Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

    kto jeszcze, liste zamykam 3 pażdziernika.

    [ Dodano: Sro 04 Paź, 06 07:38 ]
    wiec na liscie mam:
    1. NEo + Aga + Tiuba
    2. David + Kasia
    3. Biobogon + Maja+ 2 psiaki
    4. Staszek + Aga+ dzidzi
    5. Ja + moja piekniejsza połowa
    dziś realizuję wnioski

    [ Dodano: Czw 05 Paź, 06 16:06 ]
    tak więc lipa,
    nie ma wolnych wolnych miejsc w terminie o którym rozmawialiśmy
    zarezerwowałem wstępnie na termin 11.11 - 13.11 06
    co wy na to?
    Spritmonitor.de
  • Maicroft
    Moderator
    S_OCP MemberModeratorr
    • 2004
    • 25757
    • Audi

    #2
    Czyscic czy nie czyscic dolot - ja wyczyscilem

    Jakis czas temu zdjalem rure idaca z IC do EGR-u i troche mnie ilosc syfu tam zastanowila. Stwierdzilem, ze czas zatkac EGR, ale tu naszlo mnie cos innego - jak juz mam to zatkac to najpierw caly ten uklad rozbiore, wyczyszcze a dopiero potem zatkam

    Ponizej krotka relacja co i jak zrobic Gdyby ktos byl zainteresowany.

    EGR skrecony jest z kolektorem na imbusy nr 5 (3 sruby), kolektor przykrecony jest imbusami rozmiar 6( chyba bylo 6 srub) Rurka do EGR-u przy kolektorze wylotowym chwycona jest na dwie nakretki 12-tki, a do samego EGR-u znow na imbusy tym razem nr 6. Zadnej filozofii przy skrecaniu i rozkrecaniu tego nie ma, wiec nie ma problemu. Rure ktora widac z tylu ktora idzie do turbo mozna odkrecic, problem tylko jak tam dojsc, a mnie nie chcialo sie odkrecac oslony pod silnikiem, a potem i tak odkrecalem bo srubki pospadaly na dol :lol:

    Miejsca gdzie zaslepic EGR nie pokazywalem, bo o tym juz na forum bylo kilka razy.

    Co do samego czyszczenia, to jakies super metody nie mam. Zauwazylem ze bardzo dobrze to schodzi przy pomocy nitro i tak najpier wydrapalem, potem pedzelek i nitro, a na koncu szmatka przecieralem gdzie sie dalo.


    Czy cos to generalnie dalo. Przejechalem jakis 1000km i nic zlego nie zauwazylem, wiec jak to mowia, grunt zeby nie bylo gorzej niz przed :diabelski_usmiech
    Załączone pliki
    Spritmonitor.de

    Komentarz

    • Pulse
      Rider
      • 2006
      • 461

      #3
      super relacja, moze sie tez kiedys za moj zabiore :-)

      A po takim czyszczeniu oprocz poczucia ze ma sie czysty EGR, objawia sie to jakos w pracy silnika, mocy?
      :: O1 AXR Kombi

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Aha przebieg okolo 90kkm, zeby bylo jasne :twisted:

        Na moje ucho po zatkaniu zamego EGR-u silnik chodzi inaczej. Tak bardziej glucho jakby. Ale ja i tak siedze w srodku, wiec mi to roznicy nie robi.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • handzol
          Ambiente
          • 2006
          • 212

          #5
          Robota super,tylo niewiem czy zaślepiłeś EGR czy nie?A uszczelki pod kolektor nowe czy stare?

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Ja zaslepilem, za jakis czas zobaczy jak tam sie sprawa ma. Uszczelka pod kolektorem jest taka metalowa, wiec nie ma problemu, odkrecamy raz i zakrecamy ponownie. Innych uszczelek nie namierzylem
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Bond
              Ambiente
              • 2004
              • 136

              #7
              Ja tam sporo czasu temu zdjąłem wężyk z przepony na EGR-e i wywaliłem odmę.
              Teraz przy rozbiórce sprawdziłem że jest tam sucho i czysto, jest tylko nalot delikatny.
              A silnik rzeczywiście pracuje lekko inaczej na wolnych.
              Ekologia na drugim planie, zaraz za czystością w dolocie
              dużo KM/i jeszcze więcej Nm

