wymiana amorkow (@ 100kkm) - co wymieniac przy okazji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dig Dug
    L&K
    S_OCP Member
    • 2005
    • 1306
    • Seat

    wymiana amorkow (@ 100kkm) - co wymieniac przy okazji

    Pomyliłem się silnik jest 1.8 20V AUM
    Była O1 jest F2.
  • xekon
    Rider
    S_OCP Member
    • 2005
    • 742

    #2
    wymiana amorkow (@ 100kkm) - co wymieniac przy okazji

    Witam,
    Zabieram sie do wymiany amorkow, na polecane przez kolegow KYB excelG jako lepszy zamiennik serii. Pytanie co wymieniac przy okazji demontarzu zawieszenia? Jako lajkonik wychodzi mi ze ew jakies el gumowe - z przodu akurat tuleje mam wymienione. Z tylu mozna chyba te "balwanki" - odboje ale znowu czy przy 100 kkm juz czas. Prosze o rady.

    Komentarz

    • huwe
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 976

      #3
      powiem tak : u mnie jest 125kkm - wymieniłem wszystko elastyczne oprócz drążków i końcówek kierowniczych: tuleje przednie wahaczy, bałwanki, sworzeń wahacza, łączniki drąga stabilizatora, oraz tuleje gumowe tegoż drąga oraz łożyska. Jako , że robiłem sam to kosztowało mnie to 530 zeta zawias i 180 łozyska FAG. amorki dałem kayaby gazowe. To co jest na amorku mozna zostawić : czyli osłonka przeciwkurzowa, oraz odbój gumowy wraz z łozyskiem całej kolumny- te elementy mają dłuuugą żywotność. Ale od razu spostrzeżenie: licz się z tym, że po wymianie amorków przednich bedziesz szybciutko wymieniał amorki tył: raz, że okaże się , że seryjne tłuką jak jasny pieron,a drugi raz: nagle zaczniesz mieć wrażenie, że Ci tył "ucieka"
      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

      Komentarz

      • xekon
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 742

        #4
        Wymieniac mam zamiar komplet przod + tyl. Tak jak pisalem tuleje mam nowe pozostaja tylko laczniki stabilizatora jego tuleje gumowe i balwanki . Ok czyli balwanki poleca na 100%. Zastanawiaja mnie lozyska ale czy przy pozniejszej ich wymianie trzeba znowu robic geometrie zawieszenia?

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zamieszczone przez huwe
          oraz odbój gumowy wraz z łozyskiem całej kolumny- te elementy mają dłuuugą żywotność.
          Niby maja, a u mnie odboje polecialy przy 102kkm. :?
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • huwe
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2005
            • 976

            #6
            Zamieszczone przez Purchawa
            Niby maja, a u mnie odboje polecialy przy 102kkm. :?
            nooo, niby tak , ale popatrz też na to, że masz chyba ciut zmodzone auto, więc ielementy odpowiedzialne za przenoszenie tego co tam masz na koła tez są bardziej obciążone.
            Xekon - jesli chcesz później wymieniać łożyska to , o ile nie ruszysz elementów regulowanych : czyli mocowanie sworznia do wahacza, oraz drążek kierowniczy , to nie będziesz musiał robić geometrii. Nie ruszysz w rozumieniu takim, że wybyjesz sworzeń ze zwrotnicy, a nie odkręcisz go z wahacza, oraz wypniesz drążek kierowniczy bez luzowania kontry na drążku. Tylko pytanie w jakim czasie będziesz robił te łożyska : bo przecież kupa czynności jest powtarzana, i tak jakby zapłacisz za nie podwójnie.
            Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

            Komentarz

            • xekon
              Rider
              S_OCP Member
              • 2005
              • 742

              #7
              huwe, tak tylko skoro sa jeszcze dobre to po co ruszac to raz, a znowu wymieniac na zapas to chyba bez sensu.

