Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • looker
    RS
    • 2008
    • 1886
    • Octavia II (1Z3)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    #51
    No i bardziej to odwracalne jakby nam się nie podobał jednak taki mod :szeroki_usmiech
    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

    Komentarz

    • bradley
      L&K
      • 2008
      • 1465

      #52
      Zamieszczone przez pankrzys
      Panowie, w temacie ktoś pytał, dlaczego zaślepiacie przelot do egr, zamiast zaślepić po prostu przewód podciśnieniowy, który go po prostu otwiera. Domyślnie jest zamknięty i otwierany podciśnieniem, więc mało inwazyjnie zaślepiamy po prostu czarny gumowy przewód i po kłopocie
      Pod warunkiem, ze mamy pewnosc, ze od syfu EGR nie jest caly czas niedomkniety bo zamknac calkowicie sie nie moze
      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

      Komentarz

      • pankrzys
        Ambiente
        • 2011
        • 114

        #53
        trafne spostrzeżenie, ale fakt faktem wyczyścić to można jak już ma się zamiar go zaślepiać najlepiej za jednym razem wykonać obie czynności
        Sprzedam zawieszenie z pakietu na bezdroża click ---> LINK

        Komentarz

        • edzio
          Classic
          • 2011
          • 11

          #54
          Dziś walczyłem z tym problemem w Oct2 w silniku BXE iw końcu po wielu próbach udało mi się wszystko zrobić tak że nie wywala błędu na desce rozdzielczej. Unieruchomiłem zawór EGR blokując podciśnienie nim sterujące (prościej tak niż wstawianie blaszki z puszki piwa lub RedBula) oraz założyłem swojej konstrukcji przepustnicę o 1/3 mniejszą w elektrycznej klapie gaszącej(przepustnicy) tak by podczas hamowania silnikiem ,silnik miał możliwość coś-powietrze zasysać po jej zamknięciu bo zawór EGR nie otwiera się i nie wpuszcza spalin nie zasyfiając mi kolektora i reszty. Jak ktoś nie ma ochoty się bawić dorabianiem drugiej przepustnicy może już w istniejącej wywiercić 2 lub więcej sporej średnicy otwory.
          Przy okazji z racji że działam usługowo w układach wydechowych i sprzęt spawalniczy posiadam ,wymontowałem część układu wydechowego z katalizatorem. Otworzyłem bańkę katalizatora ,jedną jego część jak wieko trumny, wyjąłem wkład ceramiczny, wszystko ponownie pospawałem nierdzewką.Po jeździe próbnej wiem że autko ma mocniejszy dół, wcześniej czuć turbinę, przyspieszenie się poprawiło .Wcześniej miałem Fabię 101KM TDI katalizator też był wywalony ,spostrzeżenia identyczne. Jako drugie autko w rodzinie mam Seata Arosę 2001r 1,4TDI również usunąłem katalizator. Przed modyfikacją turbinę było czuć od około 2000obr teraz już od 1600-1700obr zaczyna się coś dziać .Oczywiście we wszystkich po blokowane są identycznie zawory EGR i klapy gaszące ,kolektory czyste i żadnych błędów na deskach rozdzielczych. Auta nie dymią bo Pompowtrykowce z seryjną mocą i w dobrym stanie nie dymią .Polecam taką modyfikację
          EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

          Komentarz

          • tadfi
            Rider
            • 2008
            • 501
            • Octavia III combi (5E5)
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            #55
            edzio mógłbyś zrobić jakieś zdjątka jak ta modyfikacja z klapą gaszącą wygląda. Rozwiązanie przede wszystkim ekonomiczne, bo nie trzeba wyskakiwać z kilku stów dla tunera, żeby przerobił soft. Czy ta przeróbka klapy na nic nie wpływa (ujemnie)?
            TadFi
            Breloki, logo na klapę i inne gadżety

            Komentarz

            • edzio
              Classic
              • 2011
              • 11

              #56
              Jedyny minus to to że silnik podczas gaszenia stacyjką nie zatrzymuje się tak szybko jak wcześniej.Czuć większy wsztrząs silnika podczas zatrzymywania się.Możliwe że w tyłek dostają przez to deko poduszki silnika.Fabia miała 250tysi jak ją sprzedawałem i nic nie trzeba było wymieniać.A zdjęć nie robiłem podczas prac.Jak będzie trzeba to zrobię za kilka dni kilka fotek.Mogę telefonicznie dokładnie wyjaśnić co i jak zrobić.
              EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737

              Komentarz

              • lukas_jg
                Rider
                • 2012
                • 600
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #57
                Co do rzucania autem przy gaszeniu (gdzie nie mamy klapy gaszącej) to najlepiej to sprawdzić odłączając wężyk podciśnienia i zatykając go chwilowo.


