Zamieszczone przez Seed
[O2] Kupno Octavii Tour
Zwiń
X
-
-
-
Seed, 1.6i nie spali Ci w trasie 7l LPG! - 7l to spali, ale benzyny... Dołóż do tego trochę Pb "na rozgrzanie" i będziesz miał ekwiwalent 9l LPG. A to przy dzisiejszych cenach tak czy inaczej da Ci 9*2,55zł, czyli około 23zł. Teraz LPG jest "tanie", bo popyt na nie jest mniejszy niż zimą (nie ogrzewa sie budynków), więc za chwilę nie będzie kosztować 2,55zł, tylko pewnie jakieś 2,70-2,80 (w zimie). Z kolei Pb w zimie powinno być tańsze (mniejszy popyt, więc i ceny niższe). Do tego straszą, że (z uwagi na wymogi UE) zdrozeje dość znacznie akcyza na LPG i ON...
Tak czy siak dla bezpieczeństwa zakładałbym przy kalkulacjach opłacalności, że średnioroczna cena Pb wształtować się powinna na poziomie ~5zł, a LPG na poziomie około 2,75zł. A wtedy koszt przejechania w trasie to:
TSI: 6l X 5zł = ~30zł/100km
1.6i LPG: 9l x 2,75zł = ~25zł/100km (wiem, poprzednio mówiłem o 23zł)
Czyli przez rok wydasz w TSI ~9000zł, a w 1.6i LPG ~7.500zł...
Dołóż sobie do tego fakt, iż w TSI (jeśli sie nie mylę) przeglądy możesz sobie ustawić co 30.000km (czyli raz w roku kilkaset złotych) a w 1.6i LPG musisz co 15.000km (czyli kilkaset złotych 2x w roku) - oczywiscie jeśli postanowisz serwisować w ASO zgodnie z procedurami SAP. I dodatkowo przegląd gazowy co rok (170zł co rok zamiast w TSI 100zł po 3-cim i 5-tym roku i potem co rok). A jeśli zdaży Ci sie tak, że gaz założy jakiś paprok i spędzisz masę czasu na poprawkach, to cała (potencjalna) oszczędnosć pójdzie w cholerę...
Reasumując: może się zdarzyć tak, że koszt przejazdu w TSI i 1.6i LPG może być niemal identyczny... :cry:
Aha, ja nie jestem przeciwnikiem gazu (co zawsze powtarzam) - miałem 2 auta z LPG i byłem zadowolony... Ale rachunek ekonomiczny pokazuje, że LPG wcale nie pozwala na ogromną oszczędność pieniędzy... Prosta matematyka boleśnie obnaża nadoptymistyczne prognozy LPG-hurra-optymistów... :?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pandzikDo gazu nie doliczyłeś ceny benzyny, droższych i częstszych przeglądów, droższych przeglądów rejestracyjnych i babrania sie w gazie.
Widać jednak że sie napaliłeś na ten gaz. Kupuj więc i niech ci służy.
Szczerze, to wkurza mnie, że robi się złą prasę LPG, a najczęściej mówią to osoby, które nigdy z gazem nie jeździły albo zasłyszały złe opinie...
Co to znaczy babranie się w gazie? Jakoś przez 7 lat nie babrałem się w gazie tylko śmiałem się z osób, które przepłacają na co dzień i uważają, że są"lepsi" bo jeżdżą na PB. Ja wolę różnicę w cenie wydać np. na kosmetyki do auta albo po prostu na życie...
Komentarz
-
-
ja też przychylam się do zdania kolegi Octavianos, sam byłem kiedyś wielkim przeciwnikiem LPG, ale przy tych cenach benzyny jakie mamy obecnie i posiadaniu w aucie motoru 2,5 lytry i niemałej mocy stwierdziłem, że tyle pieniędzy ile puszczam "z dymem" to jest jakaś paranoja. I nie twierdze, że nie stać mnie tankować auta, bo dobrze wiedziałem co kupuje i ile toto pali, ale generalnie zaczęło mnie to denerwować. Założyłem porządną sekwencję u dobrego gazownika, nota bene LandiRenzo i od długiego czasu na stacji benzynowej się śmieję. Instalka zwróciła się po 7 miesiącach. Zero problemów w eksploatacji, że mam gaz w aucie wiem tylko wtedy kiedy tankuję i się uśmiecham.
dlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiech
tylko mocy będzie mi pewnie troszkę brakować :? :diabelski_usmiechTuras 2 mit gas naturlich
Komentarz
-
-
Octavianos, Mialem przez 2 tygodnie auto z gazem i ono nie palilo LPG tyle co Pb, zawsze bylo go wiecej. Jak bylo cieplo to faktycznie przelaczalo sie po ok. 500-1000mb jazdy, ale jak zrobilo sie zimno to juz bylo 2-4km.
