzacy jest studzony. bez wspomagania wentylatorem. Ze wzgledu na temperature jaka panuje w komorze silnika na postoju wymusza sie obieg wentylatorem - ale dopiero kiedy przekroczy sie "zadana" temperature. w o2 zdarza sie ze nie pracuje zaden wentylator mimo pracujacej klimy i zapalonego silnika (np w chwile po zapaleniu silnika i odpaleniu obu wentylatorow - zatrzymuja sie do momentu kiedy jest potrzeba ich uzycia)

                              Zamieszczone przez danielpoz
                              gosc od serwisu klimy wmawial mi dobitnie ze musza pracowac dwa wentylatory bo mozna zabic sprezarke gdy sie skraplacz zagrzeje
                              od tego jest czujnik temp. ktory w momencie stwierdzenia przekroczenia temp. bezpiecznej wylacza sprezarke aby zapobiec nadmiernemu wzrostowi cisnienia. Trzeba miec duzego pecha zeby po pierwsze nie odpalil wentylator jak i nie zadzialal czujnik - ale nie jest to wykluczone.
                              nasza droga: www.wpzs.pl

                              Komentarz

                              • mwolanski
                                Classic
                                • 2010
                                • 16

                                #40
                                Wiec teoretycznie powinno sie przy diagnostyce komputerowej sprawdzic poprawnosc dzialania ukladow kontrolujacych temperature, i samo dzialanie wentylatorow.

                                Co w przypadku gdy ani sprezarka i kompresor sie nie zalacza - w ogole ?

                                Co moze to powodowac? gdzie szukac bledu ?

                                Komentarz

                                • buldoggg
                                  Rider
                                  • 2014
                                  • 347
                                  • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                  #41
                                  u mnie jest jeszcze inaczej,i proszę sprawdzić u siebie,np po nocy gdy odpalam samochód i włączam klimę (manual)załączają się 2 wentylatory na 1 biegu,i po okolo 4-6 min wyłącza się duży wentylator a mały dalej pracuje,proszę was o sprawdzenie tego czy na postoju duży wentylator po paru minutach wam staje czy nie,dzięki za odpowiedź

                                  chodzi mi o postój

                                  rano po nocy odpal auto,włącz klimę i poczekaj max 7 min i sprawdź czy się zatrzymuje

                                  dzięki
                                  auto octavia 1 2004r 1.9 tdi alh

                                  Komentarz

                                  • om602fan
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 6

                                    #42
                                    Witam! U mnie w Octavii mk2 1.9 gdy uruchamiam klimę włącza sie tylko duży wentylator. Z powyższych wypowiedzi wynika że powinny startować oba. U mnie mały wentylator w ogóle się nie załącza. Czy on ma oddzielne sterowanie?

                                    Komentarz

                                    • buldoggg
                                      Rider
                                      • 2014
                                      • 347
                                      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                      #43
                                      Oba wentylatory są sprężone,przy włączonej klimie muszą kręcić się dwa wentylatory-weź młotek i kawałek deski,i stuknij mocniej w silniczek wentylatora-oczywiście pierw włącz klimatyzacje

                                      Komentarz

                                      • andrzej1962
                                        L&K
                                        • 2010
                                        • 1306
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                        #44
                                        Zamieszczone przez om602fan
                                        Witam! U mnie w Octavii mk2 1.9 gdy uruchamiam klimę włącza sie tylko duży wentylator. Z powyższych wypowiedzi wynika że powinny startować oba. U mnie mały wentylator w ogóle się nie załącza. Czy on ma oddzielne sterowanie?
                                        A Ty w BXE masz dwa wentylatory? Ja mam tylko jeden.

                                        Komentarz

                                        • om602fan
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 6

                                          #45
                                          Tak 2 wentylatory

                                          Komentarz

                                          • andrzej1962
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1306
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                            #46
                                            Zamieszczone przez om602fan
                                            Tak 2 wentylatory
                                            No to na Polske pewnie szła wersja oszczędnościowa :diabelski_usmiech

                                            Komentarz

                                            • buldoggg
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 347
                                              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                              #47
                                              cały czas piszecie w dziale o octavii 1

                                              Komentarz

                                              • andrzej1962
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1306
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                #48
                                                Fakt kolego mea culpa ale co do ilości wentylatorów odpowiada mi kol mający BXE i nie ukrywam on pierwszy wypowiedział sie w tym dziale a ja nieświadom sie podpiąłem. Moder może moje posty usunąć i bedę szukał w dziale O II dlaczego tak jest z tymi went.

                                                Komentarz

                                                • PiotreQ
                                                  Ambiente
                                                  • 2013
                                                  • 224
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #49
                                                  Aż dziś sprawdziłem w mojej o1 po załączeniu AC załączają sie odrazu 2 wentylatory mały i duży.

                                                  Komentarz

                                                  • buldoggg
                                                    Rider
                                                    • 2014
                                                    • 347
                                                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez PiotreQ
                                                    Aż dziś sprawdziłem w mojej o1 po załączeniu AC załączają sie odrazu 2 wentylatory mały i duży.
                                                    Czyli działają ci prawidłowo.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...