[O2] Kupno Octavii Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marektbg
    Elegance
    • 2010
    • 861

    #26
    Zamieszczone przez Seed
    100km obecnym AXR - 5.10 PLN - spalanie 6L/100km = 30.60 PLN koszt przejazdu 100 km = 9180 PLN/rok
    100km na LPG - 2.60 PLN - spalanie w 1.6 7L/100km = 18.20 PLN koszt przejazdu 100 km = 5460 PLN/rok
    100km na PB - 5.16 PLN - spalanie w 1.2 TSI 6L/100km = 30.96 PLN koszt przejazdu 100 km = 9288 PLN/rok
    Też tak kiedyś liczyłem - po miesiącu załapałem, że to jednak bardziej skomplikowane. W praktyce za cholerę, aż tak dobrze na LPG nie było. Na jeden zbiornik LPG tez jednak parę litrów benzyny trzeba zużyć - u mnie średnio na 10l LPG szły 3l benzyny a w zimie jeszcze więcej (krótkie podjazdy). Koszt przeglądu gazowego w SKO, koszt przeglądu instalacji w ASO, nie planowane płatne regulacje.

    Komentarz

    • Agamek12
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 9935
      • Ford

      #27
      Seed, 1.6i nie spali Ci w trasie 7l LPG! - 7l to spali, ale benzyny... Dołóż do tego trochę Pb "na rozgrzanie" i będziesz miał ekwiwalent 9l LPG. A to przy dzisiejszych cenach tak czy inaczej da Ci 9*2,55zł, czyli około 23zł. Teraz LPG jest "tanie", bo popyt na nie jest mniejszy niż zimą (nie ogrzewa sie budynków), więc za chwilę nie będzie kosztować 2,55zł, tylko pewnie jakieś 2,70-2,80 (w zimie). Z kolei Pb w zimie powinno być tańsze (mniejszy popyt, więc i ceny niższe). Do tego straszą, że (z uwagi na wymogi UE) zdrozeje dość znacznie akcyza na LPG i ON...
      Tak czy siak dla bezpieczeństwa zakładałbym przy kalkulacjach opłacalności, że średnioroczna cena Pb wształtować się powinna na poziomie ~5zł, a LPG na poziomie około 2,75zł. A wtedy koszt przejechania w trasie to:
      TSI: 6l X 5zł = ~30zł/100km
      1.6i LPG: 9l x 2,75zł = ~25zł/100km (wiem, poprzednio mówiłem o 23zł)
      Czyli przez rok wydasz w TSI ~9000zł, a w 1.6i LPG ~7.500zł...
      Dołóż sobie do tego fakt, iż w TSI (jeśli sie nie mylę) przeglądy możesz sobie ustawić co 30.000km (czyli raz w roku kilkaset złotych) a w 1.6i LPG musisz co 15.000km (czyli kilkaset złotych 2x w roku) - oczywiscie jeśli postanowisz serwisować w ASO zgodnie z procedurami SAP. I dodatkowo przegląd gazowy co rok (170zł co rok zamiast w TSI 100zł po 3-cim i 5-tym roku i potem co rok). A jeśli zdaży Ci sie tak, że gaz założy jakiś paprok i spędzisz masę czasu na poprawkach, to cała (potencjalna) oszczędnosć pójdzie w cholerę...
      Reasumując: może się zdarzyć tak, że koszt przejazdu w TSI i 1.6i LPG może być niemal identyczny... :cry:

      Aha, ja nie jestem przeciwnikiem gazu (co zawsze powtarzam) - miałem 2 auta z LPG i byłem zadowolony... Ale rachunek ekonomiczny pokazuje, że LPG wcale nie pozwala na ogromną oszczędność pieniędzy... Prosta matematyka boleśnie obnaża nadoptymistyczne prognozy LPG-hurra-optymistów... :?
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz

      • Seed
        Elegance
        • 2010
        • 875
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #28
        Decyzja zapadła - biorę 1.6 z gazem. Z 1.2 TSI w aucie firmowym rowniez moze byc masa problemow. instalacji nie zaklada paprok - tylko Skoda. jezdzilem swego czasu prywatnie autem z sekwencja i oszczednosci byly ogromne w stosunku do diesla czy malych benzyn.
        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

        Komentarz

        • Octavianos
          L&K
          • 2010
          • 1130

          #29
          Zamieszczone przez pandzik
          Do gazu nie doliczyłeś ceny benzyny, droższych i częstszych przeglądów, droższych przeglądów rejestracyjnych i babrania sie w gazie.

