[O2] Kupno Octavii Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konrad1986
    Drive
    • 2011
    • 43

    [O2] Kupno Octavii Tour

    Obawiam się, że Nasz pomysłowy naród będzie np. przejeżdżał 40 tyś rocznie przed przeglądem szybka cofka na 15 tyś. rocznie i ma papiery na swój przekręt :evil:
    KOnr@D
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O2] Kupno Octavii Tour

    Witam. Chce kupić na firmę Octavie Tour 1.6 8V 102 KM + montowany przez Skode LPG Landi Renzo. Jaki sybol ma ten silnik? Jak sprawuje sie LPG w tym silniku. Jaki jest przewidywany przebieg do remontu? Ogolnie - czy warto?
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #3
      Jak zamówisz jutro to odbierzesz na gwiazdkę (jak będziesz miał farta) ... więc chyba nie warto....

      Komentarz

      • Jaroslav92525
        Rider
        • 2009
        • 358
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez loyd
        Jak zamówisz jutro to odbierzesz na gwiazdkę (jak będziesz miał farta) ... więc chyba nie warto....
        Z drugiej strony skoro są takie kolejki to oznacza to że jest to towar poszukiwany... Ja co prawda Toura nie posiadam ale Octavie II FL z silnikiem jak w Tourze... a efekt jest taki że jeżdżąc tylko po mieście auto spala mi 10 litrów LPG/100 km. Przypomnę że jest to równowartość (5 litrów noPb)tego co spaliłby "maluch" (młodsi mogą nie pamiętać Fiata 126P) jeżdżąc na benzynie... Uważam że Tour z instalacją LPG jest dobrą alternatywą dla kogoś kto jeździ dużo po mieście i ceni sobie jakiś komfort..
        Pozdrawiam,
        Jaroslav92525

        -----------------------
        VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

        Komentarz

        • pandzik
          RS
          • 2011
          • 2254
          • Seat

          #5
          Zamieszczone przez loyd
          Jak zamówisz jutro to odbierzesz na gwiazdkę (jak będziesz miał farta) ... więc chyba nie warto....
          To niestety prawda. No chyba, że ktoś ma samochód i mu sie nie spieszy.

          Jak do miasta, to może warto spróbować zamówić 1.4.

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            a czy 1.4 z LPG nie bedzie przymulac?? ten 1.4 to tez jest 8V? mozecie podac symbole tych silnikow (1.4 i 1.6) w Tourze?
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • Jaroslav92525
              Rider
              • 2009
              • 358
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              U mnie jest zamontowany 1.6 MPI symbol BSE. Z wyciągu homologacji wynika że producentem jest AUDI AG. Podejrzewam że taki sam "siedzi" w Tourze 1.6.
              Pozdrawiam,
              Jaroslav92525

              -----------------------
              VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

              Komentarz

              • Big
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 6389

                #8
                Zamieszczone przez Seed
                ten 1.4 to tez jest 8V?
                To jest silnik z glowicą 16V i ma moc 85 KM.

                Zamieszczone przez Seed
                a czy 1.4 z LPG nie bedzie przymulac??
                Będzie, będzie nawet bez LPG. Było już o tym na tym forum. Poszukaj.
                Ogólnie, jeśli kupujesz auto tylko do jazdy po miescie to 1.4 16V da radę. Jeśli ma to być samochód również na trasy to nie jest to silnik dla ciebie.
                Zamieszczone przez Seed
                mozecie podac symbole tych silnikow (1.4 i 1.6) w Tourze?
                1.6 MPI to silnik o symbolu BSE (102 KM i 149 Nm). Silnik prosty i nie skomplikowany. Ale przez to pancerny i niesprawiajacy absolutnie żadnych problemów. Moc - moim zdaniem to jest minimum do O II.
                Czarny Elegance

                Komentarz

                • juzeksiq
                  Classic
                  • 2011
                  • 19

                  #9
                  Ja też wziąłem na firmę Toura Kombi 1,6 z LPG. Odebrałem 4.05.11 mam przejechane 2k i chodzi bez zarzutu. Check się nie zapala puki co a obawiałem się po studiowaniu forum. Komfort jest super, w miarę cichy. Jedynym zastrzeżeniem jest moc, w moim odczuciu trochę mało jak na ten samochód. Ale to jest kwestia przyzwyczajenia. Ja drugi raz też bym kupił Toura.