              Komentarz

              • rafalus
                L&K
                • 2005
                • 1140
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Faktycznie przy 100tys musisz wymienic amortyzatory?Ja mam 76tys i przy takim zurzyciu jakie wystepuje w octavi przejade 130-150tys raczej bez stesu.
                Chyba ,ze wymieniasz na lepsze( taka akcja tuningowa )....
                nowy cSIMC od Aliego
                seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                półosie seryjne przebieg 273 tyś

                Komentarz

                • xekon
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 742

                  #9
                  Zamieszczone przez rafalus
                  Faktycznie przy 100tys musisz wymienic amortyzatory?Ja mam 76tys i przy takim zurzyciu jakie wystepuje w octavi przejade 130-150tys raczej bez stesu.
                  Chyba ,ze wymieniasz na lepsze( taka akcja tuningowa )....
                  Nie musze, ale odczuwam juz ich zuzycie. Poza tym troche tak jak napisales - chce zmienic na lepsze zamienniki serii a 100kkm to juz nie jest tak wczesnie wiec dlatego sie zdecydowalem

                  Komentarz

                  • hubert
                    Ambiente
                    • 2006
                    • 119

                    #10
                    Ja właśnie wruciłem z wymiany całego kpl-fabryka dała rade do 151500kkm(ale już strasznie bujało :twisted: ).O niebo lepiej
                    X1 20d s-drive m-pakiet i Ducato 100 Multijet...Skode miło wspominam

                    Komentarz

                    • huwe
                      Elegance
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 976

                      #11
                      Zamieszczone przez xekon
                      huwe, tak tylko skoro sa jeszcze dobre to po co ruszac to raz, a znowu wymieniac na zapas to chyba bez sensu.
                      no niby tak. w sumie niby mi nic nie szumiało, ale okazało się, że prawe ma luz. widzisz ja wyszedłem z założenia, że jak mam znowu utytłać się za miesiąc, dwa , albo pół roku; to zrobiłem od razu , i mam nadzieję, że przez kolejne 100kkm będzie spokój.
                      słuchaj - zawsze po zdjęciu zwrotnicy możesz ocenić - robić czy nie.
                      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                      Komentarz

                      • xekon
                        Rider
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 742

                        #12
                        Tylko ja sie tego nie podejmuje - a skoro zostawie to w warsztacie to wole na poczatku powiedziec robic albo nie robic. Dochiodzi jeszcze kwestia tego ze jakbym mial wymieniac lozyska to wole je sam kupic i przypilnowac zeby mi je wsadzili a nie wymiana jednych gratow na graty z szafy a na FV nowki

                        Komentarz

                        • cook
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 181

                          #13
                          xekon ja na serii wytłukłem prawie 190k, w poniedziałek jak sie uda będzie kayaba ultra sr + spring -30mm. Wymieniam też łożyska i gniazda amorów na przedzie oraz odboje i osłony na wszystkich czterech
                          Były posiadacz 1.8 Turbo

                          Nikt nie tańczy na trzeźwo, chyba że oszalał..

                          Komentarz

                          • ===Tomy===
                            Rider
                            • 2006
                            • 552

                            #14
                            Sprawdzałem na szarpakach przy swojej Octavii (przebieg już 99570km) i jeszcze mam czas. Chociaż czasem potrafi bujnąć jak na pirackim okręcie.

                            Przy przeglądzie na 105kkm do wymiany zrobię sam przód jako, że 60% przebiegu auta robię na pusto i sam bez dociążania tyłu:

                            - tuleje przednie wahaczy
                            - bałwanki
                            - sworzeń wahacza
                            - łączniki drążków stabilizatora
                            - tuleje drążków stabilizatora

