OCTAVIA TDI wysokie spalanie ???

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kola00
    Classic
    • 2007
    • 1

    OCTAVIA TDI wysokie spalanie ???

    Zamieszczone przez greszczyn
    bądż żyłka wędkarska
    lepsza plecionka bo zylka niechcacy mozna zajechac sobie lakier
  • SZAFA
    Classic
    • 2006
    • 8

    #2
    OCTAVIA TDI wysokie spalanie ???

    Witam! to mój 1 post tutaj.
    Mam octavie z 99/00 roku silnik 90 KM.
    Martwi mnie spalanie. Nigdy jeszcze nie była testowana realnie tylko wg/ komputera.
    Więc robiąc ostatnio ten test zalałem 40 L i zrobiłem 400 km. czyli za mało jak na tdi.
    Tyle to pali benzyniak 2.0. Dodam ,że jazda przeważała w mieście na klimie i na krótkich odcinkach ale to i tak za dużo, a komputerek pokazuje sobie średnie 6.0 i gdzie tu cały widz? Jeżdzę raczej energicznie czy może tyle tdi spalić ?
    Octavie mam od nowości. Ma teraz 230000 i leje 0W40 Mobil też od nowości .zero brania oleju itd. Cały czas servisowana u dilera.

    Poza tym ma pytanko jaka prędkość maxymalna u Was w octavi combi 90KM bo moja leci 200/h ,a 160 ma w momencie. Niektórzy mówią że coś za żwawa jak na 90 KM. i lata jak 100 KM lub więcej nawet sam jestem w szoku bo 2.0 VTEC najnowszego accorda tak nie lata. Dodam, że to totalna seria nic nie grzebana ,a mam ją od nowości. Wiem że diler coś wspominał o jakiejś pomyłce w fabryce że mam 110 KM czy coś takiego ale wtedy go słuchałem 3 po 3 i myślałem że to kit. Z nr. silnika wynika że to 90 KM ale wszyscy co jeżdzą to mówią że jeździ jak 110. Naprawdę 170 /h to w momencie ma. dochodzi do 180 i troszkę pogonić i jest 200 :/ Szkoda tylko że to spalanie dziwne
    żyjmy oszczędnie

    Komentarz

    • Ziomal
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 5841
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Może to wina zabrudzonego filtru paliwa , albo trefnego paliwa
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz

      • mariobros
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 551

        #4
        A po oznaczeniu silnika nie da się dojść, jaka to jednostka?
        Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
        Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          SZAFA, podjedź kiedy na spota to sie przejedziemy i zobaczymy co tam siedzi

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Albo ktos zalozyl jakiegos super boxa, ktory leje paliwem jak oszalaly, albo jest gdzies dziura :diabelski_usmiech

            Wychodzi, ze spalil 10l/100km ale to do konca nie sa miarodajne wyniki. Sprawdzic to mozna nalewajac do pelna np do pierwszego wybicia pistoletu, przejechac ze 300km i znow tak samo zalac. Wtedy mozna jakies wnioski z tego wyciagnac. Bo mimo wszystko watpie w taka rozbierznosc miedzy kompem, a realem :|
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Maicroft
              Sprawdzic to mozna nalewajac do pelna np do pierwszego wybicia pistoletu, przejechac ze 300km i znow tak samo zalac. Wtedy mozna jakies wnioski z tego wyciagnac.
              Też się skłaniam ku temu...

              Spradź VAGiem czy nie masz jakiś problemów w silniku.

              Pytanie do znawców tematu. Czy w takim wypadku jak ma SZAFA, może miec wpływ stan wtryskiwaczy (czy raczej ich końcówek) ?

              Chodzi o sytuację, kiedy lejąc przez jakiś czas kiepski ON (z domieszka kwasu pozostałego po czyszczeniu oleju opałowego)... ulegają uszkodzeniu właśnie te końcówki ?

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Tak bedzie lalo wtedy sobie ciurkiem, ale powinien przy tym dymic jak glupi na czarno, a o tym kolega nic nie mowi.