                  Komentarz

                  • rafall79
                    Drive
                    • 2010
                    • 89

                    #10
                    ja Tour II z silnikiem 1.6 LPG mam od marca, przejechane 5 tysiecy km. Na razie 0 problemow, nie wiem jak bedzie sie sprawowac po 100 tys.
                    Silniczek daje rade, w miescie spala 10l/100, w trasie mozna osiagnac spokojnie 8,5 oczywiscie LPG.
                    Rafał

                    Komentarz

                    • marektbg
                      Elegance
                      • 2010
                      • 861

                      #11
                      Zamieszczone przez Big
                      To jest silnik z glowicą 16V i ma moc 85 KM.
                      Konkretnie 80KM. W Fabiszonach, Romkach i Seatach ma 85KM

                      Zamieszczone przez Seed
                      a czy 1.4 z LPG nie bedzie przymulac?
                      To nie jest silnik do gazu. Ostatnio mi spalił na trasce 5.3l/100

                      Zamieszczone przez Jaroslav92525
                      U mnie jest zamontowany 1.6 MPI symbol BSE. Z wyciągu homologacji wynika że producentem jest AUDI AG. Podejrzewam że taki sam "siedzi" w Tourze 1.6.
                      Na 1.4 najwięcej oznaczeń też jest Audi i trochę mniej VW.

                      Komentarz

                      • dziadekk
                        Rider
                        • 2011
                        • 355
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        W tej cenie, z takim kufrem, bezproblemową LPG, Małą awaryjnością nic nie znajdziemy godnego zastępcy. Długi czas oczekiwania coś oznacza i potwierdza, nadto lider sprzedaży. Możemy kupic furkę za 120tys i zapewne mulic nie bedzie, kufer podobny i w dieslu. Z natury chcielibysmy, aby palił 3,5-4,5l w mieście, do setki 6s itd. Za tę cenę ur 1,6, to bardzo dobry wybór.

                        Komentarz

                        • Jaroslav92525
                          Rider
                          • 2009
                          • 358
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez marektbg
                          Na 1.4 najwięcej oznaczeń też jest Audi i trochę mniej VW.
                          A co jest napisane w wyciągu ze świadectwa homologacji ? No bo chyba nie mogą być wymienione jednocześnie firmy VW i Audi...?
                          Pozdrawiam,
                          Jaroslav92525

                          -----------------------
                          VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                          Komentarz

                          • Polon
                            Rider
                            • 2010
                            • 315

                            #14
                            Zamieszczone przez Big
                            1.6 MPI to silnik o symbolu BSE (102 KM i 149 Nm). Silnik prosty i nie skomplikowany. Ale przez to pancerny i niesprawiajacy absolutnie żadnych problemów.
                            Czy w tym silniku może dojść do kolizji zaworów z tłokami po przeskoczeniu luźnego paska/łańcucha rozrządu?
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • rezon
                              RS
                              • 2006
                              • 1894
                              • Volvo
                              • AKL 1.6 MPI 101 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Polon
                              Czy w tym silniku może dojść do kolizji zaworów z tłokami po przeskoczeniu luźnego paska/łańcucha rozrządu?
                              to chyba niemal w każdym silniku z paskiem rozrządu może się zdarzyć, ale nie pamiętam takiego wpisu na forum.

                              Komentarz

                              • Big
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 6389

                                #16
                                Zamieszczone przez Polon
                                Czy w tym silniku może dojść do kolizji zaworów z tłokami po przeskoczeniu luźnego paska/łańcucha rozrządu?
                                Ależ oczywiście że tak. Nie wiem czy w tej chwili ktoś produkuje jeszcze tzw. silniki bezkolizyjne.
                                Czarny Elegance

                                Komentarz

                                • Seed
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 875
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                  #17
                                  Bylem w salonie dzisiaj pogadac. Termin oczekiwania - pół roku! czyli na świeta bedzie. mysle czy nie podjechac szwabii i sciagnac np: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/s...ue&tabNumber=2
                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                  Komentarz

                                  • Agamek12
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 9935
                                    • Ford

                                    #18
                                    Seed, pamiętaj, że od takiego Viano (ponieważ wszystko wskazuje na to, że to jest "osobówka") sama akcyza to około 10kzł...
                                    No i pamiętaj, że to już jest dość leciwy Mercedes, lubiący się z korozją...
                                    Adam... Używam:
                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                    Komentarz