                Co zawór EGR to każdy inaczej wygląda. Te co mają otwartą i odmę i EGR są suche i wypalone - najlepiej skrobać (to samo tyczy się kolektora). Te co mają zatkany EGR i otwartą odmę to są zaolejone nieziemsko - najlepiej pomaga spryskiwacz do czyszczenia silników. Widział ktoś zawór EGR gdzie dolot spalin jest zaślepiony i odma jest wyprowadzona poza dolot ?


                Tutaj macie 2 kolektory:
                - pierwszy (ASV) - wypalony (EGR on, odma on)
                - drugi (ARL) - zaolejony (EGR off, odma on)
                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                Komentarz

                • amigo
                  Drive
                  • 2008
                  • 48

                  #58
                  Pomocy !!!
                  Przekopalem cale forum i nie znalazlem ani slowka o syfie w otworach glowicy po zdjeciu kolektora ssacego.Moze sie myle,ale zostaje przeciez naruszona "spojnosc materii" .
                  Jak sobie z tym poradziliscie?
                  Przeciez te kawaleczki "asfaltu" jak dostana sie do cylindrow,to moga narobic niezlego balaganu. :shock:
                  Oswieccie mnie troche,bo moja "babcia" ma nalatane ponad 304tys.km,a nigdy tam nie zagladalem i w najblizszych dniach musze sie za to zabrac,bo olej leje sie juz po bloku.

                  WESOLYCH (ostatnich minut)SWIAT

                  [ Dodano: Sro 26 Gru, 12 22:40 ]
                  Pomocy !!!
                  Przekopalem cale forum i nie znalazlem ani slowka o syfie w otworach glowicy po zdjeciu kolektora ssacego.Moze sie myle,ale zostaje przeciez naruszona "spojnosc materii" .
                  Jak sobie z tym poradziliscie?
                  Przeciez te kawaleczki "asfaltu" jak dostana sie do cylindrow,to moga narobic niezlego balaganu. :shock:
                  Oswieccie mnie troche,bo moja "babcia" ma nalatane ponad 304tys.km,a nigdy tam nie zagladalem i w najblizszych dniach musze sie za to zabrac,bo olej leje sie juz po bloku.

                  WESOLYCH (ostatnich minut)SWIAT

                  [ Dodano: Sro 26 Gru, 12 22:42 ]
                  Sorki mialo pojsc do innego dzialu.

                  [ Dodano: Sro 26 Gru, 12 22:43 ]
                  Pomocy !!!
                  Przekopalem cale forum i nie znalazlem ani slowka o syfie w otworach glowicy po zdjeciu kolektora ssacego.Moze sie myle,ale zostaje przeciez naruszona "spojnosc materii" .
                  Jak sobie z tym poradziliscie?
                  Przeciez te kawaleczki "asfaltu" jak dostana sie do cylindrow,to moga narobic niezlego balaganu. :shock:
                  Oswieccie mnie troche,bo moja "babcia" ma nalatane ponad 304tys.km,a nigdy tam nie zagladalem i w najblizszych dniach musze sie za to zabrac,bo olej leje sie juz po bloku.

                  WESOLYCH (ostatnich minut)SWIAT

                  [ Dodano: Sro 26 Gru, 12 22:46 ]
                  Jeszcze raz sorki,to juz byl ostatni kieliszek w te swieta ops:

                  Komentarz

                  • lukas_jg
                    Rider
                    • 2012
                    • 600
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #59
                    amigo, trzeba sobie jakoś radzić. Ja nie ruszałem za bardzo bloku silnika. Jedynie palcem sprawdziłem czy nie ma większych "grudek" i tyle. Kolektor wyczyszczony, nowa uszczelka i skręcanie.
                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                    Komentarz

                    • amigo
                      Drive
                      • 2008
                      • 48

                      #60
                      Zamieszczone przez lukas_jg
                      Jedynie palcem sprawdziłem czy nie ma większych "grudek" i tyle
                      Niezbyt mnie uspokoiles,ale dzieki.
                      Gdzies na niemieckich stronach widzialem zdjecie gniazd kolektora o srednicy zmniejszonej tym syfem o polowe.U mnie moze byc to samo.
                      Zaczalem sobie wyobrazac,co moze sie stac jak,to nie wyczyszczone dostaje powera z wyczyszczonego dolotu.
                      ...pozacierane cylindry,powyginane popychacze itd.itp.