                Co do tych osiagow to seryjna 90-tka to tak do 190 powinna jezdzic, moze jakies 195 nie wiecej.
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  co to znaczy : ma w momencie" - to znaczy, że w zakresie użytecznego mementu, czy w miejscu maksymalnego momentu? Byłeś na hamowni?
                  Ja mam 90 ALH, moment maks mam ok 2100 obr/min, i prędkość na 5 biegu odpowiadajaca mu ok 110-120 km/h-wg szafki ; wg hamowni 94 kmh.
                  wartość momentu powyżej 200Nm mam od 1800 do 2800 obrm. Przy maks mocy 98,5 KM mam jakies 165 Nm- to jest 4100 obr.
                  więc sprecyzuj określenie : "a 160 ma w momencie".
                  bezduszny, może mieć, ale przy założeniu, że wtryski leją ( bo to rozumiem masz na myśli)- trudno byłoby to pominąć patrząc w lusterko. Batory gwarantowany.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • SZAFA
                    Classic
                    • 2006
                    • 8

                    #10
                    A jak odróżnić 110 od 90 oczywiście pomijając dynamikę. Niestety nie mam znajomego co ma 90 też i nie mogę porównać. Czy turbina jest inna albo intercooler ?
                    Jedynie co to sąsiad ma zczipowaną na 130 ale nie da się przejechac bo jest bojaźliwy :lol: :/ Słyszałem że 90 lata max 180/h i nie jest za żwawa ,a moja na 5 biegu ma taką elastyczność ,że w ogóle nie zmieniam biegów . Na 5 to na trasie ciągnie zaj.... od 80 do 170 i to nie ważne czy górka czy prosta
                    żyjmy oszczędnie

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Wez otworz maske i na obudowie rozrzadu jest napisane jaki masz silnik, tak samo pod dywanikiem w bagazniku. O tym gdzie szukac takich informacji jest w szukajce :diabelski_usmiech

                      Tak turbina, moze byc inna ale nie musi. Intercoolery od 90 do 130KM sa takie same :lol:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • SZAFA
                        Classic
                        • 2006
                        • 8

                        #12
                        Co do kopcenia to przy max bucie i zmianie biegów nic nie nie widziałem niepokojącego w lusterku ale sprawdzę z kumplem jak będzie jechał za mną.
                        Najlepiej to podjechać na hamownie i już i będę wiedział.
                        Ostatni test wyszed tak że zalałem 15L na pusty i zrobiłem 100KM na trasie dość szybka jazda do 160 ruszanie z pełnym butem ale do 3 tyś obr. Spaliło połowe czyli było za 1 małą kreseczką jakieś 3mm a teraz jest poniżej 2mm .To chyba jest z 8 -9 litrów ? Rezerwa się jeszcze nie świeci.
                        żyjmy oszczędnie

                        Komentarz

                        • huwe
                          Elegance
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 976

                          #13
                          jedź na hamownię. masz MT w Katowicach. w bagażniku masz po lewej stronie na podłodze pod wykładziną wlepkę , z kodami serwisowymi. Jest tam również informacja o mocy silnika ( podana w kW), oraz o typie. o róznicach poiędzy silnikami pisał swojego czasu Purchawa. Poszukaj.
                          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                          Komentarz

                          • SZAFA
                            Classic
                            • 2006
                            • 8

                            #14
                            Tak ja mam w dowodzie AGR270567 i moc ma 90KM wszędzie ale jak kupowałem to auto to diler coś mówił ,że była pomyłka w fabryce z tabliczkami i to jest 110 konny silnik czy coś ale nie pamiętam już dokłądnie co on gadał bo to było 5 lat temu.
                            Możliwe ze to taka pomyłka ? czy coś ściemniali niepotrzebnie. Ale nawet oni mówili, że jeździli tym jeszcze przed sprzedażą chyba na jazdach próbnych i też się dziwili tyle pamiętam bo wtedy się nie znałem i chciałem tylko samochód a na silnikach sie nie znałem. Moja wersja to SLX i kosztowała wtedy coś 80000 zł.
                            żyjmy oszczędnie