                                    • Seed
                                      Elegance
                                      • 2010
                                      • 875
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      dobra pany - wzrosla cena. teraz moge wydac 66 tys. brutto. w tym momencie mozna myslec juz o nowej Octavii 1.6 plus LPG Ambiente - czas oczekiwania 2 m-ce
                                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                      Komentarz

                                      • Agamek12
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 9935
                                        • Ford

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        dobra pany - wzrosla cena. teraz moge wydac 66 tys. brutto. w tym momencie mozna myslec juz o nowej Octavii 1.6 plus LPG Ambiente - czas oczekiwania 2 m-ce
                                        A nie lepiej pomyśleć o 1.2TSI albo 1.4TSI? Napewno jeździsz na tyle dużo, że inwestycja w instalację LPG przyniesie Ci wymierne korzyści? Moze spalanie Pb w 1.2TSI będzie ekwiwalentem spalania Pb+LPG w 1.6i?
                                        Adam... Używam:
                                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                        Passek: B6 175KM/366Nm

                                        Komentarz

                                        • Seed
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 875
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Agamek12
                                          Napewno jeździsz na tyle dużo, że inwestycja w instalację LPG przyniesie Ci wymierne korzyści? Moze spalanie Pb w 1.2TSI będzie ekwiwalentem spalania Pb+LPG w 1.6i?
                                          nie sadze. roczny przebieg to 30 tys.
                                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            Przy 30kkm/rok i wiecej to bym sie w zadne LPG nie pchal i potem kombinowal czemu raz dziala, a raz nie jak gdzies popsuja

                                            1.2 i 1.4TSI malo palic nie bedą szczegolnie w trasie jak jezdzi sie tym powyzej 140 :idea:
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Agamek12
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 9935
                                              • Ford

                                              #23
                                              Jeśli wierzyć w opowieści, to takie 1.2 czy 1.4 spali w trasie coś koło 6l/100km, a 1.6i z LPG pewnie coś koło 9l. Czyli mamy jakieś 30zł przeciwko 23zł (a powoli dochodzimy do takiego momentu w sezonie, że Pb jest najdroższa, a LPG najtańsze - w zimie ta rznica będzie dużo mniejsza)... Rocznie różnica w cenie paliwa przy 30kkm nie przekroczy 1,5-2kzł... Ja bym sie zastanawiał, czy jest sens dopłacac ponad 4kzł (w ASO) za instalację LPG i czy nie lepiej zaryzykować TSI...
                                              Adam... Używam:
                                              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                              Passek: B6 175KM/366Nm

                                              Komentarz

                                              • Seed
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 875
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                #24
                                                LPG doloza mi za 3000 (Landi). Jakos nie wyobrazam sobie wysilonego 1.2 TSI jako auto firmowe, ktorym jezdzi sie w trasy. Diesel odpada przy cenach ON. 1.6 to siermiężna jednostka 8V, ktora jest odporna na LPG - pali 7 na trasie (nawet niech pali 8em).
                                                TRASA:
                                                100km obecnym AXR - 5.10 PLN - spalanie 6L/100km = 30.60 PLN koszt przejazdu 100 km = 9180 PLN/rok
                                                100km na LPG - 2.60 PLN - spalanie w 1.6 7L/100km = 18.20 PLN koszt przejazdu 100 km = 5460 PLN/rok
                                                100km na PB - 5.16 PLN - spalanie w 1.2 TSI 6L/100km = 30.96 PLN koszt przejazdu 100 km = 9288 PLN/rok

                                                Bierzemy Octavie II po lifcie ver. Ambiente

                                                1.2 TSI = 63800 PLN
                                                1.6 z gazem = 65700 PLN - przepłacam 1900 - zwrot po 6 miesiacach
                                                1.6 TDI - 75700 PLN - przepłacam 11900 - zwrot po 110 latach
                                                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                Komentarz

                                                • pandzik
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 2254
                                                  • Seat

                                                  #25
                                                  Do gazu nie doliczyłeś ceny benzyny, droższych i częstszych przeglądów, droższych przeglądów rejestracyjnych i babrania sie w gazie.

                                                  Widać jednak że sie napaliłeś na ten gaz. Kupuj więc i niech ci służy.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...