                      [ Dodano: Czw 27 Gru, 12 01:16 ]
                      Zamieszczone przez lukas_jg
                      Jedynie palcem sprawdziłem czy nie ma większych "grudek" i tyle
                      Niezbyt mnie uspokoiles,ale dzieki.
                      Gdzies na niemieckich stronach widzialem zdjecie gniazd kolektora o srednicy zmniejszonej tym syfem o polowe.U mnie moze byc to samo.
                      Zaczalem sobie wyobrazac,co moze sie stac jak,to nie wyczyszczone dostaje powera z wyczyszczonego dolotu.
                      ...pozacierane cylindry,powyginane popychacze itd.itp.

                      Komentarz

                      • mp1985
                        Drive
                        • 2012
                        • 55

                        #61
                        panowie czy w silniku ASV czyli jeszcze na zwykłej pompie nei bedzie mi wywaloło błędów jak zaślepie egr?
                        ASV+

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #62
                          Trzeba sprawdzic. Jednemu nie wywala innemu czasem wywalilo. Przeciez to jest 10minut pracy jak ma sie docieta blaszke, dostep z gory do 2 srubek
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • zsolpyw
                            Elegance
                            • 2012
                            • 897

                            #63
                            Ja tez wykonalem profi czyszczenie dolotu+przepustnica.
                            wlasciwie nie bylo z czego czyscic, cienka warstwa osadu na sciankach. Taka cecha benzyniaka :lol:

                            Ale dolot pokryty olejem, zapewne z smierdzacej odmy. W zimie zbiera sie maselko, zastanawiam sie nad wywaleniem odmy na zewnatrz.

                            Skoro odma jest zamknieta, czy po wyrzuceniu stworzona nieszczelnosc moze byc niekorzystna ?
                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                            Jeżdżę w blasku
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #64
                              zsolpyw "Skoro odma jest zamknieta, czy po wyrzuceniu stworzona nieszczelnosc moze byc niekorzystna ?"
                              Tak. Odma powinna być obiegiem zamkniętym z podciśnieniem w kierunku od niej.
                              Przez otwartą odmę nie będziesz miał podciśnienia, będzie Ci syfiło a w najgorszym przypadku może zbierać ci śmieci do środka. Jak wiemy odma naprzemiennie dmucha i wciąga powietrze z częstotliwością obrotu wałka.

                              [ Dodano: Pią 28 Gru, 12 17:22 ]
                              mp1985, nie wywali Ci błędu ;-) Chociaż prościej jest odłączyć podciśnienie i wkręcić w nie grubego wkręta nierdzewnego, długiego na jakieś 2cm
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • zsolpyw
                                Elegance
                                • 2012
                                • 897

                                #65
                                kol. powyzej chyba sie zna :P
                                Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                Jeżdżę w blasku
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                Komentarz

                                • amigo
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 48

                                  #66
                                  Ja chyba zrezygnuje z czyszczenia,bo nie mam nawet gerazu do dyspozycji,a na ulicy troche glupio zdejmowac glowice.

                                  To znalazlem na forum Masters Tuning:

                                  Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl


                                  ...a szczegolnie ten fragmencik mnie odstrasza (zdjec nie udalo mi sie wrzucic )

                                  ..."Wielokrotnie spotykam się z pytaniami klientów o możliwość wyczyszczenia kolektora. Odpowiedź brzmi: to jest po prostu nie możliwe,bez demontażu całego dolotu, głowicy z zaworami. Próby czyszczenia na własną rękę mogą skończyć się tak, jak widać na zdjęciu poniżej.