          Widać jednak że sie napaliłeś na ten gaz. Kupuj więc i niech ci służy.
          Ile benzyny spali przy zasilaniu na LPG?, tylko na rozruch lub raptem zimą kilka km, a oszczędności z jazdy na LPG są niebagatelne, czego dowodzą powyższe wyliczenia kolegi i moje doświadczenia przez ponad 7 lat jazdy z LPG.
          Szczerze, to wkurza mnie, że robi się złą prasę LPG, a najczęściej mówią to osoby, które nigdy z gazem nie jeździły albo zasłyszały złe opinie...

          Co to znaczy babranie się w gazie? Jakoś przez 7 lat nie babrałem się w gazie tylko śmiałem się z osób, które przepłacają na co dzień i uważają, że są"lepsi" bo jeżdżą na PB. Ja wolę różnicę w cenie wydać np. na kosmetyki do auta albo po prostu na życie...
          SIMPLY CLEVER
          Wiesz co dobre :-)

          Moja Maszyna
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

          Komentarz

          • Agamek12
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 9935
            • Ford

            #30
            Zamieszczone przez Seed
            Decyzja zapadła - biorę 1.6 z gazem.
            Oby Twoje załozenia się spełniły
            Adam... Używam:
            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
            Passek: B6 175KM/366Nm

            Komentarz

            • Octavianos
              L&K
              • 2010
              • 1130

              #31
              Gwarantuję Agamek, że koledze się spełnią :-)
              SIMPLY CLEVER
              Wiesz co dobre :-)

              Moja Maszyna
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

              Komentarz

              • pandzik
                RS
                • 2011
                • 2254
                • Seat

                #32
                Zamieszczone przez Octavianos
                tylko śmiałem się z osób, które przepłacają na co dzień i uważają, że są"lepsi" bo jeżdżą na PB
                :helm


                Zamieszczone przez Octavianos
                Gwarantuję Agamek, że koledze się spełnią :-)
                ad:

                Zamieszczone przez Seed
                Decyzja zapadła - biorę 1.6 z gazem

                Komentarz

                • geralcik
                  Drive
                  • 2011
                  • 61

                  #33
                  ja też przychylam się do zdania kolegi Octavianos, sam byłem kiedyś wielkim przeciwnikiem LPG, ale przy tych cenach benzyny jakie mamy obecnie i posiadaniu w aucie motoru 2,5 lytry i niemałej mocy stwierdziłem, że tyle pieniędzy ile puszczam "z dymem" to jest jakaś paranoja. I nie twierdze, że nie stać mnie tankować auta, bo dobrze wiedziałem co kupuje i ile toto pali, ale generalnie zaczęło mnie to denerwować. Założyłem porządną sekwencję u dobrego gazownika, nota bene LandiRenzo i od długiego czasu na stacji benzynowej się śmieję. Instalka zwróciła się po 7 miesiącach. Zero problemów w eksploatacji, że mam gaz w aucie wiem tylko wtedy kiedy tankuję i się uśmiecham.

                  dlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiech

                  tylko mocy będzie mi pewnie troszkę brakować :? :diabelski_usmiech
                  Turas 2 mit gas naturlich

                  Komentarz

                  • Agamek12
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 9935
                    • Ford

                    #34
                    Zamieszczone przez Octavianos
                    Gwarantuję Agamek, że koledze się spełnią :-)
                    Śmiem twierdzić, że założenie, iż 1.6i spali 7l LPG jest absolutnie błędne, bo to oznacza, że w jego założeniach taki 1.6i spaliłby 6l Pb, czyli tyle samo ile spali TSI... Ale co tam, każdy ma swoją matemaatykę...
                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #35
                      Octavianos, Mialem przez 2 tygodnie auto z gazem i ono nie palilo LPG tyle co Pb, zawsze bylo go wiecej. Jak bylo cieplo to faktycznie przelaczalo sie po ok. 500-1000mb jazdy, ale jak zrobilo sie zimno to juz bylo 2-4km.

