Zamieszczone przez greszczyn
OCTAVIA TDI wysokie spalanie ???
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
OCTAVIA TDI wysokie spalanie ???
Witam! to mój 1 post tutaj.
Mam octavie z 99/00 roku silnik 90 KM.
Martwi mnie spalanie. Nigdy jeszcze nie była testowana realnie tylko wg/ komputera.
Więc robiąc ostatnio ten test zalałem 40 L i zrobiłem 400 km. czyli za mało jak na tdi.
Tyle to pali benzyniak 2.0. Dodam ,że jazda przeważała w mieście na klimie i na krótkich odcinkach ale to i tak za dużo, a komputerek pokazuje sobie średnie 6.0 i gdzie tu cały widz? Jeżdzę raczej energicznie czy może tyle tdi spalić ?
Octavie mam od nowości. Ma teraz 230000 i leje 0W40 Mobil też od nowości .zero brania oleju itd. Cały czas servisowana u dilera.
Poza tym ma pytanko jaka prędkość maxymalna u Was w octavi combi 90KM bo moja leci 200/h ,a 160 ma w momencie. Niektórzy mówią że coś za żwawa jak na 90 KM. i lata jak 100 KM lub więcej nawet sam jestem w szoku bo 2.0 VTEC najnowszego accorda tak nie lata. Dodam, że to totalna seria nic nie grzebana ,a mam ją od nowości. Wiem że diler coś wspominał o jakiejś pomyłce w fabryce że mam 110 KM czy coś takiego ale wtedy go słuchałem 3 po 3 i myślałem że to kit. Z nr. silnika wynika że to 90 KM ale wszyscy co jeżdzą to mówią że jeździ jak 110. Naprawdę 170 /h to w momencie ma. dochodzi do 180 i troszkę pogonić i jest 200 :/ Szkoda tylko że to spalanie dziwneżyjmy oszczędnie
-
-
Albo ktos zalozyl jakiegos super boxa, ktory leje paliwem jak oszalaly, albo jest gdzies dziura :diabelski_usmiech
Wychodzi, ze spalil 10l/100km ale to do konca nie sa miarodajne wyniki. Sprawdzic to mozna nalewajac do pelna np do pierwszego wybicia pistoletu, przejechac ze 300km i znow tak samo zalac. Wtedy mozna jakies wnioski z tego wyciagnac. Bo mimo wszystko watpie w taka rozbierznosc miedzy kompem, a realem :|
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez MaicroftSprawdzic to mozna nalewajac do pelna np do pierwszego wybicia pistoletu, przejechac ze 300km i znow tak samo zalac. Wtedy mozna jakies wnioski z tego wyciagnac.
Spradź VAGiem czy nie masz jakiś problemów w silniku.
Pytanie do znawców tematu. Czy w takim wypadku jak ma SZAFA, może miec wpływ stan wtryskiwaczy (czy raczej ich końcówek) ?
Chodzi o sytuację, kiedy lejąc przez jakiś czas kiepski ON (z domieszka kwasu pozostałego po czyszczeniu oleju opałowego)... ulegają uszkodzeniu właśnie te końcówki ?
Komentarz
-
co to znaczy : ma w momencie" - to znaczy, że w zakresie użytecznego mementu, czy w miejscu maksymalnego momentu? Byłeś na hamowni?
Ja mam 90 ALH, moment maks mam ok 2100 obr/min, i prędkość na 5 biegu odpowiadajaca mu ok 110-120 km/h-wg szafki ; wg hamowni 94 kmh.
wartość momentu powyżej 200Nm mam od 1800 do 2800 obrm. Przy maks mocy 98,5 KM mam jakies 165 Nm- to jest 4100 obr.
więc sprecyzuj określenie : "a 160 ma w momencie".
bezduszny, może mieć, ale przy założeniu, że wtryski leją ( bo to rozumiem masz na myśli)- trudno byłoby to pominąć patrząc w lusterko. Batory gwarantowany.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
A jak odróżnić 110 od 90 oczywiście pomijając dynamikę. Niestety nie mam znajomego co ma 90 też i nie mogę porównać. Czy turbina jest inna albo intercooler ?
Jedynie co to sąsiad ma zczipowaną na 130 ale nie da się przejechac bo jest bojaźliwy :lol: :/ Słyszałem że 90 lata max 180/h i nie jest za żwawa ,a moja na 5 biegu ma taką elastyczność ,że w ogóle nie zmieniam biegów . Na 5 to na trasie ciągnie zaj.... od 80 do 170 i to nie ważne czy górka czy prostażyjmy oszczędnie
Komentarz
-
-
Co do kopcenia to przy max bucie i zmianie biegów nic nie nie widziałem niepokojącego w lusterku ale sprawdzę z kumplem jak będzie jechał za mną.
Najlepiej to podjechać na hamownie i już i będę wiedział.
Ostatni test wyszed tak że zalałem 15L na pusty i zrobiłem 100KM na trasie dość szybka jazda do 160 ruszanie z pełnym butem ale do 3 tyś obr. Spaliło połowe czyli było za 1 małą kreseczką jakieś 3mm a teraz jest poniżej 2mm .To chyba jest z 8 -9 litrów ? Rezerwa się jeszcze nie świeci.żyjmy oszczędnie
Komentarz
-
-
jedź na hamownię. masz MT w Katowicach. w bagażniku masz po lewej stronie na podłodze pod wykładziną wlepkę , z kodami serwisowymi. Jest tam również informacja o mocy silnika ( podana w kW), oraz o typie. o róznicach poiędzy silnikami pisał swojego czasu Purchawa. Poszukaj.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Tak ja mam w dowodzie AGR270567 i moc ma 90KM wszędzie ale jak kupowałem to auto to diler coś mówił ,że była pomyłka w fabryce z tabliczkami i to jest 110 konny silnik czy coś ale nie pamiętam już dokłądnie co on gadał bo to było 5 lat temu.
