Zamieszczone przez Lucky24
Octavia II czy ...???
Zwiń
X
-
Zrobię tak jak wcześniej pisałem, tzn poczekam jeszcze jakieś 2 lata jeżdżąc swoją O1 w dieslu, na którą nie narzekam, by ceny O2 tsi trochę spadły i były osiągalne dla mojego portfela.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Bignawet w ASO Opla ci powiedzą, ze jeśli diesel 1.9 to jego słabsza odmiana a nie 150 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lucky24moi rodzice moją Vectrę właśnie z takim silnikiem i wszystko jest OK
Zamieszczone przez Lucky24a poza tym mam znajomego w ASO i on wcale tak nie twierdzi
P.S.
Mój sąsiad miał kiedyś FSO 125p który przez 10 lat nie sprawial absolutnie żadnego problemu i nie rdzewiał. Czyli wniosek z tego, że WSZYSTKIE FSO 125 były super niezawodne i nie rdzewiały, tak 8)
[ Dodano: Nie 14 Sie, 11 10:40 ]
Zamieszczone przez strazakpJak myślicie, ile może kosztować tak za 2 lata O2 z 1.4tsi (2008-9 rok)???Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Co do 1,9 Opla. Silnik fiata , który generalnie fiatowi wyszedł i tu śmiga ładnie , ale jak AdamB słusznie powiedział -GM wpakowało swoje 3 grosze i go zrypało (podobne opinie na "-" w saabach) . Dokładnie osprzęt i soft. Jak chce sie opla 1,9 to zdecydowanie od razu brac 120 KM (nie ma tego zrypanego kolektora dolotowaego na plastikowych tulejkach....szlag mnie trafia jak sobie to przypomnę). Od razu to na warsztat - obowiązkowe wycięcie DPF-a, wyłaczenie EGR-a no i musowy przy tym nowy soft z jednoczenym grzebnięciem na 150-160 KM. Będzie jak 150-tka śmigał i najważniejsze źródła problemów sie usunie. Sprawa wtrysków i dwumasy...to jak w każdym innym dieslu. Bo to jakoś specjalnie gorsze nie jest. I elektronika też zrypana - w sensie że byle pierda od razu wywala "auto z kluczykiem" i awaryjny tryb. A najgorsze , że przy błahych usterkach - ale upierdliwych, wielokrotnie po ponownym uruchomieniu silnika tryb awaryjny znika... i błedy z pamięci też . Podpinasz i nic nie wiesz. Przez co zmuszony człowiek jest jak masz co chwila taką sytuację na awaryjnym doczłapać sie na jakiś serwis i czytać zanim sie go wyłaczy. Ten silnik w wersji z GM to akurat dobry przykład jak można udaną jednostkę zepsuć.
Poza tym silnikiem i 6-biegowym automatem to wg całkiem bardzo fajne auto. Dlatego własnie VC w 1,8 140 KM to najlepsza wersja tego auta dla niewymagających super osiągów. Mam znajomego, co ma 150KM i nie narzeka , ale po swoim przypadku i wówczes zdobytej wiedzy i opiniach już w ten silnik bym nie wszedł.
Co do V6 to mmmmm.... kolega ma camry V6. Melex na to mówię, Cichutkie to, pięknie mruczy jak sie dołoży. Automat w sekwencji i 15-16l/100 max mu wychodzi. Przy dzisiejszych stawkach to niedużo więcej niż diesel a jaka kultura pracy,dźwięk i komfort....
Strażak a co o mondziaku sądzisz? Nowy już pojawia sie w benie poniżej 40 tyś. A moze poprzedni model? Świetnie to jeździ, wg mnie w środku ten poprzednie 2006/2007 lepiej zrobiony niż nowy (mam na myśli ten przed liftem - dostępny jako używka w ok 40 tysia - ale to subiektywne) pakowny, wygodny. Warty uwagi Te ostatnie z poprzedniego modelu - po lifcie są całkiem ładne. Bena 1,8 - bo tego najwięcej i śmigasz bez stresu.
Komentarz
-
-
Zależy w jakim stanie, jak zadbana z jakim przebiegiem i czy będzie miała pełną histrorię serwisową. Jak wiesz rozpiętność cenowa w zalezności od spełniania, lub nie powyższych warunków może sięgać nawet 6-7 tys zł
To chyba trochę sporo jak za 4-letnie auto, co?
