Pomyliłem się silnik jest 1.8 20V AUM
wymiana amorkow (@ 100kkm) - co wymieniac przy okazji
Zwiń
X
-
wymiana amorkow (@ 100kkm) - co wymieniac przy okazji
Witam,
Zabieram sie do wymiany amorkow, na polecane przez kolegow KYB excelG jako lepszy zamiennik serii. Pytanie co wymieniac przy okazji demontarzu zawieszenia? Jako lajkonik wychodzi mi ze ew jakies el gumowe - z przodu akurat tuleje mam wymienione. Z tylu mozna chyba te "balwanki" - odboje ale znowu czy przy 100 kkm juz czas. Prosze o rady.
-
-
powiem tak : u mnie jest 125kkm - wymieniłem wszystko elastyczne oprócz drążków i końcówek kierowniczych: tuleje przednie wahaczy, bałwanki, sworzeń wahacza, łączniki drąga stabilizatora, oraz tuleje gumowe tegoż drąga oraz łożyska. Jako , że robiłem sam to kosztowało mnie to 530 zeta zawias i 180 łozyska FAG. amorki dałem kayaby gazowe. To co jest na amorku mozna zostawić : czyli osłonka przeciwkurzowa, oraz odbój gumowy wraz z łozyskiem całej kolumny- te elementy mają dłuuugą żywotność. Ale od razu spostrzeżenie: licz się z tym, że po wymianie amorków przednich bedziesz szybciutko wymieniał amorki tył: raz, że okaże się , że seryjne tłuką jak jasny pieron,a drugi raz: nagle zaczniesz mieć wrażenie, że Ci tył "ucieka"Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez huweoraz odbój gumowy wraz z łozyskiem całej kolumny- te elementy mają dłuuugą żywotność."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaNiby maja, a u mnie odboje polecialy przy 102kkm. :?
Xekon - jesli chcesz później wymieniać łożyska to , o ile nie ruszysz elementów regulowanych : czyli mocowanie sworznia do wahacza, oraz drążek kierowniczy , to nie będziesz musiał robić geometrii. Nie ruszysz w rozumieniu takim, że wybyjesz sworzeń ze zwrotnicy, a nie odkręcisz go z wahacza, oraz wypniesz drążek kierowniczy bez luzowania kontry na drążku. Tylko pytanie w jakim czasie będziesz robił te łożyska : bo przecież kupa czynności jest powtarzana, i tak jakby zapłacisz za nie podwójnie.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Faktycznie przy 100tys musisz wymienic amortyzatory?Ja mam 76tys i przy takim zurzyciu jakie wystepuje w octavi przejade 130-150tys raczej bez stesu.
Chyba ,ze wymieniasz na lepsze( taka akcja tuningowa )....nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafalusFaktycznie przy 100tys musisz wymienic amortyzatory?Ja mam 76tys i przy takim zurzyciu jakie wystepuje w octavi przejade 130-150tys raczej bez stesu.
Chyba ,ze wymieniasz na lepsze( taka akcja tuningowa )....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekonhuwe, tak tylko skoro sa jeszcze dobre to po co ruszac to raz, a znowu wymieniac na zapas to chyba bez sensu.
słuchaj - zawsze po zdjęciu zwrotnicy możesz ocenić - robić czy nie.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Tylko ja sie tego nie podejmuje - a skoro zostawie to w warsztacie to wole na poczatku powiedziec robic albo nie robic. Dochiodzi jeszcze kwestia tego ze jakbym mial wymieniac lozyska to wole je sam kupic i przypilnowac zeby mi je wsadzili a nie wymiana jednych gratow na graty z szafy a na FV nowki
Komentarz
-
-
Sprawdzałem na szarpakach przy swojej Octavii (przebieg już 99570km) i jeszcze mam czas. Chociaż czasem potrafi bujnąć jak na pirackim okręcie.
Przy przeglądzie na 105kkm do wymiany zrobię sam przód jako, że 60% przebiegu auta robię na pusto i sam bez dociążania tyłu:
- tuleje przednie wahaczy
- bałwanki
- sworzeń wahacza
- łączniki drążków stabilizatora
- tuleje drążków stabilizatora
Na pewno będzie milej pokonywać dziury, amortyzatory jeszcze jakiś czas wytrzymają.
Teraz pytanie - mocno "syczą" mi amorki, nie wiem jakie są fabryczne (olejowe czy gazowe) i w każdej większej dziurze "psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekontylko skoro sa jeszcze dobre to po co ruszac to raz, a znowu wymieniac na zapas to chyba bez sensu.
Zamieszczone przez huweo ile nie ruszysz elementów regulowanych : czyli mocowanie sworznia do wahacza, oraz drążek kierowniczy , to nie będziesz musiał robić geometrii.
Zamieszczone przez ===Tomy===Sprawdzałem na szarpakach przy swojej Octavii (przebieg już 99570km) i jeszcze mam czas. Chociaż czasem potrafi bujnąć jak na pirackim okręcie.
Co do żywotności amorków to jest to kwestia sporna. W większości wymiana wypada przy ok 100tyś km.U mnie było dobrze :wink: do jakiś 80 tyś. później to już balia na wodzie. Przy wymianie nowe tylko poszły amorki oraz śruby i nakrętki, reszta nie wykazywała zniszczenia ani zużycia w widoczny sposób
Zamieszczone przez ===Tomy==="psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?
[ Dodano: Sob 15 Lip, 06 01:01 ]
xekon, czemu nie AGX-y :diabelski_usmiechNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xekonmoze UltraSRNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaprzecież szarpaki nic nie mają do amorków. Sprawdza się na nich przede wszystkim luzy na wahaczach, sworzniach itp.Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Komentarz
-
-
daniel
Teraz pytanie - mocno "syczą" mi amorki, nie wiem jakie są fabryczne (olejowe czy gazowe) i w każdej większej dziurze "psssyt, pssyt". Czy to oznaka końca ich żywota ?[/quote]
-----------
Witam. U mnie jest podobna sytuacja. Mam 130kkm zrobione i slysze podobne syki. Nawet myslalem, ze zaczepiam o cos. Pytanie. Czy warto wymieniac, oraz wlasciwie co?
Komentarz
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaZamieszczone przez xekonmoze UltraSR
AGX to chyba nie jest UltraSR + regulacja ?
Dzieki, równiez pozdrowienia dla zony :szeroki_usmiech
[ Dodano: Sro 19 Lip, 06 10:52 ]
czy ma ktos doswiadczenia z SACHS z serii Advantage
Komentarz
-
Komentarz