                                  Uszkodzenie wirnika częsci gorącej, nastąpiło w wyniku przedostaina się do cylindrów, kawałków oderwanego nagaru z obudowy zaworu EGR. Teza prawdziwa, bo jak zapewnia klient, po wymianie zaworu EGR przejechał zaledwie 10km i turbina padła. Za pozostawionymi w dolocie okruchami nagaru, przemawia fakt iż kierownice spalin też mają ślady zadarć i uderzeń.
                                  Z relacji klienta wynika, że wymiana zaworu EGR, to ostatnia koncepcja, na jaką wpadli mechanicy poszukujący przyczyn kopcenia na czarno i spadku mocy. Uprzednia wymiana czujnika doładowania, też nie przyniosła rezultatu. Tu dodam, że opisywana przygoda dotyczy "Renault Scenic 1,5 DCi. Jednak nie tam leży przyczyna spadku mocy. Auto jest eksploatowane w ruchu miejski, przez kierowcę, który boi się nacisnąć na pedał gazu. Jeździ zachowaczo, dlatego gazy spalinowe nie mają odpowiedniej temperatury, a tym samym energii. Sadza zabiła katalizator na amen, bo ten nie uzyskiwał temperatury samooczyszczania...."

                                  Co o tym sadzicie?

                                  Jest ktos tutaj ,komu sie cos podobnego przytrafilo po czyszczeniu?

                                  Komentarz

                                  • lukas_jg
                                    Rider
                                    • 2012
                                    • 600
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                    #67
                                    amigo, skrajność jakieś. Poza tym, to musiałby być naprawdę spory kawałek aby coś takiego dokonać. Przy czyszczeniu EGR, kolektora ssącego nie ma możliwości aby coś takiego się stało. Chyba, żę ktoś "wepcha" ten syf w kierunku bloku. Kolektor i EGR będą najbardziej zasyfione z powodu działania w tym miejscu "spalarnii oleju" w postaci gorących gazów idących z kolektora wydechowego do EGR.
                                    Sam wyczyściłem kolektor i EGR, i nic złego się nie stało a ubyło naprawdę sporo nagaru (dla chętnych odsyłam do swojego tematu "by lukas_jg")

                                    Żeby wszystko dokładnie wyczyścić, potrzebne by było rozkręcenie całości silnika i dostanie się bo cylindrów. Tego raczej "na ulicy wykonać się nie da".

                                    Tak więc pozostaje czyszczenie EGR + kolektor, EGR out, odma + OCT, co jakiś czas jazda mocniejsze depnięcie (~160km/h przez 10 minut z pulsacją)


                                    Kolektor ssący przed czyszczeniem:


                                    EGR przed czyszczeniem:
                                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                    Komentarz

                                    • amigo
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 48

                                      #68
                                      Do lukas_jg.
                                      Dzieki,troche mnie uspokoilo jak porownalem Twoj EGR z moim.
                                      Moj wyglada troche gorzej,ale nie wiem jak dodac zdjecie,by sie "pochwalic" jak przez 300tys.km dbalem o silnik (oprocz wymiany oleju i filtrow) :$
                                      Jutro pewnie sie za to wezme,bo uszczelki juz mam.
                                      I jeszcze jedno pytanko:
                                      Nigdzie nie moge znalezc schematu budowy EGR,bo chcialbym go utopic w srodku do mycia silnikow,a nie wiem czy sa w nim jakies,czesci z tworzywa,czy gumy,ktore mogloby zezrec?

                                      Komentarz

                                      • lukas_jg
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 600
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                        #69
                                        amigo, wyciągnij EGR, kup Akrę do mycia silników. Zatkaj tylko króćce od gruszki o grzybka (2 króćce), chociaż gruszkę zawsze możesz odkręcić jak Ci się chce. Dobrze jest też zatkać taką dziurkę przy grzybku. I lecisz śmiało po całości tą Akrą. Ja mam gdzieś zdjęcia jak EGR umyłem ;-) Zaraz znajdę i wrzucę. Sam muszę rozkręcić EGR i zobaczyć jak wygląda po 10kkm Chociaż przy myciu EGR ja preferuję też mycie intercoolera ponieważ w nim sporo oleju zawsze zostaje i na nowo będzie syfił :-)
                                        Mycie IC wiąże się ze zdejmowaniem przedniego zderzaka co problemem nie jest ale nie każdemu się chce to robić w "obecnych warunkach panujących" na zewnątrz ;-)

                                        [ Dodano: Sob 29 Gru, 12 14:03 ]
                                        Tutaj masz zdjęcie innego EGR który czyściłem. Było łatwiej ponieważ był bardziej zaolejony niż "przypieczony".

