korek od wlewu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • giboon1989
    Classic
    • 2010
    • 31

    korek od wlewu oleju

    Zamieszczone przez innova
    wreszcie obiektywna ocena o tym cudzie uniwersalizmu :wink:
    Wiesz.... Radio jak radio.... Najważniejsze że gra Ja mam ten starszy model MC5600, w zasadzie jako bluetooth, radio i odtwarzacz MP3 sprawdza się znakomicie. Filmów nie oglądam, przystawki navi nie posiadam.

    Co do napięcia - nie mam pojęcia. Wypadałoby zmierzyć miernikiem? Czy znajdę taką informację gdzieś w specyfikacji producenta?
  • granacik
    Ambiente
    • 2009
    • 249

    #2
    korek od wlewu oleju

    Cześć,

    Dzisiaj musiałem dolać trochę oleju silnikowego bo go ubyło i po raz kolejny zastanawiałem się nad pewnym faktem... Korek w 1.8 TSI jest umiejscowiony w zagłębieniu, tak że jak jest zakręcony to jest równo z plastikową osłoną silnika. Po pewnym czasie zbierają się tam (pomiędzy korkiem a plastikową osłoną silnika) nieczystości jak kurz czy piasek. Podczas odkręcania korka a także samego dolewania oleju ten bród dostaje się do środka silnika. No i teraz pytanie czy to szkodzi silnikowi? Czy olej zanim trafi do smarowania ruchomych części silnika najpierw trafia do filtra?

    Pytam bo staram się uważać na to i zawsze wycieram jak mogę okolice korka przed dolaniem oleju i myślę sobie dlaczego tak to jest zrobione? Gdyby po odkręceniu korka chociaż gwint wystawał w górę to byłoby ok.

    Komentarz

    • Mihau
      RS
      • 2009
      • 7460
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      Ja przed odkręceniem korka zawsze podmucham, wezmę ręcznik papierowy i złożę tak by miał czubek i czubkiem przecieram tamto miejsce lub małym pędzelkiem machnę jak mam pod ręką i dopiero odkręcam.

      U mnie tam naprawdę jest tego malutko więc chyba jakoś strasznego wpływu to nie będzie miało, a jak już wpadnie to chyba filtr wyłapie (tylko właśnie czy on jest na początku czy na końcu obiegu)
      O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

      Komentarz

      • granacik
        Ambiente
        • 2009
        • 249

        #4
        Mihau, to ja robię podobnie ale to chyba nie powinno tak być :roll:

        Komentarz

        • misiul
          Rider
          • 2011
          • 521

          #5
          Jak dla mnie straszna lipa to że komora silnika bardzo się brudzi, moje auto ma 1.5 m-ca i jezdżę tylko asfaltami o pod maską mnóstwo nie tyle kurzu co nawet piasku. W żadnym inny aucie się z tym nie spotkałem.

          Chłodnica zabita już owadami. W toyocie miałem w pasie przednim siatkę (kratkę) która zatrzymywała zwierzynę. Tutaj ogromne otwory w pasie przednim gdzie leci wszystko na silnik i chłodnicę.

          Tak się zastanawiam czy można tą chłodnica opłukać karcherem z daleka aby nie pokrzywić blaszek. A również czy cały silnik można podczas mycia auta opłukać? Macie doświadczenia/

          Komentarz

          • Mihau
            RS
            • 2009
            • 7460
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            granacik, to sobie pierdyknij takiego moda jak ma kowal 2002 i nie powinno Ci tyle syfu lecieć


            O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              Zamieszczone przez misiul

              Chłodnica zabita już owadami. W toyocie miałem w pasie przednim siatkę (kratkę) która zatrzymywała zwierzynę. Tutaj ogromne otwory w pasie przednim gdzie leci wszystko na silnik i chłodnicę.

              /
              Ja zasłoniłem to siateczką - może nie jest to najpiękniejszy widok, ale robali i kamieni nie mam - DZISIAJ sprawdzałem
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • ruwado
                RS
                • 2009
                • 14891
                • Octavia IV (NX3)

                #8
                Brud chyba nigdy nie jest potrzebny. A ten mod kowala 2002 to prosty i genialny zarazem
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz

                • granacik
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 249

                  #9
                  Mod faktycznie ogranicza pewnie brudzenie się silnika ale nie zapobiega mu całkowicie. Pytanie czy wpadający brud przy odkręcaniu korka może zaszkodzić silnikowi czy i tak olej trafia najpierw do filtra. Niestety nie znam się na budowie silnika...

                  Komentarz

                  • misiul
                    Rider
                    • 2011
                    • 521

                    #10
                    Zamieszczone przez granacik
                    Mod faktycznie ogranicza pewnie brudzenie się silnika ale nie zapobiega mu całkowicie. Pytanie czy wpadający brud przy odkręcaniu korka może zaszkodzić silnikowi czy i tak olej trafia najpierw do filtra. Niestety nie znam się na budowie silnika...
                    Tak piach w silniku to nic dobrego. Skoro masz dużo zanieczyszczeń to przed odkręceń korka wypędzelkuj zakamarki użyj sprężonego powietrza bądź odkurzacza

                    Komentarz

                    • granacik
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 249

                      #11
                      misiul, ja tak robię jak dolewam i jak jadę do ASO na wymianę bo oni nie widziałem aby zwracali na to uwagę.

                      Komentarz

                      • misiul
                        Rider
                        • 2011
                        • 521

                        #12
                        przyklej gąbkę na pasie przednim i będzie po kłopocie, ja tak zrobię. W ASO po co mają się przejmować

                        Komentarz

                        • strażak
                          Classic
                          • 2011
                          • 1

                          #13
                          brudek wokół korka

                          witaj granacik
                          dolewasz olej oczywiście od góry silnika poprzez otwór w pokrywie głowicy. płynie on w dół przez głowicę, blok i wszystkie różne mechanizmy które są w powyższych częściach silnika do misy olejowej umieszczonej na samym dole. płynie i smaruje przy okazji zatrzymując się w zagłębieniach, zakamarkach, dziurkach :roll: na płaszczyznach, jednym słowem wszędzie. jezeli olej jest zabrudzony po odpaleniu silnika nie wiadomo gdzie ten syf :twisted: zostanie zanim trafi z misy przez pompę do filtra (dopiero po wyjściu z niego jest oczyszczony) :P i w kanały smarujące. zawsze jakaś drobinka, np. ziarnko piasku może zostawić ślad na szklance popychacza lub wałka rozrządu. jest to co prawda kropla w morzu jednak ziarnko do ziarnka i zbiera się miarka...
                          ci "mistrzowie" o których pisałeś w du.....nosie to mają bo przecie to dla nich chleb.....
                          Rada moja taka - jak już koledzy z OCP pisali: Zanim zalejesz...DMUCHAJ I TRZEJ JAK TYLKO MOZESZ , tylko przed dmuchaniem nie zapomnij zamknąć oczu :x
                          jak nie wiesz czemu...zobaczysz
                          to co się leje do środka powinno być jak najbardziej czyste....noooo panowie!!!
                          ops: na tym zakończę...
                          pozdrawiam
                          miło było....

                          Komentarz

                          Pracuję...