                            Komentarz

                            • Masmo
                              L&K
                              • 2005
                              • 1145

                              #15
                              Zamieszczone przez SZAFA
                              Co.....To chyba jest z 8 -9 litrów .....
                              Jeśli jeździsz bardzo ostro to tyle może palić. Przy ostrej jeździe regulanie mam powyżej 8/100 ale 9/100 nie udało mi się przekroczyć mimo jakiś 140KM.
                              Ja wycisnąłem z seryjnego AGR-a 195 licznikowo, więć 200 na liczniku jest realne.
                              Tak jak koledzy mówią proplemy z wtryskami lub pompą kątem itp objawiały by się batorym albo niebieskim dymem. (jeśli spaliny są bezbarwne lub lekko czarne to wszystko musi być OK). Wprawdź ile ma 0-100. I jak masz możliwość zrób test drogowy Vag-Comem. No i dokładnie sprawdź ile pali. No zobacz czy nie cieknie gdzieś paliwo. Jak masz dziurę w baku.....
                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                              Komentarz

                              • SZAFA
                                Classic
                                • 2006
                                • 8

                                #16
                                hmm możliwe że klima+moja ostra jazda tyle daje ale ten komputer nigdy nie pokazał średniego więcej niż 6.0 nawet z ostatnich 100 km jazdy. Zaleję cały bak i się zobaczy ale jak dla mnie 400 km za 150 zł to jak na tdi za dużo nawet przy ostrej jeździe. A przeważała w tym jazda na trasie i to do 160/h - chyba z 200 km na trasie jechałem. Reszta to po mieście z butem
                                żyjmy oszczędnie

                                Komentarz

                                • Masmo
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1145

                                  #17
                                  Zamieszczone przez SZAFA
                                  ......na trasie i to do 160/h - chyba z 200 km na trasie jechałem. Reszta to po mieście z butem
                                  Ja zawsze dużo więcej palę w trasie niż w mieście. przy 160km/h pali pewnie coś powyżej 8l/100. Prędkość kosztuje. Fizyki nie oszukasz :wink:
                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                  Komentarz

                                  • eR_
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 411

                                    #18
                                    chcialbym miec ponizej 6l/100, ciagle mam ponad 6, a nogi nie mam znowu takiej ciezkiej jezdze tak 120-140 na trasie, a w miescie jak nalezy :diabelski_usmiech .
                                    Jak jade jak dziadzia to komp pokazuje mi na 5.7 :roll:
                                    Max moc [KM/kW] 119.6/88.0
                                    Max moment [Nm] 280 przy 1982 obr./min.

                                    Komentarz

                                    • rob555
                                      Rider
                                      • 2006
                                      • 748

                                      #19
                                      Zamieszczone przez eR_
                                      chcialbym miec ponizej 6l/100, ciagle mam ponad 6, a nogi nie mam znowu takiej ciezkiej jezdze tak 120-140 na trasie, a w miescie jak nalezy :diabelski_usmiech .
                                      Jak jade jak dziadzia to komp pokazuje mi na 5.7 :roll:
                                      Spalanie wg kompa a realne to czasem dwie rozne rzeczy. Nalezy zobaczyc jak wyglada na paru bakach i na roznych stacjach bo mozliwe ze jak paliwo trefne to bedzie go wiecej wciagala.

                                      SZAFA
                                      Co do dealera to hmm jak silnik AGR to musi byc 90KM i to bez zmiennej geometri wiec zrob cyfrowka zdjecie komory silnika (najlepiej grodzi) bedziemy widziec ile zaworkow wisi
                                      Mozliwe ze dealer przez pomylke wpial Ci boxa. To tel by spalanie tlumaczylo poniekad
                                      [/b]
                                      pozdrawiam

                                      Diagnostyka i tuning
                                      hybrydowe wtryski i turbiny
                                      programy na ulice jak i do sportu

                                      Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                      www.tune-up.pl

                                      HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                      Komentarz

                                      • maciek
                                        Ambiente
                                        • 2005
                                        • 172