                      A te 7l Pb to ten 1.6 pali przy naprawde spokojnej jezdzie. Jezdzilem OI z tym silnikiemkilka razy i takie wyciagam wnioski.

                      Przyklad z zycia:

                      1) Basia jezdzi spokojnie, to pali srednio 8l.
                      Raporty spalania Škoda Octavia, lpg , 8.18 l/100km. Średnie spalanie, ID pojazdu: 13962


                      2) Johny, jezdzi duzo tras (Katowice-Bielsko) i spalanie nie oscyluje kolo 7l, a prawie 9l.
                      Raporty spalania Škoda Octavia, lpg , 8.87 l/100km. Średnie spalanie, ID pojazdu: 13266
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Agamek12
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 9935
                        • Ford

                        #36
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Octavianos, Mialem przez 2 tygodnie auto z gazem i ono nie palilo LPG tyle co Pb, zawsze bylo go wiecej
                        Bo właściwości fizyczne obu paliw są takie, że zawsze spalane jest (objętościowo) około 15% więcej LPG niż Pb.
                        Żeby nie być gołosłownym: prawidłowe spalanie jest wtedy, gdy na 1 jednostkę masy (ciężaru) paliwa przypada 14 jednostek masy (ciężaru) powietrza. Ponieważ ciężar właściwy LPG jest o około 15% mniejszy niż Pb (1l Pb waży około 1kg, 1l LPG waży około 0,85kg) należy zużyć około 1,15l LPG na każde 14kg powietrza...
                        Czyli: zawsze trzeba dać 1kg paliwa na 14kg powietrza - czyli albo 1l Pb, albo 1,15l LPG... Fizyka Panowie i Panie, fizyka...

                        [ Dodano: Wto 24 Maj, 11 22:52 ]
                        Zamieszczone przez geralcik
                        dlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiech
                        No ale sam przyznasz, że w Tourze masz gratisowy LPG, więc oszczędzać zaczynasz odrazu (nie musisz "amortyzować" kosztu instalacji). Ale gdybyś miał do Toura dołożyć LPG za jakieś 3-4kzł, to byś pewnie troszkę pokalkulował?
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz

                        • Enriquez
                          RS
                          • 2009
                          • 7685
                          • Superb III (3V3)

                          #37
                          Jeśli to coś pomoże Wam w obliczeniach, to moje 1.6 BSE pali minimalnie jak tylko mi się udało zejść 6,1 PB/100km w długiej emeryckiej trasie. Niżej to chyba sado maso...
                          Pozdrawiam
                          Marcin

                          Komentarz

                          • Agamek12
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 9935
                            • Ford

                            #38
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            Przyklad z zycia:

                            1) Basia jezdzi spokojnie, to pali srednio 8l.
                            http://www.motostat.pl/vehicle-stats/13962
                            No ale trzeba tu jeszcze zadać pytanie ile jej auto zużywa Pb? Bo wartość spalania LPG nie daje pełnego obrazu kosztów związanych z podróżowaniem tym autem...
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz

                            • geralcik
                              Drive
                              • 2011
                              • 61