Możliwe ze to taka pomyłka ? czy coś ściemniali niepotrzebnie. Ale nawet oni mówili, że jeździli tym jeszcze przed sprzedażą chyba na jazdach próbnych i też się dziwili tyle pamiętam bo wtedy się nie znałem i chciałem tylko samochód a na silnikach sie nie znałem. Moja wersja to SLX i kosztowała wtedy coś 80000 zł.żyjmy oszczędnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SZAFACo.....To chyba jest z 8 -9 litrów .....
Ja wycisnąłem z seryjnego AGR-a 195 licznikowo, więć 200 na liczniku jest realne.
Tak jak koledzy mówią proplemy z wtryskami lub pompą kątem itp objawiały by się batorym albo niebieskim dymem. (jeśli spaliny są bezbarwne lub lekko czarne to wszystko musi być OK). Wprawdź ile ma 0-100. I jak masz możliwość zrób test drogowy Vag-Comem. No i dokładnie sprawdź ile pali. No zobacz czy nie cieknie gdzieś paliwo. Jak masz dziurę w baku.....Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
hmm możliwe że klima+moja ostra jazda tyle daje ale ten komputer nigdy nie pokazał średniego więcej niż 6.0 nawet z ostatnich 100 km jazdy. Zaleję cały bak i się zobaczy ale jak dla mnie 400 km za 150 zł to jak na tdi za dużo nawet przy ostrej jeździe. A przeważała w tym jazda na trasie i to do 160/h - chyba z 200 km na trasie jechałem. Reszta to po mieście z butemżyjmy oszczędnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SZAFA......na trasie i to do 160/h - chyba z 200 km na trasie jechałem. Reszta to po mieście z butemByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez eR_chcialbym miec ponizej 6l/100, ciagle mam ponad 6, a nogi nie mam znowu takiej ciezkiej jezdze tak 120-140 na trasie, a w miescie jak nalezy :diabelski_usmiech .
Jak jade jak dziadzia to komp pokazuje mi na 5.7 :roll:
SZAFA
Co do dealera to hmm jak silnik AGR to musi byc 90KM i to bez zmiennej geometri wiec zrob cyfrowka zdjecie komory silnika (najlepiej grodzi) bedziemy widziec ile zaworkow wisi
Mozliwe ze dealer przez pomylke wpial Ci boxa. To tel by spalanie tlumaczylo poniekad
[/b]pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SZAFAZaleję cały bak i się zobaczy
A co do mocy, to bym sie aż tak nie jarał, seryjne TDIki mają zwykle lekkiego gifta, a prędkości o których mówisz również osiągam seryjnym AGRem
ps. opowieści panów z aso o rzekomej pomyłce w tabliczkach itp włożył bym raczej między bajki. Jeśli masz z tyłu bębny a nie tarcze to raczej masz zwykłego AGRa.
pozdrawiam!!OCTAVIA '01
Komentarz
-
-
jesli chodzi o spalanie i zasie wg kompa to jadąc z krakowa spokojnie bez nerwów to jak zatankuje z odpowietrzeniem to dojade do domu i wskazówka nie drgnie a zasieg wg kompa wynosi około 930km a przejechane ponad 120 to sa dopiero cuda bo mam benzyne a spalanie wg kompa 5.7 l /100 km prawie jak :diabelski_usmiech disel :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasa spalanie wg kompa 5.7 l /100 km prawie jak :diabelski_usmiech disel :wink:Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
SZAFA, jeśli dobrze pamiętam to 90 AGR od 90ALH i 110-tek można odróżnić w bardzo prosty sposób. W AGR masz turbine bez zmiennej gemetri łopatek a w ALH, AHF czy ASV masz sterowanie podciśnieniowe. Jak zdejmiesz górną osłone silnika to na głowicy pomiędzy 3 a 4 wtryskiwaczem powinna być przykręcona na dwie śruby 8mm taka czarna, okrągła puszka, średnicy około 10 cm do której dochodzą lub dochodzi (nie pamiętam o tej godzinie) przewód podciśnieniowy. Jeśli to masz to napewno nie pracuje u Ciebie AGR.
Moja 90 ALH miała Vmax też 200 i przy katowaniu spalała ok.6.5-7l, po zmianie wtrysków na ASV Vmax nie określone ale 215 już było na szafie tylko spalanie przy butowaniu, nawet >8 a przy normalnej 6.5-7l do tego dochodzi batory za tyłkiem
U ciebie musi być coś z nieszczelnością ukł. zasilania tzn. jakiś wyciek bo przecież te 10 litrów jeśli by dotarło do cylindrów, to wychodząc z wydechu musiało by zostawić po sobie ślad w postaci Batorego i to nie małegoNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Może przekłamuje licznik, rozmiar opon itp. Nie zmieniałeś przebiegu ? ? Może masz zwiększone opory toczenia, hamulce, geometria?
Podjedź sprawdzimy jaka jest różnica wskazań licznika do realnej prędkości.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
Komentarz