              Komentarz

              • Bazyli76
                Rider
                • 2006
                • 487

                #8
                Bardzo ładnie wykonane i profi relacja :

                Myślę, że warto by było przenieść temat do działu poradników... ale to ewentualnie administratorzy.

                pozdrawiam

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  No wiec dzis przy okazji ze ogladalem auto z boku, zaciekawil mnie jakis taki oleisty nalot na polosi. A wiec oslona w gore i co sie dzieje. Albo cos zle skrecilem, albo nie wiem co, ale nagle EGR zaczal sie lekko pocic przy polaczeniach i kapie w dol silnika na turbine i polos. Narazie dokrecilem wszystko jeszcze raz w wolnej chwili umyje i bede patrzyl. W samym dolocie minimalny slad nalotu olejowego, ale nic czarnego juz nie widac.
                  Aha oleju z silnika na pewno nic nie ubywa, mimo ze wczoraj pogonilem auto.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    witam,ja też zauwazyłem w swoim T4 że po zaślepieniu i wyczyszczeniu EGRu wąż gumowy na łaczeniu z egr jest coraz bardziej zasyfiony.może dlatego że kolektor ssący jest przytkany.....a żeby go wymontować musiałbym najpierw turbo wyjąć.

                    Komentarz

                    • BioBogon
                      Elegance
                      • 2005
                      • 921

                      #11
                      Maicroft, usunąłeś uszczelniający syf z dolotu i teraz przecieka :lol:
                      Leon FR 2.0TDI 170KM

                      Komentarz

                      • mariobros
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 551

                        #12
                        Ech, to turbo. Daje frajdę, ale co wyrabia z dolotem, to głowa boli. Przejechałeś 90kkm, a wyglądało to wszystko gorzej, niż w moim były escorcie 1.8 TD po przejechaniu 180kkm...
                        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
                        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          #13
                          BioBogon, Wiesz to na pewno. Tylko jedna rzecz mnie zastanawia, tam w jednym miejscu bylo miejsce jakby na uszczelke, ale jej nie bylo. Do tego EGR mam zatkany odrazu przy obudowie i mozliwe ze to temu zrobila sie tam mala nieszczelnosc, jak cos to zaloze to na kleju i po sprawie. Narazie nie mam czasu na rozbieranie tego badziewia - grunt ze jest czysto.

                          mariobros, Wiesz to samo powiedzialem, Kadett mial przejechane hmm chyba ze 300kkm i nie bylo takiego syfu, a u nowego wlasciciela jezdzi do dzis, wiec zmeczony zyciem w dolocie az tak nie byl :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • pyza99
                            Rider
                            • 2005
                            • 467

                            #14
                            dobra robota 8) ja niedługo bede walczył z EGR-em wiec sie przyda
                            były:
                            L&K Combi 1.9 Ahf 2001r - ehhhhh
                            Passat Combi highline 1.8T Awt 2001r
                            jest:
                            Golf highline 3d 1.9 Asz 2001r

                            Komentarz

                            • Bond
                              Ambiente
                              • 2004
                              • 136

                              #15
                              Ja nie muszę czyścić, wywaliłem na początku odmę pod auto, recyrkulacja OFF i jest czysto.
                              Zadnych nagarów i tłustego nalotu jak wcześniej, wszystko suche w dolocie.
                              dużo KM/i jeszcze więcej Nm

                              Komentarz

                              • Pulse
                                Rider
                                • 2006
                                • 461

                                #16
                                kurcze a ja sie zblizam do 300k km a sadzac po poprzednim wlascicielu ktory robil wszystko na biezaco w ASO watpliwe ze ktos czyscil dolot, a zapewne by sie przydalo.
                                Mozliwe ze przy takim przebiegu i nigdy nie czyszczonym dolocie ma to wplyw na osiagi?
                                :: O1 AXR Kombi

                                Komentarz

                                • daneczek76
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 3642
                                  • Toyota

                                  #17
                                  Ja też bym to zrobił ale trochę się boje że coś spieprze i potem bedzie cosik ciekło albo co innego. Ale nie mówi nie, tego EGR z ta przepustnicą gdzie idzie linka po sciągnieciu nie trzeba jakoś regulować ? Czy poprostu pasuje pnp.
                                  [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Ja tam zadnej linki nie mam :twisted: Reguluje to podcisnienie.