                              #39
                              Zamieszczone przez agamek12
                              Zamieszczone przez geralcik
                              dlatego Toura zamówiłem też LPG bo dzięki autku zarabiam pieniążki i robię sporo kilometrów, obecnie koło 40kkm rocznie a nie wykluczone, że będzie więcej... dlatego liczę, że Octa pozwoli mi je zarabiać przy mniejszych kosztach :szeroki_usmiech
                              No ale sam przyznasz, że w Tourze masz gratisowy LPG, więc oszczędzać zaczynasz odrazu (nie musisz "amortyzować" kosztu instalacji). Ale gdybyś miał do Toura dołożyć LPG za jakieś 3-4kzł, to byś pewnie troszkę pokalkulował?
                              to fakt, że w gratisie czyli nie trzeba amortyzować :diabelski_usmiech w mondeo instalka kosztowała 5kzł i zwróciła się po 7 miesiącach jazdy około no ale to też inne spalanie więc i różnica kwotowo większa... gdyby nie było instalki w gratisie w Tourze to pewnie jednak zdecydowałbym się na sporo mocniejsze auto i zakładał LPG we własnym zakresie, a tak dzięki temu i jeszcze kilku innym czynnikom padło na Skodzinę :wink:
                              Turas 2 mit gas naturlich

                              Komentarz

                              • Octavianos
                                L&K
                                • 2010
                                • 1130

                                #40
                                Gdyby nie było gratisowego LPG, to wiadomo, że Tour nie sprzedawałby się tak rewelacyjnie i jasne jest, że oszczędza się na paliwie od razu po wyjeździe z salonu.
                                Moje obecne auto - Megane 1.6 16v 79kW pali benzyny średnio ok. 7l, natomiast gazu ok.8,5-9l, więc podejrzewam, że przy Tourze będzie podobnie i jak przez 7 lat jeździłem na LPG, to jakoś nie za bardzo wyobrażam sobie płacić za każde przejechane 100km prawie 2x więcej :roll:
                                SIMPLY CLEVER
                                Wiesz co dobre :-)

                                Moja Maszyna
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                Komentarz

                                • astw
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 107

                                  #41
                                  Skąd pomysł zmiany ST 200 (2, 5 litra ) na 1, 6 litra? Jaka jest przyczyna takiej decyzji, bo rewelacyjna przyjemność jazdy Mondeo ST .... nie wymaga komentarza

                                  Komentarz

                                  • geralcik
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 61

                                    #42
                                    Zamieszczone przez astw
                                    Skąd pomysł zmiany ST 200 (2, 5 litra ) na 1, 6 litra? Jaka jest przyczyna takiej decyzji, bo rewelacyjna przyjemność jazdy Mondeo ST .... nie wymaga komentarza
                                    no cóż... wrażeń z jazdy na pewno będzie brakować i pozostaną w pamięci na długo :| a są na prawdę niezłe :diabelski_usmiech

                                    po prawdzie to auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją po prostu. a potrzebuje dużego i w miare wygodnego auta bo dużo się przemieszczam. z założenia miało być to auto nowe, bezawaryjne mam nadzieję i ekonomiczne - a w pieniądzach jakie obecnie mogę przeznaczyć na auto idealnie zmieścił się nieźle wyposażony Tour. Jeszcze nie postanowiłem do końca co będzie z ST200... w sumie mam wolne miejsce u ojca w garażu i niewykluczone, że jeżeli budżet pozwoli to eSTek zostanie i będzie czekał na swój czas. jakby nie patrzeć jest to motoryzacyjna perełka w jakimś stopniu. chciałbym go kiedyś przywrócić do pełnej świetności i mieć takie autko "do kościoła" :szeroki_usmiech

                                    ale czas i finanse pokażą 8)

                                    na razie będzie toczydło w postaci Skodziny, ale w przyszłości dalszej i tak wrócę do duużej i mocnej benzyny pod maską :diabelski_usmiech marzy mi się jakieś 4,2 pod maską Audi, ale najpierw Skoda i ja musimy na to zarobić 8)
                                    Turas 2 mit gas naturlich

                                    Komentarz

                                    • astw
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 107

                                      #43
                                      "auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją" - czyli ile lat i km?

                                      Czaaaaarno widzę tą przesiadkę Z 1, 6 na 2, 5 to owszem, ale z 2,5 na 1, 6 ... Zresztą Mondeo to klasa wyżej.

                                      Jeśli Skoda, to nie udało się znaleźć SuperB (6 cylindrów) w dobrym stanie?
                                      Informacje finansowe z kraju i ze świata. Aktualne i archiwalne: notowania giełdowe, kursy walut, wskaźniki gospodarcze, wiadomości ekonomiczne.