                                        #20
                                        Zamieszczone przez SZAFA
                                        Zaleję cały bak i się zobaczy
                                        Tak właśnie zrób!! Nie licz zużycia paliwa na podstawie kreseczek na wskaźniku. Najpewniejsza jest wspomniana wyżej metoda "do pierwszego odbicia pistoletu". Właśnie dziś zauważyłem u siebie, że po zrobieniu trasy do Zielonej Góry (ok 300 km) wskazówka na miejscu wskazywała wlasnie polowe baku :shock: Jednak zasięg podawany przez kompa nieco mnie uspokoił (ok 550 km dalszej jazdy). Po powrocie z trasy okazało się że wskazówka opadła jeszcze, ale minimalnie, a paliwa pewnie starczy jeszcze na kolejne 300 km :wink:

                                        A co do mocy, to bym sie aż tak nie jarał, seryjne TDIki mają zwykle lekkiego gifta, a prędkości o których mówisz również osiągam seryjnym AGRem

                                        ps. opowieści panów z aso o rzekomej pomyłce w tabliczkach itp włożył bym raczej między bajki. Jeśli masz z tyłu bębny a nie tarcze to raczej masz zwykłego AGRa.

                                        pozdrawiam!!
                                        OCTAVIA '01

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Tak kreski na liczniku sa fajne. Na polowce baku mozna przejechac i 600km, a potem to z bida 350km :twisted:

                                          To tak w miare realne, bo juz ponad 1000km na baku tez robilem.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • djczas
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 9612

                                            #22
                                            jesli chodzi o spalanie i zasie wg kompa to jadąc z krakowa spokojnie bez nerwów to jak zatankuje z odpowietrzeniem to dojade do domu i wskazówka nie drgnie a zasieg wg kompa wynosi około 930km a przejechane ponad 120 to sa dopiero cuda bo mam benzyne a spalanie wg kompa 5.7 l /100 km prawie jak :diabelski_usmiech disel :wink:

                                            Komentarz

                                            • Masmo
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1145

                                              #23
                                              Zamieszczone przez djczas
                                              a spalanie wg kompa 5.7 l /100 km prawie jak :diabelski_usmiech disel :wink:
                                              Tak! Przed wirusem mój komputer wskazywał idealnie. Po zawirusowaniu zużycie paliwa wg komputera mocno spadło tylko szkoda że ilości paliwe które tankuje tego nie potwierdzają. :cry: :cry: :cry:
                                              Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #24
                                                SZAFA, jeśli dobrze pamiętam to 90 AGR od 90ALH i 110-tek można odróżnić w bardzo prosty sposób. W AGR masz turbine bez zmiennej gemetri łopatek a w ALH, AHF czy ASV masz sterowanie podciśnieniowe. Jak zdejmiesz górną osłone silnika to na głowicy pomiędzy 3 a 4 wtryskiwaczem powinna być przykręcona na dwie śruby 8mm taka czarna, okrągła puszka, średnicy około 10 cm do której dochodzą lub dochodzi (nie pamiętam o tej godzinie) przewód podciśnieniowy. Jeśli to masz to napewno nie pracuje u Ciebie AGR.
                                                Moja 90 ALH miała Vmax też 200 i przy katowaniu spalała ok.6.5-7l, po zmianie wtrysków na ASV Vmax nie określone ale 215 już było na szafie tylko spalanie przy butowaniu, nawet >8 a przy normalnej 6.5-7l do tego dochodzi batory za tyłkiem
                                                U ciebie musi być coś z nieszczelnością ukł. zasilania tzn. jakiś wyciek bo przecież te 10 litrów jeśli by dotarło do cylindrów, to wychodząc z wydechu musiało by zostawić po sobie ślad w postaci Batorego i to nie małego
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • Krzych
                                                  Rider
                                                  • 2005
                                                  • 671

                                                  #25
                                                  Może przekłamuje licznik, rozmiar opon itp. Nie zmieniałeś przebiegu ? ? Może masz zwiększone opory toczenia, hamulce, geometria?
                                                  Podjedź sprawdzimy jaka jest różnica wskazań licznika do realnej prędkości.
                                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...