                                        Przed:


                                        Po:
                                        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                        Komentarz

                                        • amigo
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 48

                                          #70
                                          No i rozebralem!!!
                                          Po wielkich bojach z blacha oslaniajaca kolektor wydechowy,o ktorej nikt nigdzie nie wspominal,a ktora blokuje dwie sruby,udalo mi sie odkrecic kolektor.
                                          Jak wsadze przy montazu te dwie sruby jeszcze nie wiem,bo po odkreceniu dwoch nakretek trzymajacych ta blache,dala sie odchylic o jakis centymetr,a innych mocowan nie znalazlem.
                                          Jezeli ktos zna na nia sposob,to bede bardzo wdzieczny za podpowiedz.

                                          Kolejny problem zrobilem sobie przez wlasna slepote
                                          Wyciagajac wezyk podcisnienia zamiast rozciac go przez ta szparke w gruszce,to pociagnalem kombinerkami i krociec zostal w wezyku
                                          Jestem otwarty na wszystkie pomysly jak to teraz zlaczyc do kupy,by dzialalo,bo swoich mam pare,ale wkazdym widze jakies ale (taki juz pesymista ze mnie).

                                          lukas_jg, nie wiem jak sie wstawia "pomogl",ale jak sie dowiem,to klikne.

                                          Komentarz

                                          • zsolpyw
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 897

                                            #71
                                            czyszczenie kompletne dolotu, przepustnicy, egr + zaslepka egr powinny byc standardowa usluga w serwisie po zakupie diesla.

                                            ludzie kupuja auta, jada do mechanikow sie pochwalic, a nie slyszalem zeby jakis mechanik w pakiecie startowym mial higiene dolotu.
                                            Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                            Jeżdżę w blasku
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                            Komentarz

                                            • lukas_jg
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 600
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #72
                                              amigo, jak to mówią w wielu instrukcjach - należy zrobić to samo tylko w odwrotnej kolejności ;-) A tak serio to nie ma jakiś szczególnych patentów na to. Warto mieć kilka rodzajów kluczy + grzechotkę.
                                              Co do gruszki to możesz spróbować skleić to kropelką. Używana gruszka chodzi na allegro po ~80zł.

                                              Co do kolektora to pamiętaj, że potrzebny jest Ci nowy zestaw uszczelek pomiędzy kolektor a blok silnika. Watro też kupić nowy oring EGR. Niektórzy kupują jeszcze 2 uszczelki pomiędzy EGR a chłodniczkę spalin aby "blaszka" była szczelna.

                                              Tutaj zdjęcia kolektora który czyściłem (od silnika ARL)




                                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                              Komentarz

                                              • amigo
                                                Drive
                                                • 2008
                                                • 48

                                                #73
                                                lukas_jg, dzieki za wszystkie rady,ale bardziej za motywacje.
                                                Wczoraj jak mi odpisywales,to mialem juz poskrecane :yay:
                                                Uszczelki nowe jak juz wczesniej pisalem.Sruby same weszly w otwory jakby tej blachy tam nie bylo :shock:
                                                Wezyk w gruszke wkleilem na zywice epoxydowa(dwuskladnikowy klej UHU),tak,ze EGR sie rozleci,a to przetrwa :diabelski_usmiech
                                                Chodzi jak chodzil,zadnej roznicy nie slysze.
                                                Jak z osiagami i spalaniem,to nie moge nic powiedziec,bo przejechalem tylko 4km i to po miescie.
                                                EGR nie zaslepiam,bo mi na przegladzie nie przejdzie (zasrana ekologia :zastrzelic ).
                                                Za tydzien dostane nowa odme i powinno jakis czas pochodzic na czysto.
                                                Co do gruszki,to nie moge znalezc w necie,bo po prostu nie wiem pod jakim haslem i po godzinie szukania (nr 036 129 061) zrezygnowalem.

                                                Komentarz

                                                • lukas_jg
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 600
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #74
                                                  amigo, amigo ja dopiero teraz zobaczyłem, że jesteś z JG ops: hehehe ;-)
                                                  Na przeglądzie nie sprawdzają spalin ;-) Zawsze możesz tylko odłączyć podciśnienie od tego grzybka ;-)

                                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                  Komentarz

                                                  • amigo
                                                    Drive
                                                    • 2008
                                                    • 48

                                                    #75
                                                    lukas_jg, Nie sprawdzaja w Polsce,ja mam astriackie blachy,bo mi sie wyemigrowalo,a zalogowac sie z Austrii nie moglem,wiec wpisalem moje stare wojewodztwo jestem spod JG.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...