                                      Komentarz

                                      • marektbg
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 861

                                        #44
                                        Skoro ten LPG jest tak dobry, czego wszyscy na nim nie jeździmy i producenci poza nielicznymi wyjątkami nie mają takich aut w ofercie?
                                        Śmieszne są stwierdzenia, że jazda jest połowę tańsza - szczególnie w miejskiej eksploatacji a o zimie nie wspominam - to się bierze z tego, że faktycznie tankując LPG za 2,50 widząc że E95 kosztuje ponad 5zł ma się wrażenie 100% sukcesu
                                        Nie kupiłbym też używanego auta jeżdżącego od nowości na gazie.

                                        Komentarz

                                        • kapi
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1174
                                          • Fabia combi

                                          #45
                                          Zamieszczone przez marektbg
                                          producenci poza nielicznymi wyjątkami nie mają takich aut w ofercie?
                                          Skoda ma fabryczną instalację w OII Tour ... tylko chyba nie w PL ...
                                          OII sprzedana


                                          Następca dużej czarnej - Mała czarna MC 1Z1Z

                                          Komentarz

                                          • RafalekM
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 362

                                            #46
                                            Zamieszczone przez marektbg
                                            Skoro ten LPG jest tak dobry, czego wszyscy na nim nie jeździmy i producenci poza nielicznymi wyjątkami nie mają takich aut w ofercie?
                                            Śmieszne są stwierdzenia, że jazda jest połowę tańsza - szczególnie w miejskiej eksploatacji a o zimie nie wspominam - to się bierze z tego, że faktycznie tankując LPG za 2,50 widząc że E95 kosztuje ponad 5zł ma się wrażenie 100% sukcesu
                                            Nie kupiłbym też używanego auta jeżdżącego od nowości na gazie.
                                            No właśnie... IMHO gdyby LPG było takie super, nikt nie jeździłby na benzynie, bo nawet bogaci czasem lubią przyoszczędzić. Koszta posiadania auta na gaz są trochę wyższe niż tego na benzynę bo regulacje, wymiany części, częstsze zmiany oleju (jeśli się mylę, przepraszam) kosztują. Nie można zapomnieć, jak już wspominano, że auto na LPG musi mieć pewną ilość benzyny w baku.

                                            Komentarz

                                            • pandzik
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2254
                                              • Seat

                                              #47
                                              Moja jazda próbna O2 T z przebiegiem 150km przebiegała w sposób dość specyficzny. Mianowicie autko dwukrotnie mi zgasło, po czym nie dało sie odpalić przez kilka minut. Generalnie kapucha wielka.

                                              A to liczenie.... jeśli ktoś faktycznie podliczy wszystkie koszta, godzi się na wiecej zachodu, chociażby z przeglądami i częstszymi regulacjami i wyjdzie mu, że mu sie opłaca, lubteż jest zagorzałym zwolennikiem gazu- droga wolna, mi to nie przeszkadza. Tylko proszę nie wciskać wszystkim i wszędzie, że w każdych warunkach gaz wychodzi taniej. Tak niestety nie jest. no może tylko w Erze tak potrafią...

                                              Komentarz

                                              • Jaroslav92525
                                                Rider
                                                • 2009
                                                • 358
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez RafalekM
                                                No właśnie... IMHO gdyby LPG było takie super...
                                                To wszystko (no prawie) to kwestia filozofii bo wystarczy popatrzeć na to również w ten sposób: na jak NISKIM poziomie (podatki etc.) muszą być utrzymywane ceny LPG (w stosunku do cen benzyny) aby ludziom chciało się w to (LPG) bawić (koszt instalacji, droższe o kilkadziesiąt coroczne przeglądy etc). Przecież gdyby zysk z jazdy na LPG byłby marginesowy to pies z kulawą nogą by sobie życia nie komplikował jakimiś tam instalacjami gazowymi....
                                                Pozdrawiam,
                                                Jaroslav92525

                                                -----------------------
                                                VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

                                                Komentarz

                                                • geralcik
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 61

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez astw
                                                  "auto osiągnęło wjek i przebieg w którym zaczyna być inwestycją" - czyli ile lat i km?