[ Dodano: Nie 14 Sie, 11 14:17 ]
Strażak a co o mondziaku sądzisz? Nowy już pojawia sie w benie poniżej 40 tyś. A moze poprzedni model? Świetnie to jeździ, wg mnie w środku ten poprzednie 2006/2007 lepiej zrobiony niż nowy (mam na myśli ten przed liftem - dostępny jako używka w ok 40 tysia - ale to subiektywne) pakowny, wygodny. Warty uwagi Te ostatnie z poprzedniego modelu - po lifcie są całkiem ładne. Bena 1,8 - bo tego najwięcej i śmigasz bez stresu.
Natomiast jeżeli chodzi o forda w dieslu to raczej bym nie chciał.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Re: Octavia II czy ...???
Zamieszczone przez strazakpMyślę o zmianie auta na nieco nowsze i nieco większe (kombi). Oczywiście głównym typem jest O2 kombi.
W kwocie którą bym dysponował (do 40tys zł) teoretycznie mogę kupić O2 z rocznika 2006-7.
Co z rynku samochodów używanych do tej kwoty i w podobnym roczniku warte jest zainteresowania???
naprawde warto moim zdaniem to rozwazyc... napisz do kolegi danielcio - zastanow sie co bys chcial kupic i wyslij mu jakas konfiguracje - zobaczysz ze dostaniesz bardzo dobra cene.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaLucky24, opel "poprawił" te silniki i ta poprawa mu nie wyszła.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
a nie lepiej dolozyc kilka tysiecy wiecej i miec nowa Octavie Tour???
Lubię samochody ale nie jestem zwolennikiem wydawania wszystkich oszczędności albo większości a na pewno nie zadłużania się tylko dlatego by mieć trochę lepsze/nowsze auto.
Dla mnie samochód oczywiście musi być ładny, funkcjonalny, w miarę jak najnowszy ale nie za wszelką cenę. Dlatego pomimo jakiś tam zasobów portfela uznałem, za graniczną kwotę 40 tys. zł.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
ale za niecale 10% wiecej od kwoty o ktorej piszesz masz nowa Octavie...
[ Dodano: Nie 14 Sie, 11 17:57 ]
Właśnie zrobiłem na szybko konfigurację Toura i z kilkoma niezbędnymi dodatkami i bez lakieru matalik wyszło mi ponad 62 tys zł.
naprawde warto moim zdaniem to rozwazyc... napisz do kolegi danielcio - zastanow sie co bys chcial kupic i wyslij mu jakas konfiguracje - zobaczysz ze dostaniesz bardzo dobra cene.
Tak jak wspominałem, fajne auta TAK ale NIE za wszelką cenę bo są jeszcze inne wydatki w życiu, a życie coraz to droższe.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Tour 1.6 lpg z optimum mozna miec w okolicach 47k....
tu masz np. http://interauto_skoda.otomoto.pl/sk...C17480310.html
odejmij od tego 3000k zeby byla cena liftbacka...
Komentarz
-
-
Tour 1.6 lpg z optimum mozna miec w okolicach 47k....
tu masz np. http://interauto_skoda.ot...-C17480310.html
Tak sobie myślę, że przeglądając auta konkurencji i ich opinie, to chyba jednak O2 wypada stosunkowo najlepiej. Pozostaje mi tak jak wspominałem poczekać jakieś dwa lata i wtdy coś pomyśleć.
[ Dodano: Nie 14 Sie, 11 20:29 ]
P.S. Wydaje mi się że jednostka 1.6 ze 102KM mocy to trochę mało. Obecnie w swojej O1 mam 110KM i nie chciałby mieć mniej a dodam że będę chciał trochę więcej.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpTour 1.6 lpg z optimum mozna miec w okolicach 47k....
tu masz np. http://interauto_skoda.ot...-C17480310.html
Tak sobie myślę, że przeglądając auta konkurencji i ich opinie, to chyba jednak O2 wypada stosunkowo najlepiej. Pozostaje mi tak jak wspominałem poczekać jakieś dwa lata i wtdy coś pomyśleć.