A te 7l Pb to ten 1.6 pali przy naprawde spokojnej jezdzie. Jezdzilem OI z tym silnikiemkilka razy i takie wyciagam wnioski.
Przyklad z zycia:
1) Basia jezdzi spokojnie, to pali srednio 8l.
2) Johny, jezdzi duzo tras (Katowice-Bielsko) i spalanie nie oscyluje kolo 7l, a prawie 9l.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftOctavianos, Mialem przez 2 tygodnie auto z gazem i ono nie palilo LPG tyle co Pb, zawsze bylo go wiecej
Żeby nie być gołosłownym: prawidłowe spalanie jest wtedy, gdy na 1 jednostkę masy (ciężaru) paliwa przypada 14 jednostek masy (ciężaru) powietrza. Ponieważ ciężar właściwy LPG jest o około 15% mniejszy niż Pb (1l Pb waży około 1kg, 1l LPG waży około 0,85kg) należy zużyć około 1,15l LPG na każde 14kg powietrza...
Czyli: zawsze trzeba dać 1kg paliwa na 14kg powietrza - czyli albo 1l Pb, albo 1,15l LPG... Fizyka Panowie i Panie, fizyka...
[ Dodano: Wto 24 Maj, 11 22:52 ]
Zamieszczone przez geralcikdlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftPrzyklad z zycia:
1) Basia jezdzi spokojnie, to pali srednio 8l.
http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13962
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez agamek12Zamieszczone przez geralcikdlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiechTuras 2 mit gas naturlich
Komentarz
-
-
Gdyby nie było gratisowego LPG, to wiadomo, że Tour nie sprzedawałby się tak rewelacyjnie i jasne jest, że oszczędza się na paliwie od razu po wyjeździe z salonu.
Moje obecne auto - Megane 1.6 16v 79kW pali benzyny średnio ok. 7l, natomiast gazu ok.8,5-9l, więc podejrzewam, że przy Tourze będzie podobnie i jak przez 7 lat jeździłem na LPG, to jakoś nie za bardzo wyobrażam sobie płacić za każde przejechane 100km prawie 2x więcej :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astwSkąd pomysł zmiany ST 200 (2, 5 litra ) na 1, 6 litra? Jaka jest przyczyna takiej decyzji, bo rewelacyjna przyjemność jazdy Mondeo ST .... nie wymaga komentarza
po prawdzie to auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją po prostu. a potrzebuje dużego i w miare wygodnego auta bo dużo się przemieszczam. z założenia miało być to auto nowe, bezawaryjne mam nadzieję i ekonomiczne - a w pieniądzach jakie obecnie mogę przeznaczyć na auto idealnie zmieścił się nieźle wyposażony Tour. Jeszcze nie postanowiłem do końca co będzie z ST200... w sumie mam wolne miejsce u ojca w garażu i niewykluczone, że jeżeli budżet pozwoli to eSTek zostanie i będzie czekał na swój czas. jakby nie patrzeć jest to motoryzacyjna perełka w jakimś stopniu. chciałbym go kiedyś przywrócić do pełnej świetności i mieć takie autko "do kościoła" :szeroki_usmiech
ale czas i finanse pokażą 8)
na razie będzie toczydło w postaci Skodziny, ale w przyszłości dalszej i tak wrócę do duużej i mocnej benzyny pod maską :diabelski_usmiech marzy mi się jakieś 4,2 pod maską Audi, ale najpierw Skoda i ja musimy na to zarobić 8)Turas 2 mit gas naturlich
Komentarz
-
-
"auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją" - czyli ile lat i km?
Czaaaaarno widzę tą przesiadkę Z 1, 6 na 2, 5 to owszem, ale z 2,5 na 1, 6 ... Zresztą Mondeo to klasa wyżej.
Jeśli Skoda, to nie udało się znaleźć SuperB (6 cylindrów) w dobrym stanie?
Komentarz
-
-
Skoro ten LPG jest tak dobry, czego wszyscy na nim nie jeździmy i producenci poza nielicznymi wyjątkami nie mają takich aut w ofercie?
Śmieszne są stwierdzenia, że jazda jest połowę tańsza - szczególnie w miejskiej eksploatacji a o zimie nie wspominam - to się bierze z tego, że faktycznie tankując LPG za 2,50 widząc że E95 kosztuje ponad 5zł ma się wrażenie 100% sukcesu
Nie kupiłbym też używanego auta jeżdżącego od nowości na gazie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez marektbgSkoro ten LPG jest tak dobry, czego wszyscy na nim nie jeździmy i producenci poza nielicznymi wyjątkami nie mają takich aut w ofercie?