                                                  Czaaaaarno widzę tą przesiadkę Z 1, 6 na 2, 5 to owszem, ale z 2,5 na 1, 6 ... Zresztą Mondeo to klasa wyżej.

                                                  Jeśli Skoda, to nie udało się znaleźć SuperB (6 cylindrów) w dobrym stanie?
                                                  http://autogielda.money.pl/skoda;sup...m,6549872.html
                                                  wiek 10ciu lat i przebieg (na liczniku) 200kkm, wygląda, że prawdziwy ale tego to nigdy pewnym być nie można w używanym aucie...

                                                  no cóż jeździłem tym autem i nawet widzę tą przesiadkę, daje rade nawet ten silnik ale to wszystko co można o nim powiedzieć :twisted:

                                                  Superb odpada, bo założenie jest takie, że auto ma być nowe.

                                                  Z tą klasą wyżej mondeo to bym polemizował... może w stosunku do OI tak, ale OII to już ciężko. jeżdżę mondeami od jakichś 10 lat różnymi i troszke je poznałem. chyba, że mówimy o MKIV to zgadzam się, że to klasa wyżej, ale mkII/mkIII nie powiedziałbym.

                                                  co do LPG to zwolennik przeciwnika i tak nie przekona. mnie tam nie są potrzebne żadne wyliczenia co do grosza i gdybanie o podwyższonych kosztach serwisu/przeglądu czy ewentualnych awariach. jeździłem kiedyś bez LPG teraz jeżdżę z i wiem jaka jest różnica w portfelu. tym bardziej dostając instalację "niejako" w gratisie oszczędność zaczyna się od pierwszego kilometra. przy małych przebiegach może nieodczuwalna ale u mnie przypuszczam to autko będzie robić około 40 do 50kkm rocznie a to już robi kwotę
                                                  Turas 2 mit gas naturlich

                                                  Komentarz

                                                  • marcgrzy
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 30

                                                    #50
                                                    Ja mam podobny problem. Juz zaplacilem nawet zaliczke na O2T 1,6 + LPG z duzym doposazeniem ( ESP, metallic, podgrzew. fotele, dzielona kanapa, elektr. szyby p/t, alarm,czujnik parkowania i inne) w sumie nie bralem tylko radia ( tansze kupie np. Blaupunkt czy Alpine , a lepsze) i kurtyn pow. Ma byc przed Swietami Bozego Narodzenia 2011 . Ale od paru dni chodzi mi po glowie zmiana zamowienia na O2FL 1,2 TSI w wersji AMBIENTE. Za O2T płace 57200 a za O2FL 1,2 TSI 64000 w wersji AMBIENTE. Roznica spora, ale podolam. I teraz dylemat. Kupuje auto dla rodziny jako auto glownie na wyjazdy wakacyjne i dla zony sporadycznie po miescie ( zakladane max 400 km miesiecznie po miescie max 15 000 km rocznie). Na co dzien uzytkuje Peugeot Partner 1,6 HDI jako auto sluzbowe, lecz niestety nie nadaje sie na wyjzady rodzinne wakacyjne, dlatego decyzja o zakupie OCTAVI. I tu porownuje koszty uzytkowania LPG i TSI zakladajac roznice w cenie 7000 zł. Komfort jazdy ten sam, wiadomo przyjemnosc z prowadzenia wieksza w TSI.
                                                    Wole te 7000 przeznaczyc na fane wakacje lub na 2 lata jazdy na LPG.
                                                    Dobry wybór. A moze cos zle licze. Wzialem pod uwage wieksze koszty eksploatacji ( zakaldam cene LPG na poziomie 3 zł i srednie spalanie 9 l oraz czestsze przeglady ( w moim przypadku 170 zł/rok wiecej przy tym przebiegu)
                                                    Dobry wybpor, co sądzicie?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...