                                    A ja juz chyba wiem czemu to cieknie, bo tam powinna na laczeniu byc uszczelka, ktorej jakos u mnie nie zauwazylem i tak mysle czy to kilka dni wczesniej przy robieniu rozrzadu nie bylo odkrecone. No nic poogladam jak przestanie to dam spokoj, jak bedzie sie pocic to zaloze uszczelke
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • DGW
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 2330

                                      #19
                                      Maicroft, dobrze ci poszło, jestem pod wrażeniem jak poradziłeś sobie z kolektorem.
                                      Czym w środku udało ci się go wyczyścić??
                                      Ja niedawno robiłem to samo u siebie i troche nerwów mnie kosztowało wyczyszczenie kolektora. W ruch poszła ropa, benzyna ekstr., woda i sprężone powietrze

                                      Zamieszczone przez Pulse
                                      Mozliwe ze przy takim przebiegu i nigdy nie czyszczonym dolocie ma to wplyw na osiagi?
                                      Pewnie jakiś to wpływ na osiągi ma ponieważ strasznie zmniejsza się średnica przelotu którędy jest tłoczone powietrze do cylindra a jeśli by to nie miało wpływu na prace silnika to pewnie zakładali by rurki na dolocie średnicy 2 cm a nie 55mm (mogę się mylić)
                                      NFPNorth-West
                                      2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                      WARSZTAT www.dsize.pl
                                      ->
                                      CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                      spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                      Komentarz

                                      • Samiec
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 4287
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        #20
                                        Czy sruby od kolektora powinno sie przykrecac kluczem dynamometrycznym z okreslona sila?
                                        Moze ten temat przeniesc do poradnika ,pod tyl. czyszczenie EGR
                                        TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                        SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          A wiesz rozne rzeczy, od srubokreta, jakiegos drutu, ktorym z grubsza trzeba bylo to obrac, a potem benzyna i na koniec NITRO bo tym jednak szlo najlepiej, plus szmatka. Cos tam pewnie w srodku zostalo, ale to minimalnie.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Arek
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 3143

                                            #22
                                            Podczepie sie tu.Dziś dzieki pomocy Grzeska i mój EGR odzył troche a przy okazji poczuł smak blachy red bula Jak bede mial fotki to wrzuce jaak wygląda po 77kkm

                                            Grzesiu jeszcze raz WIELKIE DZIEKUJE z pomoc
                                            -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                            Komentarz

                                            • DGW
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 2330

                                              #23
                                              Arek napisał/a:
                                              Grzesiu jeszcze raz WIELKIE DZIEKUJE z pomoc


                                              Nie przesadzaj, ja tylko się patrzyłem :szeroki_usmiech a ten browar to musimy razem wypić
                                              RedBull założony, EGR uskrzydlony teraz czas na kolektor

                                              I fotki z EGR-a Arka
                                              Załączone pliki
                                              NFPNorth-West
                                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                              WARSZTAT www.dsize.pl
                                              ->
                                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                              Komentarz

                                              • Arek
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 3143

                                                #24
                                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                                a ten browar to musimy razem wypić
                                                pomyslimy,moze da sie zrobic


                                                Wszystko pieknie a dzis moja czeszka wypluła jakis bład
                                                ten helikopterek " elektroniczne sterowanie silnika " chyba jednak red bul jej niesłuzy ale to sie okaze po podłaczeniu do vag-a
                                                -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                                Komentarz

                                                • Samiec
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2004
                                                  • 4287
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  #25
                                                  Czy sruby od kolektora ciezko sie odkreca? i ponawiam pytanie czy trzeba okreslona sila sruby od niego dokrecac ? :roll:

                                                  [ Dodano: Nie 23 Lip, 06 16:59 ]
                                                  Zamieszczone przez Arek
                                                  Dziś dzieki pomocy Grzeska i mój EGR odzył troche a przy okazji poczuł smak blachy red bula Jak bede mial fotki to wrzuce jaak wygląda po 77kkm
                                                  Jak patrze na twoj po 77kkm to jak moze wygladac moj po 127kkm ? :roll:
                                                  Trzeba w wolnej chwil tez zakasac rekawy i sie pobawic :twisted:
                                                  TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                                  SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...