                            Na pewno będzie milej pokonywać dziury, amortyzatory jeszcze jakiś czas wytrzymają.
                            Teraz pytanie - mocno "syczą" mi amorki, nie wiem jakie są fabryczne (olejowe czy gazowe) i w każdej większej dziurze "psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?
                            Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                            Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                            Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez xekon
                              tylko skoro sa jeszcze dobre to po co ruszac to raz, a znowu wymieniac na zapas to chyba bez sensu.
                              I raczej tego bym się trzymał. Wymienia się wtedy gdy coś się uszkodzi a wymieniać dobre na nowe- bez sensu. Podobnież prawa strona bardziej pracuje (wyboje,dziury itp) i raczej powinno się wszystko wyrabiać bardziej a u mnie walneło lewe łożysko a prawe jest jeszcze ok. Na to nie ma reguły. Uszkodzone-wymiana,dobre-zostawić
                              Zamieszczone przez huwe
                              o ile nie ruszysz elementów regulowanych : czyli mocowanie sworznia do wahacza, oraz drążek kierowniczy , to nie będziesz musiał robić geometrii.
                              Czy ktoś to robił odkręcając sworzeń i wykręcając drążek kierowniczy z końcówki :shock: to raczej mechanik-akrobata
                              Zamieszczone przez ===Tomy===
                              Sprawdzałem na szarpakach przy swojej Octavii (przebieg już 99570km) i jeszcze mam czas. Chociaż czasem potrafi bujnąć jak na pirackim okręcie.
                              ===Tomy===, przecież szarpaki nic nie mają do amorków. Sprawdza się na nich przede wszystkim luzy na wahaczach, sworzniach itp.
                              Co do żywotności amorków to jest to kwestia sporna. W większości wymiana wypada przy ok 100tyś km.U mnie było dobrze :wink: do jakiś 80 tyś. później to już balia na wodzie. Przy wymianie nowe tylko poszły amorki oraz śruby i nakrętki, reszta nie wykazywała zniszczenia ani zużycia w widoczny sposób
                              Zamieszczone przez ===Tomy===
                              "psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?
                              Napewno nie. Mam nówki i przód też psyczy, tył wogóle a dlaczego to nie wiem

                              [ Dodano: Sob 15 Lip, 06 01:01 ]
                              xekon, czemu nie AGX-y :diabelski_usmiech
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz

                              • xekon
                                Rider
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 742

                                #16
                                dobrygrzeswawa, Podobnie jak u Ciebie u mnie zona z brzuszkiem nie chce testowac jej cierpliwosci bo chyba trocje mniej wyrozumiala jest w tematach automobilowych hehehe ale moze UltraSR (z inspiracji cooka)

                                Komentarz

                                • DGW
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 2330

                                  #17
                                  Zamieszczone przez xekon
                                  moze UltraSR
                                  Gorzej jak okażą się zbyt twarde :wink: W AGX-ach masz komfort regulacji ale decyzja należy do Ciebie. Pozdrowionka dla żonki
                                  NFPNorth-West
                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                  ->
                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                  Komentarz

                                  • ===Tomy===
                                    Rider
                                    • 2006
                                    • 552

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    przecież szarpaki nic nie mają do amorków. Sprawdza się na nich przede wszystkim luzy na wahaczach, sworzniach itp.
                                    Napisałem o szarpakach głównie ze względu na sprawdzenie elementów zawieszenia i owszem masz rację. Irytowało mnie to psycznie. Wstepne oględziny specjalisty nie wykazały jeszcze konieczności wymiany amorków. Jednak dla pewności chyba podjadę na diagnostykę, wjadę na linię i % sprawdzę ich sprawność potwierdzając tym samym, że jeszcze jakiś czas pociągną.
                                    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
                                    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
                                    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Teraz pytanie - mocno "syczą" mi amorki, nie wiem jakie są fabryczne (olejowe czy gazowe) i w każdej większej dziurze "psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?[/quote]

                                      -----------
                                      Witam. U mnie jest podobna sytuacja. Mam 130kkm zrobione i slysze podobne syki. Nawet myslalem, ze zaczepiam o cos. Pytanie. Czy warto wymieniac, oraz wlasciwie co?

                                      Komentarz

                                      • xekon
                                        Rider
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 742

                                        #20
                                        Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                        Zamieszczone przez xekon
                                        moze UltraSR
                                        Gorzej jak okażą się zbyt twarde :wink: W AGX-ach masz komfort regulacji ale decyzja należy do Ciebie. Pozdrowionka dla żonki
                                        Cook poinformowal mnie ze UltraSR sa podobnie twarde jak B6 a moze nawet B6 sa twardsze wiec jakis straszny hardcore to nie bedzie - na spocie sie okaze
                                        AGX to chyba nie jest UltraSR + regulacja ?

                                        Dzieki, równiez pozdrowienia dla zony :szeroki_usmiech

                                        [ Dodano: Sro 19 Lip, 06 10:52 ]
                                        czy ma ktos doswiadczenia z SACHS z serii Advantage

                                        Komentarz

                                        Pracuję...