[ Dodano: Nie 14 Sie, 11 20:29 ]
P.S. Wydaje mi się że jednostka 1.6 ze 102KM mocy to trochę mało. Obecnie w swojej O1 mam 110KM i nie chciałby mieć mniej a dodam że będę chciał trochę więcej.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
To po przeglądzie aut konkurencji wróciłeś do właściwej opcji
Za dwa lata podejrzewam, że zwiększysz nieco budżet, bo wtedy i więcej $$$ uzbierasz i wspomniane 40 tys będą miały nieco inną wartość.
TSI bedzie wtedy do zakupu jak znalazł i być może będzies mógł wybierać spośród krajowych ofert, bo będzie ich po prsotu więcej,
a skoro większa moc potrzebna to 1.8 TSI .strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpTo po przeglądzie aut konkurencji wróciłeś do właściwej opcji
Za dwa lata podejrzewam, że zwiększysz nieco budżet, bo wtedy i więcej $$$ uzbierasz i wspomniane 40 tys będą miały nieco inną wartość.
TSI bedzie wtedy do zakupu jak znalazł i być może będzies mógł wybierać spośród krajowych ofert, bo będzie ich po prsotu więcej,
a skoro większa moc potrzebna to 1.8 TSI .
A co do diesli, bo o nich też była szeroka dyskusja. Za dwa lata nie będą ani lepsze, ani tańsze czy to w zakupie, czy tym bardziej w serwisowaniu. Za ten czas pewnie wprowadzą następne wyśrubowane Euro-"cośtam" i zakończy się to dołożeniem do diesli kolejnych kosztownych dodatków nie mających nic wspólnego z ekologią, a mających bardzo wiele niestety wspólnego z portfelem właścicieli.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Jak przejedziesz się jednym i drugim to równia się zmieni .
A co do diesli, bo o nich też była szeroka dyskusja. Za dwa lata nie będą ani lepsze, ani tańsze czy to w zakupie, czy tym bardziej w serwisowaniu.
[ Dodano: Pon 15 Sie, 11 09:15 ]
Tak na marginesie, to oglądając obecne ceny O2 z tsi z aut używanych znalazłem takie autko http://otomoto.pl/skoda-octavia-1-8-...C19797494.html
Używanych TSI póki co jest zaledwie kilka sztuk (na allegro) ale ten w/w wygląda fajnie (tylko nie kombi) ale nie wiem jak cena. Czy to jest dobra cena?strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpRozumiem że miałeś na myśli 60-70tys zł...Czarny Elegance
Komentarz
-
-
A cena za 2 lata O II 1.4 TSI z 2008 r. hmm, trudno powiedzieć. Myslę, że cena egz. super zadbanego z pełną historią, bezwypadkowego i z rozsądnym przebiegiem to będzie ok. 36-37 tys zł
[ Dodano: Pon 15 Sie, 11 20:36 ]
Co jak co ale chyba jednak porównując z innymi autami z rynku wtórnego, to O2 w TSI wydaje się być najrozsądniejszym zakupem i przy tym jednak zostanę kiedy zdecyduję się na zmianę auta.strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakpCo jak co ale chyba jednak porównując z innymi autami z rynku wtórnego, to O2 w TSI wydaje się być najrozsądniejszym zakupem i przy tym jednak zostanę kiedy zdecyduję się na zmianę auta.
I efekt jest taki, że zamiast kupić O2 1.6i Mint lub Ambiente (na którą przeznaczyłbym ponad 30kzł) kupiłem wyraźnie poniżej 30kzł równoroczną Ave T25 1.6i...
Zresztą nawet i dziś mocno można znaleźć przyzwoicie prezentującą sie Ave 1.8i za około 35kzł, czyli... taniej niż O2 z silnikiem 1.6i... No ale fakt - w O2 jest TSI, a Toyota wciąż opiera sie na wolnossakach...
Komentarz
-
-
[ Dodano: Pon 15 Sie, 11 09:15 ]
Tak na marginesie, to oglądając obecne ceny O2 z tsi z aut używanych znalazłem takie autko http://otomoto.pl/skoda-o...-C19797494.html
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez strazakp[ Dodano: Pon 15 Sie, 11 09:15 ]
Tak na marginesie, to oglądając obecne ceny O2 z tsi z aut używanych znalazłem takie autko http://otomoto.pl/skoda-o...-C19797494.html
http://otomoto.pl/skoda-octavia-1-8t...C19257246.htmlPozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
no wlasnie ciekawe dlaczego tak dlugo wisi....Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
Komentarz