Śmieszne są stwierdzenia, że jazda jest połowę tańsza - szczególnie w miejskiej eksploatacji a o zimie nie wspominam - to się bierze z tego, że faktycznie tankując LPG za 2,50 widząc że E95 kosztuje ponad 5zł ma się wrażenie 100% sukcesu
Nie kupiłbym też używanego auta jeżdżącego od nowości na gazie.
Komentarz
-
-
Moja jazda próbna O2 T z przebiegiem 150km przebiegała w sposób dość specyficzny. Mianowicie autko dwukrotnie mi zgasło, po czym nie dało sie odpalić przez kilka minut. Generalnie kapucha wielka.
A to liczenie.... jeśli ktoś faktycznie podliczy wszystkie koszta, godzi się na wiecej zachodu, chociażby z przeglądami i częstszymi regulacjami i wyjdzie mu, że mu sie opłaca, lubteż jest zagorzałym zwolennikiem gazu- droga wolna, mi to nie przeszkadza. Tylko proszę nie wciskać wszystkim i wszędzie, że w każdych warunkach gaz wychodzi taniej. Tak niestety nie jest. no może tylko w Erze tak potrafią...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez RafalekMNo właśnie... IMHO gdyby LPG było takie super...Pozdrawiam,
Jaroslav92525
-----------------------
VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astw"auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją" - czyli ile lat i km?
Czaaaaarno widzę tą przesiadkę Z 1, 6 na 2, 5 to owszem, ale z 2,5 na 1, 6 ... Zresztą Mondeo to klasa wyżej.
Jeśli Skoda, to nie udało się znaleźć SuperB (6 cylindrów) w dobrym stanie?
http://autogielda.money.pl/skoda;sup...m,6549872.html
no cóż jeździłem tym autem i nawet widzę tą przesiadkę, daje rade nawet ten silnik ale to wszystko co można o nim powiedzieć :twisted:
Superb odpada, bo założenie jest takie, że auto ma być nowe.
Z tą klasą wyżej mondeo to bym polemizował... może w stosunku do OI tak, ale OII to już ciężko. jeżdżę mondeami od jakichś 10 lat różnymi i troszke je poznałem. chyba, że mówimy o MKIV to zgadzam się, że to klasa wyżej, ale mkII/mkIII nie powiedziałbym.
co do LPG to zwolennik przeciwnika i tak nie przekona. mnie tam nie są potrzebne żadne wyliczenia co do grosza i gdybanie o podwyższonych kosztach serwisu/przeglądu czy ewentualnych awariach. jeździłem kiedyś bez LPG teraz jeżdżę z i wiem jaka jest różnica w portfelu. tym bardziej dostając instalację "niejako" w gratisie oszczędność zaczyna się od pierwszego kilometra. przy małych przebiegach może nieodczuwalna ale u mnie przypuszczam to autko będzie robić około 40 do 50kkm rocznie a to już robi kwotęTuras 2 mit gas naturlich
Komentarz
-
-
Ja mam podobny problem. Juz zaplacilem nawet zaliczke na O2T 1,6 + LPG z duzym doposazeniem ( ESP, metallic, podgrzew. fotele, dzielona kanapa, elektr. szyby p/t, alarm,czujnik parkowania i inne) w sumie nie bralem tylko radia ( tansze kupie np. Blaupunkt czy Alpine , a lepsze) i kurtyn pow. Ma byc przed Swietami Bozego Narodzenia 2011 . Ale od paru dni chodzi mi po glowie zmiana zamowienia na O2FL 1,2 TSI w wersji AMBIENTE. Za O2T płace 57200 a za O2FL 1,2 TSI 64000 w wersji AMBIENTE. Roznica spora, ale podolam. I teraz dylemat. Kupuje auto dla rodziny jako auto glownie na wyjazdy wakacyjne i dla zony sporadycznie po miescie ( zakladane max 400 km miesiecznie po miescie max 15 000 km rocznie). Na co dzien uzytkuje Peugeot Partner 1,6 HDI jako auto sluzbowe, lecz niestety nie nadaje sie na wyjzady rodzinne wakacyjne, dlatego decyzja o zakupie OCTAVI. I tu porownuje koszty uzytkowania LPG i TSI zakladajac roznice w cenie 7000 zł. Komfort jazdy ten sam, wiadomo przyjemnosc z prowadzenia wieksza w TSI.
Wole te 7000 przeznaczyc na fane wakacje lub na 2 lata jazdy na LPG.
Dobry wybór. A moze cos zle licze. Wzialem pod uwage wieksze koszty eksploatacji ( zakaldam cene LPG na poziomie 3 zł i srednie spalanie 9 l oraz czestsze przeglady ( w moim przypadku 170 zł/rok wiecej przy tym przebiegu)
Dobry wybpor, co sądzicie?
Komentarz
-
Komentarz